Wargaming - obecná diskuze
Re: Wargaming
Aha...
100 letou válku. Spíše tu ranější část, tedy cca 1. polovina 14. století. Výhodou středověkých modelů je, že se s nimi dá pokrýt velké období. Modely mám od Italeri 1/72 (20mm).
Sgt. Mike Strickland
střelba: 3 (-1); pilotáž: 2; osobnost: 1; voják: 2 //sestřely: 2
střelba: 3 (-1); pilotáž: 2; osobnost: 1; voják: 2 //sestřely: 2
Re: Wargaming
Pokud vím, Iron Kingdoms je RPG ze stejného světa, jako wargame Warmachine. O hybrid se nejedná.
Opačný efekt byl u Mutant Chronicles, které bylo nejdřív RPG a potom ze stejného světa udělali i Warzone.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Wargaming
Je to wargaming, kde máš jenom jednu figurku. Takže vlastně DnD.
Always bring a gun to a puppet fight
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15032
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Wargaming
Je to hybrid, protože to je RPG, ale na boj to má pravidla z wargame. Nenapadá mě, jak už by to mohl být víc hybrid.
Samozřejmě Warmachine/Hordes jsou z těch her, které mají poměrně málo modelů, jestli tomu dobře rozumím, a tomu odpovídají i ta pravidla; kdyby to byl hybrid s nějakou klasičtější hrou, asi by musely hráčské postavy velet jednotkám, aby to nějak fungovalo. Ale boj v RPG se už tak často odehrává v měřítkách vhodných pro skirmish, takže by si to mělo celkem sednout.
Tak přes DnD jsem se k tomu dostal. (-: Ale starý DnD je sice hybrid*, ale s druhem a stylem wargame, který mi moc neříká, takže tomu ani nemám chuť se věnovat víc.
*) Samozřejmě ne doslova, spíš je to evoluce od wargame k RPG, ale ze zpětného pohledu se tak myslím klasifikovat dá
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Wargaming
Tak pokud chceš Wargaming a RPG v jednom, máš dvě možnosti.
Buď vezmeš/vytvoříš RPG a narveš do toho všechna možná pravidla pro boj- pohyb po čverečcích (anebo ne. Wargaming většinou používá volný pohyb), zbraně mající každá deset charakteristik jako délka a průbojnost. Kadopádně pokud to uděláš takhle, tak máš hevy-fight rules RPG už jen proto, že každý hráč má jednoho hrdinu. Pokud vede např celou jednotku (5-6 dungeoncrawlerů), tak máš případ dva.
Nebo vezemš nějaký Skirmish level rules, jako jsou třeba Battle Companies a budeš to hrát jako kampaň. Pak hráč bude kontrolovat jednotku a bude to wargame. Takhle se vyvinulo D&D a RPG jako takové.
Můžeš jedno hrát s prvky druhého. Když do RPG přidáš boj z wargame, bude to stále RPG. Pokud do wargamingu přdáš DMa, bude to RPG. Moc velké možnosti pro překryv nevydím.
Buď vezmeš/vytvoříš RPG a narveš do toho všechna možná pravidla pro boj- pohyb po čverečcích (anebo ne. Wargaming většinou používá volný pohyb), zbraně mající každá deset charakteristik jako délka a průbojnost. Kadopádně pokud to uděláš takhle, tak máš hevy-fight rules RPG už jen proto, že každý hráč má jednoho hrdinu. Pokud vede např celou jednotku (5-6 dungeoncrawlerů), tak máš případ dva.
Nebo vezemš nějaký Skirmish level rules, jako jsou třeba Battle Companies a budeš to hrát jako kampaň. Pak hráč bude kontrolovat jednotku a bude to wargame. Takhle se vyvinulo D&D a RPG jako takové.
Můžeš jedno hrát s prvky druhého. Když do RPG přidáš boj z wargame, bude to stále RPG. Pokud do wargamingu přdáš DMa, bude to RPG. Moc velké možnosti pro překryv nevydím.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15032
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Wargaming
Když přidáš do wargamingu DMa, můžeš z toho mít taky asymetrický wargame; stejně jako z deskovky neuděláš RPG jen tím, že tam přidáš DMa.
A můžeš mít i hry jako OD&D, kde možná hraješ za jednu postavu, a možná za jednu postavu a její najatou jednotku, a pořád je to tatáž hra.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Wargaming
Z toho co jsem viděl jsem tam moc velké rozdíly nepozoroval. Věřím, že hráči Warmachine nebo Pathfinderu dokáží vyjmenovat kopec odlišností, u mě je to tak, že ve chvíli kdy je tam iniciativa ztrácím zájem. Jestli tě zajímá něco konkrétního můžu zkusit zjistit podrobnosti od lidí co to hráli.
Jinak teď taky docela frčí Batman miniature game. Mě kdysi zaujal Guild Ball, ale ten umřel.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: Wargaming
Batmana jsem zaregistroval, ale DC jde mimo mě a představa hry s pár (3-10) figurkami je.mi taky cizí.
Ty to hraješ?
Ty to hraješ?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15032
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Wargaming
Celkem mě zajímalo, jak to tam vypadá s rovnováhou. Wargames se obvykle snaží mít síly vyrovnané, ale u RPG je to často s rovnováhou dost pochybné i tam, kde k tomu teoreticky nástroje jsou (D&D kromě 4e). Tak by mě zajímalo, jestli v Iron Kingdoms budou síly v boji taky vyrovnané, nebo je to spíš "hoďte tam nějaké nepřátele a doufejte, že to vyjde".PardGalen píše: ↑4. 12. 2017, 18:59Z toho co jsem viděl jsem tam moc velké rozdíly nepozoroval. Věřím, že hráči Warmachine nebo Pathfinderu dokáží vyjmenovat kopec odlišností, u mě je to tak, že ve chvíli kdy je tam iniciativa ztrácím zájem. Jestli tě zajímá něco konkrétního můžu zkusit zjistit podrobnosti od lidí co to hráli.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Wargaming
Tak wargames musí mít síly vyrovnané. Jestli je nemají, je to spíš fail. Tam stojí dva hráči proti sobě, armády mají bodové hodnoty, podle kterých se určuje jejich vyváženost (prostě férovost hry) - i když je fakt, že Games Workshop teď nadhodil nový trend, kdy hráči proti sobě mohou postavit cokoliv... to jsou ale spíš takové hry for fun, nebo je slabší strana posílená výhodami.
V RPG v podstatě hráči stojí proti GMovi, tak nějak se počítá s tím, že pár postav (hrdinů) půjde bojovat s hordami monster, které prostě mají početní přesilu. Postavy proto musí zapojit spolupráci/ability/kouzla/nápady atd. jak protivníky porazit. Samozřejmě cílem GMa není postavy zabít. Tedy pokud je nějaká NPC bytost v RPG "nevyvážená" (ať už to znamená cokoliv), tolik to nevadí.
V RPG v podstatě hráči stojí proti GMovi, tak nějak se počítá s tím, že pár postav (hrdinů) půjde bojovat s hordami monster, které prostě mají početní přesilu. Postavy proto musí zapojit spolupráci/ability/kouzla/nápady atd. jak protivníky porazit. Samozřejmě cílem GMa není postavy zabít. Tedy pokud je nějaká NPC bytost v RPG "nevyvážená" (ať už to znamená cokoliv), tolik to nevadí.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Wargaming
Mno takhle - udělat asymetrickou hru je daleko těžší, ale jde to a může to být i kompetetivní a fér. Co je ale nejzajímavější, může to být i dobré. Když sáhnu pro příklad vedle, tak je to vidět na hrách od Blizzardu z posledních let. Postavíš proti sobě hráče s naprosto odlišnými možnostmi a o výsledku rozhodne v první řadě to, jak si to sedne dohromady. Je samozřejmě otázka, jestli se v prostředí stolních her (tj. málo dostupných dat) dá něco takového reálně postavit.
Co se týká férovosti, tak u GWS her rozhoduje hlavně kdo dokáže zaklít soupeřovu kostku, aby mu nepadly savy. A když jsou tam libůstky jako že si můžeš s určitým hrdinou do křoví schovat Baneblade, tak bych tu vyváženost až tolik nepřeceňoval.
Co se týká férovosti, tak u GWS her rozhoduje hlavně kdo dokáže zaklít soupeřovu kostku, aby mu nepadly savy. A když jsou tam libůstky jako že si můžeš s určitým hrdinou do křoví schovat Baneblade, tak bych tu vyváženost až tolik nepřeceňoval.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Wargaming
Že nemáš přesný záznam každé odehrané hry na světě, na základě kterého bys to mohl analyzovat a balancovat.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Wargaming
Například? Naposledy jsem od nich hrál SC 2tak je to vidět na hrách od Blizzardu z posledních let
Zrovna tohle je vtípek komunity, ve skutečnosti to pravidlo nebylo přehnané (šlo v podstatě jen o bonusový pohyb na začátku hry). Vtip stojí pouze na tom, jak se to pravidlo interpretovalo in-universe. Píšu v minulém čase, protože posledních pár edic místo toho Creed umí úplně něco jiného. IMHO tam byla mnohem víc drsnější schopnost - a to doplňování padlých vojáků, o tom se ale vtipy nepíšou A ani ta už není (ačkoliv možná se objeví v další Apocalypse).A když jsou tam libůstky jako že si můžeš s určitým hrdinou do křoví schovat Baneblade
Vyvážené to IMHO je to už i tím, že některé ability fungují pořád stejně X edic, dokonce i v aktuální 8. edici.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Wargaming
Aha, jasně.
Imho to ničemu nevadí, protože množství dostupných dat je dvojsečná zbraň: Na jednu stranu máš víc informací, podle kterých to můžeš vyladit a na druhou stranu mají hráči víc podkladů, kterými se mohou ohánět při tvrzeních, že to vybalancované není.
U nesymetrického nastavení je navíc dojem nevyváženosti do značné míry žádoucí (dostal jsem ho, přestože měl obry a já jen pěšáky!) a z pohledu hráče (tzn. bez těch dat) se navíc mnohem hůř posuzuje, jestli to skutečně nevyvážené je a jak moc, než když máš strany v podstatě stejné a můžeš to porovnat jednotku po jednotce.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů