[Let's Play] Factorio

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A) Cluster kolem 1.4M nad uranem. B) Napojit se na trať s Iron East2. C) Natáhnout elektřinu a bránit tunou laserů obehnaných trojitou zdí. Postavit lokální roboport(y), dát mu pár robotů a hromadu opravovacích nástrojů (jestli to teda funguje)

D5
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A zabrat 369 na trati uran north, 50 a 192 jihoropa.
B napojit se na již položené koleje uran north a jihoropa.
C doly chránit tradiční trojitou zdí a lasery.
D5
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Logika především

304. den
Tři dny a 3 zbytečně spotřebované urany mě stálo, než jsem vyladil logické obvody tak, aby podavač odebral z bedny obohacený uran jen tehdy, když je to potřeba a hlavně jen jeden!

304-00.jpg

Protože dostavování plné ochrany uranového dolu na východě bylo značně náročné, rozhodl jsem se, že rozšiřování nových nalezišť železa provedu jen s lehkou obranou, tu a tam laserová věž a hlavně vyčištění koridoru od základen. Za tímto účelem jsem si vybral naleziště využívající již existující a dobře chráněné jihozápadní trasy.


305. den
Stavba šla od ruky překvapivě rychle. To, že umísťuji věže jen nahodile, sice není esteticky krásné ani nijak zvlášť odolné,
ale pomáhá to. Navíc jsem zjistil, že se zrychlila i stavba na východě. Prefabrikáty již začínají obkružovat uranové naleziště. A při pohledu na radar jsem si všiml ještě jedné věci. Mnoho hmyzáků ve východní části mapy je strnulých a jen tak čeká, aniž by v nich prolétající roboti vyvolali jakoukoliv reakci. Netýká se to všech, ale velkého počtu. Jako by snad byli nemocní?


Ve hře se objevil bug - poměrně velké množství hmyzáků prostě zamrzlo, stojí a čeká na smrt. Noví, co se spawnují, ale jsou čilí až až. Pro účely hry to považujme za nějakou nákazu, která se mezi nimi objevila.

U nového naleziště jsem se také nezdržoval se stavbou betonových zdí. Místo toho jsem rovnou postavil zdi z věží. Funguje to také docela obstojně.

305-00.jpg
Zjistil jsem ale také jednu neočekávanou nepříjemnost. Domníval jsem se, že jde o dvojité naleziště, ale průzkum na místě ukázal, že ruda ve východní části je ve skutečnosti kámen. Budu muset rekalibrovat radar.


To se omlouvám, ale nějak jsem to přehlédl. Těžíme tím pádem jen z toho 249K.

Den 306.
Po návratu do základny jsem zkontroloval automatiku u jaderné elektrárny a za těch pár dnů už zvedla počet naspořených dávek uranu na 12, aniž by omezila provoz reaktorů. I situace na východě je více než uspokojivá a já si tedy můžu konečně po několika dnech oddechnout a vrátit se k dohánění restů. Mezi první patří návrat na východ a urychlené dokončení tamní obrany.
Doplnil jsem náboje, laserové vĚže, díly zdí a vyrazil na noc.


Den 307.
Na místě jsem s pomocí kanónů a laserů vyčistil robotům oblast a ručně osadil věže na některá problematická místa.
Pak už jsem jen s uspokojením sledoval, jak stovky malých robůtků přináší stavební materiál a dokončují cohranu životodárného uranu.


Den 308.
Dalším restem je posílení obrany uhelné enklávy s pomocí prefabrikátů. V prvním kroku jsem zajel rekognoskovat situaci,
zničil jednu nevhodně umístěnou líheň a usoudil, že prefabrikáty nebude nutné použít po celé délce, ale bude stačit je využít jen tam, kde není přístup blokován vodu. Na vodních březích bude zcela postačovat umístit pouze nechráněné roboporty.

V průběhu stavby jsem ztratil radarové spojení s novým nalezištěm na jihozápadě. Ale o chvíli později se odtamtud vrátil plný a nepoškozený vlak, nejspíš půjde o nějakou technickou drobnost, kterou vyřeším později. Laboratoř totiž zahlásila, že dokončila vývoj prototypu dělostřelectva.


A. Co vyrobit za první dělostřelecké vybavení?
1. Dělostřeleckou věž
2. Dělostřelecký vagón a soukromý dělostřelecký vlak

B. Jak s dělostřeleckými náboji?
1. Montovat ručně, dokud nezačnou být potřeba ve větším
2. Rovnou postavit linku na jejich výrobu

C. Kam vést první dělostřelecký úder?
1. Pomoct si s ním při budování ochrany uhelné enklávy
2. Pomstít se s ním za zničený radar u nového dolu
3. Někam jinam, navrhněte kam...

Co to bude?
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A1
B2
C2
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A1
B2
C2
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Shoda. Bude to tedy věž, vyrobí se fabrika a pomstíme nový radar.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Kanonáda

Den 309.
Celou noc jsem horečnatě montoval novou dělostřeleckou věž a celé dopoledne jsem věnoval výrobě fabriky na dělostřelecké náboje.

309-00.jpg

Převezl jsem věž a první tři vyrobené náboje na jihozápad a nainstaloval. Trojice výstřelů vpodstatě eliminovala více jak polovinu nedaleké kolonie, jenže zároveň vyvolala masivní útok. Jen díky tomu, že jsem měl u sebe naskladněno dost laserových věží, jsem v chaostu útoku stihl vybudovat provizorní obranu a útok odrazit.


Den 310.
Po včerejším úspěchu jsem nařídil robotům, aby nosili munici k nainstalovanému kanónu a řádně jsem opevnil základnu,
ve které je umístěný. Každý výstřel vyvolá masový útok, každý masový útok následuje masová smrt. Totální válka. Tumáš hmyze!
Konečně jsem na tebe vyzrál. Jediné, co je trochu slabší, je kadence a rychlost výroby nábojů. Ale i ta je rychlejší než rychlost plození nových kolonií. A to mi stačí.


310-00.jpg
Povzbuzen výsledky, zkontroloval jsem ještě na radaru dostřel děla a byl jsem ohromen. V

310-01.jpg
Vrátil jsem se na jihovýchod k budování ochranného perimetru kolem uhelného naleziště. Už v průběhu stavby jsem si ale začal připadat poněkud trapně. Tankový kanón byl ve srovnání s tím, co předváděla těžká artilerie, pouhou prskavkou.


A. Co dělat s tak ohromným bojovým potenciálem?
1. Nechat tohle dělo vystřílet celou oblast, pak ho přesunout
2. Vyrobit ručně další děla a postupně s nimi pokrývat všechna místa základny, od těch nejkritičtějších
3. Zahájit masivní strojovou výrobu dělostřelectva a čistku povrchu planety v širém okolí
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A3
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A2
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Trosecnik:1D2 → 2(2)#1- Totální anihilace, #2 - Pokrytí základny
Budem pokrývat jen základnu. Od nejhoršího. Ale důkladně a strojově.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »



Den 311.
Okamžitě jsem smontoval linku na automatickou montáž děl a jedno nainstaloval u výjezdu ze základny směrem na jih,
aby pomáhalo s ochranou uhlí.

311-00.jpg
Třetí dělo jsem umístil do ústí východního koridoru, neboť tam nejčastěji roboti bloudí na svých cestách mimo chráněné oblasti a sráží se s hmyzem. Potom jsem zaznamenal nedostatek ropy.

Severní naleziště bylo zcela zdevastováno útoky z doby temna. Zajel jsem tam a obnovil jej, včetně obrany. Chtěl jsem přidat i dělo,
ale zjistil jsem, že je zatím mimo dosah roboportů a tedy by nebylo snadné ho zásobovat.


Den 312.
Druhým důvodem ropné pauzy byl vlak na jihu, kterému došlo palivo v lese, mezi dvéma velkými koloniemi a došlo k těžkému poškození jeho lokomotivy. Tomuhle místu by dělostřelectvo prospělo ještě víc, bohužel taktéž je mimo dosah roboportů a tedy munice. Musel jsem tedy nasednou do tanku a palivo na místo dovézt a lokomotivu opravit. Po návratu jsem zjistil, že roboti dokončili opevňování uhelné enklávy a mohu se pustit do posledního obranného restu - čištění západní pláně. Také jsem zaskočil do jaderné elektrárny. Už mám ušetřeno 36 dávek obohaceného uranu. Centrifugy ale stály, neboť už nebylo kam skladovat U-238.
Ten ale budu potřebovat. Přidal jsem k lince další ocelové bedny a už na mě pískala laboratoř s výsledky výzkumů - doly budou opět o něco rychlejší a karty na výrobu efektivnější.


A. Nová technologie: Co dalšího vynalézat?? Limit je 5000 na barvu (ale můžete míň, pokud chcete abych dělal v menších dávkách a častěji se ptal):
22) SÍLA BROKŮ: 50
+10% poškození udělené brokovnicí
22) RYCHLOST PALBY BROKŮ: 50
+10% rychlost palby brokovnicí
34) SÍLA GRANÁTŮ: 50 50 50
- +20% poškození granáty
38) RYCHLOST PALBY KULEK: 100 100
Dalších +10% rychlost palby pistolí a kulometů
53) ZKAPALŇOVÁNÍ UHLÍ: 200 200 200 200
- zkapalňování uhlí (s pomocí páry a těžkého oleje jako katalyzátoru se dá z uhlí vyrábět petrolej i oleje)
72) PALEBNÁ SÍLA KULOMETU: 200 200 200
dalších+20% poškození udělené kulometnými věžemi
73) PALEBNÁ SÍLA PLAMENOMETU: 100 100 100
+20% poškození udělené jakýmkoliv plamenometem
74) OSOBNÍ PULZNÍ OBRANA: 100 100 100 100
modul pulzní obrany (modul do zbroje, který automaticky odstrkuje a omračuje protivníky)
96) SÍLA KULEK: 100 100 100
Dalších +20% poškození udělené pistolemi a kulomety
98) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.II: 200 200 200 200
- Energetický štít MkII. (modul do obleku, lépe kryje před poškozením)
101) SÍLA KULOMETNÝCH VĚŽÍ: 200 200 200
+20% poškození udělené pistolemi a kulomety
102) VYLEPŠENÝ BRZDNÝ SYSTÉM: 200 200 200
- snížení brzdné dráhy vlaků o 15% (vlaky méně zdržují, když musí někde zastavit)
107) POŠKOZENÍ RAKETAMI: 100 100 100
- + 20% zvýšení poškození raketami
- vede k dalšímu zvyšování poškození raketami
108) RYCHLOST PALBY RAKET: 100 100 100
- + 30% zvýšení rychlosti palby raket
- vede k dalšímu zvyšování rychlosti raket
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
114) VÝBUŠNÉ RAKETY: 100 100 100100
- výbušné rakety do raketometu
- jde dále zlepšovat
116) RYCHLOST PALBY LASERU: 350 350 350 350 350
+40% rychlost palby laserových věží
117) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.2: 200 200 200
200
- Lepší verze energetického štítu (modul do obleku, snižuje obdržená zranění za cenu obrovské spotřeby energie obleku)
118) EXPERTNÍ RYCHLOSTNÍ MODUL: 300 300 300 300
- rychlostní modul (přiměje výrobní linku pracovat rychleji, za cenu zvýšené spotřeby)
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
119) POČET BOJOVÝCH ROBOT": 300 300 300
- zvýšení počtu obranných kapslí, chránících pomocníka zároveň, o +4
- jde dále zvyšovat.
121) RYCHLÉ NABÍJENÍ DĚLA: 300 300 300 300
- +30% rychlost palby děla
- jde dále zlepšovat
122) ZVÝŠENÁ KAPACITA ROBOTů: 450 450 450 250 450
- roboti unesou o předmět víc
127) EXPERTNÍ LOGISTIKA: 300 300 300 300
- modré dopravníky (nejrychlejší, ale hrozně drahé)
- nutné pro výrobu lepšího brzdného systému pro vlaky
130) SUPER POKROČILÁ RYCHLOST POHYBU ROBOTů: 500 500 500 500 500
- +65% rychlost pohybu, robotů
- jde dále zrychlovat
133) EXPERTNÍ MODUL PRODUKTIVITY: 300 300 300 300
- modul efektivity (ze stejného množství materiálu vyrobí víc výrobků, za cenu zpomalení a zvýšení spotřeby)
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
136) VÝBUŠNINA NA SKÁLY: 200 200
- výbušniny tak silné, že odpálí skály (které ve hře nemáme, protože přišly až s verzí 16)
137) DALŠI ZRYCHLENÍ LABORATOŘE: 500 500 500 500
- zrychlení laboratoří na 200%
138) PALEBNÁ SÍLA LASERU: 500 500 500 500 500
+70% poškození udělené laserovými věžemi
- jde dále zlepšovat
139) POŠKOZENÍ DĚLEM: 300 300 300 300 300
- +50% poškození dělem
- jde dále zlepšovat
140) ZVÝŠENÍ KAPACITY HROMADNÝCH PODAVAČů: 250 250 250
- zelený a bílý hromadný podavač budou mít o 3 vyšší kapacitu
- jde dále zvyšovat jejich kapacitu
141) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ: 150 150 150 150
- Trosečník si bude moct objednávat ještě víc matroše a roboti mu ho budou nosit.
- Půjde dále zvedat
143) ATOMOVÉ ZBRANĚ: 5000 5000 5000 5000 5000 5000
- jaderná raketa
144) NÁBOJE S URANOVÝM JÁDREM: 1000 1000 1000 1000 1000
- kulometné náboje s uranovým jádrem
- dělové náboje s uranovým jádrem
- explozivní dělové náboje s uranovým jádrem
145) EXERTNÍ BOJOVÍ ROBOTI : 300 300 300 300 300
- robot typu destroyer
- nutné pro zvyšování počtu bojových robotů
147) DALŠÍ PRODUKTIVITA TĚŽBY: 700 700 700
- doly těží o další 2% rychleji

B. Železná ruda Mizí rychleji, než se zdálo. Mrkněte prosím na předchozí hlasování a vyberte naleziště v součtu alespoň za
1M, která je třeba obsadit + navrhněte postup k nim (můžete stejný jako minule, pokud nebyl zvolen).

C. Měděná ruda Tam je situace o něco lepší, zejména díky precizní práci dělostřelectva. Zvolte jen obecnou taktiku:
1. Vytěžit množství menších nalezišť uvnitř bezpečných zón, které "osvobodila" dělostřelecká palba.
2. Hned vedle uranu na východě je masivní naleziště s 1.5M mědi, překáží tam jen 3 středně velké kolonice. Vyčistit a začít těžit tam.
3. Na jihozápadě, nedaleko základny IRON SW2, je relativně blízko u sebe 6 nalezišť s celkem 3.7M mědi, je to ale těžce zamořené v podstatě souvislým pásem líhní a kolonií. Nasadit dělo do této oblasti.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A 130) SUPER POKROČILÁ RYCHLOST POHYBU ROBOTů + 122) ZVÝŠENÁ KAPACITA ROBOTů + 116) RYCHLOST PALBY LASERU + 133) EXPERTNÍ MODUL PRODUKTIVITY + 145) EXERTNÍ BOJOVÍ ROBOTI

B zabrat vše kolem JIHOROPA (192+50+267) + na severní uranové trati (369+155) a vzít i ty malé kousky kolem solární elektrárny (29+130)

C1
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9046
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A Rychlost palby raket za 5000 8)

B Padre +1

C1, přece nenecháš před odletem vnitřek základny nevytěžený
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

A: Trosecnik:1D2 → 2(2)#1-roboti a lasery a roboti; 2 - rakety - budem zrychlovat rakety, až se z nás bude kouřit

B - shoda na postupu kolem jihropa, severní uranové trati a solární elektrárny

C - shoda na vytěžování vnitřku chráněné oblasti.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů