[Let's Play] Factorio

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Elektrické hodiny, do každé slévarny

Jakmile jsem vypráskal plivače, osadil jsem celou severní stěnu u solárních panelů řadou laserových věží. Hned potom jsem se vydal podívat se na zoubek slévárně.

Už první řada elektrických pecí začala přinášet ovoce - hlavní dopravní k z nádraží se najednou vyprázdnil.


211-00.jpg
Vypravil jsem se tedy na nádraží, odstranit úzké hrdlo v podobě pomalé vykládací linky.


Den 212.
Po zrychlení vykládací linky na červené pásy jsem se vrátil ke slévárně. I tam bylo potřeba na výstupu nainstalovat rychlejší červené pásy a lépe přesměrovat produkci. Slévárna spustila na plný výkon.

Nechal jsem roboty demontovat další řadu klasických pecí a kochal se tavením železa. Náhle všechn pece zhasly. Koukám na dopravník a je prázdný. Teprve se setměním dorazil další vlak na železo. Odběhl jsem k radaru a zkontroloval situaci. Východní enkláva již vytěžila veškeré železo a tak dodávky pokračují už je ze dvou. Pro pokrytí rozšířené výroby bude potřeba rozšířit i těžbu.

Také jsem si všiml, že i v době, kdy je železa dostatek, nepracuje výrobna modrých vědeckých balíčků z plných sil. Po krátkém zkoumání jsem zjistil, že chybí cihly, protože tři staré kamenné pece nestíhají cihly vypalovat.



A. Jak rozšířit těžbu železa?
1. Přidat více vlaků a těžebních souprav na stávající naleziště.
2. Prodloužit stávající vlaky o 1 vagón a přidat těžební soupravy na stávající naleziště
3. Obsadit další naleziště - předvybrané je jedno na západě - a z něj vozit novým vlakem.

B. Jak zrychlit pálení cihel?
1. Vyměnit kamenné pece za ocelové, které se uvolnily ze slévárny.
2. Vyměnit kamenné pece za nové, elektrické
3. Vyměnit kamenné pece za nové, elektrické a osadit je čipy
4. Vyměnit kamenné pece za nové, elektrické a osadit je čipy i zrychlit přenašeči

Co to bude?
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A3
B3
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A3
B1
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

A: Obsadíme předvybrané naleziště na západě.

B: Trosecnik:1D2 → 1(1)#1-Elektrická očipovaná cihelna; 2-Zužitkovat existující pece - Elektrické cihelny do každé rodiny
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Tempo, tempo ...

Den 213.
Ještě za svítání jsem vyměnil staré kamenné pece za moderní, elektrické, vytuněné nejlepší čipovou technologií, co mám. Trojice rozžhavených topných těles zářila krásněji, než vycházející slunce.

212-00.jpg
Když jsem se dostal opět na jihozápad, abych rozšířil těžbu, připomněl jsem si, jak moc je zdejší kraj divoký. Vyrazil jsem sice v tanku, ale nebyl jsem nijak extra vybavený, jen pár laserových věží a několik nábojů. Naležiště bylo hluboko v lese, vedle malého jezírka. Za jezírkem se rozkládala velká kolonie a první zvuky lámaných stromů pod koly mého tanku je vyprovokovaly k masivnímu úderu.

Další kolonii jsem detekoval ukrytou mezi hustým podrostem. I ta se pokusila o útok, avšak kousači naštěstí byli příliš pomalí, když se snažili proplést mezi kořeny.

Vykázel jsem plochu naleziště a pro jistotu jej obehnal alespoň z části zdmi.

212-01.jpg
Po dokončení obrany a připojení kolejiště jsem se na noc rozhodl vrátit do základny, pro těžební soupravy. Cestou se na mě několikrát vrhly skupiny hmyzáků, kteří se rozlézají podél trati.


Den 214.
Dobudoval jsem novou těžební enklávu do fáze, ve které produkuje železo. Večer jsem naložil jsem prvních pár kousků rudy a nechal se vlakem odvézt do základny. Cesta byla podivně temná a dlouhá. Najednou vlak zastavil uprostřed pustiny. Podezřívavě jsem vyskočil a dopadl na dlažbu. Tma kolem mne nebyla pustina. Už opět nešel proud.

Okamžitě jsem vyrazil do nukleární elektrárny. Pás dodávající reaktoru palivo byl prázdný. Na ostatních dopravnících ale zářivě svítily hroudy obohaceného uranu. Zkontroloval jsem výrobní linku na palivo a několikrát jsem si ošklivě ulevil. Východní enkláva, která již vytěžila všechno železo, byla výhradním dodavatelem železa na obaly kontejnerů s palivem. Okamžitě jsem doplnil železné pláty z vlastních zásob a výroba se opět rozjela. Chvíli před svítáním vyjely nové kontejnery a reaktor se opět rozzářil.

Vrátil jsem se do základny a tam mě už z dáli vítala signalizace dokončeného výzkumu.


A. Produkce jaderného paliva: Jak dodávat železo?
1. Spotřeba je malá, stačí, když to tam čas od času donesu.
2. Nově umíme truhly, které si přivolají roboty se zbožím - nechat tam železo nosit roboty
3. Přestavět sekvenci stanic východního vlaku tak, aby přivážel do východní enklávy železo.

B. Nová technologie: Co dalšího vynalézat??
22) SÍLA BROKŮ: 50
+10% poškození udělené brokovnicí
22) RYCHLOST PALBY BROKŮ: 50
+10% rychlost palby brokovnicí
34) SÍLA GRANÁTŮ: 50 50 50
- +20% poškození granáty
38) RYCHLOST PALBY KULEK: 100 100
Dalších +10% rychlost palby pistolí a kulometů
53) ZKAPALŇOVÁNÍ UHLÍ: 200 200 200 200
- zkapalňování uhlí (s pomocí páry a těžkého oleje jako katalyzátoru se dá z uhlí vyrábět petrolej i oleje)
63) DALŠI ZRYCHLENÍ LABORATOŘE: 500 500 500
- zrychlení laboratoří na 150%
72) PALEBNÁ SÍLA KULOMETU: 200 200 200
dalších+20% poškození udělené kulometnými věžemi
73) PALEBNÁ SÍLA PLAMENOMETU: 100 100 100
+20% poškození udělené jakýmkoliv plamenometem
74) OSOBNÍ PULZNÍ OBRANA: 100 100 100 100
modul pulzní obrany (modul do zbroje, který automaticky odstrkuje a omračuje protivníky)
92) RECYKLACE VYHOŘELÉHO PALIVA: 1500 1500 1500 1500 - vyrobí neobohacený uran z kontejnerů s vyhořelým palivem
93) OBOHACOVÁNÍ URANU: 1500 1500 1500 1500 1500 - obohacuje uran v centrifugách, zvyšuje tak procento výskytu obohaceného uranu
96) SÍLA KULEK: 100 100 100
Dalších +20% poškození udělené pistolemi a kulomety
98) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.II: 200 200 200 200
- Energetický štít MkII. (modul do obleku, lépe kryje před poškozením)
101) SÍLA KULOMETNÝCH VĚŽÍ: 200 200 200
+20% poškození udělené pistolemi a kulomety
102) VYLEPŠENÝ BRZDNÝ SYSTÉM: 200 200 200
- snížení brzdné dráhy vlaků o 15% (vlaky méně zdržují, když musí někde zastavit)
107) POŠKOZENÍ RAKETAMI: 100 100 100
- + 20% zvýšení poškození raketami
- vede k dalšímu zvyšování poškození raketami
108) RYCHLOST PALBY RAKET: 100 100 100
- + 30% zvýšení rychlosti palby raket
- vede k dalšímu zvyšování rychlosti raket
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
110) EXPERTNÍ ZBRANĚ: 150 150 150150 150
- průrazné broky
- nutné pro JADERNÉ ZBRANĚ, TŘÍŠTIVÉ GRANÁTY, EXPERTNÍ BOJOVÉ ROBOTY
114) VÝBUŠNÉ RAKETY: 100 100 100100
- výbušné rakety do raketometu
- jde dále zlepšovat
115) PALEBNÁ SÍLA LASERU: 350 350 350 350 350
+40% poškození udělené laserovými věžemi
- jde dále zlepšovat
116) RYCHLOST PALBY LASERU: 350 350 350 350 350
+40% rychlost palby laserových věží
117) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.2: 200 200 200
200
- Lepší verze energetického štítu (modul do obleku, snižuje obdržená zranění za cenu obrovské spotřeby energie obleku)
118) EXPERTNÍ RYCHLOSTNÍ MODUL: 300 300 300 300
- rychlostní modul (přiměje výrobní linku pracovat rychleji, za cenu zvýšené spotřeby)
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
119) POČET BOJOVÝCH ROBOT": 300 300 300
- zvýšení počtu obranných kapslí, chránících pomocníka zároveň, o +4
- jde dále zvyšovat.
120) POŠKOZENÍ DĚLEM: 300 300 300 300
- +30% poškození dělem
- jde dále zlepšovat
121) RYCHLÉ NABÍJENÍ DĚLA: 300 300 300 300
- +30% rychlost palby děla
- jde dále zlepšovat
122) ZVÝŠENÁ KAPACITA ROBOTů: 450 450 450 250 450
- roboti unesou o předmět víc
127) EXPERTNÍ LOGISTIKA: 300 300 300 300
- modré dopravníky (nejrychlejší, ale hrozně drahé)
- nutné pro výrobu lepšího brzdného systému pro vlaky
130) SUPER POKROČILÁ RYCHLOST POHYBU ROBOTů: 500 500 500 500 500
- +65% rychlost pohybu, robotů
- jde dále zrychlovat
131) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ: 150 150 150
- Trosečník si bude moct objednávat víc matroše a roboti mu ho budou nosit.
- Půjde dále zvedat
132) DALŠÍ PRODUKTIVITA TĚŽBY: 500 500 500
- doly těží o další 2% rychleji
133) EXPERTNÍ MODUL PRODUKTIVITY: 300 300 300 300
- modul efektivity (ze stejného množství materiálu vyrobí víc výrobků, za cenu zpomalení a zvýšení spotřeby)
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
134) EXPERTNÍ MODUL EFEKTIVITY: 300 300 300 300
- modul efektivity (sníží spotřebu výrobní linky)
135) ZVÝŠENÍ KAPACITY HROMADNÝCH PODAVAČů: 250 250
- zelený a bílý hromadný podavač budou mít o 2 vyšší kapacitu
- jde dále zvyšovat jejich kapacitu
136) VÝBUŠNINA NA SKÁLY: 200 200
- výbušniny tak silné, že odpálí skály (které ve hře nemáme, protože přišly až s verzí 16)

Co to bude?
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A2
B 115) PALEBNÁ SÍLA LASERU+ 127) EXPERTNÍ LOGISTIKA + 131) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ + 132) DALŠÍ PRODUKTIVITA TĚŽBY
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A2
B63) DALŠI ZRYCHLENÍ LABORATOŘE + 92) RECYKLACE VYHOŘELÉHO PALIVA + 93) OBOHACOVÁNÍ URANU
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

A: Železo nosit do jaderky robotama.

B: Trosecnik:1D2 → 2(2)#1-lasery, logistika, donáškové sloty, produktivita těžby; 2-laborka, recyklace, obohacování => Zrychlíme laborku a budem se věnovat zefektivnění uranu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Roboti nosiči

Den 215.

Nechal jsem laboratoř chvíli zlepšovat sama sebe a zahájil jsem úklid bývalého smíšeného naleziště na východě. Nechal jsem roboty rozebrat zbytek dolu a nakládací část nádraží, včetně purifikační linky. Vlak, který už teď odváží poslední zbytky uhlí, jsem přesměroval tak, aby uhlí rychleji vykládal a přeprogramoval, aby zbytečně nečekal na železo a neblokoval tak vlečku. Potom jsem vyrobil první truhlu pro vyžadování nákladu. O malý okamžik později již roboti tam a zpět přenášeli první železné prefabrikáty.

Zbytek dne jsem věnoval optimalizaci slévárny. Některé pece již běží na 150%.


Den 216.
Zoptimalizovaná slévárna opět zvýšila odběr železa a proto jsem se vydal zpět na jihozápad, dokončit provizorně postavené naleziště. Cestou jsem načapal trojici modrých kousačů, jak číhají na kolejích na příští vlak nedaleko starší jihozápadní enklávy.

216-00.jpg
Tuhle drzost jsem se rozhodl potresta exterminací jejich mateřské kolonie. Po dvou dalších potyčkách jsem se k večeru blížil k nejzápadnějšímu cípu mého impéria. Ve tmě jsem přehlédl sloup vysokého napětí. Než jsem vylezl z tanku, uslyšel jsem za lesem typický zvuk drceného kovu. Ti zmetci nejspíš čekali na první moment, kdy provizorní obrana povolí a okamžitě se vrhly na oba doly. Opravil jsem vedení a vyrazil do obou dolů. Velmi rychle jsem oba útoky odrazil, ale škody mne nepotěšili, přišel jsem celkem o šest laserových věží. Urychleně jsem na koleně dvě smontoval a zbylé rozmístil o něco efektivněji. Zbytek noci jsem strávil dostavbou dolů do plné kapacity.

216-01.jpg
Den 217.
Po návratu mě čekala laboratoř s novým vybavením. Její výkon vyloženě lákal k vynalezení něčeho převratného a protože jaderného paliva je stále pomálu, rozhodl jsem se nechat ji pracovat na obohacování uranu. Při letmé kontrole jsem ale zjistil, že se mi stále nedostává modrých vědeckých balíčků.

Železa je již dosti, tentokrát zdá se jejich kapacita vázne na nedostatečné rychlosti linky na výrobu motorů. Jako první krok jsem okamžitě do této linky namontoval zrychlující čipy II. generace. Nestačilo to. Proto jsem přebudoval linku na žlutou a opět přidal čipy. To už produkci motorů zvýšilo dostatečně a úzkým hrdlem se stala samotná montážní linka na modré balíčky. I ta tedy dostala update v podobě zrychlujících čipů II. generace. Nakonec jsem musel posílit výrobu skoro každé dílčí komponenty, aby továrna plynule vyráběla a stíhala zásobovat čerstvě zlepšenou laboratoř. A když jsem to po dvou dnech dokončil, zjistil jsem, že se nedostává zelených karet, neboť náročný výzkum začal odebírat většinu vědeckých balíčků naráz a jejich spotřeba prudce vzrostla.


Den 219.
S usměvem jsem se díval na přestavěnou továrnu na zelené karty ...

218-00.jpg
... a úsměv na rty mi ztuhnul, když jsem zjistil, že zvládá vyluxovat veškerou produkci mědi a přesto vynechává a zastavuje a množství zelených karet tedy nedokáže zajistit potřeby náročného výzkumu. Okamžité jsem vyrazil na inspekci ke slévárně mědi.

První zjištění bylo, že naleziště uvnitř základny je definitivně vytěžené. Nechal jsem jej demontovat roboty. Druhé zjištění bylo, že žlutý dopravníkový pás z nádraží nemá dostatečnou kapacitu, aby nakrmil nové elektrické pece. Posílil jsem jej a zrychlil i vykládání vlaků. Nakonec jsem zbalil několik zrychlujících karet a osadil s nim tři pece. Víc karet v tuto chvíli nemám, budu muset počkat, než se vyrobí nějaké do zásoby.

Po dvou dnech optimalizace jsem se vrátil k lince na zelené karty. Situace se mírně zlepšila, množství mědi dodáváné slévárnami nyní pokryje asi 3/4 potřeb a až bude slévárna očipovaná, ještě se to zlepší.


A. Těžíme jen z jednoho naleziště mědi - je potřeba těžbu rozšířit
Protože mědi je kolem základny dost, podíváme se na starší snímek a z něj vybereme nové naleziště (naleziště 121 je vytěžené a 664 máme obsazené asi z 50 procent):
Obrázek
1) Zvýšit objem těžby na nalezišti 664 a nasadit na trať k němu druhý vlak.
2) Obsadit naleziště 396 a vozit z něj rudu novou vlečkou.
3) Obsadit naleziště 396 a natáhnout z něj dopravníkové pásy (je to celkem blízko k základně)
4) Obsadit naleziště 396 a nosit z něj rudu roboty
5) Připojit vlakem jiné, nové naleziště (napište které)

B. Bezpečnostní situace na jihozápadě - obrana - jak chránit železná naleziště?
1) Stačí současná provizorní ochrana, stejně to vytěžíme hrozně rychle
2) Posílit současnou provizorní ochranu dalšími věžemi
3) Vybudovat stálou ochranu - věže a trojité zdi
4) Vybudovat stálou ochranu - věže a trojité zdi a prodloužit robotickou síť, aby ji udržovala

C. Bezpečnostní situace na jihozápadě - útok - co s koloniemi, které se šíří podél trati a opruzují naleziště?
1) Nechat - obrana stačí
2) Vyčistit částečně:
a. - kolem tratí
b. - kolem dolů
3) Vyčistit kolem tratí i dolů
4) Vyčistit kolem tratí, dolů i mezi doly a základnou, aby nedocházelo k sestřelování zbloudilých dronů, až tam budou létat.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A3 - zabereme novou oblast a bude kam případně expandovat s budovami na základně
B4 - kdo tam má pořád opravovat sám, to je jak v pravěku
C4 - nějak se tady ten šmejd z vesmíru roztahuje
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A3
B3
C2b
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

A: Shoda na nejbližším nalezišti a dopravě dopravníky
B: Shoda na plné ochraně (zdi a věže). Trosecnik:1D2 → 1(1)#1- i s drony, 2 - bez dronů - a budou i drony
C: Trosecnik:1D2 → 1(1)#1- vymlátit vše, 2 - vyčistit okolí tratí - a vymlátit vše, aby drony mohly bezpečně létat
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Bezhmyzá zóna

Den 221.
Už dlouho jsem nechával ležet ladem jedno naleziště mědi na jihovýchod od nádraží, je na čase ho zapojit. Začal jsem plánovat, kde mají být zdi, obranné věže, kudy povedou dopravníky a roboti začali okamžitě vykonávat mé rozkazy.

Jenže večer náhle v jeden zbloudilý robot proletěl nad blízkou kolonií, vyprovokoval jednoho flusače, ten přiběhl trochu blíž, na dostřel laserové věže, která ho zastřelila, pach z jeho mrtvoly - ano, začínám mít pocit, že se hmyzáci řídí nějakými feromony - probudil agresivitu v ostatních a staveniště se proměnilo v bojiště. Ve tmě nastal hrozný zmatek, sám jsem dostal několik zásahů flusanci, musel jsem se stáhnout a běžet pro tank.

Když jsem do něj u jižní brány nasedal, trochu mě znervóznila jedna věc. Baterie, sloužící jako záloha, se vybíjely. Zkontroloval jsem tedy ještě rychle stav sítě a znepokojil mne. Zrychlené doly a továrny s pomocí čipů odebírají tolik energie, že spotřebují produkci jaderné elektrárny. Obří solární stanice na severu sice dokáže přes den pokrýt i všechno ostatní, ale v noci, když dojde k masivnímu útoku a střílí více laserových věží, už musí opět nastoupit baterie.

S pomocí těžké techniky jsem se svítáním hmyzáky ze staveniště vytlačil a stavba mohla pokračovat.

221-00.jpg
Vím už ale, že až budu rozšiřovat robotickou obsluhu na jihozápad, musím oblast mezi základnou a doly řádně pročistit, aby nedocházelo k náhodným napadáním robotů.


Den 222.
Důl je zdárně dostavěna a zabezpečen. Využil jsem příležitosti a natáhl novou opevněnou zeď až k vodním pumpám,
aby byly také chráněny a pomalu se stávaly součastí základny. S vědomím, že měděné rudy je dost, jsem očipoval zbytek měděné slévárny a ta konečně pokrývá dostatečně potřebu vědeckého dopravníku.

Protože laboratoř zdárně pracuje, vzal jsem tank a vyrazil do terénu. Plánuji natáhnout robotickou síť až na jihozápad a je potřeba trochu vyléčit nemocnou krajinu nakaženou všude se rozlézajícím hmyzem.


Den 223.
U první kolonie šla čistka hladce, ale hned druhá, která mi stála v cestě, byla chráněná velkým množstvím modrých červů a trochu jsem ji podcenil. Nejspíše vznikla spojením tří menších kolonií. Po zničení její centrální části jsem byl nucen dát se na ústup k železniční trati, kde mne ochránily věže bránící vlaky.

222-00.jpg
Druhý úder byl úspěšnější, podařilo se mi eliminovat většinu líhní, ale červů je tam příliš a navíc jak padla tma, můj osobní batoh, který mi zdatně pomáhal se střelbou, vyčerpal celou mojí baterii a náhle jsem neviděl na cestu. Ve zmatku a záblescích z hlavně jsem si nevšiml, že jsem zajel přímo do třetí kolonie a vyprovokoval tak k útoku asi tucet modrých kousačů.
Musel jsem se potupně vrátit do základny.


Den 224.
Tank přestává stačit. Po předchozích dvou útocích jsou lesy na západ od základny plné toulajících se hmyzáků. Nevím,
jestli jen tak bloudí, protože nenachází cestu zpět do svých kolonií, nebo to jsou cíleně vysílané předsunuté hlídky. Každopádně kdykoliv na jednoho z nich narazím a zničím ho, okamžitě se na mě vrhnout desítky dalších, toulajících se okolím. V podstatě ani nejsem schopen ke koloniím dojet, když se dostanu na dohled, tank je tak poškozený, že se musím obrátit do základny, kde mi ho boti vyspraví. Zajel jsem k radaru a podíval se pořádně na to, jak velkou oblast je třeba vyčistit.

223-00.jpg
Při pohledu na velikost té plochy, množství kolonií a agresivitu hmyzáků je zřejmé, že pouze tankem to nepůjde.
Budu muset vymyslet něco sofistikovanějšího.

Z úvah mne přerušil alarm u vodárny. Skočil jsem do tanku a dojel ji zkontrolovat. Dvojice obyčejnych hnědých kousačů si tam pochutnávala na kolejích. Protože jsou pro mne v tuto chvíli absolutně neškodní, nechal jsem je chvíli a pozoroval je. Proč zrovna tihle dva, zrovna teď? Ve srovnání se strašlivou bitvou, kterou jsem absolvoval včera, mi tihle přišli neškodní. Hlavou mi sice probleskla vzpomínka na první setkání s nimi. Jenže to jsem byl vystrašený a tuhle planetu jsem ještě neznal.

Přemýšlím, zda už ji teď znám, když mne pořád dokáže takhle překvapovat. Vodárna tu stojí téměř od počátku, přesto si jí hmyz doposud nevšímal. Až teď, když jsem ji z jedné strany ochránil zdí, najednou se stala předmětem útoku. Proč? Přerušil jsem nějakou přirozenou migrační trasu? Nalákal je zvuk budujících robotů?

Než jsem tomu přišel na kloub, chroupající dvojice se propracovala k návěstidlům. To už je trochu drahá legrace, vy nenažranci, pomyslel jsem si a přišel o trochu blíž. A protože batoh už byl zase nabitý, dva krátké záblesky laseru tenhle výletu ukončily.

Pro jistotu jsem uzavřel prostor kolem vodárny zdmi z obou stran.


Den 225.
Záhada dvou malých hryzačů mi nedala spát, tak jsem raději zabíjel čas v laboratoři. Výzkum se zpomalil, protože chybí plasty. Zajel jsem do chemičky a přenastavil omezovač výroby - ropy se zdá být dostatek. Budu se ale muset později k téhle lince vrátit a její kapacitu zvýšit.


A. Čistění širých plání - jen tankem je to hrozně obtížné.
1) Být trpělivý a pokračovat.
2) Stavět si cestou manuálně hnízda laserových věží, které budou poskytovat krytí na opravy
3) Stavět si cestou robotické outposty chráněné lasery, podobné jako jsou kolem trati (ale se silnější ochranou), které budou poskytovat krytí na opravy a opravovat tank.
4) Vyvinout nějaký blueprint, který budou roboti průběžně stavět, rozšiřovat a on je u toho bude krýt a ten sázet krajinou a nechat tak boj na nich, pomáhat jim jen v nejtužších místech

B. Nedostatek energie - energetická potřeba zákadny opět roste
1) Nechat to být, jsou to jen nárazy
2) Dál rozšířit solární monstrum na sever
3) Postavit druhý blok jaderné elektrárny

C. Nedostatek plastů - zdá se, že úzke hrdlo je spíš v dopravě - historický pendl už nestíhá
1) Zrušit historický pendl úplně a nahradit ho kombinací pásů a nosících robotů
2) Ponechat historický pendl na podpůrné suroviny, ale vydělit plasty na pásový dopravník
3) Ponechat historický pendl na plasty, ale podpůrné suroviny nechat nosit roboty
4) Rozdělit historický pendl na několik samostatných vlaků
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A4
B3
C1
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A4
B3
C1
Always bring a gun to a puppet fight
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 7 hostů