[Let's Play] Factorio

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Věčné opravy

Den 345.
Jako první jsem se pustil do stavby výrobní linky na modré pásy, pro které bude užitek u sléváren. Bohužel jsem zjitil, že rozvržení továrny na dopravníků a továrny na elektrické vedení mírně kolidují a musel jsem výrobní linky uspořádat do nestandardního tvaru.

345-01.jpg
Protože my šla práce dobře od ruky, rozhodl jsem se týž den přebudovat i ocelárnu. Nedostatek oceli mne značně omezoval. Nejprve jsem sice zadal demontáž původních pecí robotům, ale když jsem viděl, že přelétají až z dalekého východu a jak dlouho jim to bude trvat, nakonec jsem polovinu materiálu zbořil vlastní rukou. Nová, plně elektrifikovaná, čipy řízená a urychlovaná slévárna však stála za to.

345-00.jpg
Den 346.
Stavba na východě se ráno zastavila. Zjištoval jsem proč a chybí mi stavební materiál na zdi. Kontrola radarem ukázala,
že nový kamenolom byl napaden a to navzdory tomu, že je uprostřed území zcela vyčištěného od nepřátel. Chvíli jsem radar sledoval a pak jsem zjistil, že pokud není vnější perimetr vyčištěného území chráněn lasery, hmyzáci jsou schopní ujít i velmi dlouhou cestu,
jen aby něco sežrali. A relativně malé, rychle se pohybující skupinky, artilerie není schopná zasáhnout. Zajel jsem opevnit kamenolom lasery a opravit.

Po návratu jsem taktéž ve večerních hodinách vyměnil dopravník z nádraží do slévárny za modrý, doplnil palivo do zaseknutého vlaku na vodu a namontoval do jeho nádraží roboty zásobované uhelné podavače, aby se neopakovalo, že zastaví příjem ropy.


Den 347.
Radar odhalil, že na jihozápadě máme vytěženo. Ale s ohledem na slibná naleziště na východě v podhůří mne to nechává klidným. Kamenný vlak jsem přesměroval do nového kamenolomu a železný stáhnu z trati, bude se hodit později. Horší je to s vytěžením uhlí na jihu, náhrada v základně je slabá. Budu muset najít novou, s rozvojem plastových technologií spotřeba uhlí prudce stoupá.

Než jsem vyrazil to řešit, využil jsem také stavební roboty k tomu, abych snesl všechny dočasné spojovací dopravníky, které odvedly svou práci, když jsem paběrkoval vnitřek základny.


Den 348.
Dnes jsem se poprvé projel tankem po novém nalezišti. Ještě bude potřeba vyčistit okolí a postavit ochranný perimetr, což jde s narůstající vzdáleností stále pomaleji, ale už se nemůžu dočkat, až těžbu spustím. Jen ta vzdálenost mi dělá starosti, roboti na ní mají kapacitní problémy už teď a pokud koleje příliš zatížím, začnou se zasekávat i vlaky.



A. Odkud vozit uhlí?
1. Ve vyčištěných zónách máme několik (3) menších nalezišť, každé kolem 200-300k.
2. Hned za hradbami jižní základny je jedno naleziště 247k, obsazené hmyzáky - vyčistit a dotáhnout dopravníkem do stávající infrastruktury.
3. Uvnitř koridoru na východ je naleziště 1.2M.

B. Kapacita koridoru - roboti Jak zvýšit propustnost koridoru na východ?
1. Nechat to být. Nebudeme zbytečně posilovat infrastrukturu něčeho, co slouží jen ke stavbě.
2. Vyčistit široké okolí koridoru artilerii - roboti tak nebudou umírat, bude jich víc a zvýší se kapacita.
3. Vozit část stavebního materiálu (zejména zdi) na východ vlakem, aby je nemuseli tahat roboti.
4. Vozit veškerý stavební materiál na východ vlakem, aby ho nemuseli tahat roboti

C. Kapacita koridoru - vlaky Jak zvýšit propustnost koridoru na východ?
1. Nechat to být, občas na sebe holt počkají.
2. Podél trati pravidelné výhybny
3. Celou trať zdvojkolejnit
4. Celou trať zdvojkolejnit a napřímit v místech, kde kdysi kvůli hmyzákům byly třeba zatáčky
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Hike »

A 3
B 3
C 2
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A3
B2
C2
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

A: Shoda na nalezišti 1.2M v koridoru
B: Tettigona:1D2 → 2(2)#1-vozit zdi, 2-vystřílet okolí - roztáhneme artilerii do celého koridoru
C: Shoda na výhybnách
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Koridor

Den 349.
Nejslibnějším řešením nedostatku uhlí je využití uhelného dolu ve východním koridoru. Je již chráněný, bude stačit vybudovat nádraží a poslat tam vlak. Abych trati na východ odlehčil, cestou k nalezišti jsem zbudoval na trati několik výhyben.

A protože roboti jsou neustále sestřelování na svých cestách sem a tam neodbytnými plivači a červi, rozmístil jsem také na osu koridoru dělostřelecké baterie, které bezpečnou vzdálenost zajistí.


Den 350.
Už bojuji přímo na nalezišti. Jen nedostatek železa zkomplikoval situaci - nemám dost takové munice, tak jsem byl opatrně přinucen přistoupit opět k šikovnému využívání laserových věží. Radar mi ukázal, jak zásoby z vnitřních nalezišť strašlivou rychlostí řídnuly a já tak musel začít přemýšlet o spuštění těžby co nejdříve.



Den 351.
V noci byla palba věží silnější než obvykle a ráno jsem jich na předsunutém stanovišti našel jen polovinu funkčních, zbytek byl v troskách. Porozhlédl jsem se po okolí po příčinách tohoto problému a kousek od trosek jsem nalezl dvě obrovská zelená těla kousačů zmutovaných a zvětšených víc, než cokoliv, co jsem doposud viděl.

351-00.jpg
Okamžitě jsem na dálku nechal laboratoř znovu posilovat sílu laserů. V průběhu dne jsem je pak viděl i za živa. Přicházeli zpravidla uprostřed vlny útočníků, velcí jako výrobní linka, nakráčeli k některé z věží, sklonili se nad ní a obrovskými kusadly jí začali nemilosrdně rvát. Aby věže přežili, musela proti takovéhle koordinované útočné skupině stát přinejmenším šestice laserů a nesměl v ní být víc jak jeden zelený.


Den 352.
Po dvou dnech bojů se zelenými monstry mám vyčištěné okolí naleziště, ale téměř žádnou pořádnou obranu, drží se poslední tucet věží a nemám materiál na stavbu prefabrikátů a dokonce ani kolejí.


Den 353.
Musel jsem si připomenout manuální montáž, ale provizorní těžba je spuštěna. Jakmile bude produkce v normálu, dostavím pořádnou obranu dle původního plánu.

353-00.jpg
Přemýšlel jsem také, kde se tu vzali ti zelení kousači. Třeba žijí v horách? Musím se tam zajet podívat. Ale později,
nejprve se musím postarat o produkci.


Den 354.
Cesta tankem zpět do základnu trvala neskutečně dlouho. Musím vymyslet rychlejší způsob přepravování i pro sebe sama.
Naložil jsem důlní soupravy a zpět na východ se vydal vlakem. Na místě jsem zdvojnásobil plochu těžby a využil dopravníků a zelených podavačů k maximalizici výkonu. Poté jsem se svezl vlakem zpět.



Den 355.
Vytěžování malých ploch mědi uprostŘed chráněných oblastí mělo tu nevýhodu, že jsem hned po návratu musel vybudovat nový důl a přesměrovat vlak z původního dolu na jihozápadě. A když jsem to dodělal a letmo zkontroloval radarem východ, zhrozil jsem se. Zelený kousač si to tam promenádoval uprostřed těžebních souprav a spolu s pár společníky likvidoval jednu po druhé.

355-00.jpg
Musel jsem se tak okamžitě vrátit a zakročit. Jenže než jsem se dokodrcal tankem zpět na základnu, bylo po všem.
Padly sice více jak dvě třetiny dolu, ale pak zelenáč vlezl do rány skupině věží. Sice také stihnul tři poškodit, ale padl a roboti se mohli pustit do opravy dolu. Musím ale urychlit budování ochrany.


Den 356.
Některá děla už nemají v dostřelu žádné kolonie. Přeprogramoval jsem roboty, aby do nich zbytečně nevozili náboje a bylo víc munice na ochranu koridoru. Kanonáda, kterou to spustilo, byla úžasná a ústí koridoru u základny již také začíná vypadat zcela vyčištěné. Ropy je dost, železo z východu spokojeně proudí, uhlí i kamení je zajištěno a tak zbývá jen tu a tam přestavět důl na měď. Vytáhl jsem znovu auto, je rychlejší než tank a spousta oblastí je teď naprosto bezpečná.


Den 357.
Jedno z malých nalezišť železa na jih od základny bylo vyčerpáno a tak jsem na východ nasadil dva vlaky. Při výstavbě výhybny před konečnou stanicí jsem náhle zahlédl vysoký stín. Otočil jsem se a nad vysokými hradbami se do téměř dvojnásobné výšky zvedal zelený plivač. Zaklonil se a chrstnul seměrem ke mě chrchel kyseliny velký jako auto. Uskočil jsem a dal se na útěk k nejbližší věži. Plivač se sunul za mnou, ale jak vběhl do dostřelu laseru, dostal několik zásahů a jeho monstrózní tělo se zhroutilo.
Co to proboha bylo? Co přijde příště? Musím odsud vypadnout, než tu začnou běhat hmyzáci velcí jako kosmická loď.


Den 364.
Týden naprostého klidu a pohody. Ne, že bych se úplně nudil, pořád je potřeba tu a tam vylepšit či opravit kus základny či dohnat nějaké resty. Ale mám dost surovin, dost energie a roboti i věže zdatně odráží útoky. Zítra to bude pozemský rok od doby,
co jsem tu ztroskotal. Pojedu to oslavit na nějaký ten horský vrchol. Před spaním už jen nastavím laboratoř ....


A. Nová technologie: Co dalšího vynalézat?? Limit je 5000 na barvu (ale můžete míň, pokud chcete abych dělal v menších dávkách a častěji se ptal):
22) SÍLA BROKŮ: 50
+10% poškození udělené brokovnicí
22) RYCHLOST PALBY BROKŮ: 50
+10% rychlost palby brokovnicí
34) SÍLA GRANÁTŮ: 50 50 50
- +20% poškození granáty
38) RYCHLOST PALBY KULEK: 100 100
Dalších +10% rychlost palby pistolí a kulometů
53) ZKAPALŇOVÁNÍ UHLÍ: 200 200 200 200
- zkapalňování uhlí (s pomocí páry a těžkého oleje jako katalyzátoru se dá z uhlí vyrábět petrolej i oleje)
72) PALEBNÁ SÍLA KULOMETU: 200 200 200
dalších+20% poškození udělené kulometnými věžemi
73) PALEBNÁ SÍLA PLAMENOMETU: 100 100 100
+20% poškození udělené jakýmkoliv plamenometem
74) OSOBNÍ PULZNÍ OBRANA: 100 100 100 100
modul pulzní obrany (modul do zbroje, který automaticky odstrkuje a omračuje protivníky)
96) SÍLA KULEK: 100 100 100
Dalších +20% poškození udělené pistolemi a kulomety
98) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.II: 200 200 200 200
- Energetický štít MkII. (modul do obleku, lépe kryje před poškozením)
101) SÍLA KULOMETNÝCH VĚŽÍ: 200 200 200
+20% poškození udělené pistolemi a kulomety
102) VYLEPŠENÝ BRZDNÝ SYSTÉM: 200 200 200
- snížení brzdné dráhy vlaků o 15% (vlaky méně zdržují, když musí někde zastavit)
107) POŠKOZENÍ RAKETAMI: 100 100 100
- + 20% zvýšení poškození raketami
- vede k dalšímu zvyšování poškození raketami
114) VÝBUŠNÉ RAKETY: 100 100 100100
- výbušné rakety do raketometu
- jde dále zlepšovat
116) RYCHLOST PALBY LASERU: 350 350 350 350 350
+40% rychlost palby laserových věží
117) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.2: 200 200 200
200
- Lepší verze energetického štítu (modul do obleku, snižuje obdržená zranění za cenu obrovské spotřeby energie obleku)
118) EXPERTNÍ RYCHLOSTNÍ MODUL: 300 300 300 300
- rychlostní modul (přiměje výrobní linku pracovat rychleji, za cenu zvýšené spotřeby)
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
119) POČET BOJOVÝCH ROBOT": 300 300 300
- zvýšení počtu obranných kapslí, chránících pomocníka zároveň, o +4
- jde dále zvyšovat.
121) RYCHLÉ NABÍJENÍ DĚLA: 300 300 300 300
- +30% rychlost palby děla
- jde dále zlepšovat
127) EXPERTNÍ LOGISTIKA: 300 300 300 300
- modré dopravníky (nejrychlejší, ale hrozně drahé)
- nutné pro výrobu lepšího brzdného systému pro vlaky
130) SUPER POKROČILÁ RYCHLOST POHYBU ROBOTů: 500 500 500 500 500
- +65% rychlost pohybu, robotů
- jde dále zrychlovat
133) EXPERTNÍ MODUL PRODUKTIVITY: 300 300 300 300
- modul efektivity (ze stejného množství materiálu vyrobí víc výrobků, za cenu zpomalení a zvýšení spotřeby)
- nutné pro RAKETOVÉ SILO (sloužící k vystřelení komunikačního satelitu)
136) VÝBUŠNINA NA SKÁLY: 200 200
- výbušniny tak silné, že odpálí skály (které ve hře nemáme, protože přišly až s verzí 16)
137) DALŠI ZRYCHLENÍ LABORATOŘE: 500 500 500 500
- zrychlení laboratoří na 200%
138) PALEBNÁ SÍLA LASERU: 500 500 500 500 500
+70% poškození udělené laserovými věžemi
- jde dále zlepšovat
139) POŠKOZENÍ DĚLEM: 300 300 300 300 300
- +50% poškození dělem
- jde dále zlepšovat
141) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ: 150 150 150 150
- Trosečník si bude moct objednávat ještě víc matroše a roboti mu ho budou nosit.
- Půjde dále zvedat
143) ATOMOVÉ ZBRANĚ: 5000 5000 5000 5000 5000 5000
- jaderná raketa
144) NÁBOJE S URANOVÝM JÁDREM: 1000 1000 1000 1000 1000
- kulometné náboje s uranovým jádrem
- dělové náboje s uranovým jádrem
- explozivní dělové náboje s uranovým jádrem
145) EXERTNÍ BOJOVÍ ROBOTI : 300 300 300 300 300
- robot typu destroyer
- nutné pro zvyšování počtu bojových robotů
148) ZVÝŠENÍ KAPACITY HROMADNÝCH PODAVAČů: 400 400 400 400
- zelený a bílý hromadný podavač budou mít o 6 vyšší kapacitu
- jde dále zvyšovat jejich kapacitu
149) DALŠÍ PRODUKTIVITA TĚŽBY: 800 800 800 800
- doly těží o další 2% rychleji

B. Rychlost pohybu po základně Přesouvat se tankem je příliš pomalé. Potřebuji rychlejší řešení.
1. Osobní vlak a osobní stanice na důležitých místech (s možností přivolávat si ho)
2. Vybetonovat si na dlouhých tratích dálnice a jezdit po nich autem
3. Naboostovat se exoskeletonem a používat ho jako sedmimílové boty
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Hike »

A) 130 - rychlost robotů, 145 - bojoví roboti, 121 - rychlé nabíjení děla, 139 - poškození dělem

B 3)
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A) 130) SUPER POKROČILÁ RYCHLOST POHYBU ROBOTů + 148) ZVÝŠENÍ KAPACITY HROMADNÝCH PODAVAČů + 149) DALŠÍ PRODUKTIVITA TĚŽBY + 141) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ
(nezmizlo ti silo?)

B3
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A modré dopravníky už také máme hotové.

A Raketové silo

B3
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Někde mi vznikla copypastová chyba. Každý z vás trefil nějaké techy, co ještě jdou a nějaké, co už ne (krom pardgalena, ten dává 1 tech co jde).

Udělám to tak, že vezmu ty funkční, budem tedy vynalézat:
* Vylepšení bojových botů
* Zvýšení kapacity hromadných podavačů
* Produktivitu těžby
* Donáškové sloty
* Raketové silo


A jdu si vyrábět exoskeletony, na tom máte shodu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Vzhůru do hor

Den 365.
Řádně jsem prohlédl, opravil a naložil tank. Aby se mi lépe zdolávali kopce, vyrobil jsem si exoskelet a vyrazil na východ. Cesta bohužel opět trvala, takže jsem u železného dolu byl se setměním a do hor vyrazil na noc. Celá krajina na východ od nás je zvrásněná, plná teras a skal, mezi kterými žijí tisícovky hmyzáků,
včetně desítek zelených. Selfí jsem stihl jen z rychlíku, ve tmě, s obrovským rojem kousačů za zadkem.

356-00.jpg
Až budu mít prostředky ta místa vyčistit, vrátím se tam za bílého dne a udělám si pořádnou fotku na památku. Tank jsem nechal na východě, exoskelet se osvědčil i na rovince jako rychlé způsob přesunu, budu ho používat dál.


Den 366.
Po návratu do základny jsem se dal na dohánění restů. Přestavěl jsem zbytek slévárny na elektrickou a vybavil kartami.
Pak jsem si všiml, že prudce ubylo konstrukčních robotů. Zjistil jsem, že díky tvaru východního dolu přelétají při stavbě obranného valu přímo nad jednou kolonií, která je bezpečně sestřeluje. Naložil jsem laserové věže a vydal se to řešit. Třicítka dobře umístěných manuálně namontovaných věží pročistila robotům cestu.


Den 376.
Deset dnů trvalo, než jsem naplánoval robotům poslední uzavírku obrany kolem velkokapacitního železného dolu. Ten těží maximální rychlostí a obsluhují ho tři vytížené vlaky. Za těch deset dnů jsem stihl mnohé. Vybavit nejednu linku zrychlujícími kartami, vynalézt ještě kapacitnější podavače, zahájit další zvyšování produktivitu těžby, rozšířit výrobnu na zelené karty na severním dopravníku. Také jsem sledoval, že další artilerie úspěšně vyčistila svůj rádius a nechal jsem tedy do koridoru přimontovat novou.


Den 381.
Základna šlape jak hodinky, roboti dokončují poslední kusy obrany na východě. Dalším restem, kterým jsem měl, bylo opevnění jihozápadní větve základny. Sice se tam dnes nic netěží, ale preventivně jsem se rozhodl držet původního plánu. Jednak bych nerad, aby se mi tam natáhli hmyzáci a dále, jsou tam slibná naleziště mědi, kdyby bylo potřeba expandovat.


Den 386.
Po dlouhé době mne zase probudilo v noci bzučení akumulátorů. Když přijde větší útok, ve kterém je více než jeden zelenáč, lasery střílí dlouho, vytrvale a odebírají energii z baterií. Prověřil jsem nukleární elektrárnu a zjistil nízký tlak vody.
Posílil jsem dodávky vody druhou nezávislou potrubní linkou od jezera.

Také jsem zjistil, že základna produkuje dostatky vědeckých balíčků. Mohl jsem tak karty efektivity výroby v laboratořích vyměnit za rychlostní.


Den 391.
Ten klid a pohoda mě málem odvedly od mého hlavního cíle. Ještě že jsem včera se soumrakem viděl zeleného kousače, jak přehryzl anténu radaru, jako by šlo o stéblo. Připomněl mi tak, proč všechno tohle dělám. Zaběhl jsem do laboratoře a začal zkoumat raketové silo.


Teď není třeba žádné volby, pokračování později.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Opevňování a resty

Den 398.
Posledních pár dní jsem strávil opevňováním a doháněním restů. Všechny slévárny jedou na plný výkon, mnozštví výrobních linek je posíleno čipovými kartami a na západ od základny je velká oblast pustiny bezpečně obehnaná zdmi a nehrozí odtamtud již žádný útok.

Spokojeně jsem sledoval na radaru podobu své základny. Jistě, pořád ještě jsou v obraně slabá místa a pořád existují plochy, kde ztrácím roboty, ale ubývá jich.

398-00.jpg
Laboratoř se blíží k dokončení vývoje raketového sila, takže jsem pomalu i plánoval, co dál. Nejdůležitější věc jsem ale nesměl zanedbat. Blížil se čtyřstý den a s ním obligátní oslava pobytu.


A. Opevňování - Dohnali jsme všechny resty, týkající se opevňování.
1. A tak se to stalo - můžeme přestat budovat obranu dokud nebude potřeba nové expanze.
2. Ano, ale pořád jsou tam místa, která nejsou opevněná - je potřeba obehnat základnu kolem dokola.
3. Ano, a navíc chceme aby roboti byli všude bezpečí - je potřeba vybudovat konvexní obálku celé základny, uvnitř které budou lítat a tu opevnit.

B. Měď - Měď je jediná surovina, která ještě působí trochu potíže. Momentálně paběrkujeme menší naleziště uvnitř chráněné zóny a těch už je minimum.
1. Zapojit do procesu 1.5M naleziště v koridoru, byť je potřeba tam postavit purifikační jednotku (je kontaminované kamenem)
2. Na sever od východního koridoru je naleziště s mocností 7.2M a kousek za ním 5.8M. Expandovat k nim (určete jak)

C. Raketové silo - Bude vynalezeno každou chvíli. Navrhněte, kde by se mělo vy budovat a kde se budou stavět podpůrné výrobní linky, dodávající díly raketě. Také se zamyslete, jak s některými prefabrikovanými komponentami (čipové karty a pod), zda nějak navázat na výrobní struktury, co už máme, nebo postavit nové, nezávislé výrobny.

D. 400 den - Jako vždy:
1. Nalosovat něco z původních, zatím nepoužitých návrhů?
2. Máte nový nápad? Sem s ním.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A1
B2, roboty řízená standardizovaná expanze
C
- vše na světlé poušti vlevo dole od základny, silo bude muset být daleko od základny, co když to bouchne
- okopírovat staré montovny a vytvořit tam lokální výrobu (prekurzory prekurzorů - třeba červené a zelené karty - si klidně natáhni, jestli jich máš dost)
D položit základní kámen raketového sila se všemi potřebnými ceremoniemi. Chceme fotku s rýčem a přestřihnutou červenou páskou (klidně natáhni červený kabel). Až to budeš ukazovat doma, aby si nemysleli, že jsi nějaký divoch nebo že ti na planetě mezi divnými ufony hráblo, nebo tak něco.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Pže ležím doma s chřipajznou a nemám do čeho bych rýpnul, beru hned prvního hlasujícího za své.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Silo

Den 399.
Včera jsem ještě zadal robotům práci, dostali úkol pomalu rozšiřovat chráněné území směrem k velkému naleziště mědi na východě. Pohoda, kterou mám s železem, je uklidňující a měď si zaslouží totéž.

Dnešek jsem věnoval přípravám a výběru místa na raketové silo. Nakonec jsem se rozhodl pro poušť na jihozápad od základny - je čerstvé opevněná, v bezpečné vzdálenosti od základny, kdyby se něco zvrtlo a nemám pro ni jiné využití.


Den 400.
U příležitosti čtyštého dne mého pobytu jsem položil základní kámen a přestřihnutím rudé pásky zahájil stavbu sila.

400-00.jpg
Pro silo jsem vytvořil úplně nový, samostatný dopravník, v souladu s předchozí koncepcí oddělených větví. V průběhu jeho konstrukce jsem ale zjistil, že extenzivní stavba ochranných struktur mě připravila o všechno kamení. Obhlédl jsem situaci na radaru a trochu jsem znejistěl.

Má dostavadní expanze byla založená na tom, že jsem stavěl masivní množství zdí, které chránily věže zajišťující expanzi. Zdi ovšem stojí enormní množství kamene. Pokud nemáte kámen, tak nemůžete expandovat pro další kámen.

Naštěstí jsem nalezl dvě slibná naleziště o mocnosti cca 400k v rozumné vzdálenosti od stávajících struktur, takže půjdou zabezpečit jen lasery. Při plánování sila navíc zjišťuji, že pro jeho základy bude potřebovat kamene extrémní množství.


Den 401.
Dnes by byl býval klidný den, kdyby nedošlo k masivnímu útoku na rafinerii. Plamenomety sice velkou skupinu zelených a modrých plivačů odrazily, ale měl bych se zamyslet, nad bezpečností práce a protokoly pro práci s ohněm.

401-00.jpg
Konečně k večeru laboratoř vychrlila plány sila. Množství materiálu potřebné na jeho stavbu je enormní. Betonu i oceli máme dost, linka na elektrické motory spokojeně přede a je schopná potřebné množství dodat. Mám ale totální nedostatek modrých čipových karet.



A. Co dá s výzkumem?
I. Zastavit. Když máme vynalezeno silo, nic dalšího nepotřebujeme, veškeré ostatní zdroje přesměrovat do výroby.
II. Pokračovat. Nové technologie se vždy hodí.

Pokud zvolíte II., tak následně: Co dalšího vynalézat?? Limit je 5000 na barvu (ale můžete míň, pokud chcete abych dělal v menších dávkách a častěji se ptal):
* 22) SÍLA BROKŮ: 50
+10% poškození udělené brokovnicí
* 22) RYCHLOST PALBY BROKŮ: 50
+10% rychlost palby brokovnicí
* 34) SÍLA GRANÁTŮ: 50 50 50
- +20% poškození granáty
* 38) RYCHLOST PALBY KULEK: 100 100
Dalších +10% rychlost palby pistolí a kulometů
* 53) ZKAPALŇOVÁNÍ UHLÍ: 200 200 200 200
- zkapalňování uhlí (s pomocí páry a těžkého oleje jako katalyzátoru se dá z uhlí vyrábět petrolej i oleje)
* 73) PALEBNÁ SÍLA PLAMENOMETU: 100 100 100
+20% poškození udělené jakýmkoliv plamenometem
* 74) OSOBNÍ PULZNÍ OBRANA: 100 100 100 100
modul pulzní obrany (modul do zbroje, který automaticky odstrkuje a omračuje protivníky)
* 96) SÍLA KULEK: 100 100 100
Dalších +20% poškození udělené pistolemi a kulomety
* 98) ENERGETICKÝ ŠTÍT Mk.II: 200 200 200 200
- Energetický štít MkII. (modul do obleku, lépe kryje před poškozením)
* 101) SÍLA KULOMETNÝCH VĚŽÍ: 200 200 200
+20% poškození udělené pistolemi a kulomety
* 102) VYLEPŠENÝ BRZDNÝ SYSTÉM: 200 200 200
- snížení brzdné dráhy vlaků o 15% (vlaky méně zdržují, když musí někde zastavit)
* 107) POŠKOZENÍ RAKETAMI: 100 100 100
- + 20% zvýšení poškození raketami
- vede k dalšímu zvyšování poškození raketami
* 114) VÝBUŠNÉ RAKETY: 100 100 100100
- výbušné rakety do raketometu
- jde dále zlepšovat
* 119) POČET BOJOVÝCH ROBOT": 300 300 300
- zvýšení počtu obranných kapslí, chránících pomocníka zároveň, o +4
- jde dále zvyšovat.
* 121) RYCHLÉ NABÍJENÍ DĚLA: 300 300 300 300
- +30% rychlost palby děla
- jde dále zlepšovat
* 136) VÝBUŠNINA NA SKÁLY: 200 200
- výbušniny tak silné, že odpálí skály (tak nakonec skály ve hře jsou, jen se generují jen v dosud neobjevených částech mapy)
* 139) POŠKOZENÍ DĚLEM: 300 300 300 300 300
- +50% poškození dělem
- jde dále zlepšovat
* 144) NÁBOJE S URANOVÝM JÁDREM: 1000 1000 1000 1000 1000
- kulometné náboje s uranovým jádrem
- dělové náboje s uranovým jádrem
- explozivní dělové náboje s uranovým jádrem
145) EXERTNÍ BOJOVÍ ROBOTI : 300 300 300 300 300
- robot typu destroyer
- nutné pro zvyšování počtu bojových robotů
* 147) DALŠÍ PRODUKTIVITA TĚŽBY: 700 700 700
- doly těží o další 2% rychleji
* 148) RYCHLOST PALBY LASERU: 450 450 450 450 450
+50% rychlost palby laserových věží
* 151) DALŠI ZRYCHLENÍ LABORATOŘE: 500 500 500 500 500
- zrychlení laboratoří na 160% (předtím tu byla chyba, aktuálně jsme na 140)
154) JADERNÁ BOMBA: 5000 5000 5000 5000 5000 5000
- Jaderná bomba
* 155) SÍLA BOJOVÝCH ROBOTů: 100 100 100
-+10% poškození udělené bojovými roboty
* 156) OSOBNÍ ROBOPORT MkII.: 250 250 250 250
- Lepší osobní roboport
* 157) POWER ARMOR MkII: 400 400 400 400 400
- Lepší verze zbroje
* 158) ZVÝŠENÍ KAPACITY HROMADNÝCH PODAVAČů: 600 600 600 600
- zelený a bílý hromadný podavač budou mít o 7 vyšší kapacitu
- všechny podavače budou mít o 2 vyšší kapacitu
159) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ: 1000 1000 1000 1000 1000
- Trosečník si bude moct objednávat ještě víc matroše a roboti mu ho budou nosit.
- Půjde dále zvedat

B. Nedostatek kamene? Tak jsme vytěžili všechny zásoby uvnitř bezpečné zóny. Kde vzít další kámen?
1. Kašlat na kámen. K mědi se nějak dostaneme, na raketu ho nepotřebujeme a výzkum už také ne (funguje jen pokud v A zvolíte I. nebo přestanete vybírat techy, které mají v sobě fialové balíčky)
2. 117k bordelu v měděném nalezišti v koridoru => vyžaduje purifikační jednotku
3. 465k v nalezišti blízko koridoru na východě (ve vystřílené zóně) => stačí chránit lasery
4. 440k v nalezišti mylně považovaném za železo na jihozápadě => je na něm kolonie => nutné vybít (artilerkou? lasery?)

B. Nedostatek fialových karet? Na silo je potřeba 200 modrých karet, další budou potřeba i na jiné části kosmické lodi. Můžete vybrat jedno, nebo klidně všechny tři...
1. Zastavit výrobu zrychlovacích karet 3 úrovně.
2. Zastavit výrobu žlutých vědeckých balíčků (funguje jen pokud v A zvolíte I. nebo přestanete vybírat techy, které mají v sobě žluté balíčky)
3. Postavit novou linku na modré karty u nových dopravníků hned teď, jako první.

Zkontroloval jsem a pročistil ty vynálezy, takhle by to teď mělo být 1:1 se hrou.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

A1
B3
C2
Always bring a gun to a puppet fight
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů