[Let's Play] Factorio

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

A2 148) RYCHLOST PALBY LASERU + 159) ROZŠÍŘENÍ DONÁŠKOVÝCH SLOTŮ + 157) POWER ARMOR MkII + 158) ZVÝŠENÍ KAPACITY HROMADNÝCH PODAVAČů

B3
C3
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Fritzs »

A1
B3
C2
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

A: Trosecnik:1D3 → 3(3)#1-2 STOP výzkumu, 3-Jedeme dál - Jedeme dál - palba laserů, donáškové sloty, power armor, kapacita podavačů.

B: Shoda na kamenolomu u koridoru

C: Zastavíme produkci žlutých balíčků, abychom měli víc modrých karet.

Protože A a C se nám nalosovalo do sporu, uděláme kompromisní řešení, kdy nainstalujeme k výrobně modrých karet splitter a polovina produkce půjde na stavbu sila a jen polovina do žlutých balíčků.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Začátek kosmického věku

Den 402.
Nedostatek modrých karet jsm se rozhodl řešit tak, že prostě půlku se nechám dávat stranou a jen zbytky půjdou do výzkumu, který může přibrzdit.

Nový kamenolom jsem se nakonec rozhodl postavit na východě, v místech, kde byly těžební soupravy relativně v bezpečí poblíž koridoru a práci nechal na robotech.


Den 403.
Mám v provozu jednoduchou linku na kompozitní strukury s nízkou hmotností.

403-00.jpg
Nedostatek mědi mě tíží čím dál víc, modré karty se skoro nevyrábí, ale já spoléhám na roboty. Kamenolom už dodává zdí a pro jistotu jsem expanzi pomohl ještě umístěním nové artilérie, která čistí okolí zaslíbeného naleziště. Poněkud obtížnějším krokem se ukázalo být pevné palivo. S ohledem na polohu budoucího sila pásy na tuto enormní vzdálenost nebyly vhodné. Nakonec jsem v chemičce vybudoval novou vlečku a totéž jsem udělal u budoucího sila.

403-01.jpg
Den 404.
Na východě mezitím probíhá lítý boj mezi roboty, podporovanými artilerií a laserovými věžemi a zelenými hmyzáky. Ve většině nepřátelských úderných oddílů zelená již převažuje. Hmyzáci si navíc vybírají místa, kde roboti létají nad vyčištěnou, ale jinak nechráněnou krajinou a číhají tam na ně. Nakonec jsem nechal roboty pokládat věže pod sebe a tím pomalu vytvořit oblast, ve které nepřežije žádný zatoulaný hmyzák.


Den 407.
Tři dny jsem seděl u radaru a snažil se vést roboty tak, aby byla zahájena těžba mědi. Přišel jsem o tři stovky droidů,
ale podařilo se. Výroba se rozjela znovu naplno a jakmile jsem měl dostatek modrých čipů, mohl jsem dokončit montáž sila.

407-00.jpg
Zbývá už jen poslední kousek práce. Smontovat raketu.


Není nutné další volby.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Raketa

Den 408.
S mědeným dolem v provozu jsem si mohl dovolit postavit samostatnou linku na výrobu řídících jednotek do rakety.

408-00.jpg
Jakmile byla linka na řídící jednotky smontovaná, zbývalo postavit satelit a sladit poměry surovin tak, aby se plynule budovala raketa a na nic se nečekalo.


Den 415.
Asi třetina rakety už stojí a satelit je připraven. Procházím se po základně a sleduji, jak jednotlivé linky pomalu přestávají vyrábět. Jak se nerozšiřuji, zásobní bedny se naplnily a továrny nemají výrobky kam odkládat. Přestávají odebírat z pásů a celá severní větev základny se pomalu zastavuje, jen tu a tam se postaví jedna laserová věži či část zdi, jako náhrada za nějaké přepadení daleko na východě.

Na jižním dopravníku je živěji. Nechal jsem laboratoř zkoumat další vylepšení, kdyby náhodou se něco zvrtlo, abych nezaostal. Ale v podstatě jediná linka, která je vážněji v provozu, je ta na žluté vědecké balíčky. Ta totiž potřebuje modré karty a tedy vysoké množství mědi. Stejně jako výroba řídících modulů do rakety.


Den 422.
Necelá polovina rakety je zbudovaná. Hmyzáci mění taktiku. Vždy větší skupina se pokusí dostat někam doprostřed vyčištěné pláně a tam založit novou líheň. Dělostřelectvo je nemilosrdně ničí, ale je nutné vyrábět munici. Severní dopravník tedy opět tu a tam ožije.


Den 426.
Tempo výroby stouplo. Dvě třetiny rakety jsou zbudovány a i na jižním dopravníku už pravidelně běží jen jedna jediná linka, na žluté balíčky. I ta ale začíná být saturovaná.

Je to celé zvláštní. Ticho, které jsem si vždy spojoval s nedostatkem proudu a výpadky, je najednou tak příjemné a uklidňující.
Jen tu a tam ho přeruší osamělý výstřel z děla. Procházím mezi těmi komplexními stavbami, sleduji jak odpočívají a přemýšlím o tom, jak dlouho tu vydrží po mém odjezdu.

Vím, že v jeden okamžik po mém odjezdu se to celé zastaví a pak to hmyzáci rozeberou a sežerou. Ale jak dlouho to bude trvat?
Týden? Měsíc? Rok?


Den 431.
Raketa už se v silu vyjímá, je vybudováno 95%, tvar už je konečný a v podstatě probíhají jen dodělávky. Už od ní ani neodcházím, jen tu a tam zkontroluji základnu v radaru. Nemám motivaci místo opouštět. Když bylo potřeba přesměrovat vlak z mědí z jedné starší základny, musel jsem se hodně přemáhat, abych to udělal alespoň přes terminál radaru. Jediné, co mě mírně zneklidňuje je, že dělostřelectvo už duní skoro pravidelně. Hmyzáci zkrátka zkouší sebevražedně budovat líhně. Doufají snad,
že mi dojdou suroviny a postup se obrátí?


Den 433.
Chvilku před svítáním mě probudila siréna, oznamující připravenost rakety.

433-00.jpg
Naložil jsem opatrně satelit do nejvyššího stupně a vzdálil se do bezpečné vzdálenosti.

Zahájil odpočet.

... 20 ...
.
.
.
.
... 15 ...
.
.
.
.
... 10 ...
... 9 ...
... 8 ...
... 7 ...
... 6 ...
... 5 ...
... 4 ...
... 3 ...
... 2 ...
... 1 ...
ZÁŽEH!

433-01.jpg
Sleduji raketu, jak stoupá vzhůru s komunikačním satelitem. Je to nádhera. Před více jak rokem jsem na téhle planetě začínal jako Trosečník, neměl jsem k ruce nic, než pár ohnutých plechů a vrak nouzového modulu.

Naladím radiostanici a poslouchám satelit, jak na subprostorových vlnách vysílá nouzový signál. A pak, o několik okamžiků později přichází odpověď. Kladná. Mám už vydržet jen pár dnů, než záchranná loď provede potřebný počet skoků. A pak se vydám na cestu domů....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 16. 2. 2018, 23:38, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Epilog

Trosečník odletěl ze základny.

Na planetě zabil celkem 158 820 kousačů, plivačů a červů.
Dosáhl faktoru mutace 93% (100% je maximum agresivity ze strany hmyzáků).

Jeho základna na konci pobytu vypadala takto:
FINAL-00.jpg
obsluhovalo ji 18 vlaků a 542 robotů.

Vynalezl celkem 75 vynálezů, překonal několik významných krizí, zejména energetických a nejméně při dvou to vypadalo, že jeho příběhu bude tragický. Nakonec nebyl a posledních několik měsíců naopak základna šlapala tak dobře, že v podstatě nebylo o čem rozhodovat.


Děkuji všem spoluhráčům, hlasujícím i komentujícím. Doufám, že vás to bavilo, pro mě bylo uvádění cizích rozhodnutí do praxe rozhodně zajímavý zážitek.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 16. 2. 2018, 23:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Ecthelion »

Marky, upřímná gratulace k dokončení! :clap:
Trosečníka jsem po očku sledoval celou dobu (i když jsem se necítil dostatečně povolán k tomu rozhodovat) a bylo to perfektní Let's play, které byla radost číst. Hrozně moc díky za ně, Trosešník si teď zaslouží pár mai tai někde na pláži zalité sluncem, kde nejsou žádní hmyzáci!
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

Dokázali jsme to. Juch.
Parádní hra.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
aradraug
Příspěvky: 48
Registrován: 9. 4. 2008, 20:01

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od aradraug »

Díky moc. S napětím jsem to celé četl a těšil se na každý další příspěvek. Paráda.
Hups...
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Hike »

Díky. Jsi frajer. Jsem rád, že jsem mohl být součástí vítězného tažení.
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Fritzs »

Dík
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9041
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od Faskal »

Velmi zábavná hra, Marky, díky za ni!
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od PardGalen »

Kdy bude další? :D
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od MarkyParky »

Další Factorio už asi nebude. Obsah by se dost opakoval.


Ale vedle Sosacek vyzýval, abych udělal OpenTTDovský let'splay a úplně z voleje to nezamítám. Ale zvažuju, jak to udělat, abyste se mohli spolupodílet na rozhodování a taky aby to byl nějaký příběh a ne jen účetnictví.
TomasZ
Příspěvky: 1
Registrován: 16. 7. 2018, 13:33

Re: [Let's Play] Factorio

Příspěvek od TomasZ »

Ahoj,
omlouvám se, že Vám zasahuji do fora, ale bylo jediné které jsem našel v češtině.
Našel by se tu někdo, kdo by mi poradil a pokud možno vysvětlil zapojení a nastavení jednotlivých kombinátorů pokud je používáte?
Zkoušel jsem pár pokusu, třeba s kapalinami a když se mi to povede po mnoha pokusech nastavit, i když si to poznamenám zbourám a zapojím podruhé opět něco nefunguje... :-?
Nebo použití při míchání položek na jeden pás. Nedokázal jsem nastavit a přitom vím, že to funguje.

Našel by se prosím někdo z Vás, kdo by mi pomohl? Třeba i po mejlu, t.zezulka@gmail.com ať Vám nedělám bordel tady.
Moc díky
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů