Gamebooky
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Krčím rameny. Přijde mi, že souboje (a různá další střetnutí a výzvy) ke gamebookům asi tak nějak patří. Podobně jako k RPG obecně.Jerson píše:Přesně tak, zrušit souboják, které podle mě nemá v gamebooku co dělat.
Což už je moc. Když tam bude například třicet soubojů (přičemž se předpokládá, že hrdina jich po "své" cestě potká přibližně deset), tak už jsi spotřeboval devadesát odkazů.Jerson píše:Však jo, v mém řešení bych použil jeden, maximálně dvě větvení, tedy tři až devět výsledků, a každý z nich by byl relevantní. Osobně by mi stačily tři.
Dříve jsi kdesi napsal, že když jsi někde ztratil Sommerswerd, tak jsi normálně pokračoval dál, jako bys ho měl. Tak co ti na to mám říct jiného, než že to je "podvádění" nebo "laxní hraní"? (Každopádně ti řeknu: Ano, samozřejmě tam někde později byla možnost, jak ten Sommerswerd získat zpátky...)Jerson píše:tohle mi už přijde nefér - to že chci gamebook, tedy hru, která mě na základě mých voleb provází dějem, a nechci tam pitomé "Dračákovské" osekávání HP z nepřátel neznamená, že ke gamebooku přistupuju laxně. Právě naopak, vždycky jsem je bral dost vážně.
------------------------------------------
Ještě bych chtěl poznamenat, že já nejsem nějaký fanatický uctívač gamebooků. Také jsem hrál spoustu gamebooků nezáživných, nudných, dlouhých, přehnaně těžkých či hloupých. Ale pořád si myslím, že gamebooky obecně mohou být i v dnešní době dobrou zábavou a (pokud se vezmou za správný konec) stále mají co nabídnout.
Možná, že se vám přihodilo to, co popisuje Jerson o nováčcích, které od RPG odradilo Dračí Doupě. Možná, že jste jako svůj první gamebook hráli některý z té "hloupé" kategorie, které jsem vypsal, a tím jste na všechny gamebooky obecně zanevřeli. Ale ne. Neudělejte tu stejnou chybu. (Jakou se navíc snažíte u těch "od RPG Dračákem odrazených lidí" napravit...)
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 12724
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Počkej, takže když to nekriticky nepřijmeš takové, jaké to je, tak se tomu říká zanevření? 

Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Z vašich reakcí mi přišlo, že jste zkusili jeden dva gamebooky, nelíbily se vám, a proto jste na celý tenhleten žánr zanevřeli jako na celek. Jestli to tak není, tak mě opravte a omlouvám se.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19176
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Neříkám že nepatří. Říkám, že se souboje mají řešit stejným stylem jako všechny ostatní případy rozhodování (a doufám, že tě to u mě nepřekvapuje), tedy pokud se nic jiného neřeší pomocí hodů a HP, tak by se tak neměly řešit ani souboje.Pepa píše:Krčím rameny. Přijde mi, že souboje (a různá další střetnutí a výzvy) ke gamebookům asi tak nějak patří. Podobně jako k RPG obecně.
Proboha proč třicet?!! A deset na jedné cestě ... Tak tři až pět, s možností různých výsledků, s tím, že k nim povedou různé cesty. A tím "souboj" myslím i možnost "vyhneš se boji".Což už je moc. Když tam bude například třicet soubojů (přičemž se předpokládá, že hrdina jich po "své" cestě potká přibližně deset), tak už jsi spotřeboval devadesát odkazů.
Na tu možnost jsem nenarazil, ale hlavně jsem logiku "prosekáváš se - v půlce cesty jsi ztratil (strašně vzácný a po tři knížky tahaný) meč a zbytek cesty ses asi prosekával zubama" považoval za zjevný nesmysl, který jsem odmítl přijmout.Dříve jsi kdesi napsal, že když jsi někde ztratil Sommerswerd, tak jsi normálně pokračoval dál, jako bys ho měl. Tak co ti na to mám říct jiného, než že to je "podvádění" nebo "laxní hraní"? (Každopádně ti řeknu: Ano, samozřejmě tam někde později byla možnost, jak ten Sommerswerd získat zpátky...)
To bych si asi napřed musel zahrát ten dobrý gamebook. Nefantasy.Možná, že se vám přihodilo to, co popisuje Jerson o nováčcích, které od RPG odradilo Dračí Doupě. Možná, že jste jako svůj první gamebook hráli některý z té "hloupé" kategorie, které jsem vypsal, a tím jste na všechny gamebooky obecně zanevřeli. Ale ne. Neudělejte tu stejnou chybu.
A jinak jsem jich zkusil asi sedm, z toho asi čtyři Lone Wolfy, a moc mě to neuchvátilo, to je pravda. Byla to pro mě jen nouzovka vedle RPG.
hraju: Projekt Omega
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 12724
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Ale ono se v těch gameboocích pomocí hodů i HP řeší i to něco jiného. Například když přeskakuješ dravý potok, tak si Vyber číslo z tabulky náhody, jestli (a jak) se ti to povedlo. Gamebooky od Jacksona a Livingstona dokonce měly mechaniku (a stat) Štěstí. O Kondiční body přicházíš i mimo souboje (a na druhou stranu hledáš lektvary, které tě léčí - což je v té hře opět "cenný" artikl). Takže má-li celá hra takovouto mechanickou stránku (která podle mě je vhodná), tak i ty souboje by ji asi také měly mít.Jerson píše:Neříkám že nepatří. Říkám, že se souboje mají řešit stejným stylem jako všechny ostatní případy rozhodování (a doufám, že tě to u mě nepřekvapuje), tedy pokud se nic jiného neřeší pomocí hodů a HP, tak by se tak neměly řešit ani souboje.
No jak jsem psal. Když vytvoříš k cíli tři (dlouhé, hlavní) cesty a na každou z nich umístíš deset nepřátel, tak jsi v té knize "obsadil" souboji třicet odkazů. Kdyby se to udělalo podle tvého soubojáku, tak bys obsadil odkazů devadesát.Jerson píše:Proboha proč třicet?!!
Ad tři souboje: Tak to zase krčím rameny. Má-li ten svět překypovat dobrodružstvím, nebezpečím (a ty hrdinstvím), tak by mi tři souboje za celou hru připadaly poněkud málo.
Když něco takového "černé na bílém" napsaného odmítáš přijmout, tak to vážně nevím, co bych ti na to řekl... :>:o/Jerson píše:a tu možnost jsem nenarazil, ale hlavně jsem logiku "prosekáváš se - v půlce cesty jsi ztratil (strašně vzácný a po tři knížky tahaný) meč a zbytek cesty ses asi prosekával zubama" považoval za zjevný nesmysl, který jsem odmítl přijmout.
Jak OnGe ve své knihovničce ukazuje, jsou i sci-fi gamebooky.Jerson píše:To bych si asi napřed musel zahrát ten dobrý gamebook. Nefantasy.
OnGe: Stačí. Stačí mi to jako důkaz toho, že moje teorie je možná pravdivá. A to proto, že zrovna Raketoplán Poutník, Labyrint Smrti a Strašlivý netvor jsou ony "blbé" gamebooky. Takže na základě tohoto vzorku se možná nedivím, že na gamebooky nahlížíš poněkud příkře. Prostě jsi měl holt smůlu a doporučil bych ti třeba ty Lone Wolfy. (Na druhou stranu například Samurajův meč je podle mě velmi povedený. Série Magie je také povedená, nicméně poměrně obtížná.)
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 12724
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Proto jsem taky psal, že právě tu jedinou správnou cestu na Fighting fantasy nenávidím
Ale zrovna Raketoplán Poutník mám rád - tam mi vlastně ani nevadí, že většinou všichni umřou na špatné souřadnice, protože ta předchozí oddysea za to stejně stojí.
Lone Wolfů jsem četl taky asi 5, akorát je nemám v knihovně. Na těch byly nejlepší mapy, ale to je zas jiná pohádka

Lone Wolfů jsem četl taky asi 5, akorát je nemám v knihovně. Na těch byly nejlepší mapy, ale to je zas jiná pohádka

Re: Rozličný pokec, aneb (2)
OnGe ted jsou v preorder mapove sety:) http://shop.cubicle7store.com/epages/es ... ts/CB72201
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 12724
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Jak říkám - ty mapy byly boží 

Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Víš proč jsem nikdy nepřišel na chuť Lone Wolfům? Protože jsem dostal do ruky několikátý díl série, kde se samozřejmě psalo, jak je možné hrát a vyhrát i bez toho, abych získával předměty v minulých dílech. A víš, jak to bylo? K tomu, abych prošel jakousi nebezpečnou situaci, jsem potřeboval buď prsten s přáním, který nikde v tomhle díle nebyl (vím to, protože jsem prošel všechny odkazy postupně od 1 do 400) a moje bojová síla byla nesmyslně malá, abych se z té situace vysekal. A nedalo se ji obejít. Jako řeknu ti, zlaté gamebooky Fighting Fantasy. (Mám jich asi tolik, co OnGe, a hrál jsem všechny do nějaké 14 a pak náhodné další.)Pepa píše:OnGe: Stačí. Stačí mi to jako důkaz toho, že moje teorie je možná pravdivá. A to proto, že zrovna Raketoplán Poutník, Labyrint Smrti a Strašlivý netvor jsou ony "blbé" gamebooky. Takže na základě tohoto vzorku se možná nedivím, že na gamebooky nahlížíš poněkud příkře. Prostě jsi měl holt smůlu a doporučil bych ti třeba ty Lone Wolfy. (Na druhou stranu například Samurajův meč je podle mě velmi povedený. Série Magie je také povedená, nicméně poměrně obtížná.)
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Hráli jste někdo Ve službách krále Reginalda? Dech draka na to kdysi pěl ódy, že je to obousměrné, a že Lone Wolf tomu nesahá ani po kotníky, protože se v něm nedá vracet
Ve skutečnosti to byl pěknej opruz, chodil jsem tam křížem krážem kasematama, sem a tam, dokonce mapu jsem si kreslil, všechno k hovnu, protože pokud jsi někde v kůlně v zahradě dost dlouho nebouchal do vrat, kde tě bodala včela a děly se ti další adverzitky a nenašl pak v nějaký díře klíč nebo dopis nebo co to bylo, taks tam bludil do soudného dne. Fakt sranda. No ale tehdy se to tak nosilo (aspoň v česku) - adventura, kde člověk nezakufroval na pár hodin (dní) kvůli úplný píčovině nebyla výzva, ale trapárna pro retardované američany. Nebo mě.
Líbil se mi jeden gamebook, tušim od Livingstona. Byl sice trochu dračákoidní "přišel jsi na mýtinu 13B", ale šlo tam na začátku přijmout různý úkoly a podle toho, co ya úkol jsi si vybral jsi se v tý žabině snažil o různý věci. Takže si to fakt šlo zahrát několikrát a bylo to pokaždý dost jiný.

Líbil se mi jeden gamebook, tušim od Livingstona. Byl sice trochu dračákoidní "přišel jsi na mýtinu 13B", ale šlo tam na začátku přijmout různý úkoly a podle toho, co ya úkol jsi si vybral jsi se v tý žabině snažil o různý věci. Takže si to fakt šlo zahrát několikrát a bylo to pokaždý dost jiný.
Ale takhle gamebooky napsaný nebejvaj. Kdyby to bylo takhle rozvětvený, tak bys to prošel za chvilku. Ony se ty větve totiž pak zase spojují, a u dalšího nepřítele se tě to nanejvýš zeptá "Chřepíkový list, máš?" který měl ten předchozí nepřítel, kterýho si buď zabil, nebo ses mu vyhnul, nebo ti utekl .. čili těch 90 nehrozí.Pepa píše:No jak jsem psal. Když vytvoříš k cíli tři (dlouhé, hlavní) cesty a na každou z nich umístíš deset nepřátel, tak jsi v té knize "obsadil" souboji třicet odkazů. Kdyby se to udělalo podle tvého soubojáku, tak bys obsadil odkazů devadesát.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 12724
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Jo. Vzpomínám si, že se tam mimo životů trakovalo ještě odhodlání, loajalita a nevím co ještě. Vzpomínám si, že jsem nacházel takové předměty jako krabičku zvlhlého tabáku, nakládaná vejce a vůbec asi vagón všeho možného a často to byly nejspíš věci jenom proto, aby měl člověk nějaký suvenýr, než že by to bylo k užitku. Bylo to docela pekloKarotka píše:Hráli jste někdo Ve službách krále Reginalda?

V božinách škorpiónů, hádám?Karotka píše:Líbil se mi jeden gamebook, tušim od Livingstona. Byl sice trochu dračákoidní "přišel jsi na mýtinu 13B", ale šlo tam na začátku přijmout různý úkoly a podle toho, co ya úkol jsi si vybral jsi se v tý žabině snažil o různý věci. Takže si to fakt šlo zahrát několikrát a bylo to pokaždý dost jiný.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 14024
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozličný pokec, aneb (2)
Hrál, ale tak dávno, že už si z toho nepamatuju vůbec nic. Ale tuhle jsem to potkal někde v antíku, takže doma čeká, až se do toho pustím. (:Karotka píše:Hráli jste někdo Ve službách krále Reginalda? Dech draka na to kdysi pěl ódy, že je to obousměrné, a že Lone Wolf tomu nesahá ani po kotníky, protože se v něm nedá vracet :) Ve skutečnosti to byl pěknej opruz, chodil jsem tam křížem krážem kasematama, sem a tam, dokonce mapu jsem si kreslil, všechno k hovnu, protože pokud jsi někde v kůlně v zahradě dost dlouho nebouchal do vrat, kde tě bodala včela a děly se ti další adverzitky a nenašl pak v nějaký díře klíč nebo dopis nebo co to bylo, taks tam bludil do soudného dne. Fakt sranda. No ale tehdy se to tak nosilo (aspoň v česku) - adventura, kde člověk nezakufroval na pár hodin (dní) kvůli úplný píčovině nebyla výzva, ale trapárna pro retardované američany. Nebo mě.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 14024
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Ale no tak - takovejch let jsi na internetu, a věříš, že někdy něco může doopravdy chcípnout?Sadako píše:On někdo vážně hraje gamebooky?
Já měla za to, že to je slepá vývojová větev, která už dávno chcípla.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host