Darkenlight

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Zdravim všechny zdejší příznivce RPG.

Rád bych vám představil svůj počítačový RPG projekt na kterém už delší dobu pracuji a který je nyní v BETA fázi a testuji ho s několika přáteli (pracuji na něm ale zatím jen já sám). Jmenuje se Darkenlight.

Jedná se o RPG, které se hraje v prohlížeči a je uděláno tak, aby se dalo hrát jak na PC, tak na mobilech / tabletech (zatím mám problémy jen s Internet Explorerem, ale jinak na Androidu v Chrome, nebo na IOSu v Safari to funguje parádně).

Vzhledem k tomu, že jsem vyrostl na Dračím doupěti, Ad&D a podobných hrách jsem si dal za cíl do své hry dostat co nejvíce prvků z toho, co se mi vždy líbilo.

Je samozřejmé, že na počítači není možné nahradit živý kontakt, to je jasné, ale základní filozofie je cca následující

- Design hry a lokací by měl podporovat hraní v organizované partě lidí o menším počtu (tedy ne žádná masovka)

- Hra by měla umožňovat vyniknout dovednostem hráče a nejen jeho postavy (už se při tesstech několikrát ukázalo že tehle bod platí)

- Hra je 2D a je "tilebased" neboli rozdělená na políčka - to umožňuje lepší práci postavy s prosotrem a interakce se světem.

- Systém soubojů, atributy a dovednosti postav by neměly být přímočaré jako u některých dnešních her (dps armor a životy a to je vše).

Používám jako v ADaD 3 typy fyzického poškození (sečné bodné drtivé), dále elementální, magické .. použitá zbroj ovlivňuje rychlost pohybu, rychlost kouzlení ale také šance na vyhnutí se útoku. Hra bere v potaz počet útočníků, kterým postava najednou čelí. Různé typy zbraní mají různé specifické vlastnosti. Už jsem se setkal s názory, že je to až moc složité, ale to bylo obvykle od lidí, jejichž zkušenost s RPG začala u World of Warcraft.

- Darkenlight by měl nabízet to co z dnešních her už vymizelo a tím je trest za chybu a naopak odměna za dobré rozhodnutí. Když postava zemře, přijde o své věci (pokud se neoživí a nevrátí si je posbírat na místo kde zemřela).

- Postavy nejsou nějak zvlášť chráněny (kromě stráží ve vesnici) a mohou napadat nebo být napadeny kýmkoliv

- Důraz by měl být kladen na velké dungeony, které by parta postav měla projít aby se dostala k pokladu na konci. Představa je že se sebere parta třeba 4 lidí, někdo na PC někdo na tabletu nebo mobilu a večer zajdou nějaký dungeon.

- Hra by neměla vyžadovat předlouhé hodiny strávené stereotypním zabíjením jedné a té samé nestvůry pořád dokola.

- Vizuálně se snažím jít ve stylu Ultimy Online (pro mě osobně nejlepší PC RPG co kdy bylo)

- Hra má být relativně obtížná (na vyšších úrovních)

- Hra je zdarma a bez reklam

Pokud se někdo dočetl až sem, v bodech popíši co už mám hotové, je toho už hodně ..

- 4 povolání, výbava, skilly, levelování
- sběr surovin, výroba předmětů
- kouzla, boosty, jídlo, lahve
- vylepšování předmětů
- hra v partě
- smrt, oživení postavy
- speciální dovednosti pro válečníka a rangera
- svět a lokace na několik dní hry
- systém questů (zatím jen 1 několikakrokový quest pro nováčky)

- uživatelské rozhraní neustále každý den vylepšuji na základě domluvy s přáteli, kteří hru hrají a tím testují, troufnu si říci, že se už vše ovládá příjemně a přehledně


A teď to nejdůležitější, proč sem píši ?

Jedná se o multiplayerovou hru a je tedy zábavnější když se ve světě pohybují i jiní lidé (ačkoliv hrát se dá i solo) a tak se snažím oslovit lidi, kteří mají RPG hry rádi a Darkenlight by je mohl bavit.

V současné době jsem v podstatě v začarovaném kruhu - někdo přijde, hra se mu líbí (někomu ano někomu ne), ale cítí se tam sám, tak ji po čase vypne a už se nevrátí. Potom zase přijde někdo další, zažije totéž a takhle stále dokola .. nikdy se nestane abyse sešlo více lidí najednou. Proto se snažím ukazovat Darkenlight lidem s tím, že svět ještě není kompletní (byť plně hratelný) a v podstatě bych rád získal zpětnou vazbu od lidí, kteří by si rádi zahráli až skončí BETA fáze a vše bude připraveno.
V tu chvíli je potřeba aby hrálo více lidí najednou čímž by se hra mohla stát životaschopnou.

Zkrátka hledám zpětbou vazbu a snažím se vybudovat komunitu lidí, které Darkenlight zajímá a kteří by ho rádi hráli. Na projektu pracuji několik let, BETA fáze běží od začátku ledna. Rád bych pokračoval dál, ale bez hráčů, nebo jejich zájmu to nemá smysl, možná už "oldschool" hry nemají v dnešní době místo.. to je to co se teď snažím zjistit.

Hra nyní běží a je hratelná, kdokoliv chcete, můžete si ji vyzkoušet a zahrát (všichni tam mluvíme česky ačkoliv hra samotná je v angličtině). Jen bohužel jak jsem uvedl výše, moc lidí tam nepotkáte, nejčastěji asi mě a rád s vámi hodím řeč.

Rád bych vás poprosil v případě pozitivních i negativních dojmů o nějakou reakci - to je to co teď primárně potřebuji.
Klidně odepište zde na fóru, na můj email stealman@seznam.cz, nebo i na fórum ke hře, to je ale zatím prázdné a moc se mu nevěnuji.

Odkaz na stránky hry http://darkenlight.net:8082
Odkaz na video ze hry https://www.youtube.com/watch?v=pSoVhaX84-g není v moc dobré kvalitě ale snad poslouží.

Děkuji vám za vaší pozornost a přikládám nějaké screenshoty.
Přílohy
volcanicCemetery1.jpg
inventory.jpg
spells_test.jpg
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od Vallun »

Díky za info, není to nezajímavé, ale proč to děláš v ingliš??

EDIT: povinné příjmení u fantasy postavy, vážně? (a s tím související prudící registrace - nikde se nepíše, že je příjmení povinné, ale když ho nevyplním, tak mi to shodí vyplněný formulář...)

1. vlezu do jeskyně a tma...

2. nikde není uvedeno, co znamenají bary nahoře, červený asi životy, zelený XP, modrý nevím (únava?), fialový taky ne...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Re: Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Ahoj, omlouvam se, ale pokud nevyplníš příjmení, tak to určitě nic neshodí, ostatní pole zůstávají vyplněna (kromě hesla možná).

Snažil jsem se ale vyjít vstříc lidem co to chtějí "zkusit" a NEmusíš vyplnit email ani heslo je to tam napsané (anglicky). Vyplň jen login a jméno postavy / povolání a můžeš hrát bez hesla i bez emailu.
Jen se za tu postavu pak může přihlásit teoreticky kdokoliv kdo by uhodl login.

Co se týče angličtiny, tak je to proto, že jsem nechtěl hru omezovat jen na České hráče, a vícejazyčná verze by byla pro zatím příliš pracná.

EDIT

1 - Co myslíš tím "Tma" ? Do té jeskyně všichní běžně chodí, možná nějaký vzácný technický problém, ale ještě jsem to neviděl. Měl bys vidět vnitřek jeskyně a okolní prostory.

2 - Modrý bar je "mana" .. i nemagická povolání ji poižívají pro aktivaci speciálních dovedností. Fialový bar je prozatím nevyužitý, je připraven pro měření hmotnosti předmětů v inventáři.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od Vallun »

Ano, vymaže to heslo, které musíš vyplnit hned dvakrát, už to prudí...

Vícejazyčnou verzi chápu, že nejde, ale ruku na srdce, zatím budeš rád byť jen za české hráče a ty musíš na něco nalákat - grafika to nebude, takže Ti zbývá leda špičkový příběh a feeling a tomu úporně jednoduchá angličtina neprospívá...

Tma - celá obrazovka zčerná a nevidím nic ...

Aha, takže Ranger dobíjí manu chozením...:D originální...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Re: Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Vallun píše:Ano, vymaže to heslo, které musíš vyplnit hned dvakrát, už to prudí...
Mazání hesla je ve webových formulářích celkem běžné (ale povinné jméno a příjmení by mohlo být označeno hvězdičkou to je pravda). Každopádně jak jsem psal, email ani heslo není třeba vůbec vyplňovat.

Jinak v podstatě to, co chci hlavně ve hře hráčům nabídnout, tak není ani tak příběh, hra má být spíše orientovaná na otevřený svět. Nbízet zábavné dungeony, zkoumání oblastí a v neposlední řadě také PVP. Myslím spíš opět v menších skupinkách než velkou nepřehlednou řežbu. Každou neděli PVPčkujeme v aréně :)

S angličtinou máš samozřejmě do jisté míry pravdu, že českého hráče může odradit, ale přecijen, já necílím na "běžné děti co si hrají hry" .. spíše na poměrně úzkou skupinu příznivců starších RPGček, kteří si myslím, že s angličtinou problémy nemají. Navíc tím, že hra není příběhově orientovaná, tak si myslím, že tam toho zase není tolik co překládat.
Tma - celá obrazovka zčerná a nevidím nic ...
Přetrvával problém s tmou i na podruhé, nebo už to pak bylo v pořádku ?
Aha, takže Ranger dobíjí manu chozením...:D originální...
Nemusí se to u Rangera jmenovat mana a na dobíjení může existovat jiný mechanismus, máš nějaký nápad ? Rád se nechám inspirovat.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od Vallun »

a v neposlední řadě také PVP
další mínus, PvP je fuj...
příznivců starších RPGček, kteří si myslím, že s angličtinou problémy nemají.
Oni ne...;)
Přetrvával problém s tmou i na podruhé, nebo už to pak bylo v pořádku ?
Napodruhé, napotřetí i napočtvrté..navíc to pak rozhazuje grafiku v celém prohlížeči...
Nbízet zábavné dungeony,
to je docela výzva, udělat zábavný dung...
zkoumání oblastí
bez špičkové 3d grafiky bys musel mít studnici geniálních nápadů...upřímně vzato, ty jsem zatím nenašel...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Re: Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Ano, moje Angličtina není také nejlepší .. ale mám slíbené korekce od překladatele. Jen se to zatím neuskitečnilo.

Zajímá mě ta tma, testujeme to na všech možných zařízeních a tohle ještě nikdo nehlásil. Mohl bys mi prosím říct v jakém jsi to spustil prohlížeči případně v jaké verzi ? Předpokládám na stolním PC ne ?

Co se týče zábavných dungeonů, průzkumu oblastí i PVP .. tak zábavnými je dělá právě to, že když parta zemře daleko v jeskyni, nebo jí přepadnou vrazi, přijde o věci, které měla sebou.

Je to samozřejmě subjektivní, ale právě tohle bylo to, co mě na starých RPG jako byla Ultima vždy bavilo nejvíc, ale chápu, že každý to může vidět jinak.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od Vallun »

aktuální verze Firefoxu...vypadá to, jako by byla slabá grafika, což u 2D browserové hry asi není úplně OK...

teď mi navíc v jeskyni, když chvilku není černo prosakuje textura nějakého lesa kolem figurky...

Špatně se poznají neprůchodné oblasti...pohyb reaguje hodně skokově...

Enemíci se neustále generují odnikud...šestkrát za sebou missnu, což nemám šanci jakkoliv ovlivnit...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Re: Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Ve Firefoxu to hraji často taky, vypadá to opravdu na souvislost s grafickou kartou ale u stolního PC je to neobvyklé.
Hra mi funguje dobře i na telefonu, takže si myslim, že přehnaně náročná rozhodně není.

To co popisuješ mi připomíná problém, který jsem viděl na nějakém starším telefonu.

Musím se ale trochu ohradit proti "Enemíci se neustále generují odnikud...šestkrát za sebou missnu, což nemám šanci jakkoliv ovlivnit..."

Jakožto střelec máš penalizace na šanci zásahu pokud stojí cíl uplně u tebe a útočí na tebe .. musíš se pohybovat a držet si odstup ideálně 2 - 5 polí. Na hodně velkou vzdálenost se taky šance na zásah snižuje. To mi přijde v pořádku. Navíc různé typy monster mají různě nastavené šance na vyhnutí se střelnému útoku. Navíc pokud si zapneš dovednost "True Shot" tak se šance na zásah taky zvyšuje, dále se zvyšuje spolu se skillem Archery, nebo očarováním zbraně, takže možnosti jsou.

Spawny fungují tak, že je potřeba zabít všechny z dané "skupinky" .. potom se 5 minunt nespawne nic.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od Vallun »

Na tomhle počítači běhají slušně WoTka (Tanky), takže v něm chyba spíš nebude...
musíš se pohybovat a držet si odstup ideálně 2 - 5 polí.
s černou obrazovkou fakt geniální rada...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Re: Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Může to být nějakým nastavením prohlížeče specifickým, může to dělat i nějaký plugin třeba. Těch možností je hodně, výkonnostně problém nebude, spíš v nějaké konkrétní konfiguraci. Němáš náhodou nainstalovaný Chrome ? Jen na pokus jestli to v něm běží lépe. Pokud ne, tak se nic neděje, samozřejmě mě to mrzí.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32329
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od Vallun »

Chrome totéž...:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
acestealman
Příspěvky: 25
Registrován: 20. 1. 2016, 20:26

Re: Darkenlight

Příspěvek od acestealman »

Hmm, tak to bude zřejmě problém s WebGL, který se používá, je to zejména kvůli zvýšení výkonu na mobilnách zařízeních, ale je to relativně nová technologie a možná na některých grafických kartách nebo ovladačích k nim k tomu není správná podpora. Mohl bych tě ještě poprosit o screenshot ? Na email stealman@seznam.cz .. díky moc ! Zkusím se nad tím zamyslet jestli mě nenapadne ještě něco. Každopádně dík za ochotu.
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Darkenlight

Příspěvek od Tadeas »

dnes rano chvili testovano a popravde mam zatim dost rozporuplne pocity. dale budu spise kriticky, protoze to co se mi libi na tvem projektu a zapalu neni potreba menit. radeji se zamerim na detajly ktere mi vadili, aby jsi mel nejakou zpetnou vazbu a vedel kterym smerem se dat (alespon co se me tyka. samozrejme sto lidi, sto chuti. ja muzu mluvit pouze za sebe).

prvni dojmy zatim spise negativni. chvilemi jsem mel pocit ze se opet trapim s OU... a to mi prave nejde tak uplne do hlavy: k cemu delas kopii hry z 90-tych let, ktera je ve vsech ohledech horsi nez original (to neber zle, muze za to fakt ze na tom delas sam a imho jsi si ukousl velke sousto do uvodu)?

- nalogovat testovaci postavu bez hesla a mailu je uplne v pohode a plne funkcni.
- prvky DrD / ADnD jsem jen velice tezko postrehl... popravde jsem nenarazil na zadne.
- vubec nemam feeling RPG hry. neni to prolezani dungeonu s 8 HP a premysleni nad tim jak se vyhnout prekazce.
- zkusenosti z monster (oprav me pokud se pletu) ziska pouze ten co ji dorazi
- prilis tezby, prilis crafteni to je zabijak casu jak vysity. po probdele noci jsem si k tomu musel vedle v okne pustit jinou klikacku (obzvlast smutne behem skoliciho questu). myslim ze je chyba chtit po hracich aby podobne ukony zvladali hned a vsechny najednou.
- hra se mi zobrazovala relativne normalne, problem s grafikou jako Vallun jsem nemel ani v nejmensim.
- rozhrani se da natrenovat, i kdyz mi malinko chybeji klavesove zkratky pro otevirani zalozek, ale aspon to muzu hrat jenom s mysi z gauce.
- prilisny rust sily monster. hned jak jsem zacal zvladat gobliny lv1, vydal jsem se dal do jejich lezeni a o nekolik policek pozdeji me rozstrileli archeri lv4 bez moznosti se pres ne probit pro sve veci. asi to patri k zanru, ale za sebe muzu rict ze neni dobre zacinat hru s XY nezazivnymi (a par hodin trvajicimi) questy na crafteni a pri prvni vychazce z mesta o vsechno prijit.
- trosku mi vadilo ze postavicka reaguje na pohyb pouze pri kliknuti ve svem blizkem okoli. jakmile jsem se vzdalil kurzorem, tak se mi ten mameluk zastavil.
- co mi naopak vadilo hodne, byla ta anglictina. uplne normalne a na tvrdo by jsem to prelozil do cestiny a provazal pribehem (alespon pro jednotlive lokace).

to je zatim to hlavni co muzu vypichnout, zbytek mozna az se na to prospim (ale zase jedna brutalni deadline uspesne prekonana :D ).
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Darkenlight

Příspěvek od OnGe »

Nějak ten web nejede :(
Vallun píše:Vícejazyčnou verzi chápu, že nejde, ale ruku na srdce, zatím budeš rád byť jen za české hráče
Pokud by to bylo opravdu o čtení bloků textu, tak asi jo, ale jelikož tohle na to nevypadá, tak je dvojjazyčnost sebevražedná myšlenka.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti