Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1074
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Hike » 22. 10. 2019, 09:17

Tak s těmi DLC je to tak, že čas od času se objevovala možnost koupit základní hru s hromadou starších DLC za cenu základní hry, což byla i možnost, kterou jsem využil já (třeba Indii, Islám a hlavně Sunset invasion bych si asi nekoupil, ale byly v bundlu, tak proč ne) ... ty nejnovější DLC samozřejmě cenově sajou, ale jde to i bez nich, nebo si počkat na slevu.
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Resurrection » 22. 10. 2019, 10:52

Sosacek píše:
22. 10. 2019, 08:43
To jsou zase debilni kecy. DLC jsou penize, ze kterych se daji platit vyvojari po inicialnim vydani.
Jde o pomer cena/vykon, jako u vseho. Pokud nekdo udela hru a prodava ji jako zaklad za 60 Eur a pak k tomu udela treba 3-5 DLC o velikosti datadisku (za starych dob) typicky kolem 20 Eur, prijde mi to celkem normalni. A klidne at prihodi nejaka kosmeticka DLC za 5 Eur nebo tak neco (I don't care). To mi pripada normalni a pochopitelne.

A pak je tu Paradox. Zakladni hru typicky prodavaji za 40-50 Eur a obvykle jde o hodne masivni hry (CK2, EU4, HoI4 atd.), takze to rozhodne nevybocuje z normalu. Ale misto datadisku nasledne delaji jednotlive featury. A zde je kamen urazu. Misto "tady jsme pul roku/rok delali na datadisku", tady ho mate za 20 Eur, delaji "tady mate JEDNU FEATURU", tady ji mate za 20 EUR. A nejde o prehaneni, casto jde skutecne o jednu jedinou featuru hry, nekdy dokonce jen o prepacovani existujici featury. Takhle jich udelaji 30 a vic (CK2, EU4). Celkova cena 300+ EUR za CK2 a 360 EUR za EU4 (dneska, nebojte, poroste to).

Asi to vynasi, protoze tenhle business model rozsiruji do vsech her co vydavaji. A recenze tomu odpovidaji.

Predstava, ze si takovymhle zpusobem kupuju nejaky jiny software nez hry je fakt haluzna. Jako samozrejme, support a featury na prani jsou bezna praxe. Ale jeste jsem nevidel, aby zakaznik souhlasil s tim, ze za featury na prani zaplati 20x vic nez za zakladni produkt. A to se bavime o vztahu mega korporaci, kde se snese leccos sileneho. Takhle nevyhodne snad software nenakupuje ani stat.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10471
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od OnGe » 22. 10. 2019, 11:52

Já s DLC v principu problém nemám. Dokonce nemám ani problém zaplatit na DLC tu hru ještě dvakrát. Ale když mi ve hře fakt asi půlka věcí na které kliknu řekne, že na to potřebuju DLC, tak se mi to nelíbí. Navíc z toho mám dojem, že ta základní hra není DLC doplňována, ale naopak tu původně zamýšlenou hru okrájeli a její jednotlivé části mi prodávají jako DLC, což se mi taky nelíbí. Jsem ochoten to přijmout, když ten základ funguje dobře (viz. Civilizace).

Jinak zrovna CK2 je hodně content heavy, takže mě vůbec nepřekvapuje, že se nevejde pod cenovku 50E. Jen pokud bych (třeba minulý týden) za tu hru zaplatil a pak dostal tohle, byl bych z toho velmi mrzutý.
Resurrection píše:
22. 10. 2019, 10:52
Predstava, ze si takovymhle zpusobem kupuju nejaky jiny software nez hry je fakt haluzna. Jako samozrejme, support a featury na prani jsou bezna praxe. Ale jeste jsem nevidel, aby zakaznik souhlasil s tim, ze za featury na prani zaplati 20x vic nez za zakladni produkt. A to se bavime o vztahu mega korporaci, kde se snese leccos sileneho. Takhle nevyhodne snad software nenakupuje ani stat.
Mno, ale je to dost běžné a dokonce to ani neni špatný. Nemusíš totiž platit za věci, co nepotřebuješ. Typicky viz. subscription plan na jakoukoliv službu. Nebo Adobe suite - máš 15 do značné míry souvisejících a spolupracujících programů a můžeš si je nakoupit polde toho jak potřebuješ.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Resurrection » 22. 10. 2019, 13:14

OnGe píše:
22. 10. 2019, 11:52
Mno, ale je to dost běžné a dokonce to ani neni špatný. Nemusíš totiž platit za věci, co nepotřebuješ. Typicky viz. subscription plan na jakoukoliv službu. Nebo Adobe suite - máš 15 do značné míry souvisejících a spolupracujících programů a můžeš si je nakoupit polde toho jak potřebuješ.
To ale mluvis o necem naprosto jinem. Subscription nebo po novu software as service je dneska preferovany model. Ale neznamena to, ze za kazdou featuru co z developera vypadne platis navic, nybrz ze platis kontinualne (za casove useky, vetsinou za rok), a na oplatku dostavas automaticky vsechny featury, co z devu vypadavaj.

Ten predchozi model, tedy cusomer extensiony (nebo professional services, rikejte tomu jak chcete), byl drive velmi rozsireny a uspesny. Vlastne to byla takova forma subscription, protoze zakaznik platil za to, co si nechal udelat pro sebe. Ve vysledku mohl preplatit puvodni cenu i nasobne, zejmena na supportu, nicmene cena nikdy nevypadala "zakladni reseni za X, dodatecne featury za 20*X".

EDIT: To je totiz podobna logika jako kdyz mi nejmenovy poskytovatel interentu nabizel pripojeni za 500 Kc za mesic + 350 000 Kc za privedeni kabelu. Tak uplne jsem to nevzal.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10471
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od OnGe » 22. 10. 2019, 13:24

Resurrection píše:
22. 10. 2019, 13:14
To ale mluvis o necem naprosto jinem. Subscription nebo po novu software as service je dneska preferovany model. Ale neznamena to, ze za kazdou featuru co z developera vypadne platis navic, nybrz ze platis kontinualne (za casove useky, vetsinou za rok), a na oplatku dostavas automaticky vsechny featury, co z devu vypadavaj.
Často opravdu platíš za featury. Např. viz.: https://wpml.org/purchase/

Nebo třeba Unity máš zadara, ale utratíš ranec za materiál, co potřebuješ.

Nebo asi tak půlka open source věcí (a nejen) máš základ zadara a pak si dokupuješ pluginy, co něco dělají.
Resurrection píše:
22. 10. 2019, 13:14
EDIT: To je totiz podobna logika jako kdyz mi nejmenovy poskytovatel interentu nabizel pripojeni za 500 Kc za mesic + 350 000 Kc za privedeni kabelu. Tak uplne jsem to nevzal.
To zní jako kabel od O2
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Resurrection » 22. 10. 2019, 13:32

OnGe píše:
22. 10. 2019, 13:24
Často opravdu platíš za featury. Např. viz.: https://wpml.org/purchase/

Nebo třeba Unity máš zadara, ale utratíš ranec za materiál, co potřebuješ.

Nebo asi tak půlka open source věcí (a nejen) máš základ zadara a pak si dokupuješ pluginy, co něco dělají.
Samozřejmě, a tady jde právě o ten poměr cena/výkon. Pokud jseš jediný na trhu a nikdo nic podobného nenabízí, tak si to můžeš napálit docela jak chceš. Pokud se ale bavíme o hrách, tak mě teda docela vadí, že od nenáviděného Vávry nebo od CDPRed dostanu za 10 nebo 15 EUR solidní DLC obsah, zatímco od Paradoxu dostanu za stejnou nebo vyšší cenu novou záložku na kartě postavy a 3 nové traity. Něco jako za 3 odpoledne spíchnutý mód. A pak ještě 30x.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10471
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od OnGe » 22. 10. 2019, 13:37

Upřímně řečeno mě nenapadá žádný software, který by něco dělal a byl jediný na trhu. Rozhodně to není nic z toho, o čem jsme tu mluvili.

U her a zábavy je poměr cena výkon dost pofidérní. Buď to chceš, nebo ne. Výkon je 0. Ve sběrně dostaneš za kilo plastových víček 4 koruny, když si koupíš kilo vesmírných mariňáků, zaplatíš za ně 4000 a není to zrovna tím, že by je nikdo jiný nevyráběl. A pořád je to kilo plastu.

Ještě bych poznamenal, že tvoje představa, co se dá spíchnout za tři odpoledne, je značně zkreslená.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Resurrection » 22. 10. 2019, 13:42

OnGe píše:
22. 10. 2019, 13:37
Ještě bych poznamenal, že tvoje představa, co se dá spíchnout za tři odpoledne, je značně zkreslená.
Mám zkušenost s open source, mega korporací, dělání velkých i malých módů pro různé hry. To co Paradox prodává jako DLC je co se kódování týče často i míň než tři odpoledne. Graficky sice ne, ale práce s UX lidma byla vždycky unikátní a bylo celkem jedno, jestli byli placení, neplacení, v týmu nebo externí nebo to dělali za zájmu nebo se tím živili. Takže jim dávám k dobru to, že assety jsou často na dlouho. Ale nakódování auxilliarních systémů, které ani neinteragují mezi sebou a jen stojí samy o sobě (případ právě CK2), to je fakt směšné.
Secrets are power.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10471
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od OnGe » 22. 10. 2019, 13:46

Tak můžeš za odpoledne udělat mody, co budou dělat to co DLC (a lépe a radostněji) a dávat je zadara na steam workshop.

Do konce roku bys to mohl mít pokryté všechno :)
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5313
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Fritzs » 22. 10. 2019, 15:36

To už tu bylo. CK2+, HIP apod.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25955
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vallun » 22. 10. 2019, 20:53

Mne sere, že s každou další verzí přidávají věci, co mne prudí...kokrétně omezuje Demense a počet vazalů...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7164
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Invictus » 22. 10. 2019, 22:06

OnGe píše:
21. 10. 2019, 08:59
Nekup to za ty prachy. S DLC za 200 éček to asi celkem dává smysl :lol:
Doslova dva příspěvky nad tímto, jsem dával odkaz na humble bundle, kde byly všechny ty DLC k CK2 za pár šupů. K několika základním z nich mám ještě steam keys, kdybys chtěl.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4952
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Naoki » 23. 10. 2019, 02:23

CK2 kdyz vychazel nebyl pripad ME3 kde udelali hru a pak odsekli content na DLC. CK2 vysel na valentyna 2012 a byl puvodne pouze o stredovecich krestanskych panovnicich (koneckoncu, je to Crusader Kings) a soustredovali se pouze na to.
Prvni DLC pak pridalo moznost hrat za muslimske staty
Druhy pridal specificky content pro pravoslane panovniky a byzanc
Treti byl ulet
Ctvrty pridal moznost hrat za republiky (coz taky ma sve specificke dynamiky)
Paty posunulo pocatecni start date o nekolik stoleti a pridalo moznost hrat za pohany
A pak se jim nejak roztrhnul pytel, kde vychazely vice ale hlavne spise mene kvalitni veci, coz je to o cem mluvi Res.
Takze dneska to urcite muze vypadat jako ze hromada contentu je za blbym paywallem, hnusne odseknuty, apod. ale je to pouze produkt 7mi leteho vyvoje.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10471
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od OnGe » 3. 11. 2019, 21:18

Jsem tomu dal ještě šanci a když už jsem se naučil na co neklikat a co co vlastně dělá, podařilo se mi rozjet přemyslovskou dynastii takovým způsobem, že příbuzenstvo vládne na půlce kontinentu, akorát holt nejsou součástí českého království. A taky se mi podařilo anektovat Krym. Pak jsem území dobytá v křížové výpravě přenechal sestře, o pár generací později její potomek zdědil české království a přinesla do státní kasy něco přes 100k, za což jsem postavil Pražský palác, Západočeskou univerzitu, Budějovickou knihovnu, Sochu Radegasta a v Litoměřicích Zahradu čech. Pak se ty tituly nějak nepřenesli a zůstalo mi akorát české království okleštěné o všechno do Olomouce na východ. Ještě že zůstali ty prachy.

A pak se z jedné dvorní dámy stal lední medvěd. To bylo trochu divoký, ale nezabránilo jí to se provdat a teď tu mimo Přemyslovců vládnou ještě lední medvědi. A nikomu to nepřipadá divný (aneb Island v česku nechceme)

Nějak si pořád nejsem jistý, jestli je to hra, nebo náhodný generátor vladařů zakydaný hromadou složitostí, aby to vypadalo že člověk může i něco ovlivnit.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Resurrection » 3. 11. 2019, 21:34

OnGe píše:
3. 11. 2019, 21:18
Nějak si pořád nejsem jistý, jestli je to hra, nebo náhodný generátor vladařů zakydaný hromadou složitostí, aby to vypadalo že člověk může i něco ovlivnit.
Presne z tohoto duvodu jsem to nakonec prestal hrat. Po par generacich ma clovek mega imperium a herni mechaniky jsou cim dal tim vetsi oser. Imho je ale nejvetsi maler to, ze uplne predelali eventy (udalosti) a to naprosto debilnim zpusobem. A to se bohuzel preneslo i do EU4.

V EU3 to fungovalo tak, ze se eventy mely sanci stat a clovek to mohl obcas necim ovlivnit. Existoval koncept MTTH (mean time to happen), se kterym clovek mohl manipulovat. A samozrejme rada veci se dela i nahodne. To samo o sobe zustalo. V EU3 clovek dostal na vyber ze 2-3 moznosti, pricemz kazda davala smysl v nejake situaci. Napr. vybrat si, jestli se mi snizi stabilita nebo zvysi inflace. Nebo naopak zvysi stabilita nebo snizi inflace. A tak. Pro velke zeme trvalo obnovit stabilitu dlouho, takze si radeji vyberou tu inflaci. Naopak OPM (one province minor) obnovi stabilitu raz dva, takze je pro ne lepsi ta prvni moznost. A takhle to bylo na prakticky kazde udalosti. Ruzne moznosti, pricemz kazda dava smysl v jine situaci.

To se bohuzel zmenilo v CK2. Eventy jsou stale random a MTTH stale existuje. Moznosti na reakci je ale vyrazne vice (typicky 2-5), pricemz smysluplna je prakticky vzdycky prave jedna. Jakoze vyber mezi 1 pozitivnim nebo 4 ruznymi negativnimi traity je uplne absurdni. Takhle to je ale bohuzel temer s kazdou eventou. Po case uz se ani nerozmyslis, protoze spravna volba je vzdycky stejna at hrajes cokoliv.

Nechapu proc to udelali, protoze ten puvodni system fungoval dobre. Predstavoval bych si mozna upravu smerem k vetsimu determinismu, ale je to porad hra a RNG k tomu patri. Totalne to ale prekopat tak, ze random eventy uz nejsou udalosti, na ktere se reaguje, ale klacky, ktere ti ta hra hazi pod nohy, abys to imperium budoval trochu dele, to je docela umeni. V EU3 totiz davalo perfektni smysl hrat celou hru jako OPM, prave diky tomu systemu. Tady jako OPM nemuzes nic, takze expandovat musi atd. atd.
Secrets are power.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host