Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vitus »

Jiron píše: 13. 10. 2020, 11:25 Jsem navnaděný ale furt nevím co je CK2 :-(
Eee, CK2 = Crusader Kings 2, předchůdce CK3 = Crusader Kings 3, což je PC "grand strategies" hra od studia Paradox (do stejné rodiny patří Europa Universalis, aktuálně IV, Hearts of Iron, aktuálně taky IV, Victoria, stále pouze II, Stellaris a Imperator: Rome) - na to se ptáš ?
Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 2321
Registrován: 16. 10. 2004, 16:34

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Jiron »

Jo, super! Díky!
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Naoki »

Pozor, Stellaris není grand strategy hra, ale klasická 4X strategy :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Fritzs »

Jaký je rozdíl mezi grand strategy a 4x?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Naoki »

4x jsou strategie které obsahují 4 hlavní elementy: Explore, Expand, Exploit, Exterminate
klasickým příkladem je Civilization, kde prostě nazačátku se někde zjevíš a všude okolo pouze Fog of War, takže jseš ve fázi kdy jenom prozkoumáváš. Po nějaké době když si nastartuješ ekonomiku tak si natrénuješ prvního settlera jdeš do fáze rozšíření. V určité fázi k dosažení lepší efektivitě už ti nestačí jen tak se rozšířit, ale musíš si dojít pro konkrétní suroviny. No a hru většinou dovršíš global conquestem.

Naproti tomu v Grand Strategy je Explore a Expand většinou jsou hodně potlačené. Když si vezmeš CK2 nebo HOI4 tak od začátku vidíš celou mapu a každé území je už někým zabraný. Veškerá expanze je pak otázkou nalezení vhodné diplomatické kličky.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Ecthelion »

Jak říká Naoki. Za sebe cítím i velký rozdíl v potlačení výzkumu. 4X Civilizace jede od pravěku do budoucnosti a letů do vesmíru, v grand strategiích se většinou utilizují existující zdroje států. Příklad jsou Hearts of Iron (druhá světová) nebo ty Crusader Kings a Total War, které jsou prostě ve středověku. Jo, nějaký omezený výzkum na úrovni bonusů tam je... ale není tam ten skok od klacku k laserům.

Jinak Tibet jsem jako Ü vytvořil (i když Tibet je MASIVNÍ impérium a trvá to) a zkusil jsem jít po achievementu Al-Andaluz.
Obrázek
Starting as an Iberian Muslim, control Iberia and take the Avenge the Battle of Tours decision.
Jako malik al-Muazzam Muhammad 'Mstitel' jsem pomstil bitvu u Tours!
In 732, the Umayyad forces were defeated by the Franks on the road to Tours. Had things gone differently, all of Europe would be under Muslim rule today.
I will avenge our fallen martyrs and make their dream a reality.
Obrázek
Tolik výsledek po mém snažení. $D

Náboženství v západní Evropě (půlka už vyznává islám, katolíci si nevedou tak dobře).
Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vallun »

Ecthelion - to se mi nelíbí toto:) by byli vyklůčeny všechyn slavné francouzské vinice...:) Ale jako dobrej...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vitus »

Naoki píše: 13. 10. 2020, 14:52 Pozor, Stellaris není grand strategy hra, ale klasická 4X strategy :)
Díky za upřesnění - vycházel jsem z toho, jak to sami Paradox prezentují (tuším, že ve streamech o ni dokonce někdo z nich hovořil jako "Grand strategy 4X" ). :D

Jinak jestli jsem to pochopil správně, tak ten důležitý poznávací prvek pro Grand strategy je, že je nejen potlačena taktická stránka věci (tedy jako u ostatních strategií), ale je kladen vyloženě důraz na politicko-ekonomickou simulaci.

Jinak wiki Stellaris do Grand strategy zahrnuje (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_g ... ideo_games).

P.S. Navíc, pokud je člověk totální maniak a stáhne možnosti exportů, tak může hrát jednu kampaňa CK2->EU4->V2->HoI4->Stellaris (u CK3 jsem si ještě nevšimnul, že by export fungoval, ale to určitě přijde a I:R jsem to taky ještě nepozoroval) :-)=
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Naoki »

Export CK2 > EU4 přišel s vydáním EU4 od samotného Paradoxu, akorát to bylo de facto mód který upravilo mapku aby mělo podobné rozložení provincii jako CK2 a na ně nakopírovalo exportovanou hru (ostatně když prohledáš tutu sekci tak najdeš můj Let's Play kde jsme měli právě tyto ambice)
Osobně jsem to jako moc šťastné řešení neviděl už tehdá a samotný Paradox ten export přestal podporovat (s rozvojem mapy v CK2 do Indie a Číny a častým updatem provincii obou her)
A ono upřímně už v CK2 můžeš v podstatě dosáhnout World Conquest (aspoň pro viditelné oblasti, zbytek zapadlého světa pak v EU4 dobyješ celice rychle) tak nevím co bys pak ve V2 a HOI4 chtěl hrát :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2659
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vitus »

Naoki píše: 14. 10. 2020, 09:12 A ono upřímně už v CK2 můžeš v podstatě dosáhnout World Conquest (aspoň pro viditelné oblasti, zbytek zapadlého světa pak v EU4 dobyješ celice rychle) tak nevím co bys pak ve V2 a HOI4 chtěl hrát :)
Já nic, jednou jsem ten konverter zkusil a přišel jsem na to, že mne to nebaví. Takže proto píšu, že pro totální maniaky. :D :D :D
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Fritzs »

Naoki: Absence fog of war je spíš věc nedostatku paradoxího engine, ne? V CK sérii by měl být. A třeba ve Victorii je taky třeba jít po konkrétních surovinách.

Ecthelion: V HoI nebo Victorii je výzkum zásadní. A například v 4x Endless Space je ten skok od laserů k lepším laserům.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5466
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Naoki »

Naoki: Absence fog of war je spíš věc nedostatku paradoxího engine, ne? V CK sérii by měl být.
V EU4 třeba je, a je tam i nějaký expansion (místa co jsou neobydlená), takže to není nedostatkem enginu ale spíše jiným konceptem strategie.
A třeba ve Victorii je taky třeba jít po konkrétních surovinách.
To v HOI4 taky a do jisté míry i v EU4, ale to už spadá do Exploitation což jsem netvrdil že v grand strategy není :)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Ecthelion »

Fritzs píše: 14. 10. 2020, 10:31Ecthelion: V HoI nebo Victorii je výzkum zásadní. A například v 4x Endless Space je ten skok od laserů k lepším laserům.
Je to jen můj pocit víc než co jiného. Prostě jo, v HoI jdeš od PzKpfw II k Tigrům, takže je to důležitý vývoj... ale je to tak nějak "vývoj v rámci jednoho míst a časového období"... prostě WW2, středověk, etc. Není to kolonizace vesmíru a vynalézání červích děr. Ale říkám, je to můj pocit. Mrknul jsem se na oficiální definice:
Grand strategy píše:A grand strategy wargame is a wargame that places focus on grand strategy: military strategy at the level of movement and use of a nation state or empire's resources. Games use various techniques and features to simulate aspects of national military strategy. Some games simulate industrial production of resources and military units. Others may enable various diplomatic moves and alliances.

Grand strategy wargames typically focus on a war or series of wars, often over a long period of time. Individual units or armies may not be represented; instead, attention is given to theaters of operation. The resources of the nations involved may be mobilized as part of a long-term struggle. The simulation typically involves political and economic as well as military conflict. At the most extreme end of this is the branch of strategy games in which the player assumes the role of the government of an entire nation-state and in which not conducting war is a possibility, such as in Victoria: An Empire Under the Sun.

Examples of grand strategy games where military tactics are highly abstracted or eliminated entirely include the board games Risk and Diplomacy. Another example which is slightly more realistic is Axis & Allies, although in it military factors are still highly abstracted. Games such as Rise and Decline of the Third Reich, Empires in Arms, and Empires of the Middle Ages are true wargames, in the sense that military units are specifically represented, and engage in direct combat based on specific military attributes. The Hearts of Iron, Europa Universalis, Crusader Kings, Supreme Ruler Ultimate and Total War series are examples of computer-based grand strategy games.

Zdroj: Grand Strategy wiki
4X píše:4X (abbreviation of Explore, Expand, Exploit, Exterminate) are a subgenre of strategy-based computer and board games, and include both turn-based and real-time strategy titles. The gameplay involves building an empire. Emphasis is placed upon economic and technological development, as well as a range of non-military routes to supremacy.

In modern-day usage, 4X games are different from other strategy games such as Command & Conquer by their greater complexity and scale, and their complex use of diplomacy.

Reviewers have also said that 4X games feature a range of diplomatic options, and that they are well known for their large detailed empires and complex gameplay. In particular, 4X games offer detailed control over an empire's economy, while other computer strategy games simplify this in favor of combat-focused gameplay.

Zdroj: 4X wiki
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vaarsuvis »

Naoki píše: 14. 10. 2020, 09:12 A ono upřímně už v CK2 můžeš v podstatě dosáhnout World Conquest (aspoň pro viditelné oblasti, zbytek zapadlého světa pak v EU4 dobyješ celice rychle) tak nevím co bys pak ve V2 a HOI4 chtěl hrát :)
Zrovna se o jednu "megakampaň"za Čechy pokouším, akorát v linii CK1 -> EU2 -> V1 -> HoI2 (starší laptop, no :D). Důležité je to nehrát na "vítězství", ale hrát to nějak pozvolna a dávat si spíše menší příběhové cíle. Například v CK jsem si předsevzal:
1.) Odtrhnout se od Německa
2.) Rozšířit své území na cca velikost Francie
3.) Porazit muslimské země v Evropě a pokud možno, i ve zbytku mapy.
A pro další díly mám naplánovány další cíle (EU2: kolonizace Ameriky a obrana husitské víry, Vic: zůstat velmocí a udržet národnostní guláš pohromadě, HoI2: stát se lídrem Spojenců a udržet demokracii ve světě).
Je to spíš o tom, že si vytvářím nějakou zajímavou alternativní historii, a Evropa roku 1200 vypadá už dost zajímavě: Anglie se rozpadla a dobyli ji Skoti, Reconquista Španělska selhala a mladé Finské království vede boční větev Přemyslovců :D
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Univerzální králi křižáckých Evrop v totální vojně

Příspěvek od Vandalicus »

jo, podobne jsem zkousel dotahnout Byzanc do 20. stoleti, ale skoncil jsem u Vic1, tu hru proste nedavam :D
Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů