PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 138
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Selhan » 29. 6. 2018, 07:09

Ono je nějaké MMO, kde nemůžeš běhat jako elf v korzetu?
And in that very moment, away behind in some courtyard of the City, a cock crowed. Shrill and clear he crowed, recking nothing of wizardry or war, welcoming only the morning that in the sky far above the shadows of death was coming with the dawn.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8271
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od OnGe » 29. 6. 2018, 10:44

Jak je k Darkest Dungeon DLC Crimson court, co přidává nějaké nové věci a budovy a tak - má to vliv na obtížnost hry? Tj. je to s těma novýma věcma snazší, nebo k tomu adekvétně nasteroidovali i nepřátele?

Ptám se proto, že mi to v základu přijde nedohratelné jinak, než náhodou (encounter v DD když se zadaří, tak 2 mrtvý dřív než přijdu na řadu - normálka), tak jestli tomu může DLC pomoct, nebo ne.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13520
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 29. 6. 2018, 21:46

Jestli ti základní hra přijde nedohratelná, tak na Crimson Court ani nekoukej. Na zbytek hry má vliv relativně kosmetický (jedno fajn nové povolání, jedna humusná nemoc), ale ten samotný nový dungeon je tuhý jak ruské lejno. V podstatě funguje na principu samotného Darkest Dungeonu, čili můžeš z něj odcházet a vracet se, jen tady ale musíš mít "pozvánku", což je problematické (napoprvé ji získáš při náhodném setkání někde, pak už je velmi vzácná). A problematické je to proto, že když chytneš Crimson Curse, vyléčíš ji v podstatě jen tím, že zabiješ bosse dané fáze Crimson Courtu. Nepřátelé jsou *velmi* silní sami o sobě, ale většina z nich má ještě druhou fázi, když úspěšně provedou určitý druh útoku, transformují se do ještě silnější a hustší formy, krom toho že je daný útok léčí (a tobě může dát Crimson Curse).

Jinak se samotnou základní hrou se mi dařilo postupovat jen když jsem si přidal pár usnadňujících modů, jako větší inventář, neomezené stackování, zrušení levelových restrikcí (hrdina určité úrovně ti do low-levelového dungeonu už prostě nevleze), a furt se mi občas stalo, že se něco sesralo a přišel jsem o celou partu.
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7973
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 6. 2018, 22:33

Selhan píše:
29. 6. 2018, 07:09
Ono je nějaké MMO, kde nemůžeš běhat jako elf v korzetu?
Tak hlavně tam hraju ještěrku, co jezdí na medvědovi. Obrázek Obrázek

Sosacek
Příspěvky: 20563
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Sosacek » 8. 7. 2018, 16:05

Today on Murder Hobos Weekly, our vagabonds destroy a centuries old holy site by looking for "hidden compartmemts" more at 6.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7973
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 15. 7. 2018, 08:34

Jsem si vůbec nevšiml, že existuje Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, WH Civko.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13520
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 22. 7. 2018, 20:41

Dark Souls 3
Neumím to nazvat jinak než "druhý díl úspěšné série". Celkově v podstatě ve všem vylepšení nad Dark Souls 1, přesně tak, jak to má být. Svět celkem fajn způsobem navazuje a vyprávění si drží úroveň, byť už to není tak nové (a původní DS1 mělo výhodu samostatnosti, která poskytovala hodně úhlů pohledu na interpretaci toho, co se to vlastně sakra děje).

Jedinou výhradu mám k level designu. Jako... je špičkový po všech stránkách, ale DS1 bylo ještě o level výše. Několik příkladů:

Firelink Shrine
V DS1 je Firelink Shrine centrální lokací, jakousi axis mundi, ze které se vše větví, a to jak horizontálně, tak hlavně vertikálně - dostanete se odtamtud nahoru do nebeského Anor Londa, kde žili bohové, ale i do podzemních měst a kobek s výhledem na pekelný ztracený Izalith. Jestli s něčím ve Firelink Shrine zápasíte, tak je to směr, kterým se vydat, protože můžete jít přes Kobky (kde dostanete strašně po držce), Nové Londo (kde dostanete strašně po držce), Undead Burg (správná cesta) a později i Undead Parish. Postavy lokací spíše procházejí, než že by se v ní shromažďovaly, existují i jinde ve světě.

V DS3 je Firelink Shrine prostě vaše základna, kde se hromadí všichni odemčení dodavatelé. Je poněkud zklamání, že lokace vlastně stojí úplně jakoby mimo svět, není na nic a nikam napojena, i když je vlastně v podstatě jen za hradem, ve kterém se většina věcí odehrává. A jako v DS1 máte problém, kterou z mnoha cest se vydat, v DS3 jsem měl problém opačný... kudy se kurva dostat ven, protože mi nedošlo, že abych se dostal kamkoliv dál, musím teleportovat přes ohníček, což bylo takové dost zvláštně neorganické.

Bossové
V DS3 je na konci každé oblasti boss, kterého je ve většině případů třeba zničit, abyste se dostali dál. V DS1 je to v podstatě úplně stejné. Ale v DS1 to funguje lépe a působí organičtěji. Je to asi dáno tím, že DS1 je jakýsi drobný, uzavřený ale jakoby funkční svět s logickou strukturou, návazností a vnitřní propojeností. DS3 nemá vnitřní nelogičnosti, ale svět působí mnohem více jako putování - na mnoha místech máte nádherný výhled do krajiny, která vás buď očekává, nebo kterou jste už prošli (zde body za odklon a originalitu, která je funkční), ale současně se snaží, aby každá lokace byla nějak výrazně jiná než ty ostatní. To je taky fajn a nic proti ničemu. Výsledkem ale je, že prostředí působí dost episodicky a rozmístění bossů to jen podtrhuje, což nevím, zda byl úmysl.

V DS1 je taky boss v podstatě vždy na konci oblasti, ale přechody mezi oblastmi jsou mnohem plynulejší, takže to tolik nebije do očí.
Asylum Demona porazíte na konci Undead Asylum, ano, ale vlastně to je jen chronologie - fysicky je úplně na začátku a je to první protivník, kterého potkáte. Vlastně v celé oblasti jde o to, jak jej porazit.
Taurus Demon je mezi Undead Burg a Undead Parish, obojí v prostředí středověkého hradního opevnění, a působí spíš jen jako intermezzo než závěr kapitoly.
Capra Demon je v podstranní uličce a vypadne z něj klíč pro dveře, které se nacházejí až o kus dál na hlavní cestě.
Bell Gargoyles střeží zvon, typicky ten první, ke kterému se člověk dostane, čili pak nejdete hned dál do pevnosti, ale musíte najít druhý zvon symetricky v podzemí (opět vertikalita).
Quelaag je ohnivý démon, takže mnohem víc než o bosse na konci Blight Town, jde o úvodního bosse ztraceného Izalithu, který je mimochodem v tomhle velmi chytře udělaný - dva bossové v něm otvírají nové lokace nikoliv tím, že sami fysicky blokují cestu (jako téměř každý boss v DS3), ale smrt jednoho ochladí velké množství lávy v jinak fysicky otevřené oblasti, druhý vám umožní po láve přímo chodit.
Svět na sebe takto plynule navazuje a bossové této plynulosti pomáhají, nenarušují ji.

Čili když v DS3 koukáte na ostatní lokace, kde jste byli nebo kam teprve dojdete, je to pohled hluboko do vaší minulosti nebo budoucnosti. V DS1 je to ale nový pohled na stávající situaci - nejste někde jinde, daleko předaleko, ve skutečnosti jste vlastně kousek odtamtud nebo přímo tamtéž, jen se na to díváte z jiné perspektivy a nelze se tam bezprostředně dostat. Svět tak působí mnohem méně lineárně a mnohem více jako svět, byť třeba malý, ale přitom s velmi jasnou a logickou architekturou časoprostoru, kde vertikála vlastně i částečně representuje čas (svět stojí na kmenech kamenných prastromů, nad nimi je ztracený Izalith a Kiln of the First Flame, naopak na vrcholku světa je Anor Londo, vrchol civilisace, a ještě výše Duke's Archives, příznak její degenerace a úpadku). DS3 je proti tomu trochu plitký fanservice.
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4547
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Naoki » 23. 7. 2018, 01:20

Ale v každém případě jednoznačně Praise the Sun

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8271
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od OnGe » 23. 7. 2018, 08:50

eerieBaatezu píše:
15. 7. 2018, 08:34
Jsem si vůbec nevšiml, že existuje Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, WH Civko.
Když už sis toho všiml, jaký to je? Já o to teď furt zakopávám v nějakých slevách, ale přijde mi to jako další krmný warhammer.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7973
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 23. 7. 2018, 09:29

OnGe píše:
23. 7. 2018, 08:50
Když už sis toho všiml, jaký to je? Já o to teď furt zakopávám v nějakých slevách, ale přijde mi to jako další krmný warhammer.
Nevím, jsem to nehrál. Asi koukni na nějaký youtube lets playe. Recenze nejsou špatný. Prostě takový WH Civko.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13520
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 24. 7. 2018, 07:21

Naoki píše:
23. 7. 2018, 01:20
Ale v každém případě jednoznačně Praise the Sun
Až na věky, bro.
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 4547
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Naoki » 24. 7. 2018, 10:43

Až na věky, bro.
Obrázek

Každopádně abych se trochu rozepsal, myslím že cos napsal bych sám nemohl vyjádřit lépe. Ten level design v jedničce byl asi dán z velké části rozhodnutím umožnit teleportaci až v pozdější fázi hry, takže si dali více záležet. Tím že umožnili teleportaci od začátku ve dvojce a v trojce přineslo větší rozlehlost ale zárove'n menší propojenost (do velké míry bohužel).
Zároveň něco co bylo přítomno v jedničce a chybělo v ostatních je větší interakce mezi NPC. Občas jsem se divil s celým tím politikařením ke kterému dochází ve trojce, jakto že se ty NPC mezi sebou neporubají, nebo aspoň nějak intenzivněji nereaguji na akce které provedli ostatní.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13520
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 24. 7. 2018, 23:43

Souhlas, taky mám pocit, že teleportace je, když ne viník, tak alespoň berlička. Trojka je taky nějak jakože propojená, ale ta situace, kdy přijdete do téže lokace, jen z jiné strany, a úplně to změní perspektivu a strategii, se tam prostě nestane. Taky tam cpali ohníčky na každém kroku skoro, zatímco v DS1 byli sadisticky skryté a vyloženě za odměnu. Zkratky byly nápadité a rozhodně nikoliv zjevné, zatímco v DS3 skoro všude narazíte na výtah, kde "contraption does not move" nebo dveře "does not open from this side" a je více než zjevné, že ke konci levelu/sekce, se vám to otevře jako zkratka, což působí skoro jako Skyrim.
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host