PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Diskuze o jiných hrách, než jsou stolní RPG. Je libo počítačové hry, deskovky, nebo LARP? Přijďte si popovídat s ostatními hráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5551
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Fritzs » 4. 5. 2017, 13:44

https://openxcom.org/forum/index.php?topic=4595.0

Tak takový "pacing" by měl mít každý nový X COM. Nejste vrženi přímo do akce proti hordám emzáků, na začátku řešíte nahodilé mutanty, kruhy v obilí a pár divných kultů, vlády vám moc nevěří a teprve potom se to pozvolna rozjede. Mod bez nedostatků to není, třeba zbraní je tam až absurdně mnoho a nnic není nijak extra vybalancováno, ale je to alfa.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7461
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Invictus » 6. 5. 2017, 14:24

Stellaris je kvalitní hra. Je trochu jiná než dosavadní 4X strategie, a je na ní znát podpis Paradoxu, aniž by to byl klon EU. Je hodně komplexní, s řadou provázaných mechanik, ale nehází vás do komplexity hned zkraje, spíše postupě otevírá další možnosti, což je imho ideální stav u strategií.
Hrál jsem zatím jednu hru na zkoušku a druhou jsem dohrál až do konce. Celkem jsem skončil s cca 40 hodinami na hru (převážně normal speed, medium galaxy size), což je dost dlouhé aby jste měli trochu epický pocit budování impéria, ale ne příliš dlouhé, aby jste umírali nudou, samozřejmě některé faktory do toho zasahují, viz níže. Bohužel zároveň jsem se tou jednou kompletní hrou docela vyčerpal a znovu se mi do toho moc nechce.
(poznámka stranou: Nevím jak vypadala verze 1.0, a přiznám se, že ty hromady změn, které tady kdosi postoval mi z naprosté většiny nepřišly vůbec signifikantní v samotné hře, ale současná 1.5.1 působí konzistentně a docela vyváženě.)

Rasa, etika, vlastnosti - na začátku si volíte za koho budete hrát, a to s docela příjemnou škálou možností. Některé věci jsou jen kosmetické, ale několik má vliv i na styl hry, resp. jaké možnosti ve hře budete mít a jaké nikoliv. Etika národa je asi nejpodstatnější. Detaily asi není třeba popisovat (různé bonusy k herním mechanikám, a některé možnosti a rozhodnutí zamčená či odemčená), ale v zásadě si natrvalo volíte mezi pacifismem a militarismem, spiritualitou a materialismem, xenofobií a xenofilií, a mezi rovnostářstvím a autoritářstvím. Příjemné na tom je, že jednotlivé etiky dávají bonusy, které skutečně pomáhají v daném stylu hry. Jenom nevím jak moc jsou vzájemně vyvážené, ježto jsem to tolik nehrál. Mají pak vliv i v diplomacii, podobně zaměřené národy se mají rádi a naopak. Zajímavé je, že individuální etiku pak mají i obyvatelé a politické frakce, a od toho se odvíjí i jejich spokojenost (militarista v mírové federaci nebude šťastný), a tedy produktivita. Existují přitom způsoby, jak měnit etiku jednotlivců směrem k etice národa. Rasa pak má nějaké specifické vlasnosti, které dávají bonusy a postihy (lze vytvořit vlastní), a hlavně určuje, jaký typ planet dokáže rasa osídlit.
Ekonomika je vlastně docela přímočará a jednoduchá. Velice hrubě řečeno těžíte minerály na stavbu a energii na chod věcí (ale i minerály potřebujete na údržbu lodí a část spotřebují občané, a i za energii se něco kupuje). Podstatný rozdíl tak je, že energie potřebujete stálý přísun, ale ne nutně velký přebytek, spíš do rezervy, zatímco minerálů potřebujete velký přebytek, protože je stále utrácíte. Zdrojem obojího jsou kolonizované planety a těžební stanice, a máte docela dost kontrolu nad tím, čeho budete těžit více či méně. Existuje zde i maximum, kolik můžete mít v zásobě, ale to až do late game prakticky nemusíte řešit.
Průzkum vesmíru je docela důležitá součást hry, ale záleží i jak moc se mu budete chtít věnovat. Základní průzkum (vidím hvězdný systém, jeho jméno, možná si všimnu nějaké obyvatelné planety) provádí i běžné bojové loďky, takže je můžete vyslat bez omezení do vesmíru a manuálně objevit celou galaxii. Detailnější zmapování a průzkum surovin a planet, dělají speciální science ships, které potřebují k fungování i vědce na palubě (což je speciální leader, jejichž počet je sdílený pro guvernéry planet, admirály a generály). Přínos průzkumu je samozřejmě ve vyhlédnutí potenciálních kolonií, zdrojů surovin, ostatních civilizací, ale také science ships občas najdou nějakou anomálii, jejíž průzkum může dát nějaké další bonusy, nebo i otevřít delší questy. Takže pokud se nudíte jen stavěním impéria, průzkum je docela osvěžující, aspoň zpočátku (anomálie a special eventy jsou pestré a nepřišlo mi, že by se nějak opakovaly). Později se dá technologií spustit auto-průzkum, takže to už nemusíte moc řešit. Což vzhledem k narůstajícímu mikromanagementu v midgame, je imho dobrý design hry.
Planety jsou vždy v solárních systémech, bývá jich různé množství a v základním nastavení je zhruba jedna obyvatelná na systém. Samozřejmě s tím, že nemusí být vašeho typu. Typy jsou v třech kategoriích (nějaké suché, mokré a arktické, či co) a v každé kategorii ještě tři subtypy, takže například lidi mají jako preferované mokré planety, hlavní typ kontinentální a dokáží osídlit ještě oceánskou a tropickou planetu, s nějakým postihem na spokojenost (a tedy produktivitu). Je to všechno barevné a kchul. A postupně můžete zvyšovat schopnost osídlit i jiné typy planet, nebo na to vyzrát a do svého impéria zařadit i jiné rasy, s jinými preferencemi. Nebo osidlovat pomocí robotů a později vyspělejších forem AI, nebo všechno naráz. V tom je ostatně i silná stránka hry, že některé strategie výrazně mění styl hry a rozšiřují možnosti. Zároveň máte limit kolik systémů můžete mít pod přímou kontrolou (nějaké 3 na začátku, podařilo se mi vytunit až na 12), ale v systému může být klidně libovolně planet. Když jste nad limit systémů, tak máte postih na energii a influence (cosi jako politická měna, potřeba pro kupování leadrů, kolonizaci, politické reformy a edikty, atd). To lze obejít tak, že planety umístíte do samosprávného sektoru, nad kterým máte stále docela kontrolu (lodě například můžete stavět bez omezení), a který vám pak přispívá až 75% svého příjmu a veškeré výzkumné body. Což je docela v pohodě a nerozumím nářkům některých lidí, jak je to opruz. Ubyde mikro, zvětší se impérium, samá pozitiva. Na planetách samozřejmě stavíte a vylepšujete nějaké ty budovy, zpřístupňujete nehostinná políčka, hýbete s populací, a takové ty běžné srandy. Je trošku těžké se v planetární správě ze začátku vyznat, ale jakmile se zorientujete, tak máte strašně moc možností, co dělat.
Výzkum technologií je dost zásadní součást hry, který určuje, zda zůstanete pozadu a ostatní vás sesvačí, nebo naopak. Výzkumné body vyrábíte přímo, podobně jako těžíte suroviny, jsou jich tři typy. Takže potřebujete i trochu balancovat, abyste nezůstávali v nějaké technologii zbytečně pozadu. Samozřejmě pokud máte okolo spřátelené civilizace a pracujete na vytvoření federace, tak zbraně tolik řešit nemusíte, ale situace se může změnit a dohnat větší mezeru není tolik rychlé. Technologie zkoumají vědci, takže máte vždy 3 lídry vyblokované tímto. Co zkoumáte vybírate vždy z nějakých 3+ možností, které jsou náhodné, takže směr výzkumu nejde naplánovat dopředu, ale zase je to aspoň trochu zajímavé (taková loterie s překvapením). Ale i toto se dá obejít. Technologií je celá řada, většina dává nějaké bonusy a odemyká lepší budovy, lodě a zbraně, ale některé dávají i nové herní koncepty a možnosti. Je to myslím takový slušný standard a je to přehledné.
Vesmírné boje jsou takové zvláštní. Na jedné straně je velice fajn vidět lodičky lítat a střílet po sobě vším možným arzenálem (který si můžete samozřejmě nadesignovat dle libosti), ale na druhé straně ten samotný arzenál nepřichází moc s dobrým návodem a musíte tak nějak experimentovat, co funguje lépe (plus jsou tam nějaké counterstrategie, takže co fungovalo na jedny ufouny, nemusí fungovat na druhé). Zároveň myslím, že ve hře právě není moc prostor experimentovat, protože zvlášť ze začátku znamená experiment potenciálně vyhlazení celé flotily. Což se tedy děje nepříjemně často i později ve hře a rychlost s jakou i největší lodě umí chcípnout, je někdy dost frustrující. Ze začátku je taky běžné, že pokud se setká v boji flotila s battle power 2000 a 1500, tak nedojde k nějakým slušným ztrátám na obou stranách, ale 1500 flotila je zcela anihilována a ta 2000 skončí jen s nějakými drobnými ztrátami. Funguje to však z obou stran, takže prostě když máte o něco silnější flotilu než nepřítel, tak ho opakovaně vydrtíte. Nevím jak přesně to funguje, nebo jestli je to záměr, ale přišlo mi to mírně debilní.
Pozemní boje na planetách jsou naopak docela přímočaré. Postavíte útočnou armádu přidáte nějaké addony, vybombardujete planetární obranu, vysadíte je proti jejich obranné armádě, bum, bum, někdo vyhraje, jedeme dál. Na druhé straně to taky není žádný odvaz.
Unity jsou body, které získávate hlavně z administrativních budov a můžete za ně odemykat tradice, které dávají různé bonusy impériu, podle jejich zaměření. Tradic je 6 větví, když je odemčete celé, dostanete ještě extra bonus. V podstatě to vypadá jako policies z Civilizace5, jenom jsou k dispozici všechny od začátku. Některé jsou docela zásadní, nebo užitečné, jiné závislé na stylu hry. Ke konci hry jsem měl odemčeny stejnak skoro všechny. Není to špatné mít, ale dnes už nic kulervoucího.
Endgame Crisis (speciální eventy ke konci hry, které mají přinést novou výzvu) - kupodivu vlastně ani není moc krize, a vlastně docela bezpečná. Nechci nikomu nic spoilovat, ale řekněme, že označit některé technologie za "nebezpečné" a doprovodit je mírně výhružným popiskem, téměř zaručí, že si je necháte na hodně pozdě, kdy už si dokážete poradit i s Fallen empires (staré, super silné civilizace, které jsou v úpadku, a nerozvíjí se). A jakkoliv to je i pak dobré koření pro hru, tak by bylo myslím lepší, kdyby to bylo opravdu překvapení, když už si to můžete případně vypnout na začátku hry.

Hra obsahuje ještě spoustu aspektů a možností, které jsem nezmínil, to bych se asi upsal. Namátkou lze geneticky upravovat rasy, lze terraformovat planety, lze zotročovat nebo vyhlazovat populaci, lze mít hromadů vazalů, nebo galaktickou federaci, lze pozvednout primitivní druh na inteligentní, nebo třeba civilizaci v době bronzové transformovat na kosmickou, lze uzavírat různé pakty a dohody s dalšími civilizacemi a další.

Ve výsledku mi ve hře asi vadily jen drobné nedostatky v UI, například nikde není vidět queue stavěných budov na planetě, některé věci musíte naklikávat jako debil, v ship designeru scrollujete jak o život, atp. Některé tyto věci prý autoři průběžně zlepšují i na žádosti hráčů, což je fajn. Jo a v nastavení můžete dát několik civilizací, které budou mít advanced start, což ve výsledku je dost na prd a nefér, a pokud máte smůlu, tak kousek od vás bude silnější impérium, které pohltí vaše sousedy a pak i vás. Já měl v druhé hře štěstí, že tam byl kdosi mírumilovný, takže k válce došlo až o dost později (border friction je problém), ale jinak už bych to vypnul.
Nemám DLC Utopia, ani žádné jiné, takže některý content jsem prostě neměl (ale to co jsem měl bylo dost dobré). Nemám tedy ani megastruktury, ale z pohledu z dálky mi přijdou víc jako ozvláštnění konce hry, než nějak strategii měnící prvek.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5551
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Fritzs » 6. 5. 2017, 15:27

Invictus píše:
6. 5. 2017, 14:24
Vesmírné boje jsou takové zvláštní.
Protože souboje jsou debilní? $P

https://www.reddit.com/r/Stellaris/comm ... _corvette/

[spoiler]Naked corvettes ze začátku hry vyhrají téměř vždy[/spoiler]
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

drundur
Příspěvky: 18
Registrován: 19. 2. 2017, 18:54

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od drundur » 14. 5. 2017, 14:07

nehrajete už někdo tu novou českou 4x strategii http://store.steampowered.com/app/56339 ... he_Galaxy/ ?? má to cenu kupovat ?
wwww.banan.cz webové stránky zdarma

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7461
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Invictus » 17. 5. 2017, 14:59

Endless Space 2 vypadá zatím dosti nabušeně. Evidentně se poučili z Endless Legend a pobrali spoustu osvědčených věcí, včetně vizuální stránky, pro vytváření plastické a emočně přitažlivé hry.
Líbí se mi, že se věnovali více soubojovým mechanikám, a správa impéria evidentně umožňuje více než dříve. A také, že zachovali odlišnosti v tom, jak se hrají různé frakce.
Docela dost je vidět v update videích a jsou i nějaké herní záznamy z early access.
Update videa: 1. Update, 2. Update, 3. Update
Základní gameplay: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... lb0zaqeZex

Intra k jednotlivým frakcím jsou také dost povedená, a dále budují atmosféru.
Celý seznam: https://www.youtube.com/watch?v=fKHLH_e ... PkJCvyQcys
United Empire
https://www.youtube.com/watch?v=HTbS8BEa1oI
Cravers
https://www.youtube.com/watch?v=-4rgswnjpZg
Riftborn
https://www.youtube.com/watch?v=h8H8DedCW_I
Sophons
https://www.youtube.com/watch?v=5R0G_RZykVA
Vodyani
https://www.youtube.com/watch?v=yupbwsSfGsE
Unfallen
https://www.youtube.com/watch?v=fKHLH_e12o0
Horatio
https://www.youtube.com/watch?v=exRFQXX3oeg
Lumeris
https://www.youtube.com/watch?v=2z_Ug6piiqI
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 5. 2017, 19:22

To GUI je tak sterilní, že se mi z toho chce blejt. Nemyslím to ve zlým, prostě mám takovou intuitivní psychosomatickou reakci. Je mi z toho blbě.

Ta rasová videa jsou super, až mám chuť, aby to byl film nebo seriál a ne hra. :)

Jsem zvědav na ten combat, asi na tom pořád pracují, protože je to jediné video, co v tom 4x chybí.

Sosacek
Příspěvky: 22472
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Sosacek » 17. 5. 2017, 19:44

Horatio je nejlepsi.

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7461
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Invictus » 17. 5. 2017, 19:44

Ty jo to je docela vtipný, protože mě jedna z prvních věcí napadlo, že to GUI dobře fungovalo v Endless Legend, ale tady mi úplně nesedí. Působí to na mě tak nějak prázdně a font je takový moc jednotvárný. S tím si mohli dát víc práci a přizpůsobit to settingu.
Jakože ani jednička v tomto nebyla žádná sláva, ale nějak mě to rpsotě víc sedělo. Výraznější tlačítka, různý barvy písma, plnější font. https://www.youtube.com/watch?v=hzTUAaQEAUc
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 14761
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 20. 5. 2017, 12:02

DIE FOR THE DOW!
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7620
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Quentin » 29. 5. 2017, 12:01

Witcher 3!

Jak jsem to mohl tak dlouho ignorovat. Kdo ještě nehrál, určitě vyzkoušejte.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11847
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od OnGe » 29. 5. 2017, 12:25

Quentin píše:
29. 5. 2017, 12:01
Jak jsem to mohl tak dlouho ignorovat.
Nevím, jak u tebe, mě k tomu pomáhá mít PC, které by z té hry udělalo slideshow :)
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 5. 2017, 13:56

Přesně. $D

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7620
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od Quentin » 29. 5. 2017, 15:25

Hrozně se mi líbí, že se to drží AW principu "Be a fan of the players' characters". Prakticky cokoli v rozhovoru vybereš, pak Geralt interpretuje tak, aby to byla smysluplná, cool, in-character volba.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 29. 5. 2017, 15:42

Tak Witchery jsou fakt špička, jestli jednou budu mít novej komp, tak to taky zapařím. Já zatím dával jen 1 a 2, které mi oboje šly a musím říct, že jednička má nejlepší atmošku, je to takový to vesnicko středověký fantasy, dvojka už měla i graficky takový moc saturovaný barvy a byla tak nějak víc high/epic.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9141
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: PC hry - obecná diskuze, novinky, atd.

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 6. 2017, 20:46

Obrázek

Sajbrpank, kámo... $D

Odpovědět

Zpět na „Ostatní hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti