Naše houserules

Archiv témat z projektu Romíkova družina
Zamčeno
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Naše houserules

Příspěvek od zrzavec »

Toto téma je připravené pro všechny pravidla, kterými si více či méně modifikujeme základní hrení systém DnD 4e. Sem budu vkládat jen již odsouhlasená pravidla, takže diskuze k nim nebude a pokud ji budete chtít začít, bude k tomu téma "DnD4e povídání si o"
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše houserules

Příspěvek od zrzavec »

Akční body
Doplněk pro DnD4e

Návrh inspirovaný Mytkem, Aljenem, Kinem a diskuzí na D20.cz

Přidělování akčních bodů
První změna se týká jejich přidělování. V podstatě se ruší přidělování za pevně daný počet setkání. Hráči je mohou získat dvěma způsoby – za projití setkání hodnoceného jako těžké a velmi těžké. Takových stejně není za hru moc.
Další možnost zisku Akčního bodu je hraní postavy a vylepšování příběhu – jak rozehráním možnosti pro ostatní hráče, tak rozvojem dějové linie vlastními nápady.
Dobré hraní role není podmíněno jen křičením když křičí postava, mrkáním na ostatní spoluhráče když postava svádí jejich postavy nebo další podobné věci. Hraní role hodně vyplývá z toho jak hráč dokáže gestikulovat, ale také jak dokáže popisovat – výstižně, představitelně a hlavně vhodně do příběhu. Pokud hráč vymyslí nádherný popis, ale naprosto nehodící se do hry, je to možná dobrý RP, ale ne v pravou chvíli a na pravém místě. Každá družina má svoje specifika co je pro ně dobrý RP a podle toho si může přidělovat AP. Nemyslím si, že by bylo vhodné AP přidělovat za „dobrý“ RP, ale spíše za ten lepší než obyčejný „dobrý“ RP. Jak ho poznáte? Lehko, asi jako výborný film od dobrého, parádní knihu od dobré…

Rozšířené využití akčních bodů
Dle pravidel jsou akční body nastavené hlavně jako výborná pomoc během bojových setkání. Hráč si může utracením tohoto bodu přikoupit jednu akci dle své úvahy navíc. Platí však jistá omezení – hráč smí utratit jen jeden za kolo a jen jeden za setkání. Tak je to v pravidlech.
Rozšíření akčních bodů bych si představoval o možnost přidat nějaký efekt do hry za utracení akčního bodu (skvěle to popisuje Aljen na D20 –družina se dostane do sporu s zloději. Jeden z hráčů použije AP a přidá do popisu scény krok přicházející městské hlídky. Nebo obráceně – družina se dostane do konfliktu s zloději, blíží se hlídka. Hráčka zlodějky utratí akční bod a vloží do popisu situace detail, že hlídka je daleko a nestihne zasáhnout). Toto rozšířené použití akčních bodů by mělo být závislé na charakteru, rase a povolání postavy. Hráč by sám měl být schopen rozhodnout co je a co není proveditelné. Případně může zasáhnout vypravěč.
Další rozšíření – hráč, který právě nehodil třetí save na umírání může utratit akční bod a pokračovat jak kdyby hodil 10 – 19 (tedy žádný efekt). Další kolo hází znovu.
Využití AP pči Skill challenge je také možné. Toto je navrženo v závislosti na rozšířeném pojetí SC. Hráč popíše svoji akci a hodí na dovednost. Pokud hodí neúspěch, smí se jiný hráč rozhodnout, zaplatit AP a po popisu situace (jak a proč se pokusí o opakování tohoto hodu) si smí hodit na stejnou dovednost jakou házel neúspěšný hráč. Pokud aktivní hráč získá úspěch, družina si píše úspěch. Pokud získá neúspěch, družina si píše neúspěch. Funguje to stejně jako Reroll. Jeden hod lze pomocí AP zopakovat jiným hráčem a jen jednou.

Společný bank
Volitelné pravidlo pro hráče, kteří chtějí svoji hru mnohem více zaměřit na spolupráci družiny. Každý hráč se smí na začátku hry rozhodnout a všechny své aktuální i získané body vložit do banku. Za každé tři body v banku přidá Vypravěč jeden bonusový bod. Za každé tři body, které do banku přijdou od hráčů přidá Vypravěč čtvrtý bonusový bod.
Do banku má přístup jen ten hráč, jehož body jsou v banku. Aby mohl bod použít, potřebuje 2/3 souhlas ostatních majitelů banku. Nicméně, výhoda je v tom, že hráč může použít i více bodů během jednoho setkání – pokud mu to zbytek dovolí.
Pokud nastane situace, že hráč potřebuje použít dovednost, která je závislá na tom, že už nemá žádné akční body postupuje se takto: Spočítají se body v banku. Pokud jich je víc, než hráčů vlastnících bank, nemůže hráč tuto power/feat použít. Pokud jich je méně, může se hráč rozhodnout, že je to on, kdo nemá žádné akční body. Smí používat všechny powers a feats závislé na AP, nicméně do konce setkání již nesmí AP využít.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše houserules

Příspěvek od zrzavec »

Povahové rysy
Doplněk pro DnD 4e

Tvorba postavy je zajímavá, jak číselných parametrů tak pozadí postavy a jejího charakteru. Nicméně jednou vytvořená postava se už moc nemění. My jsme si pro vlastní potřebu vymysleli tento doplněk – jako prohloubení tvorby postavy, ale i jako větší sepětí hráče s postavou a samozřejmě postavy s příběhem.
Každá postava má nějaký připravený charakter. Každý hráč ji nějak připraví a pak ve hře nějak hraje. A ostatní hráči jeho hru sledují a mají možnost hodnotit. Zkušenosti rozděluje Vypravěč, poklady připravuje a rozděluje Vypravěč, ale povahové rysy si dávají všichni dohromady.

Co je to povahový rys?
Nic jednoduššího než krátká, jedno až pár slovná charakteristika postavy vymyšlená hráčem, Vypravěčem a spoluhráči. Oni si rozmyslí jak na ně vaše postava působila – krvelačný zabiják, zrádce, diplomat, léčitel…a tento jednoduchý název vám navrhnou společně s jednou dovedností ke které dostanete bonus +1 a jednou ke které dostanete postih -1. Nemusí se jednat jen o dovednost, ale i útok nebo nějakou z obran. Záleží jen a pouze na vaší hře a na tom, jak ji vaši spoluhráči vnímali.
Každý povahový rys přidává +1 k jedné dovednosti a ubírá -1 od jiné dovednosti.


Kolik může mít postava povahových rysů?

Každá z postav může mít tři různé povahové rysy. Hru nezačíná s žádným a nemusí po několik herních sezení žádný získat. Nicméně, často jsou hry natolik emotivní, že jen mrknete na svého spoluhráče a hned máte přídomek pro jeho postavu. V takové chvíli je dobré ostatním svůj návrh předložit. Rozebrat jej proč si myslíte, že by postava měla dostat tento rys s těmito bonusy a postihy.
Nelze mít více než tři povahové rysy v jednu chvíli.

Jak se povahovým rysům bránit?
Velmi jednoduše. Každý hráč má právo veta – smí odmítnout navržený rys. Může se stát, že ostatní hráči ovládnuti nějakým neblahým nebo pomstychtivým pocitem navrhnou vaší postavě natolik nevýhodný a nesedící rys, že jen nemůžete přijmout. V tom případě můžete použít své hráčské právo a rys nepřijmout.
Nicméně, každý hráč by měl být natolik soudný a spravedlivý rys přijmout. Získáním nevýhodného rysu život nekončí.

Změna povahového rysu
Stane se vám, že hrajete mírumilovnou postavu, omylem zabijete několik dětí a hle, máme tu rys „zabiják malých dětí“. Rys postavy mnohem více rozvíjí koncepci postavy a vám se příliš nehodí. Kdo by chtěl být „zabijákem malých dětí napořád?“ Můžete se tedy pokusit svojí o hrou tento rys nějak zrušit.
Jakmile si budete myslet, že jste hráli dostatečně přesvědčivě, navrhnete ostatním zrušení tohoto rysu. Zrušení rysu se řeší před přidělením rysu jiného – většinou totiž zrušení rysu uvolní místo pro jiný rys.

Proč povahové rysy?
Protože vám pomohou trošku lépe uchopit vaši postavu z nečíselných pozic. Protože vám bude stačit přečíst rysy povahy a svým spoluhráčům svoji postavu rychle přiblížíte. A možná také proto, že z rysu se jednoho dne může změnit legendární přídomek pro vaši postavu…
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Zamčeno

Zpět na „Romíkova družina“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti