[Hra] Jersonův svět 1936

Jak název napovídá, archiv akcí a soukromých her.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16849
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 9. 11. 2006, 12:53

Ebon Hand píše:Nelíbil se mi systém kladení otázek při úspěchu duševních dovedností. Myslím si, že jsme půl otázek vyplácali na nesmyslné dotazy, které už naše postavy znali. Druhak osobně neuznávám tento systém, který je vázán propojením duševních schopností hráče k postavě. To znamená, že hloupý hráč nemá moc šancí kvalitně prezentovat chytrou postavu.
To není chyba, to je záměr 8) díky za poznatek, zeptám se i dalších, jak se k tomuto staví. Mimochodem, právě tenhle princip považuju za dobré provázání inteligence postavy a hráče - hráč s chytrou postavou bude mít víc informací, i když je třeba nedokáže využít. Hráč hloupější postavy si musí vystačit s méně informacemi, ale občas stačí jedna dobře položená otázka - a na co se ptát se hráči naučí během pár her.

Co ostatní hráči, jak se tváří na styl pokládání otázek?
Hra byla hezká a rád si opět zahraji. Postavu mám živou, tak ani nebudu nic vymýšlet. 8)
Pokud bychom hráli "den poté", tak by to ještě šlo, ale jinak bych měl správně počkat, jestli pozítří bude svět existovat :-))

(Ale stejně bych vytvořil nějaký další, paralení, takže neboj, postavu ještě využiješ tak jako tak. 8) )

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13331
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 9. 11. 2006, 14:24

Jerson píše:Co ostatní hráči, jak se tváří na styl pokládání otázek?
Svým způsobem to k tomuhle stylu plánování a přípravy sedne, i když v konečném důsledku to ve mně vzbuzovalo dojem, že když přehlédneme nějakou blbost a nezeptáme se, že nás to necháš sežrat.
Já jsem obecně dost opatrný jako hráč a výše zmíněný pocit moc rád nemám, takže bych asi víc přivítal styl, kdy hráči navrhnou plán a budou upozorněni na X největších přehlédnutí/omylů. V praxi jsem to nicméně nezkoušel a je to jen můj osobní vkus.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16849
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 9. 11. 2006, 14:41

Pieta píše:Já jsem obecně dost opatrný jako hráč a výše zmíněný pocit moc rád nemám, takže bych asi víc přivítal styl, kdy hráči navrhnou plán a budou upozorněni na X největších přehlédnutí/omylů. V praxi jsem to nicméně nezkoušel a je to jen můj osobní vkus.
To se nevylučuje, také to tak občas řešíme - hráči něco vymyslí a pak si hodí třeba na taktiku nebo vojenství, nebo cokoliv jiného, a já jim odpovídám, jestli ta která část plánu má šanci vyjít. Zas se "jednoslovných odpovědí" nedržím doslova, protože jde o to, aby hráči věděli, na co se chtějí zeptat, nikoliv abych jim záměrně zamlčoval postatné věci.

Na druhou stranu mají samozřejmě zkušenější hráči (tedy ti co v takovém světě hrajou déle) určité náviky, takže jim stačí méně otázek, případně už dovednou odhadnout, co vyjde a co ne. To se dost dobře nedá nasimulovat v jednorázové hře, protože všechno co jste navrhovali vy z principu mělo šanci vyjít, nepadnul tam žádný nesmysl, o kterém bych prohlásil, že to opravdu nepůjde.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 9. 11. 2006, 19:27

Také jsem často nevěděl, na co se zeptat, a jednou nebo dvakrát jsem dokonce nechal otázky propadnout, protože za a) mě další nenapadaly a za b) kdybych je zkoušel vymyslet za každou cenu, nejspíš bych nic podstatného nezjistil a hra by se zbytečně zdržovala. Můj dojem na one-shotu byl spíš negativní, a zajímalo by mě, jak otázky vnímají dlouhodobí hráči.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16849
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 14. 11. 2006, 09:23

To víš, že ti co neradi přemýšlejí tento styl moc nemusí, že by byli raději, kdyby si hodili a já jim informace naservíroval sám. Zbytek se naučil toto využívat ke svému prospěchu.

Jde totiž o to, že já až tak nevím, jaké informace konkrétně by je zajímaly (ano, třeba když odhadují cenu, tak je to jasné - chtějí přesnou cenu předmětu.) Ale třeba při stopování je může zajímat jaký druh tvora stopují, kdy tam šel, jak rychle, zda něco nesl, byl zraněný, kolik jich bylo, zda se vyznali, a tak dál. Když si hráč hodí tři úspěchy, tak nemá nárok, abych mu řekl všechno, takže si musí vybrat. Když si vybere dobře, dozví se to podstatné (třeba že to bylo víc spěchajících skřetů), z čehož si už vydedukuje zbytek. Kdybych mu řekl, že jde o dvě lehce naložené postavy, které nebloudí, třeba by mu to bylo k ničemu.

To že vyše postavy byly vymakané a tak měly často nárok na mnoho otázek je dané jejich vysokou číselnou zkušeností a malou faktickou zkušeností vás jako hráčů s tímto typem řešení situací. Ti co se mnou hrají krátce jsou prosty zvyklí na jiný styl, kdy Vypravěč určuje, co se postavy dozví. Já jsem raději, když si tohle určují hráči.

A to že neví na co se zeptat, tak si otázku odloží na později je vcelku normální jev.

Nicméně o tomto napíšu pár slov do pravidel.

Zamčeno

Zpět na „Archiv akcí a soukromých her“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host