Zbezna recenzia v0.9

Roleplaying in a grim way - úprava D20 pravidiel pre low-magic hru
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Zbezna recenzia v0.9

Příspěvek od Bifi » 14. 2. 2006, 14:05

Ocenujem, ze si si dal tu namahu a prezentujes Tvoje dielko v anglictine, aj stranka ma potencial. Mam vsak viacero vyhrad:

- Preklad miestami pokrivkava (napr. "figure", co znamena stihlu/atleticku/obeznu postavu, recovy obrat ap.) a vyjadrenia niektorych pravidiel nie su prehladne napisane.

- Layout tiez nie je dostatocne prehladny, ale to je zalezitost zopar hodin, uprav fontov, velkosti, boldov, kurzivy ap. Mozno by to chcelo este nejake graficke prvky.

- Neviem, co robi v takomto prostredi azijsky mnich a ako to zvysuje "grimness". Ozaj, a ake je to prostredie?

- Hit Pointy, kriticke zasahy a zaroven aj cely kombat system sa da vyriesit aj elegantnejsie, existuju desiatky ak nie stovky d20 produktov, ktore sa o to pokusali (napr. OGL Ancients a Conan od Mongoose Publishing, Star Wars - to su len tie najvacsie). Da sa to riesit napriklad systemom woundov, rozdelenim zivotov na life points a vitality, znizenim stropov pri massive damage rule ap.

- Publikacia ma podtitul "roleplaying in a grim way", avsak ponukas len pravidla na tvorbu postavy (ciste DnD), boj a magiu (ak neratam insanity a fate pointy skopirovane z prvej edicie WFRP). Co to ale je, to hranie "grim" sposobom? Ze je malo magie alebo postavy rychlejsie umru? Zaruci to hracom vacsiu zabavu? Vie kazdy GM automaticky, ako sa ma "grim" hrat, ake su vyzvy pre hracov, primerane zapletky, tvorba atmosfery?

- Absolutne nevidim dovod a potrebu transformovat Warhammer RPG do d20. Hlavne pokial si videl minulorocne druhoedicne pravidla, ktore urobili velky krok smerom k d20 (hlavne v boji), a trufam si tvrdit ze su (z isteho uhla pohladu) lepsie. Ano, system WFRP2 je velmi prepojeny s prostredim (system karier, magia vs. chaos), ale podla mna je vcelku jednoduche ho "zuniverzalnit".

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 14. 2. 2006, 21:45

dik za recenziu!

ad anglictina: urcite to nie je dokonale, a nemam nikoho kto by to po mne kontroloval alebo urobil korekturu preklepov.

ad layout: pravidla su stale vo verzii draft, takze su sformatovane dost nahrubo. planujem to zlepsit.

ad mnich, prostredie atd.. d20warheart su pravidla a nie prostredie. cize mnich tam je len do poctu. ak narazas na to ze hram vo warhammery tak monkovia tam su. nippon a cathay su ich prirodezne prostredia a vyznavaju Alluminasa.

ad combat. conana poznam ale system sa mi nepacil. rozdelenie hitpointov na vitality a life pointy sa mi nepaci tiez. moj system je zalozeny na grim n gritty hit point and combat rules. tento system sa mi paci najviac. samozrejme niekomu nemusi vyhovovat, ale to vobec neriesim, pretoze som pravidla napisal pre seba a svoju grupu a nerobil som kompromisy a ak sa bude pacit aj niekomu inemu budem len rad ale nebol to ciel (aspon nie povodny).

ad roleplaying in a grim way: je to presne ako si napisal: ponukam grim combat, grim magiu a je na kazdom GM co s tym urobi. nebol ciel niekoho ucit hrat 'grim' sposobom, len ponuknut systemove nastroje.

ad transformovanie wfrp do d20. zase to vyslo z mojich potrieb. moji hraci a ja mame radi d20 system, pozname pravidla, je nan kopa doplnkov a asi by som mal problem prehovorit ich na uplne odlisny system. ale zato mame radi setting warhammeru takze je to sklbenie dvoch nasich oblubenych veci. ja som pocitoval potrebu mat nejake pravidla, ktorych sa budeme drzat na papiery. btw d20warheart davno prerastlo nejaku konverziu, mnohe veci su uplne ine ako vo wfrp(aj v1 aj v2).


este raz dik za postrehy.

Annun

Příspěvek od Annun » 15. 2. 2006, 23:46

Toto berte s rezervou, nie som ziaden expert na d20 a stolne RPG ako take, ale neda mi nespytat sa, nebolo by pri porovnavani poctu Insanity countrov lepsie pouzivat Wisdom a nie Charismu?

Charisma mi v tomto pripade pride trochu nelogicka volba, silu mysle a odolnost voci psychotickym stavom skor definuje "mudrost" ako "osobne caro".

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 16. 2. 2006, 00:08

Corvus píše:dik za recenziu!
Za malo. 8)
Corvus píše:samozrejme niekomu nemusi vyhovovat, ale to vobec neriesim, pretoze som pravidla napisal pre seba a svoju grupu a nerobil som kompromisy a ak sa bude pacit aj niekomu inemu budem len rad ale nebol to ciel (aspon nie povodny).
Preco su v anglictine?
Corvus píše:nebol ciel niekoho ucit hrat 'grim' sposobom, len ponuknut systemove nastroje.
V istom zmysle mas pravdu, ze ak je system dobre nastaveny, mal by viest hru istym smerom.

Preformulujem vsak otazku: Co si pod hranim "grim" sposobom predstavujes Ty, alebo ako by si slovo "grim" (pripadne niekedy sa pouziva aj "grim and gritty", aj ked nie vo WFRP) prelozil?

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 16. 2. 2006, 17:29

Annun píše:Toto berte s rezervou, nie som ziaden expert na d20 a stolne RPG ako take, ale neda mi nespytat sa, nebolo by pri porovnavani poctu Insanity countrov lepsie pouzivat Wisdom a nie Charismu?

Charisma mi v tomto pripade pride trochu nelogicka volba, silu mysle a odolnost voci psychotickym stavom skor definuje "mudrost" ako "osobne caro".
hej na prvy pohlad to nie je moc logicke ale ma to tri hlavne dovody:

1. dovod je aby charisma bola aspon na nieco dobra a aby minmaxeri 'saleli' :lol:

2. dovod: wisdom to uz ovplyvnuje pretoze na vyhnutie sa insanity bodom pouzivas will save a tam uz wisdom je

3. dovod: ked to zoberies zo sirsia tak charisma je aj sila osobnosti a povedzme aj ego takze to ma s mentalnym stavom nieco spolocne.. :roll:
Naposledy upravil(a) Corvus dne 16. 2. 2006, 17:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 16. 2. 2006, 17:38

Bifi píše: Preco su v anglictine?
to som uz niekde vysvetloval ale zhrniem to:
1.som na anglicku terminologiu zvyknuty a cesko/slovenske preklady mi pilia usi
2.system je urceny skor pre skusenejsich hracov ktori maju uz PHB prestudovany takze vedia co vyrazy znamenaju
3.podklady z ktorych som vychadzal su po anglicky a prekladat ich do slovenciny by bola robota navyse... ktorej na tom bolo aj tak viac nez dost...
4. chcel som nieco dat aj svetovej d20 komunite 8)


Bifi píše: Preformulujem vsak otazku: Co si pod hranim "grim" sposobom predstavujes Ty, alebo ako by si slovo "grim" (pripadne niekedy sa pouziva aj "grim and gritty", aj ked nie vo WFRP) prelozil?
grim n gritty (prelozil by som to ako ponury a drsny) znamena pre mna hra kde postavy nie su slavni hrdinovia zabijajuci draky, nie su nezranitelni ani ked su na vysokych leveloch, spoliehaju hlavne na svoje schopnosti a nie na magicke vybavenie
kazdy boj je boj o zivot, magia je nevypocitatelna a nebezpecna aj pre kuzelnika ..
je pritomny strach zo smrti a neznama a ulava pri preziti dalsieho dna...

o toto mi ide hoci sa mi to dari tak striedavo.... :|

pri beznom DnD je dosiahnutie niecoho podobneho velmi velmi tazke, pretoze ten system je postaveny pre hrdinsku fantasy..

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 16. 2. 2006, 17:45

A hracov to bavi?

M
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 16. 2. 2006, 18:24

Bifi píše:A hracov to bavi?

M
tento styl hry nie je pre kazdeho, pre hraca navyknuteho na klasicke hrdinske dnd ci pocitacove rpg to moze by az sok :)

... ale je viac systemov ktore sa hraju podobne a su celkom popularne (ravenloft, call of cthulhu,conan a hlavne warhammer)

ale konkretne moji hraci by sa mali vyjadrit sami... vedia o tomto fore.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 4. 10. 2006, 16:55

Toto téma bylo převedeno z bývalého fóra na adrese forum.rpg.sk.

Zamčeno

Zpět na „d20 Warheart“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host