[Hra] Storyteller´s Clue
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
[Hra] Storyteller´s Clue
Storyteller´s Clue- Baronovo pozvání
Mám tu pro vás takový docela zajímavý systém. Jmenuje se to Storyteller´s Clue, a je to takový celkem jednoduchý vypravěčský herní systémek, založený jen na několika pravidlech a schopnostech hráčů aktivně se účastnit hry/ vyprávění. Hra je ideálně pro 3-4 hráče.
Takže.
Celá hra stojí na tom, že Vypravěč je ten kdo ví o prostředí ve kterém se hraje nejvíc a má také v kapse nějakou tu hlavní zápletku, zatímco ostatní hráči mají právo zasahovat do děje jen v omezené míře. Jednotlivé hry jsou pak spíše hodně fantazijní, neuspořádané, plné volné imaginace a vedlejších zápletek. Ale záleží na hráčích jak jsou sehraní, pak to může být celkem uspořádaný celek. Hra stojí na možnosti hráčů zasahovat do vyprávěného děje a přímo ovlivňovat jeho vývoj i pozadí.
První pravidlo je, že Vypravěč má hlavní slovo a jeho vyprávění nelze zcela vymazat, pouze upravit.
K tomu se váže systém zásahů do vyprávění. Vypravěčova niť má sílu 1 centimetr, je to spíše takové lano. Nitě ostatních hráčů mají síly od 1 do devíti milimetrů, podle toho kolik hráčů působí na děj, jakou silou. Síla jakou hráč působí na děj se rovná hodu kostkou 1d6, a jeho působení musí být vždy jistým způsobem proti, nebo mimo děj Vypravěče, pak si za každé takové působení odškrtne jednu z možností působit na děj (optimální počet na sezení je 4-5 možností na hráče). Pokud nepůsobí proti ději, ale řeší děj samotný, pak si tyto možnosti nevyčerpává. Síla působení na děj se odvíjí od příkladu této tabulky
Síla - Efekt na děj - Příklad
1cm- Vypravěč-podklad- Strašlivý chuj stojí na vyvýšeném oltáři a probodává nožem srdce krásné panny
9mm- Zásadní zvrat děje- Panna bodá chuje do srdce
8mm- Výrazná změna děje- Panna kopne chuje do rozkroku a uteče z oltáře
7mm- Velká změna výsledku- Panna se vyhne bodnutí a uteče z oltáře
6mm- Střední změna výsledku- Panna se vyhne bodnutí
5mm- Malá změna výsledku- Panna uhne a je bodnuta do ruky
4mm- Velký efekt, funkční- Není to panna, rituál se nezdaří
3mm- Střední efekt, funkční- Není to chuj, ale mutant
2mm- Malý efekt, funkční- Chuj nestojí, nýbrž leží
1mm- Kosmetický efekt- Chuj není tolik strašlivý
Platí, že maximální efekt jednoho hráče je úroveň Střední změna výsledku, ale pokud mu pomohou ostatní hráči, mohou jeho snahu posílit přidáním vlastního ovlivnění. Pak se k hodu hráče, který změnu inicioval přičitá 1d2mm nitě za každého hráče (max.9mm), který mu chce pomoci, čímž si vyčerpává jednu svou možnost, ale může tak napomoci většímu výsledku.( Například Vypravěč řekne, že Johnnyho chytl nemrtvý a vyrazil mu zbraň z ruky, on je zcela sám bez možnosti se ubránit, tak popře děj, hodí si a padne mu 4, to by stačilo aby jej nemrtvý jen chytil, nevyrazil mu zbraň, ale Johnny se bojí a požádá o pomoc spoluhráče, dva mu přislíbí pomoc, hází 1 a 2, celkem tedy činí součet 7mm, což znamená že se Johnny zcela vyhne nemrtvému a je teď ve výhodné pozici, prosté)
Dalším pravidlem je, že sporné konflikty řeší Vypravěč svým rozhodnutím, přičemž hráči mohou využít své možností působit na děj a tento efekt zvrátit, ale obvykle to nemá moc smysl. (Například silák chce zvednout těžký předmět (auto), ale Vypravěč rozhodne, že je na něj auto moc těžké, a určí jak moc je těžké, hráč kontruje použitím změny děje a auto zázračně zdvihá, bohužel následně zjišťuje, že pod autem leží hever ). Je často lepší řešit vše v rámci schopností postav a příliš si své změny neplýtvat. V případě, že hráči chtějí házet na rozhodnutí konfliktu kostkou, jde prostě o to kdo hodí víc na 1d6 (například slaboch se přetlačuje s normálním člověkem, slaboch hází 1d6-2, normální 1d6, vyšší číslo vítězí, apod.)
A nakonec je tu pravidlo, že hráči mohou tolikrát kolik je jejich počet možností zásahu do děje, zasáhnout do děje, aniž by měnili děj Vypravěče, ale za účelem vytvoření postranní zápletky, nebo obrazu, detailu a podobně, rozsah je jen na jejich fantazii, může například doplňovat vizi Vypravěče, ale nemusí. Omezení počtu zásahů lze změnit, ale jisté omezení je vhodné, kvůli plynulosti hlavního děje. Stejně jako je volitelným pravidlem odměňován hráčů za jejich příspěvky, dalšími možnostmi ovlivnit děj Vypravěče.
Hra vyžaduje dobrou vůli od hráčů, kteří by se neměli celou hru dohadovat o jednotlivých konfliktech a jejich správném řešení, ale posunovat děj a používat svou fantazii. Řešit hru jak pomocí schopností postav, tak pomocí ovlivnění děje.
Námět na hru bych měl.
Kdo má zájem?
Mám tu pro vás takový docela zajímavý systém. Jmenuje se to Storyteller´s Clue, a je to takový celkem jednoduchý vypravěčský herní systémek, založený jen na několika pravidlech a schopnostech hráčů aktivně se účastnit hry/ vyprávění. Hra je ideálně pro 3-4 hráče.
Takže.
Celá hra stojí na tom, že Vypravěč je ten kdo ví o prostředí ve kterém se hraje nejvíc a má také v kapse nějakou tu hlavní zápletku, zatímco ostatní hráči mají právo zasahovat do děje jen v omezené míře. Jednotlivé hry jsou pak spíše hodně fantazijní, neuspořádané, plné volné imaginace a vedlejších zápletek. Ale záleží na hráčích jak jsou sehraní, pak to může být celkem uspořádaný celek. Hra stojí na možnosti hráčů zasahovat do vyprávěného děje a přímo ovlivňovat jeho vývoj i pozadí.
První pravidlo je, že Vypravěč má hlavní slovo a jeho vyprávění nelze zcela vymazat, pouze upravit.
K tomu se váže systém zásahů do vyprávění. Vypravěčova niť má sílu 1 centimetr, je to spíše takové lano. Nitě ostatních hráčů mají síly od 1 do devíti milimetrů, podle toho kolik hráčů působí na děj, jakou silou. Síla jakou hráč působí na děj se rovná hodu kostkou 1d6, a jeho působení musí být vždy jistým způsobem proti, nebo mimo děj Vypravěče, pak si za každé takové působení odškrtne jednu z možností působit na děj (optimální počet na sezení je 4-5 možností na hráče). Pokud nepůsobí proti ději, ale řeší děj samotný, pak si tyto možnosti nevyčerpává. Síla působení na děj se odvíjí od příkladu této tabulky
Síla - Efekt na děj - Příklad
1cm- Vypravěč-podklad- Strašlivý chuj stojí na vyvýšeném oltáři a probodává nožem srdce krásné panny
9mm- Zásadní zvrat děje- Panna bodá chuje do srdce
8mm- Výrazná změna děje- Panna kopne chuje do rozkroku a uteče z oltáře
7mm- Velká změna výsledku- Panna se vyhne bodnutí a uteče z oltáře
6mm- Střední změna výsledku- Panna se vyhne bodnutí
5mm- Malá změna výsledku- Panna uhne a je bodnuta do ruky
4mm- Velký efekt, funkční- Není to panna, rituál se nezdaří
3mm- Střední efekt, funkční- Není to chuj, ale mutant
2mm- Malý efekt, funkční- Chuj nestojí, nýbrž leží
1mm- Kosmetický efekt- Chuj není tolik strašlivý
Platí, že maximální efekt jednoho hráče je úroveň Střední změna výsledku, ale pokud mu pomohou ostatní hráči, mohou jeho snahu posílit přidáním vlastního ovlivnění. Pak se k hodu hráče, který změnu inicioval přičitá 1d2mm nitě za každého hráče (max.9mm), který mu chce pomoci, čímž si vyčerpává jednu svou možnost, ale může tak napomoci většímu výsledku.( Například Vypravěč řekne, že Johnnyho chytl nemrtvý a vyrazil mu zbraň z ruky, on je zcela sám bez možnosti se ubránit, tak popře děj, hodí si a padne mu 4, to by stačilo aby jej nemrtvý jen chytil, nevyrazil mu zbraň, ale Johnny se bojí a požádá o pomoc spoluhráče, dva mu přislíbí pomoc, hází 1 a 2, celkem tedy činí součet 7mm, což znamená že se Johnny zcela vyhne nemrtvému a je teď ve výhodné pozici, prosté)
Dalším pravidlem je, že sporné konflikty řeší Vypravěč svým rozhodnutím, přičemž hráči mohou využít své možností působit na děj a tento efekt zvrátit, ale obvykle to nemá moc smysl. (Například silák chce zvednout těžký předmět (auto), ale Vypravěč rozhodne, že je na něj auto moc těžké, a určí jak moc je těžké, hráč kontruje použitím změny děje a auto zázračně zdvihá, bohužel následně zjišťuje, že pod autem leží hever ). Je často lepší řešit vše v rámci schopností postav a příliš si své změny neplýtvat. V případě, že hráči chtějí házet na rozhodnutí konfliktu kostkou, jde prostě o to kdo hodí víc na 1d6 (například slaboch se přetlačuje s normálním člověkem, slaboch hází 1d6-2, normální 1d6, vyšší číslo vítězí, apod.)
A nakonec je tu pravidlo, že hráči mohou tolikrát kolik je jejich počet možností zásahu do děje, zasáhnout do děje, aniž by měnili děj Vypravěče, ale za účelem vytvoření postranní zápletky, nebo obrazu, detailu a podobně, rozsah je jen na jejich fantazii, může například doplňovat vizi Vypravěče, ale nemusí. Omezení počtu zásahů lze změnit, ale jisté omezení je vhodné, kvůli plynulosti hlavního děje. Stejně jako je volitelným pravidlem odměňován hráčů za jejich příspěvky, dalšími možnostmi ovlivnit děj Vypravěče.
Hra vyžaduje dobrou vůli od hráčů, kteří by se neměli celou hru dohadovat o jednotlivých konfliktech a jejich správném řešení, ale posunovat děj a používat svou fantazii. Řešit hru jak pomocí schopností postav, tak pomocí ovlivnění děje.
Námět na hru bych měl.
Kdo má zájem?
Naposledy upravil(a) Invictus dne 23. 10. 2006, 23:03, celkem upraveno 2 x.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jo takže svět bych měl. Představte si, že od narození žijete, nebo spíš přežívate v ulicích velikého rozbitého města, snad jediného na světě, těžko říct. Všude špína, žebráci, gauneři, nějaké ty gangy dávající tomu všemu trošičku řád. Pokud není noc, tak je obloha tmavá, jakoby temná, ale vy ji neznáte jinak, staří vypráví, že kdysi před několika genracemi byla čistá a zářivá, pak ale lidé zešíleli a vše bylo rozcupováno válkou. Válkou ve které bojovali všichni se všemi, zbraněmi které střílely blesky a usmrcovaly jedinou ranou, ve válce kde proti sobě lidé používali strašlivá monstra, draky a ničivá kouzla, která tolik poničila okolní krajinu. A jen díky dávným alchymistům se podařilo zachránit úrodnost půdy, ze které dnes žijete, mnoho jí však není. Lidé žijí jen na okraji města v rozbořených stavbách, aby tak měli blízko k půdě. Do středu města, kde žije leccos se vydávají jen nevybouření mladíci, a lovci pokladů, které lze nalézt v troskách. Nedaleko okraje, hlouběji do středu města je sídlo Barona, divné místo dovnitř kterého jsou prý čas od času pozváni lidé z ulice, aby Barona navštívili. Když se potom vrátí mají krásné šaty, jsou najedení a spokojení, jen pak za rok zemřou. A někdy se také vrátí jen někteří, Baron si je prý nechává jako služebníky. A teď po čase se otevřela vrata Baronova obrovského domu, aby mohli vstoupit návštěvníci. A jedním z nich jsi i ty.
Co se týče tvorby charakteru, tak ta je založena hlavně na věrohodném zahrání jakéhokoliv charakteru z hlediska jeho chování a reakcí, můžete hrát třeba i sebe. V našem settingu jsou dost omezené speciální schopnosti, a to zcela úmyslně, jinak bysme mohli zabřednout. Takže každá postava má jednu dominantní pozitivní vlastnost (silák, moudrý, vůdce, rychlý, nenápadný, inteligentní, společenský, odolný, apod.), která mu na tyto typy činností dává bonus a udává tak trochu charakter postavy, a pak jednu negativní vlastnost (agresivita, nerozhodnost, sebestřednost, zbrklost, plachost, paranoia, arogance, apod.), na kterou má postava postih, při rozhodování konfliktů. Důležitý je charakter, jeho povaha, reakce, a takové srandy, statistiky nejsou podstatné. Žádné životy nejsou, zranění se popisuje podle způsobeného efektu, např. trubka ti projela břichem, nevydržíš bolest, upadneš a za chvíli vykrvácíš, prosté.
Nestyďte se a klidně se hlašte, ale není to nutné, postavy si můžete připravit na koleni na Slezině. A pokud bude velký zájem, dá se upravit počet hráčů i na šest, ale už toa si nebude ono, případně hrát dvakrát, uvidíme.
Doufám, že jsem na nic nezapomněl.
Jo je to žánrem dark fantasy cyberpunk s prvky steampunku, asi.
Co se týče tvorby charakteru, tak ta je založena hlavně na věrohodném zahrání jakéhokoliv charakteru z hlediska jeho chování a reakcí, můžete hrát třeba i sebe. V našem settingu jsou dost omezené speciální schopnosti, a to zcela úmyslně, jinak bysme mohli zabřednout. Takže každá postava má jednu dominantní pozitivní vlastnost (silák, moudrý, vůdce, rychlý, nenápadný, inteligentní, společenský, odolný, apod.), která mu na tyto typy činností dává bonus a udává tak trochu charakter postavy, a pak jednu negativní vlastnost (agresivita, nerozhodnost, sebestřednost, zbrklost, plachost, paranoia, arogance, apod.), na kterou má postava postih, při rozhodování konfliktů. Důležitý je charakter, jeho povaha, reakce, a takové srandy, statistiky nejsou podstatné. Žádné životy nejsou, zranění se popisuje podle způsobeného efektu, např. trubka ti projela břichem, nevydržíš bolest, upadneš a za chvíli vykrvácíš, prosté.
Nestyďte se a klidně se hlašte, ale není to nutné, postavy si můžete připravit na koleni na Slezině. A pokud bude velký zájem, dá se upravit počet hráčů i na šest, ale už toa si nebude ono, případně hrát dvakrát, uvidíme.
Doufám, že jsem na nic nezapomněl.
Jo je to žánrem dark fantasy cyberpunk s prvky steampunku, asi.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- Trevenorboven
- Příspěvky: 728
- Registrován: 11. 10. 2004, 17:03
- Bydliště: Marzipan
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů