[Hra] Alpha Centauri (alá Sid Meier)

Archivní témata z historicky první sleziny tohoto Fóra.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

[Hra] Alpha Centauri (alá Sid Meier)

Příspěvek od Invictus » 23. 8. 2006, 12:12

Mám už delší dobu v úmyslu zprovoznit a zahrát setting ke hře Sid Meier´s Alpha Centauri. Jedná se o velice zajímavě pojaté sci-fi prostředí na lidmi kolonizované planetě. Pokusím se sehant nějaké info, zatím vás můžu jen odkázat na domovskou stránku hry http://www.firaxis.com/smac/. Bohužel platí, že nejde o moc známé prostředí, takže ve výhodě jsou hlavně ti kteří hráli, nebo jsou touto hrou podobně posedlí jako já. Ostatní si musí nejdřív trochu nastudovat o co jde, případně si to nejlépe taky zahrát, rozhodně doporučuji.

Setting hodně záleží na tom, ve kterém období budeme hrát, protože kátce po kolonizaci (2100-2180) to vypadá úplně jinak než v éře plné teraformace (2350-2500). Osobně bych doporučoval tak něcco kolem 2200, už to nebudou takoví nomádi, ale žádné hi-tech orgie se ještě nekonají. Čili hráči se budou lépe orientovat v tom co mohou a co nemohou. Všeobecně by to chtělo připravit trochu předem společně s vámi, ať všichni ví do čeho jdou. Vytvořit postavy, zvolit frakci, místo kde se to bude odehrávat, apod. A bude to vážně braná hra, takže s tím počítejte.

Pravidla buď Gurpsy Lite, nebo vytvořím nějaký jednoduchý takřka bezpravidlový systém. Není to DnD, jde o setting a filozofické názory postav. Nečekejte tedy nic složitého, roleplay a příběh by měly být hlavními tahouny hry.

Takže pokud je nějaký předběžný zájem, hlašte se. Přednost mají ti kdo hráli původní PC hru, případně znají setting, a mají přehled i o příběhu, pozadí, a technologiích.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 1. 9. 2006, 19:03

Sháněl jsem nějaké info na netu, ale jsou to jen takové útržky a opakující se informace. A sám si netroufám sepsat nějakou podobu settingu, nejspíš by to vážně chtělo ten oficiální setting do Gurpsů :( .

A jak vidím zájem moc není, tak zkusím vymyslet něco jiného, lepšího. :wink:
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5785
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 3. 9. 2006, 14:11

Mari sa mi, alebo existovala nejaka novela vytvorena na zaklade pribehu z hry?

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 4. 9. 2006, 07:52

Existuje několik knih o tomhle světě, kompletní setting GURPS Alpha Centauri (který díky Qualdezarovi budu brzo mít a udělám z něj výtah), a hafo dalších srandiček.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 16. 9. 2006, 17:42

Takže setting jsem si pročetl, a myslím že to bude bez problémů, nic mě nepřekvapilo a vše je napsáno moc hezky. Gurpsy jsou na tohle jako dělaný, takže teď sesmolím nějaký ten výtah, tak aby se v tom orientovali i začátečníci a udělali si představu o světě. nic hrozného to není IMO je to jednodušší na pochopení než Shadowrun, takže klid.

Doplním to brzy sem.

Jak to začalo

Na počátku jedenadvacátého století se dlouhé období ekonomického rozmachu blížilo ke svému konci. Kolem roku 2020 bylo jasné, že zdánlivě nevyčerpatelné suroviny, na kterých stál celý moderní svět jsou přeci téměř vyčerpány. Zásadní změny klimatu po celém světě, znečistění zdrojů čisté vody, úbytek úrodné půdy, způsobily cělosvětové hladomory.
Civilizace poháněná ropu znamenala zásadní komplikace, když se s postupující dobou stávala nová naleziště ropy obtížnější a tudíž nákladnější z hlediska samotné těžby. Prudce se zvedající ceny ropy a její stále rostoucí spotřeba, uvrhly vyspělé průmyslové země do hluboké recese. Rapidně se rozvíjející ekonomiky Číny a Indie reagovaly na ceny ropy brutálním vytěžením uhelných depozitů, což způsobilo jejich zánik, a řadu ekologických dopadů v oblastech těžby a průmyslu.
Jak se hladomor šířil světem a zasahoval krácením potravinových dávek i vyspělé země, začaly se čím dál častějí objevovat agresivní projevy nesouhlasu se stávajícími vládami. Nepokoje propukaly ve velkých městech po celém světě.

Navíc naplno propukly dosud kontrolované konflikty mezi samotnými státy. Rusko bojující po vlně narodního obrození zároveň proti Číně i USA, Blízký východ v ohni konlfiktu mezi Araby, Křesťany a Židy. Nakonec se starý svár mezi Indií a Pakistánem zasloužil o "Dvacetiminutovou Válku", při níž bylo nukleárními zbraněmi zabito půl miliardy lidí.
Kolem roku 2050, bylo očividné, že Věk lidstva se na Zemi blíží ke svému konci.

Cesta na planetu

Přes všechen chaos a nesvár, bylo v průběhu 21. století na orbitě zkonstruováno několik kosmických stanic. Měsíc a Mars byly "kolonizovány". Bohužel všechny stanice zůstávaly závislé na podpoře ze Země. V pozdních čtyřicátých letech se některé vlády myslící do budoucna rozhodly, po objevu planety zemského typu v soustavě Alpha Centauri, pro společnou výstavbu vesmírného korábu, schopného dopravit několik tisíc vědců, inženýrů a kolonistů k tomuto odlehlému světu. Buď jako poslední naději pro znovusjednocení Země, nebo alespoň aby se někdo zachránil od katastrofy která hrozila.
Přes všechny překážky byla postavena loď Unity (Svornost), na niž bylo vybráno přes sedm tisíc osob. V červenci roku 2060 se loď vydala na cestu, s většinou posádky v kryospánku. Po pár týdnech se ke "spánku" odebrala i řídící posádka.
Svornost plula temnotou čtyřicet let.

Celá mise byla riziková a její příprava uspěchaná, proto bylo skoro zázrakem, že se vše podařilo. Bohužel při dekcelaraci do soustavy Alpha Centauri se loď srazila s maličkým vesmírným tělesem, při obrovské rychlosti lodi však majícím ničivý účinek. Jedna z palub s kryokójemi byla kompletně zničena, vážně byl poškozen fúzní pohon tolik zásadní pro celou misi, a také ostatní části lodě byly zasaženy. Fúzní pohon byl z bezpečnostních důvodů automaticky vypnut počítačem, což znamenalo že nebyl dokončen zpomalovací proces a loď stále vysokou rychlostí mířila na kurs do volného vesmíru.

Posádka byla probuzena, nouzový stav se pokusil řešit kapitán Garland společně s ostatními. Bohužel ne všichni z posádky byli nakloněni v krizové situaci jen sedět a čekat. Po několika vážných přestřelkách, vyhrožování a výměnách názorů navrhl šefinženýr Zakharov, aby se rychle utvořené názorové frakce odebraly do přistávacích modulů a pokusily se na vlastní pěst přistát na planetě Chiron (tedy té obyvatelné planetě). V každém modulu bylo téměř tisíc lidí. Všem se podařilo přistát.

Frakce
Zde zmíňuji hlavní frakce z Alphy Centauri, datadiskové nejsou třeba. Nejspíš se ve hře objeví jen první tři, ale ať máte přehled. :) Důležité jsou i osobnosti jednotlivých vůdců, tedy ne že by snad všichni lidé z frakce vypadali podobně jako on, ale výrazně ovlivňují podobu vlastních frakcí a jejich ideologií.

Human Hive (Lidský Úl)
Sheng-Ji Yang, učitel, básník, psycholog,mistr bojových umění- možná nejzáhadnější a nejmocnější jedinec na Svornosti, kde měl pozici velitele bezpečnosti. Během vzpoury na lodi, byl zajat "Sparťany", přesto se mu neozbrojenému a samotnému podařilo uprchnou zpět ke svým jednotkám. Když se chýlilo k únikovému opuštění lodi, svolal své bezpečnostní složky do jednoho z modulů. Podařilo se mu přistát na povrchu planety a ... zmizet. Až po několika letech se zjistilo, že přežil on i lidé v modulu. Jejich základna se ukázala být podzemním doupětem, ve kterém lidé žili pod vládou vše prostupujícího policejního státu. Yang prohlašoval, že tvoří Utopii pro svůj lid, ale ta připomínala spíše temný ráj absolutní kontroly. První návštěvníci, zhrození z toho co spatřili, toto označili za "Úl" a i frakci toto jméno zůstalo.

Sheng-Ji Yang je plně oddán vytvoření bezpečné a perfektně ovládané společnosti. Věří, že lidské bytosti mají cenu do té míry do jaké přispívají
k pokračování a růstu lidského pokolení. Těch několik málo, kteří dosáhli
vyššího pochopení okolního světa, mají povinnost vést zbytek lidstva, bez ohledu na práva jedinců, nebo jejich postavení. Předseda, jak zní Yangův titul, považuje toto pochopení za znak osvícení, a sám sebe považuje spíše za učitele nežli za diktátora. Toto osvícení má velice nihilistickou podobu. Nevěří v žádný jiný smysl, nebo účel existence, než který si sama osvícená mysl vytvoří a přijme skrze svou vůli. A tuto vůli je samozřejmě nutné cvičit. Pro Yanga je ideální člověk ten, který dokáže perfektně ovládat lidi a fyzický svět kolem sebe. Víry ostatních obyvatel Úlu jsou irelevantní. Ti kteří dosáhli jisté úrovně osvícení tvoří vládnoucí třídu. Ti kteří nikoliv, činí tak, jak je jim řečeno.

Co se týče vtahů k ostatním frakcím, Sheng-Ji Yang nesnáší demokracii a chová se agresivně vůči všem frakcím žijícím v tomto uspořádání.

Úl staví podzemní ubikace, které jsou sice nákladné na stavbu, a přeplněné lidmi, ale jsou účinnou obranou proti místním predátorům a ostatním kolonistům. Vzhledem k tomu, že sám stát podporuje velké rodiny, podzemní bunkry jsou vyloženě neúnosně přeplněné pro kolonisty z jiných frakcí, na druhou stranu místní si zvykli, a základny Úlu jsou rušná místa, zaplněná tvrdě pracujícím lidem. Brutální policejní stát a plánovaná ekonomika je mnohem efektivnější, než se předpokládalo, a Předseda je nepodplatitelný muž, který pečlivě hlídá své podřízené, a trestá lenost a korupci. Výsledkem toho je Úl vyjímečně produktivní ohledně velký projektů, které upoutají Předsedovu pozornost.
Úl je dobrý co se týče produkce průmyslového zboží, ale občas se střetává s nedostatkem energií, částečně protože základny Úlu mají tendenci stát zcela mimo obchod mezi frakcemi. Společně s tím, že jsou obyvatelé násilně odrazováni od projevů osobní iniciativy, vede to k chabým obchodním projevům.

V mnoha ohledech Úl připomína stalinistické Rusko. Bezpečnostní aparát je velmi efektivní, ačkoliv není schopen předcházet všem sociálním nepokojům. Normální občané a dělníci jsou obvykle rozmrzelí a nezřídka naštvaní. Vzpoury nejsou sice příliš časté, ale pokud vypuknou tíhnou k násilí. Základny Úlu jsou striktně utilitaristické, s řídkou výzdobou a luxusem zjemňujícími tvrdé podmínky. Většina občanů čelí nekonečné práci, s krátkým časem k odpočinku a osobním zájmům. Jejich běžnými způsoby jak relaxovat jsou uklidňující prostředky, euforické drogy, skupinová cvičení a sex. V Úlu je nemožné dostat se pryč od lidské masy. Občané tráví celé dny obklopeni davy, bez možnosti najít osamělý klid déle než na pár chvil. Pouze vládnoucí elita má své soukromé ubikace. Úl je totalitní stát v čele s Předsedou Sheng-Ji Yangem a jeho nejbližším kruhem poradců ve velení. Některé skupiny občanů, jako vědci, vojáci a tajná policie, mají speciální privilegia. Každý je pod dohledem a může být potrestán, jestliže projeví něco jiného než úplnou loajalitu státu.

Morgan Industries (nepřekládám)
Nwabudike Morgan vlastně ani původně neměl být na palubě Svornosti, o to větší překvapení bylo, když byla opravářskými týmy, krátce po nehodě v soustavě Alpha Centauri, objevena jedna kryojednotka navíc, která nebyla na seznamu cestujících. Patřila Morganovi, velkému africkému magnátovi, jehož obchodní impérium spolupracovalo na kontraktu na stavbu Svornosti. Čehož Morgan samozřejmě využil, aby se tajně dostal na palubu lodi a uniklů tak katastrofě na Zemi. Už během krize po nehodě, se ukázal být velice schopným. Přestože neměl žádnou oficiální pozici, i bez svých osobních poradců si dokázal najít cestu do diskuze starších důstojníků, a přesvědčit část posádky během finální krize na lodi, aby jej následovala jako vůdce. Po přistání na povrch Planety, byli mnozí zhrozeni strašlivými životními podmínkami a představou života v těchto podmínkách do konce jejich životů. Morgan si získal mnoho následovníků právě tím, že sliboval blahobyt a luxus pro všechny. Nakonec znovu založil Morgan Industries, jako základ jeho dlouhodobého plánu na monopolní ovládnutí všeho lidského úsilí.

Morgan a jeho následovníci jsou oddáni myšlence volného trhu a kapitalismu. Jsou silně liberální, obhajují práva jednotlivce činit svobodné ekonomické volby, vstupovat do kontraktů, a držet majetek. To vede k preferování demokratického uspořádání společnosti. V praxi obnovili staré rozdělení na zaměstnavatele (kteří rozhodují) a zaměstnance (kteří dělají co je jim řečeno). Takže ačkoliv jsou si všichni Morganité teoreticky rovni, bohatí mají více vlivu a sociální moci.

S ostatními frakcemi se snaží dohodnout a hlavně obchodovat, tak aby z tohoto měly obě strany prospěch, Morganité samozřejmě větší. Přesto nemají rádi Gaiany a jejich "zelenou" ideologii, jako nebezpečnou a úpadkovou.

Morganité jsou obvykle bohatí, jak v materiálních statcích a tak v energiích. Jejich zisk plyne z těžby přírodních surovin a obchodu s ostatními frakcemi. Velká část jejich ekonomiky je zaměřena na luxusní a konzumní zboží, jako výsledek toho je frakce neschopná vydržovat velké vojenské síly. V každém případě Morganité bývají slabými vojáky a obvykle se snaží vojenské službě vyhnout. Děti jsou v jejich sociálním systému ekonomickým závazkem, bez přímé návratnosti investice. Musí být živeny, šaceny, vzdělány, ale po dosažení dospělosti jsou nezávislé. Jako výsledek "neatraktivnosti" dětí, mají Morganitské základny tendenci k nízkému růstu populace a občasným nedostatkům pracovních sil.

Jejich životy jsou mnohem více oklopeny luxusem, prostorností, dostatkem a uměním, než mají ostatní frakce. Všechny produkty se samozřejmě liší kvalitou a různé třídy žijé v odlišných podmínkách. Obyčejný občan si žije asi jako Američan střední třídy před velkými pohromami na Zemi. CEO Morgan a jemu blízcí magnáti žijí v nepředstavitelném přepychu. Po přistání, byly založena Morgan Industries, a vytvořen systém podílového vlastnictví akcií všech obyvatel. Jednou za čas je vytvořena další obchodní jednotka, každá efektivní a samostatná. Pojmenovány bývají obdobně, jako "Morgan Trade Center",nebo "Morgan Robotics". Občané jsou povzbuzováni k vlastní tržní iniciativě v rámci těchto jednotek. Podle toho kolik má kdo akcií, respektive jaký má podíl, rozhoduje pak také o osudu "firmy", jde tedy o jakousi pokřivenou demokracii. Tato Utopie má i temnou stranu. Konkurenční soupeření je totiž zcela neregulované a umožňuje všechny typy soupeření. Ti kteří jsou neschopni si udržet zaměstnání, mají prostě smůlu a jsou deportováni do divočiny, případně přijímají pro své vlastní přežití podřadné a nebezpečné práce.

Peacekeping Forces (Pořádkové síly)

Lord´s Believers ()

University of Planet (Planetární univerzita)

The Spartan Federation (Sparťanská federace)

Gaia´s Stepdaughters (Pastorkyně Gaie)

brzy zbytek
Mimozemšťané
brzy
Život na planetě
brzy
Systém planet
brzy
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 5. 10. 2006, 14:37

No vzhledem k tomu, že se editáž nezobrazuje jako nový příspěvek rád bych vás upozornil na nějaké nové informace, které se tu už delší dobu shromažďují. 8) :)

Teda jako aby jste viděli, že na tom pracuju a něco si také přečetli, aby jste toho pak neměli příliš. Už tak je toho docela dost.

Upřesňuju ještě, že hra se bude pravděpodobně týkat prvních dvou frakcí, přičemž postavy budou nejspíš (tak na 80%) z Morgan Industries. Půjde o jakousi exhibici tohoto herního prostředí, plus "špionážní" dobrodružství týkající se právě Úlu.

Půjde o brzké období po pádu na Planetu, tak 2120-2150. Pokud by byly jiné přání, můžeme to trochu posunout, hra tím bude trochu komplexnější, tedy potenciálně.
Ale co z toho vlastně plyne? No technika bude spíše tak na dnešní úrovni, plus nějaké novoty, jako paprskové zbraně, zbroje, vybavení, počítačová technika, a jiné srandy. Pak půjde o to, že nebude moc základen ani lidí, nejspíš základní báze frakce a jedna, dvě kolonie. Lidé jsou tedy jakýmsi ohroženým druhem, nemohou si moc vyskakovat a divočina je pro ně jak nehostinná, tak nebezpečná. Nebudou ještě moc chápat co se na té podělané planetě děje a zdaleka nebudou mít kontakt se všemi ostatními frakcemi. Život je tvrdý a makat musí skoro všichni, ačkoliv prakticky všichni lidé na planetě jsou jakousi elitou lidstva, i ten poslední dělník má odbornou kvalifikaci a ve svém oboru je vynikající, vyšší vzdělání je běžné, kulturní vnímání, a intelektuální myšlení je u všech na vyšší úrovni. Dost netypická společnost, která však zákonitě časem zhrubne.
Navíc pokud se člověk nedokáže o sebe postarat nikdo to za něj neudělá, což platí v případě obou frakcí se kterými se setkáme.
Pokud budete schopni a ochotni uchopit postavy, jejich náhled a jejich situaci skutečně prožívat, může z toho být velice zajímavá hra.

V průběhu času ještě doplním zbytek informací, a upřesním detaily o hře.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6705
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 22. 10. 2006, 22:29

Pro nízký zájem jak na straně poptávky, tak i nabídky, pozastaveno.
Iron Within
Iron Without

Zamčeno

Zpět na „Slezina - podzim 2006“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host