[Hra] Tuk-Enekovy hry

Archivní témata z historicky první sleziny tohoto Fóra.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Zatím jsem nad tím moc nepřemýšlel, rozhodně ne žádného kouzelníka, dekera ani vyloženýho bouchače. Spíše něco méně vyhraněného, co se snaží hlavně přežít. Třeba nějakého pouličného vandráka/zloděje - (možná bejvalého něco - třeba detektiva, který musel svou slibně se rozvíjející kariéru opustit a sbalit kramle)... něco na ten způsob? Moc jsem nad tím nepřemýšlel, vařím z vody.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

jo, na soukromý detektivy a vyhořelý novináře (obvykle strkali frňák kam neměli, jedni jak druhý) sem zapomněl, ty mezi archetypy patřej taky $D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Tuk-Enek píše:jo, na soukromý detektivy a vyhořelý novináře (obvykle strkali frňák kam neměli, jedni jak druhý) sem zapomněl, ty mezi archetypy patřej taky $D
Přišlo mi, že se to k SR nějak hodí. Tak teda asi něco na ten způsob, jestli to zapadne do příběhu.
Uživatelský avatar
Igraine
Příspěvky: 456
Registrován: 24. 5. 2006, 15:52
Bydliště: České Budějovice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Igraine »

Zamyslím se a něco ti pošlu. S největší pravděpodobností to bude zlodějka, člověk, outsider nějaký korporace, ale ještě to promyslím,potřebuji se na něco zeptat. (Čekej PM)
Když někdo mluví o Sathel, jsem to taky já :-)
Proč ta změna vysvětluji v profilu.
Návod k použití v českém jazyce: Igraine se neskloňuje. Nijak :-)
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Abych si vybral z tych archetypů... no viděl bych to na pouličního samuraje, říznutýho deckerem, nebo spíš riggerem... pokud je to teda pravidlově a settingově aspoň trochu reálný...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

No... to neni problém... ale vyber si, kombinace samuraj/rigger/decker (jakákoliv trojkombinace) ti vyjde tak, že ani v jednom nebudeš nic moc... resp. ve všech budeš poměrně slušnej z pohledu normálního člověka, ale slušnej z pohledu normála se v SR = vcelku k nic moc věcem. SR je elitní zaměstnání :wink:

Připravuju teď takovej textík o corpech, aby bylo jasnější, jaký ohavný stvůry to jsou...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

KORPORACE


CO JSOU MEGAKORPORACE?

Jedná se o GIGANTICKÉ nadnárodní subjekty, v dnešní době těžko srovnatelné (Microsoft???), s rozpočtem, který je asi takový, jako u států, až na to, že se s ním hospodaří účelně. Megakorporace (slangově corpy) se chovají stejně arogantně a povýšeně, jako státy, hlavně protože to de facto státy JSOU, takové státy ve státě...

Korporace si v průběhu historie vymohli mnoho vlastních výhod a ústupků. Mají různá práva, ze kterých jmenuju těch několik pár, které by vám je mohli docela přiblížit:
>>Corpy mají právo odmítnout propustit někoho, koho považují za důležitého pro své obchody/výzkumy (častou misí runerů je tzv. extrakce, tj. únos zaměstnance z corpu, obvykle s jeho souhlasem, i když ne vždy)
>>Corpy mají právo omezit pohyb svých zaměstnanců na prostor svého území
>>Corpy mají právo mít vlastní bankovní systémy pro své zaměstnance
>>Corpy mají právo mít vlastní právní systém (existují nějaká pravidla ohledně koexistence se státním) a vlastní justiční systém
>>Corpy mají právo mít ozbrojené (rozuměj plně vojenské) složky na ochranu svých zájmů. Teorie praví, že by neměly mít zbraně hromadného ničení a podobné.
>>Corpy mají právo k využití hrubé síly za určitých podmínek, v překladu na svém území kdykoliv, mimo své území to je poměrně dost omezené, a hlavně to přitahuje dost pozornosti, o kterou často nestojí
>>Corpy mají právo na kdeco


O CO SE MEGAKORPORACE ZAJÍMAJÍ?

Corpy se zajímají téměř o všechno, na čem se dá vydělat, normální korporace má vlastní zdroje kdečeho. Nicméně drtivá většina corpů se z konkurenčních důvodů zaměřuje na určitou sféru zájmu. Pár příkladů z těch nejsilnějších corpů v Seattlu:
>>Ares macrotechnology Inc - poskytuje bezpečnsotní a zabezpečovací služby, taková security, kromě jiného vyrábí a vyvíjí zbraňové technologie, od pistolí po tanky a bojové koleoptery. Ares patří k vojensky nejsilnějším corpům.
>>Aztechnology - Aztlanská korporace (Aztlan - bývalé Mexiko, převratem ovládnuté Probuzenými). Zaměření na elektroniku a magii (magické služby, výroba magických komponent. V praxi jedna z nejdominantnějších magicky směrujících corpů). Mnoho expertů věří, že vláda Aztlanu je jen loutková a že skutečným vládcem Aztlanu je právě společnost Aztechnology. Bezpečnostní síly Aztechnology se skládají z velké části z paranaturálních (probuzených) bytostí.
>>Federated Boeing - corp zaměřený na výrobu letadel, civilních i vojenských, pilotovaných i nepilotovaných... včetně výroby hardwareu a softwareu k nim. Podle zvěstí jde o jednoho ze dvou faktiockých vládců Salish-sihilského koncilu (indiánský stát v centru S Ameriky) a že ve stínech plane válka o dominantní postavení. Bojové jednotky Boeingu využívají špičkovou leteckou a špionážní podporu společnosti, podle zvěstí disponuje korporace i několika vlastními high-tech stihačkami.
>>Osamělá hvězda - jedná se o jednu z menších, více lokálních koroorací, o bezpečnsotní službu. Osamělá hvězda má kontrakt se Seattlem a nahrazuje zde policejní složky. Jednotky osamělé hvězdy jsou standardně vyzbrojeny, jejich síla spočívá v jejich počtu.
>>Doc´Wagon - velice oblíbená korporace. Vlastní drtivou většinu špičkových nemocnic a velkou část těch normálních, poskytuje zdravotnické služby na zavolání, podle druhu smlouvy s limitovanou dobou příjezdu, po které jsou služby zdarma. Doc´Wagon nemá ve zvyku se moc ptát... ošetří vás i anonymě. Pokud máte patřičnou smlouvu, samozřejmě.


KDO KORPORACE VLASTNÍ?

Tak různě. Některé jsou akciovými společnsotmi, jiné jsou státní (ehm. no dobrá. Obvykle existují debaty o tom, zda stát vlastní korporaci, nebo korporace stát...). Některé korporace mají více majitelů a jsou vedeny akcionářskou radou (heh... žádnej parlament, obvykle pár lidí, maximálně tak patnáct, ne víc), jiné jsou skoupené jedním člověkem. Některé jsou pokoutně provázané s mafiemi... Existuje finanční svazek, kterému se přesdívá Lofwyrovo impérium. Nikdo pořádně neví, co všechno Lofwyrovi patří a kam až sahá jeho vliv a zájmy. Btw. Lofwyr je drak (jj, drak. Pár jich sedí v parlamentu, tři tušim, a v roce 2060 nebo ta nějak se jeden stane prezidentem. Většina Probuzených trpí diskriminací a bojem o své místo na Zemi, ale s draky nikdo nikdy problémy neměl $D . Jsou velcí, dost silný, obvykle slušný kouzelníci... ale to by zvládlo pár stihaček. Co je podstatné - draci, ať je vzali kdekoliv, mají PENÍZE, universální a jedinou pevnou hodnotu Šestého světa).
Heh... trochu sem odběh. Prostě - corpy vlastní kdekdo a kdeco...


VZTAHY MEZI KORPORACEMI

Korporace mezi sebou různě obchodují a vzájemně si poskytují služby (Např. služby Doc´Wagonu jsou oblíbené, jiné corpy si v lokalitách, kde mají pouze lokální zájmy, najímají security corpy na ochranu svého majetku a zájmů...) stejně tak, jako dnešní firmy.
Pokud se corpy dostanou do sporu, mají několik možností řešení:
>>Mohou vést boj legální cestou - konkurenčně, na burzách, obchodními triky...
>>Mohou vést spory soudně - za pomoci státních soudů, soudů OSN, nebo se mohou odvolat k Mezinárodnímu Korporačnímu Tribunálu.
>>Mohou vést spor politicky, svými kontakty, vlivem...
>>Mohou si dát natvrdo podržce. To moc často nedělají, je to obvykle ilegální, soudně napadnutelné a dělá to špatné obchodní jméno.
>>Mohou si najmout runnery, aby dali té druhé korporaci podržce. To dělají velmi rády...
Nejčastěji volí kombinaci různých těchto možností. Stejně tak se mohou corpy kartelově spojovat a tvořit aliance, ale to se také moc nedělá, alespoň ne moc nahlas, protože to stejně jako otevřená válka nedělá moc dobré jméno a navíc to také není justičně nejčistší.


ŽIVOT V KORPORACI

Je ve své podstatě velmi pohodlný. Nejlepší představu by vám mohla poskytnout knížka OBCHODNÍCI S VESMÍREM (mimochodem, i jinak výtečná knížka, vřele doporučuji), ale i třeba Nezačínejte si s drakem, které je přímo z prostředí SR. Ale to odbíhám
Zaměstnanec korporace má to, co většina lidí chce - jistotu. Má práci, střechu nad hlavou, oblečení, jídlo... dostatek kulturního vyžití. Korporace se o své lidi starají a vědí proč, většina z nich jim je totiž někdy až fanaticky oddaná, odhodlaná krýt její hříchy, když to je zapotřebí. Korporace mají tisíce zaměstnanců a mnozí z nich je za celý život neopustí. Narodí se korporačním zaměstnancům na korporačním území, vystudují v korporačních školách, dostanou od korporace pracovní uplatnění ve svém oboru, ke kterému je vyškolila, nakupují v korporačních nákupních multiplexech, na dovolenou jezdí do korporačních rekreačních oblastí, najdou si v ní životního partnera a mají s ním děti... které se včlení do koloběhu.
Co víc by mohli chtít?
Někteří z nich chtějí. Chtějí být svobodní, mít právo rozhodovat sami o sobě. Takoví mají dvě možnsoti - mohou se prorvat až na vedoucí místa korporace. Stále budou otrocky patřit korporaci, ale teď oni budou korporace. Nebo mohou odejít. Vlstně - nemohou. Někteří utečou, jiní se prostřílí a prorvou, další si zařídí extrakci ke konkurenci... možností je více.


CORPY A RUNNEŘI

Jsou ve vzláštním vztahu. Corpy runnery využívají jako žoldáky - udělej tuhle špínu a my ti za to cálnem tolik a tolik. Posereš to a nikdy jsme se neviděli, nevíme kdo jsi a nikdy jsme o tobě neslyšeli. Styk je obvykle anonymní, přes dohazovače a osoby, kterým se obvykle říká mr/mrs Johnson (kdysi bylo i Smith a Brown, ale Johnson se prosadilo nejvíc :wink: ).

Runneři corpy obvykle nenávidí - někteří kdysi byli jejich zaměstnanci a corpy je odhodily jako nepotřebné (nebo podlehli interním bojům o moc atd.), jiní odešli sami, protože prohlédli iluzi kterou corpy kolem svých lidí tvoří a bylo jim na blití. Další jsou dětmi ulice, na kterou vedou žumpy ze všech corpů bez vyjímky... Pár z nich je zcela profesionálních a berou corpy jen jako zaměstnavatele, ale nikdo z runnerů nemá corpy v lásce a nikdo z nich jim nevěří (což má dost dobrých důvodů)
Na druhou stranu runneři corpy potřebují, protože tvoří velkou část jejich příjmů a hlavně odvrácená tvář corpů vytváří prostředí, kterému se říká Stíny, které je hlavním útočištěm runnerů.

Corpy a runneři existují v takové zvláštní vynucené symbióze vzájemné potřebnosti a nesnášenlivosti.

____________________________________________________________________

Příští část našeho seriálu o Šestém světě bude věnována Stínům (nebude-li tedy nějaká extra jiná žádost) $D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Hezky shrnuto - jen dvě poznámky:

V poměru počtu zaměstnaných lidí a majetku korporace k počtu lidí a majetku státu byla takovou megakorporací IG Farben za Hitlera.

A v popisovaných megakorporacích světa SR musí být zaměstnáno nikoliv tisíce, ale spíše statisíce lidí.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jerson: No... já mluvil o lokální pobočce $D
Ale dík za doplnění, máš pravdu. U některých corpů jde i o miliony zaměstnanců.


DODATEK KE SVÌTU, POPULACI A KORPÙM

V Seattlu je k roku 2053 (hrajem o 3 roky pozděj. Nevym proč, prostě ze zvyku $D ) 3 miliony obyvatel, z toho 63% lidí, 19% orků, 13% elfů, 2% trpaslíků, 2% trollů a 1% toho zbytku (tak různě, upíři, vlkodlaci, měňavci, draci, volní duchové (jako přírodní, free spirit, ne ghost) a tak)
Hustota osídlení je přes 500 obyvatel na km^2, obyvatel pod hranicí chudoby je 32% (z velké většiny nezaměstnaní u korporací) a 52% z toho jsou zaměstnanci korporací.
Na 1000 osob je v Seattlu 18 trestných činů.
54% obyvatel má SŠ vzdělání, 30% VŠ a 10% vyšší akademické tituly.

Svět SR není v druhé polovině století přelidněný, protože populaci, zvláště tam, kde bylo přelidněno, dost zredukovaly epidemie VITASu a jiných, také bylo dost válek (převážně o samoztatnost, vytvářely se nové státy atp.)

Zároveň není ani ekologicky zdevastovaný, protože přírodní národy a Probuzení na mnoha místech za pomoci magie a klonování (v první generaci rychlerostoucí rostliny) obnovili původní vegetační kultury (Skalisté hory, Andy, Amazonská nížina, Tir Teirngire, Tir na n´Og atd., je toho hodně)

Zvýšila se urbanizace, z mnoha velkoměst se staly tzv. metroplexy, ohromné propojené aglomerace...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

STÍNY

Tady neplatí zákony byrokratickejch sviní v kvádrech. Zákony které platí tady jsou jiné, naše. Psány krví hlupáků, kteří nám zkřížili cestu

Minule jsem vám ukázal, jak pohodlné a bezpečné jsou korporace, kterým se za tato prvilegia platí svobodou. Takže se pojďme podívat, jak vypadá prostředí, ve kterém žijí lidé, pro většinu z nichž je svoboda stejně životně důležitá, jako vzduch který dýchají. Navštivme Stíny.


CO JSOU TO VLASTNÌ STÍNY?

Stíny, ač to k tomu svádí, nejsou žádná konkrétní čtvrť nebo fyzické prostředí. Stíny nejsou ani souhrn lidí nebo snad konkrétních jedinců. Stíny jsou něco jako atmosféra, mlha, která může někam proniknout a zase se odtamtud stáhnout, která obklopuje některá konkrétní místa i lidi, ale která je na nich nezávislá. Někteří lidé si nosí Stíny s sebou, kamkoliv vejdou, jsou zahaleni v jakési jejich mlze, jiní do nich zase nevstoupí, ani když vejdou na místo, které je jimi pohlceno. Někdo do nich může vstoupit a pak z nich zase odejít, jiní se v nich ztratí. Někteří do nich utekli dobrovolně, jiní se do nich zatoulali proti své vůli.

Stíny jsou atmosféra, která propojuje některé věci, místa a lidi. Kdybych měl popsat jejich povahu, tak jsou chladné a netečné, trochu kruté, občas trochu zvědavé, jindy naprosto ignorující. Jsou ochotné přijmout nováčky, ale nesnáší vetřelce.

Tohle je takový abstraktnější popis atmosféry, která ve Stínech a kolem nich panuje, ve skutečnosti se nejedná o žádnou entitu ani o nic podobného.

Stíny jsou druh společnosti. Zahalují většinu podsvětí (ale ne všechno!), malou část rozvědek, základní bloky, z nichž se zvedají věže korporací, lidii bez oficiální identity nebo lidi, kteří se nějakým způsobem ztratili (bezdomovce, runnery, prostitutky, různé ztracené existence, pašeráky, překupníky, žoldáky)
Rozhodně neplatí, že stíny = ulice. Na druhou stranu spousta věcí z ulice jsou stíny...

Tohle je to, jak to vnímají runneři a jiné děti ulice. Obecně lze pojem Stíny zaměnit za pojem podsvětí obecně... ale, proč bychom to dělali? My jsme něco víc než jen pouliční lůza, my jsme děti Stínů...


JAKÁ PRAVIDLA PLATÍ VE STÍNECH A JAK JE TO SE SVOBODOU V NICH?

Stíny jsou světem svobody, enklávou nezávislosti ve spoutaném světě. Pod pojmem svoboda si ale nepředstavujte nějaké hloupiosti, jako je Listina základních práv a svobod nebo snad demokratické pojetí svobody a povinností.
Ne, to co panuje ve stínech, je esenciální svoboda, která začíná u vašeho života - a svobody zemřít. Zimou, hladem, předávkováním, manovým bleskem nebo kulkou. Kdokoliv vás může zabít za to, že stojíte proti němu, za to že jste ho urazili, za to že mu sedíte na židli nebo prostě protože má blbej den. Zase tak moc se to neděje, protože to nikdo nechce slíznout z druhý strany, ale dít se to může. Svoboda, kterou corpy postrádají, je zde vykoupena tím, co corpy dávají - absencí jistoty. Tady jste sami za sebe a nikdo vám tu nepomůže. Ne zadarmo.
Součástí svobody je i právo svou svobodu objetovat - takže bacha na to, s kým kšeftujete a jak. Není dobré se upisovat mafiím, pokud v nich opravdu nechcete dělat kariéru...

Ve stínech neexistují zákony nebo pravidla. Ale je zde pár... doporučení, jak přežít. Když máte kliku, dozvíte se je od někoho dřív, než je budete opravdu potřebovat.
Všímejte si svýho a nepleťte se do cizích věcí. Nestarejte se o nikoho, kdo se nestará o vás.
Nikomu nevřte a už vůbec ne nikomu z vlastního týmu. Vím že to nedodržíš - ale, já tě varoval...
Mějte u sebe dost munice a krejte si záda.
Neurážejet orky. A trolly. A trpaslíky a možná ani elfy. Vlastně nejlepší je neurážet nikoho.
Nezaplejtejte se s nikým víc, než je nutný.
Mějte přátele. A kontakty. Občas se hodí...
A ať vás nikdy, NIKDY nenapadne plácnout si s drakem


JAKÝ JE ŽIVOT VE STÍNECH?

Tvrdý, nemilosrdný a cynický. Ale - některým stojí za to. Jiní nemají na výběr.
Někteří lidé se do stínů narodí - děti těch, co ve stínech, nebo na jejich okraji, žijí, a od mala v nich vyrůstají. Jiní se do nich vydají sami, lidé co se rozhodnou žít si po svém, mimo oficiální systém. Soukromí detektivové, hostinští, technici... Další do nich utíkají, někteří před někým, jiní před něčím, před ubíjejícím stereotipem nebo otroctvím corpů, před někým koho okradli, naštvali... Některé pohltí proti jejich vůli - zaměstnanci corpů co udělali chybu nebo se zapletli kam neměli a dostali výpověď, neschopní žít ve světě mimo corp. Zločinci co utíkají před spravedlností.

Jisté je jedno - tito lidé se brzy po svém příchodu do Stínů rozdělí. Na schopné a mrtvé. O ty druhé se nikdo nestará, ti první si v nich brzy najdou své místo.
Co je pak dál? Těžko říct. Jisté je jen jedno - od teď už se nikomu nezodpovídají, už pro ně neplatí žádné musíš a nesmíš. Když chtějí něco udělat, nebo někam odjet, nemusí se nikoho prosit o dovolení. Tady je jejich život jen jejich a mohou si s ním nakládat jakkoliv budou chtít.
No, nezní to krásně?


KOHO VE STÍNECH MÙŽETE POTKAT?

Prakticky skoro každého. Tady je víčet jakýchci archetipů lidí, kteří se ve stínech vyskytují.

>>Runneři - taková zvláštní sebranka elitních zločinců. Valná většina z nich jsou experti ve svém oboru, společně se sdružují do týmů, protože to prostě přináší výsledky.
>>mr/mrs Johnson - zástupsci corpů, jejich vyjednavači ve stínech. Na jednu stranu obávaní, na druhou vysmívaní a pohrdaní. Mají moc - mohou si zavolat na pomoc své přátele a jednotky ze své korporace, na druhou stranu ve stínech neoblíbení jako zástupci nenáviděných corpů. Nejsou ve stínech tak úplně, ale jen napůl, když jsou v práci. Po šichtě se vrátí domů a stíny opustí... to je valstnost jen malé hrstky lidí, obvykle emisarů různých organizací ve stínech.
>>Dohazovači Obchodníci s kontakty. Oni znají lidi... schábníš někoho na špinavou práci? Jo, znaj pár runnerů. Chceš něco koupit? Znaj jednoho překupníka... Samozřejmě chtějí provizi.
>>Překupníci Něco k dodání? Překupujjí kdeco, ale obvykle se zaměřují jen na jeden nebo dva obory, elektro, zbraně, drogy...
>>Gangsteři děti ulice sdružené v ganzích. Sou to tvrdý hoši, a maj kamarády, takže bacha na ně, protože řekni jim koho znáš, a oni ti řeknou, co jsi.
>>Barmani, prostitutky, bezdomovci... Takové zvláštní sebranky. Někoho znají, něco slyšeli... neslyšeli všechno a neznají všechny. Někteří jsou součástí Stínů, jiní žijí jenom tak na okraji, na dohled a na dosah, ale ne tak úplně v nich...
>>Mafie Všechny. Klasickou mafii, triádu, Yakuzu, Ruskou mafii... sou tu.
>>Zločince Vrahy, zlodějíčky, čórkaře... někteří můžou být docela dobří, od runnerů je odlišuje, že runneři dělají na zakázku. A že runneři stojí výš. Tedy - alespoň oni to tvrdí. A než se s nimi začnete hádat - oni mají zbraně a umí to s nimi.
>>Lidé na hranici stínů Autotechnik, co ví jak na auto přidělat výsuvný kulomet. Ten týpek, co ví, jak něco funguje. Támhleten chlápek, co ví, jak sestavit štěnici. Ten soukromej detektiv, co má kancl na rohu pátý a osmý. Ti stojí někde na hranici, Stíny se míhají kolem nich, pod nimi, za nimi... ale neobklopují je.


JAK STÍNY OPUSTIT?

No, většina lidí co se do nich dostane je opouští v takovém černém autě co staví na hřbitově.

Otázka hlavně zní: Chcete se z nich vůbec dostat? Na první pohled to vypadá, že vám legální svět nabízí hodně - bezpečí, budoucnost... ale, stojí to za to? Být jen loutka v cizích rukou, bez vlastní možnsoti se bránit nebo něco dělat?
Co vlastně chcete? Jistotu? Nebo zdání jistoty? Protože korporace nabízí jen to druhé, ve skutečnosti v nich žádná jistota není, jen její zdání. O to zrádnější, že nejenže jste zceal mimo to co sami chcete, ale ještě navíc nevíte nic o tom, kdo a jak o vás rozhoduje.
Chcete bezpečí? Ale odkud? Bezpečí vychází z jistoty, a žádná jistota není...
Lásku? cha. Na ní věříte? Ale i když ano - pak přeci víte, že ta je všude, nebo ne?
Takže - nejdřív se zamyslete, co vlastně legální svět nabízí a zda to stojí za to, co chce výměnou.

Pokud si myslíte, že ano, máte různé možnsoti. Pořiďte si nové SIN (System Identification Number), jinak to nepude...
A pak si třeba najděte nějakou neškodnou práci a pronájem. Nejraději v úpně jiném městě, protože pokud zůstanete na stejném místě, tak ze stínů nevystoupíte, ale naopak ony obklopí to, kam před nimi skusíte utéct.
Můžete se dohodnout s nějakým Johnsonem o tom, že by vás vzali k sobě do corpu. Pro někoho vašich schopností (ať už jakýchkoliv) jistq najdou uplatnění...
Můžete se odstěhovat do nějaké uzavřené země (Tir Teirngire...) a tam začít znovu.

Jde to a není to tak těžké, KDYŽ CHCETE. Každopádně - pokud chcete odejít, srovnejte po sobě všechny dluhy, jinak vás může čekat nepříjemné překvapení.

___________________________________________________________

hm. Corpy byly výstižnější, co?
Nějaké dotazy?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
xeno2
Příspěvky: 27
Registrován: 21. 5. 2003, 21:33
Bydliště: Košice, SR - inak planet Arrakis
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xeno2 »

pokracovanie nebude?

btw viete o http://www.shadowrunrpg.com/wordpress/?p=119 - cesky preklad SR3
Keď začali lietať američania do vesmíru, zistili, že v beztiažovom stave nefunguje guličkové pero. Investovali mnoho miliónov do výskumu a vyrobili pero, ktoré funguje aj vo vesmíre. Rusi píšu ceruzkou. :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

no... o popis čeho dalšího by byl zájem???

EDIT: Corpy byly na žádost Sathel a Stíny jsem doplnil jako jejich protiklad... ale pokud je zájem o něco dalšího, stačí říct...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
xeno2
Příspěvky: 27
Registrován: 21. 5. 2003, 21:33
Bydliště: Košice, SR - inak planet Arrakis
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xeno2 »

No co ja viem? Historia, popis prace deckera ci riggera, nieco viac o drakoch... Mozno nejake zaujimavosti, ktore ty ako skuseny runner vies a tazko sa hladaju v priruckach.

btw nehodilo by sa to viac do recenzii?
Keď začali lietať američania do vesmíru, zistili, že v beztiažovom stave nefunguje guličkové pero. Investovali mnoho miliónov do výskumu a vyrobili pero, ktoré funguje aj vo vesmíre. Rusi píšu ceruzkou. :)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Xeno: Ne, jde o popis světa, ne o recenzi hry, až budu mít čas, tak tohle celý naházim do samostatnýho threadu v sekci Shadowrun.

uuuf... no, ok, mrknu pak na deckery a rigery a draky a další témata, teď ale nemám moc čas, někam za chvíli du, takže kdyžtak pak.

Sathel, Fritzs, kdo další by chtěl hrát: Který z těch bloků by vám zatím vyhovovaly? Mě zatím kterýkoliv až na sobotní...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Já chtěl hrát, ale ještě taky nemám rozhozené hry. Počítej asi že budu mít dvakrát něco večer.
Zamčeno

Zpět na „Slezina - podzim 2006“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů