Dragonlance

Dragonlance je oficiální herní svět pro (A)DnD, nebo též samostatný herní systém. Jde o epický fantasy svět, známý též ze stejnojmenné knižní ságy, která vyšla i v českém vydání.
Zamčeno
Uživatelský avatar
hartmi
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 4. 2004, 12:37
Bydliště: Plzeň, Brno (ve skutečnosti Útěšín, Beregost, nebo Praag)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hartmi » 3. 1. 2006, 07:34

Na http://www.dragonlance.com/products/ je předběžný plán vydání DL sourcebooků na 2006. Konečně se autoři začali více věnovat éře Války kopí, a ne Age of mortals, jejíž základní knihy u nás bohužel nevyšly.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 3. 1. 2006, 13:27

Dragons of Autumn: War of the Lance Chronicles, Volume I, to je jako revidivané 3.5e classic adventure? Jako revize toho starého, co spracovává Dalcor? A nebo je to znovuvydání kronik (podle názvu soudě). Fakt si nejsem jistej.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 3. 1. 2006, 13:30

Jo je to revidované dobrodružství... $;) Hezké... I když bůh ví, co tomu řekne Dalcor... :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 3. 1. 2006, 13:34

Alnag píše:Jo je to revidované dobrodružství... $;) Hezké... I když bůh ví, co tomu řekne Dalcor... :>;o)
Dalcor si to předělá po svým (teda jestli to bude předělávat) a reviduje si to taky po svým. $D
A já si to pak koupím a od Dalcora stáhnu a uvidím, kdo je lepší odborník na DL. Cam Banks, nebo master Dalcor?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 3. 1. 2006, 13:36

Jak nad tím můžeš váhat. Jasně Dalcor... :>;o) )
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Sosacek
Příspěvky: 20627
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 3. 1. 2006, 17:35

Navrhuju prejmenovat Dragonlance na Dalcorlance $D $D :-)=
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 4. 1. 2006, 08:21

Já musím říct že lidi kteří patří do Whitestone Councilu většinou se drží nastolené původní linie, i když třeba Jamie Chambers se podílel na vydání DLCS.

Podle nich má DLCS méně kontinuálních chyb než třeba Tales of the Lance.

S Camem Banksem jsme několikrát "mluvil" na fórech ohledně DL a pokud to dělá on (původně byl psaný Jamie Chambers) tak věřím tomu že to bude dobré.

Odsobně nejvíce bodů z nové řady dávám Holy Orderd of the Stars, War of the Lance (kterou si v březnu objednám) a Wozards of High Sorcery.

Vzhledem k tomu že mám Dragonlance Classics jak ve verzi 2E, tak i SAGA/2E nevidím důvod proč si kupovat 3E. (Ano je to Adventure podle Kronik)

Zajímal by mě sourcebook k Legendám. Ale jen se podívat než to koupím...

Jinak na naše poměry jsem znalec, na poměry lidí z Whitestone Councilu jsem nula.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 1. 2006, 17:45

Tak přidávám další Dragonlance News. Margaret Weiss upozornila na možnost vzniku animovaných Kronik. Zatím mlží, každopádně ani ve fórech Dragonlane takovou možnost na přímí dotaz nepopřela.

Po sérii Kronik pro mladé čtenáře, komixů /Kroniky a Legenda o Humovi/ by mohl vzniknout seriál který by k DL přitáhl další čtenáře.

Co si o tom myslíte?

Jo a cokoliv jste chtěli vědět o Dragonalcne a báli jste se zeptat:
Dragonlance Lexicon
http://www.dl3e.com/lexicon/

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 31. 1. 2006, 10:09

Konečně jsem měl možnost prolistovat War of the Lance, Towers of High Sorcery a Holy Orders of the Stars a tedy nic moc!!!

Rozhodně jsou informativně lepší než třeba DLCS, či AoM a jsou fakt lepší (ne designově) než cokoliv co vychází u WotC, jak píše Cam Banks dělají Sourcebooky, ne knihy Pravidel, ačkoliv i tady je vždy alespon čtvtina o pravidlech, no ale prostě by to mohlo bejt lepší, alespoň co se týče návaznosti.

No uvidíme co Knightly Orders

Sosacek
Příspěvky: 20627
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 4. 3. 2006, 13:03

Sosackovy dotazy k Dragonlance.

Dotaz prvni: mohl by mi nekdo rict vic o tech dvou druhach elfu v OG? Tukan mi to vysvetloval tak ze jsou jako krestani, jenom jedni tolerantnejsi, ale nejsem si jistej jestli to chapu :>:o/
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 4. 3. 2006, 13:57

V dragonalnce je celkem 5 ras elfů. Silvanesti, Kagonest, Qualinesti a mořští Dimernest a Dargonesti.

Tebe zajímají jenom Qualinesti a Kagonesti. Tady to je zkráceně, ndále pak kopie ze settingu :)

Všichni elfové pocházejí z jednoho rodu, byly stvořeni Paladinem jako zosobnění dobra (ad rovnováha, takhisis udělala Irda a Gilean lidi). Původně žili v souladu s přírodou v kmenových společenství. Po pár tisícovkách let přišel sjednotilet Sylvanus a několk kmenů sjednotil pod sebe, vzniklo tak království Silvanesti. Přesto spousta elfů zůstala u svého divokého života, těm se říká Wild elves, divý elfové. Z heldiska lidí i ostatních elfů jsou to barbaři. K pohledu elfů se ještě vrátím.

V silvanestu vznikl velice prudérní kastovní systém, který se vzdáleností od sídelního města Sylvanostu trošinku upadal. Zatímco v srci království byly kagnesti považovány za podlidi a barbary, zotročováni a posíláni do dolů či prodáváni, stejně jako lidé, na okrajích království ale elfové s lidmi a kagonesto obchodovali, kastovní systém zde nebyl tak krutý a rasismus a rasový pýcha zde nebyla tolik projevována. No po pár století převzal vládu Sithel, kterému se narodila dvojčata Sithas a Kith-Kanan. Sithel se připravoval na roli krále, Kith-Kanan pak převzal velení armády. V té době byl Ansalon ještě jeden světadíl. No asi 2200 před Pohromou který světadíl roztrhala se srazila ve válečném běsnění dve nějvětší impéria své doby lidskké císařství Ergotské a elfí království Sylvanesti. Následující válka trvalap pár stovek let. Na straně ergotu bojovalo spoustu elfů či půl elfů nesouhalsící s oficiální politkou Sylvanestu. Kith Kanan nebyl tak svázán pýchou a předsudky hlavního města (dokonce na pár let žil s ženou z rodu kaganesti, když uprchl z domova, která byla lidmi zabita), během války se zamiloval do Lidské ženy, imperiální princezny, což samozřejmě nemohli prudérní elfové v čele s jeho bratrem snést. Po skončení války tedy sebral Kith Kanan všechny elfy z hranic elfí říše, kdo chtěl jít za ním a opustil Sylvanesti, vydal se na západ kde založil vlastní království Qualinesti a stal se jeho mrvním Mluvčím sluncí.
No uběhly dvě tiícovky let a pár drobných a situace se opakuje. Bohatí elfové i v uvolněném království Qualinestském si ymslí že všichni ostatní jsou podrasy. V Qualinestu se oběvují Kagonestští služebníci (otroci). Do toho přichází to co jsme popsal v popisku ke hře.

Qualinesti are smaller and darker than the Silvanesti, with
eyes of blue or brown and hair ranging from honey-brown to
blonde. They are not as strikingly attractive as the Silvanesti.
They prefer earth-toned clothing. They have strong, pleasant
voices and a friendly, open manner. They prefer long dresses
for women and woven trousers and jerkins for men.
STATS JAKO V PHB

Kagonesti are about the same size as Qualinesti and
Silvanesti, but they are much more muscular. Their dark
brown skin is traced with designs in clay, paint, and tattoo.
Most have dark hair, ranging from black to light brown; elders
have silvery white hair. All have hazel eyes. Kagonesti
wear fringed leather clothes decorated with feathers, and
adorn themselves with necklaces and bracelets of silver
and turquoise.
Jinak +2 DEX, -2 INT a -2 CHA

PersonalityThe civilized elves, Silvanesti and Qualinesti, share many
basic philosophies and attitudes. Still, disputes over land or
politics can make them bitter enemies, as the Qualinesti exodus
proves. Kagonesti, Dargonesti, and Dimernesti are barbarians;
they clash regularly with anyone not of their tribes.
Despite their differences, all elves share some common philosophies:

Shaping: Elves believe in the perfectibility of nature; if they
shape the world, its beauty will shine forth. Of course, they
also believe themselves the most capable creatures for shaping
the world. They see Ansalon as a garden in need of tending
and see themselves as the gardeners. Their fierce
territorialism arises from thisintense cooperation with their
lands. Elven protectiveness often makes them close their
kingdoms to strangers. Most elves grow bitterly homesick
when removed from their lands.
Foresight: Elves live for centuries and plan accordingly.
Rather than glorifying or dwelling on the past, they look to
the future. Their long lifespans and patient pursuit of goals
sometimes make them seem cold, uncaring, or arrogant to
shorter-lived races. In fact, elves deliberately maintain a distance
from other races, wanting to avoid the inevitable grief
of watching generation upon generation of these mortals die.
Pride: Elves, conscious of their race’s achievements, take
offense easily. Few other races appreciate the elvish gift of
civilization, their role as the chosen of the gods, and their
clear cultural superiority. Elves don’t despise other races, but
they are painfully aware of their shortcomings.
Elves also see other races’ attempts at art as crude and transient.
Because elven crafts attain high standards that make
them last for ages, elves point out shoddy craftsmanship
whenever they find it. Tools and clothes made by other races
cannot last the centuries of an elf’s life.
Hedonism: Elves rarely brood over the past or deny themselves
their appetites. Although they are capable of scrimping
and sacrificing, toiling for irksome days as dwarves do, elves
refuse to do so. If difficult work presents itself, elves engage in
it joyfully. Despite (or because of) their long lives, elves seize
each day as a rare gift.
Elves do feel sorrow, loss, and regret, but they don’t savor
or dwell on these emotions. They spend life looking forward
to the next day, the next joke, and the next new friend. Even
elven lives are too short for drudgery.

Racial quirks
Silvanesti are a proud, arrogant, and stoic folk with little
use for other races, including other elves. They idealize racial
purity. They are intolerant of other (“inferior”) races and customs.
Qualinesti are more sociable and tolerant than Silvanesti;
theyfrequently and happily deal with other races. They do,
however, share some of the Silvanesti’s prejudice against interracial
marriages.
Kagonesti, Dargonesti, and Dimernesti work to achieve
harmony with nature for a full and happy life. They are a
fiercely proud folk, hot-tempered and passionate. While
these barbarians do not initiate wars or attack strangers, they
are by no means pacifists.
Half-elves, raised in an atmosphere of shame, learn insecurity
and uncertainty. Some few grow anti-social. Others trust
strangers but have difficulty establishing true and lasting
friendships. Many are natural leaders, but few feel worthy of
a leader’s responsibility. Regardless of their disposition, all
half-elves are loners: brooding, quiet, and struggling with
self-doubt. They may overcompensate for their insecurity by
performing acts of death-defying bravado.

historyThe elves sprang into being from chaos as embodiments of
Good. They stood tall and stately, like the trees from which
they were formed.
Elves believe they were the firstborn of the world. When
first awakened during the Age of Dreams, elves lay scattered
across the land like stars across the sky. The passage of the
Graystone altered some land elves into sea elves-the Dimernesti
and Dargonesti. Both developed cultures independent
of main elven histories. They live even now in distant
obscurity and peace, though trade exists between elves of the
land and those of the sea.
The land elves sought peace with the world, yet peace was
not always possible in Ansalon. Dragons awoke in the world,
some to evil and some to good. The first Dragon War
broughtconflict to the world of Krynn.
The Ogre Wars precluded the second Dragon War (3500-
3350 PC), which began when elves settled in the dragons’ territory.
During the war, Silvanos, a powerful elven warrior and
a great traveler, visited many of the elves in the deep woods
throughout Ansalon. Traveling with his companion, the kender
Balif, Silvanos found great suffering and death during the
Dragon War. At last he could tolerate it no more.
Silvanos rallied the elves of the woods, convincing them to
band together. He envisioned a united elven nation and
brought it to being. Thus, Silvanos gathered the previously
dispersed elves. He forged a nation whose ideals and order
lasted for more than two millenia, and still linger today in the
courts of the Silvanesti elves.
During the second Dragon War, Silvanos convened the
Sinthal-Elish (Council of the High Ones) on a hill named Sol-
Fallen. There, many households and clans swore allegiance
to Silvanos and the fledgling Silvanesti nation. Balif became a
general of elven armies. In 3350 PC, after the elvish victory
and the second Sinthal-Elish, Silvanos build Silvanost in the
former dragon woods. He granted lands to all the elves, establishing
the kingdom of Silvanesti along the lines of the
fallen ogre civilizations.
Silvanos then wed Quinari and raised a family. Their first
son, Sithel, assumed leadership of the elves upon the death of
Silvanos in 2515 PC. He buried his father in a crystal tomb.
Sithel erected a tower in honor of his father in the heart of
Silvanost. In 2308 PC, twin sons were born to Sithel. They
were named Sithas and Kith-Kanan; Sithas was only minutes
older.
During this same time, the Ergothian Empire began to encroach
on the expanding borders of Silvanesti. The Wildrunner
elves, led by Kith-Kanan first contacted the rising human
civilization. Kith-Kanan established trade between the
Wildrunner elves and the human settlements on their borders.
In time, marriages between Wildrunner elves and humans
occurred. Sithel regarded these marriages with great
suspicion. In 2192 PC he journeyed to the western reaches of
the kingdom to study Kith-Kanan’s diplomacy.
While hunting in the borderlands, Sithel was killed. Some
say the human arrow that slew him found its mark by accident.
Others say humans killed Sithel to remove barriers to
their expansion. Whatever the case, the Kinslayer War resulted.
The Kinslayer War lasted until 2140 PC. Silvanesti high
elves tried to drive humans from their land while elves who
had married humans sided with Ergoth. Kith-Kanan thus led
Silvanesti’s western forces to battle against his own kin. The
war ended with a truce between Ergoth and Kith-Kanan.
By then, the western high elves had grown tired of the rigid
caste system of the Silvanesti. They declared their independence,
tempting civil war.
In secret negotiations with Ergoth, Sithas solved several
problems simultaneously. In 2073 PC, the Swordsheath Scroll
was signed and the nation of Qualinesti was formed: a place
where the Wildrunner elves of western Silvanesti could establish
their own nation. Kith-Kanan recognized this act as
exile, but could find no other hope for his people. The
Qualinesti reached their new homeland after the Great
March, which lasted from 2050 to 2030 PC. Thus, Qualinesti
was born of sorrow and hope. Kith-Kanan established his
kingdom of elves and never returned east.
After the formation of Qualinesti, the Silvanesti remained in
self-imposed isolation until King Lorac Caladon established
flourishing trade with the northern empire of Istar. In time,
the Cataclysm sealed the borders of Silvanesti and the elves
withdrew from the rest of the world.
Because of the arrogant lstarian King-Priest, Silvanesti elves
blamed humans for the Cataclysm. Their own isolationism
made them equally to blame. Even so, the Silvanesti feel their
gift of civilization went unappreciated and, in the case of Istar,
became arrogantly abused. This feeling has only reinforced
their distrust of humans.
The Qualinesti also suffered from the Cataclysm. Other
races have often raided them for food and riches. Their
dreams of shaping cities other than their glorious capital are
all but forgotten as they struggle just to maintain what they
already hold.

Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 18
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Bača » 10. 3. 2006, 06:54

Teď jsem dočetl povídku Raistlinova dcera a na konci byl odstavec, který mě docela zaujal. Že totiž "nejkrásnější a nejvznešenější rasou, kterou bohové stvořili, dřív než se stali pyšnými a než se přiklonili ke zlu, byla rasa Orků." (nebo tak nějak)... jak to tedy s Orkama bylo? Dá se někde dohledat více? Nebo mi musí stačit jen tahle jedna věta? Docela by mě to zajimalo.

Uživatelský avatar
hartmi
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 4. 2004, 12:37
Bydliště: Plzeň, Brno (ve skutečnosti Útěšín, Beregost, nebo Praag)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hartmi » 10. 3. 2006, 07:27

Tak Raistlinova dcera je zvláštní povídka, a konec je ... taky zvláštní. Oni to totiž nejsou orci, jak to "skvělé nakladatelství Návrat" přeložilo, ale jedná se o ogry, konkrétně o rasu prastarých ogrů zvanou Irda. Něco o ní je na http://www.dl3e.com/lexicon/13443.aspx

Uživatelský avatar
Pan Bača
Příspěvky: 18
Registrován: 7. 12. 2005, 14:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pan Bača » 10. 3. 2006, 07:38

No já doufám, že jsem si to nazapamatoval blbě.. (ty orky)... jinak díky moc, snad se tou angličtinou prolouskám :)

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 10. 3. 2006, 07:51

Přesně tak jak napsal hartmi - High Ogre jsou nejstarěí rasou, která se rozdělila na dvě větve - Ogry jak je známe ze standartního DnD a na Irda, kteří jsou nejkrásnější rasou Krynnu, navíc shapeshifteři. High Ogres byly stvořeni Takhisis, jako zlá rasa v rovnováze k dobrým Paladinovým elfům a neutrálním lidem Gileana.

Z té zlíé části národa jsou nyní Ogres, z těch co se ankonec přiklonili k dobru jsou Irda.

V těch překladech od Návratu je spousta faktografických chyb, ale aspoň něco.

Zamčeno

Zpět na „Dragonlance“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host