[RPG Teoreticky] Informácia o účele a obsahu tejto sekcie

Archiv globálních témat týkajících se celkově chodu fóra. Abychom věděli, kdy se tu co změnilo.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

[RPG Teoreticky] Informácia o účele a obsahu tejto sekcie

Příspěvek od Bifi » 22. 11. 2006, 10:38

Sekcia RPG teoreticky je venovaná tým, ktorí diskusie o rolových hrách myslia trocha vážnejšie. Pod „vážnejšími diskusiami“ pritom nemyslíme smrteľné urážky vrhané na adresu vášho elfského hraničiara, ale trocha analytickejší*, nebodaj až vedeckejší, pohľad na hranie a pochody, ktoré pri ňom prebiehajú. Do ľubovôle môžete zapájať modely a poznatky z iných disciplín, ako napríklad filozofie, sociológie a psychológie a používať učené termíny ako „metainformácie“, „priestor spoločnej predstavivosti“, „narativizmus“ alebo „zásady objektívneho sociálneho výskumu“. Do tejto sekcie tiež moderátori majú právo presunúť tému z ktorejkoľvek inej sekcie, v ktorej sa takéto pojmy začnú objavovať vo zvýšenej frekvencii.

Cieľom tejto sekcie je, ako už bolo spomenuté, umožniť analytický rozbor procesu hrania. Rozoberajte herné systémy a úlohu jednotlivých mechaník v hre, rozvádzajte svoje postrehy z hrania a aplikujte na ne už existujúce vedecké modely, prípadne vyvíjajte vlastné teórie. Konečným cieľom by však vždy malo byť zlepšenie hrania – diskusia o teórii má viesť k jej praktickej aplikácii.

Sekcia je preto primárne určená pre: tých, ktorí chcú nejakú hru vytvoriť alebo zmeniť (RPG autori a dizajnéri, GM-ovia, osvietení hráči), hry, hráčov a hranie skúmať (RPG teoretici, sociológovia, psychológovia, metodici, prieskumníci trhu a iní vedátori) alebo len tak pre tých, ktorí chcú pred zrakmi ostatných účastníkov predvádzať svoje mentálne svaly.

Odporúčanými okruhmi tém sú: analýza hier a ich systémov, analýza hráčov a ich chovania a odbornejšie prístupy k hraniu samotnému a k vedeniu hry. Menej odporúčané sú témy ako napr.: „ekonomické systémy v herných svetoch“ (patrí do sekcie Herní prostředí), „efektívne kombinácie schopností pri tvorbe postavy v DnD“ (patrí do sekcie Hry, systémy, světy), „ako realisticky hrať zlé postavy“ (patrí do sekcie O hraní obecně) alebo „ktorý vedec tento rok vyhrá Nobelovku“ (patrí do sekcie Rozličný pokec).

No a okrem toho vlastne platí už len jedno pravidlo: Chovajte sa slušne a premyslite si, čo píšete. Ak budete mať s touto sekciou všeobecne, niektorou z tém alebo s niektorým z diskutujúcich nejaký problém, môžete mi poslať PM-ku alebo postnúť do sekcie Návrhy, dotazy, připomínky.

Želám plodnú diskusiu.

Váš M(oderátor)

____________________
* Ako však Jerson správne poznamenal, aj syntetickejší.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Zamčeno

Zpět na „Archiv oznámení a technických záležitostí“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host