Co je to RPG Teorie a k čemu slouží tato sekce?

Archiv globálních témat týkajících se celkově chodu fóra. Abychom věděli, kdy se tu co změnilo.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5398
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 12:20

HRANIE A RPG DIZAJN!!!
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
andtom
Příspěvky: 425
Registrován: 22. 6. 2003, 08:51
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od andtom » 18. 7. 2006, 12:28

Bifi píše:Kazdy nazor je dolezity, kym sa diskutuje bez podpasoviek. Preto nie som rad ak ktokolvek povie, ze do nejakej sekcie nebude chodit.
Ale ne, to není podpásovka. Jestli má existovat sekce s předpokladem, že se diskutuje z pozice G/N/S JE PLATNÁ a rozebírá se aplikace této teorie na sytémy a dizajn her, tak pokud nesouhlasím s G/N/S, tak bych tam dělal jenom bor... nepořádek. Na druhé straně to bude oáza klidu pro lidi, které G/N/S fandí. Spokojenost pro všechny :kiss:
Bifi píše:Problem je, ak niekto zacne tento rebricek povazovat za absolutne platny, ale taketo nieco na fore nevidim.
Hej, já nikomu nevnucuji svůj názor na čistý RP. Souhlasíš, nesouhlasíš, jak kdo chce. Ale chápu, rozumím, že někoho může štvát a štve, když slyší můj názor a identifikuje se jako "méně čistý roleplayer". A jelikož cítím, že to je vůči němu takové opravdu, ale opravdu shazující, jsem vzdálen tomu abych mu říkal - podívej zábavu máme stejnou (jen malinko jiného druhu), protože cítím srdcem, že ho to opravdu má důvod mrzet, jak to prezentuji, nepodrovnám to priostě prohlášením o stejné zábavnosti. Takže mě se přístup "zábavu máme stejnou, byť malinko jiného druhu" tolik nelíbí (a o to se mi zdá, že se právě G/N/S primárně opírá), protože čestně cítím, že může někoho stejně stavět níž.
EDIT: A že to může dokonce toho druhého naštvat jako prezentování určité nerovné alternativy na ukonejšení (něco jako korálky indiánům :) ). Prostě IMHO málo diplomatické - ale neříkám, že to tak musí vnímat každý.
Víc se mi líbí druhý přístup. který sám píšeš (což se mi fakt líbí):
Bifi píše:Ked niekomu nevyhovuju kategorie G, N a S - okej, vymysli nove, mozno ich bude viac, mozno menej, mozno bude vhodnejsie.
a říkám:
je to jen můj názor na čistý RP a není objentivní, najdi si svůj pohled na věc. To je ... mnohem férovější, alespoň podle mě.

EDIT: Konec. The end.
Naposledy upravil(a) andtom dne 18. 7. 2006, 12:39, celkem upraveno 2 x.
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)

R.I.P.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12005
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 12:34

Ještě jednou, prosím, už to pochopte:

Tahle sekce není a nikdy nebyla myšlena jako "diskuze o GNS". Všechno to je obrovská lež, do které se vás Alnag snaží vmanipulovat.

Tale sekce je "diskuze o mechanikách". A to není (!!!) totéž, co GNS. Děkuji za pochopení.

---------

Teď se bavíme o tom, jak tuto sekci lépe vymezit a o čem se v ní bavit, aby se předešlo flamům.
Bifi píše:HRANIE A RPG DIZAJN
Já chápu tvůj postoj, ale "hraní" je příliš vágní slovo. Je mi jasné, co tím chceš říct, ale nezasvěceným to při pouhém pohledu na název sekce jasné nebude, a akorát by je to pletlo.

Proto stojím za:
"RPG Teorie - systém a mechaniky"
s tím, že bude vysvětleno, co se chápe jako mechanika.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7608
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 7. 2006, 12:39

2 Markus: Nemáš teda strach, že se to začne překrývat s -O hraní obecně- ?

Uživatelský avatar
Batsup
Příspěvky: 71
Registrován: 11. 7. 2006, 23:21
Bydliště: blíže nespecifikované místo kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Batsup » 18. 7. 2006, 12:41

Markus píše:aby se předešlo flamům.
si myslis ze se ti to povede?? :-)= :-)=
Všichni žijeme v houbě.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5398
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 12:42

andtom píše:
Bifi píše:Kazdy nazor je dolezity, kym sa diskutuje bez podpasoviek. Preto nie som rad ak ktokolvek povie, ze do nejakej sekcie nebude chodit.
Ale ne, to není podpásovka.
Nie, nemyslel som, ze to bola podpasovka. :D Podpasovky rozdavaju ini, moj postreh vychadzal z vseobecnej atmosfery na forach, dost naklonenej k flejmom a neferovym uderom. Dik andtome za nazor.

V sekcii nema byt predpokladom, ze GNS v zmysle kategorizacie na G, N a S je platny, ale ze existuju rozne sposoby, ako docielit zabavnost hry. Pricom zabavne moze byt pre kazdeho hraca nieco ine. A absolutne klucovy predpoklad, ze upravami mechanik (p. bod 2 vyssie) sa da zabavnost ovplyvnit. That's all.

M
Naposledy upravil(a) Bifi dne 18. 7. 2006, 12:45, celkem upraveno 1 x.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12005
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 12:45

Batsup píše:si myslis ze se ti to povede??
Bez boje se nevzdám :wink:
Qualdezar píše:2 Markus: Nemáš teda strach, že se to začne překrývat s -O hraní obecně- ?
Ani ne. Právě že ta šance se sníží tím, že tohle je pokec o mechanikách, ne o "všem teoretickém".
Navíc v obecným pokecu se vážně nerozvádí žádné "odborné teorie". Popletení nehrozí.
Navíc tu jsou moderátoři, kteří můžou přesouvat témata.

Uživatelský avatar
Batsup
Příspěvky: 71
Registrován: 11. 7. 2006, 23:21
Bydliště: blíže nespecifikované místo kolem Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Batsup » 18. 7. 2006, 12:46

Markus píše: Bez boje se nevzdám :wink:
to te slechti :) :D
Všichni žijeme v houbě.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7608
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 18. 7. 2006, 12:47

2 Markus: Já si ale myslím že teorie a mechaniky s hraním obecně souvisí a mnohdy se překrývá. Ale jestli v tom budu mít zmatek jenom já a ostatním to bude vyhovovat, tak si myslím že je to celkem přijatelné řešení.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7306
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 7. 2006, 12:49

Jsem pro zachování Merkusem navrženého názvu.

Přesnější vymezení by mělo spočívat v tom, že se jasně řekne, co se myslí mechanikou, systémem, nikoliv tím, jak se k nim přistupuje.

A sakra už by se měl uzavřít tenhle thread a poslat k čertu do Archivu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12005
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2006, 12:53

Když ho zamknu, budou si lidi stěžovat, že jsem jim nedal čas reagovat 8)

Ale ne... jen ať to tady samo dozní. Nejsem příznivcem násilného ukončování. Ať každý řekne, co má na srdci. Zamkneme to až pak.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sniper » 18. 7. 2006, 12:56

Heh, malá rejpavá otázka pro Markuse - když už se ti podařilo definovat smysl této sekce jako "diskuze o mechanikách", proč se nemůže jmenovat "diskuze o machanikách"?

Proč prvně neudělat brainstorming o čem tahle sekce má být? Proč neudělat podsekce či přímo topiky "GNS", "CO vše je herní mechanika", "vliv mechanik na hru", "Proč nenávidíme a milujeme Alnaga" (eh, to mi ujelo, jen ale rozebírám co vše se v tomto topicu, který je ale úplně o něčem jiném, již rozebíralo) - to musíte sto věcí řešit v jednom tématu a podporovat tím chaos?
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5398
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 13:01

Markus, Tvoja verzia vedie k tomu, ze si ludia budu mysliet, ze tam nepatri medzihracska interakcia. Kde je v "systemoch a mechanikach" pre bezneho hraca tento rozmer? Nie je. Pojde tam, len ked sa bude chciet bavit o pisanych pravidlach. Naviac sa to bude prekryvat so Systemy, pravidla, statistiky.

A co takto namiesto slova teoria pouzit nieco, co naznacuje skumavy pohlad na hranie a dizajn? Trebars: Hlbsi pohlad na hranie a RPG dizajn?

Mne je hranica medzi O hrani obecne a touto sekciou intuitivne jasna, ale nie som schopny ju jednoducho sformulovat.

Napada mi takato struktura sekcii:

Zapisy z hrani
Roleplaying Open (nieco ako O hrani obecne)
Roleplaying Analyticky (nieco ako teoria)
Roleplaying Industry (cize kam idu RPGs, o vydavateloch a pod., asi najuzsia kategoria, mozno moze byt sucastou Zivot, vesmir a vubec)
Systemy a pravidla - otazky a odpovede (sucasna Systemy, pravidla a statistiky)
Herni svety a prostredi (aj ked sa dost prekryva s predchadzajucou podla mna)
Clanky a recenze
Zivot, vesmir a vubec (vratane Historie a realita, aj tak ma len 6 tem a podla mna sa tam hodi)
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7306
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 7. 2006, 13:08

Tys ZEŠÍLEL.

Problém tohohle Fóra neni, že by potřebovalo víc sekcí, problém tohohle Fóra je čistě a jenom Ron Edwards a popravdě ho už jen zato upřímě nesnášim!

Zpomeňte na něj a vykešlete se už na definování týhle sekce!

Než se v tom někdo začal hrabat, tak bylo každýmu jasný, co sem patří a co ne.
Jenže někteří lidé prostě musí hledat provlémy tam, kde nejsoum, místo aby se věnovali něčemu prospěšnýmu, že?

Sorry, že mluvim tak natvrdo, ale už mě to přestává bavit obcházet furt dokola
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5398
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 18. 7. 2006, 13:15

OK, OK. Smrskan odchazim... :>:o/

:D
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Zamčeno

Zpět na „Archiv oznámení a technických záležitostí“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti