Open gaming D&D v Praze

Zálohovaná témata projektu Open Gaming, který ve svých počátcích sídlil na tomto Fóru.
Zamčeno

Co si myslíte o veřejně organizovaném hraní?

Je to bezva nápad, taky bych se přidal
11
50%
Možná bych se podíval.. ze zvědavosti
10
45%
Moc mě nezajímá
1
5%
Vadilo by mi že se může přidat každý
0
Žádná hlasování
Je to hroznej nápad, to nemůže fungovat
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 22

Uživatelský avatar
wyrm
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 7. 2004, 08:51
Bydliště: Tolador - World of Dragons
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wyrm » 6. 12. 2004, 13:24

No koukám že se rozvířila trochu debata o těch nebojových situacích. Každopádně musím říct k tomu sobotnímu hraní že UK (ukecaní flákači NE ukrajinci :) ) postupovali ze začátku celkem rychle ale později opět potvrdili své jméno družinky že se zdrželi a tam kde měli být v 17:00 byli až ke konci kolem 20:00. Nu což zahrál jsem si asi 20 minut, ale užil jsem si trochu agresivity od Markuse a připomínám že někteří NPC mají celkem určitý pádný důvod se nevzdávat a dokonce zemřít radši než se vzdát(to je pro Jersona), jelikož ..... no nebudu to prozrazovat jinka bychom si neužili příběh.

Upřímně (Alnag , Markus a vlastně zbytek UK) : hnát se lesem po stopách, pak se vrátit a druhý den zkoušet jít stejným směrem, když mezitím v noci pršelo a stopy byly fuč....to je tak nějak trochu podivné jednání....;) No mírně nás to rozhodilo to se musí nechat, ale muselo se to řešit operativně a způsobilo to právě zmiňované zdržení...opravdu se stačilo držet příběhu a popřemýšlet co by asi tak doopravdy Vaše postavy udělali být v jejich kůži :)

Zkuste příště hodně uvažovat očima svých postav...a trochu více si uvědomit prostředí Cormyru do všech důsledků...stačí se vžít do středověku...pokud je i to problém tak Vám s tim příště pomůžeme... :-)= :wink:
Dragons rulez !

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3272
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 6. 12. 2004, 13:53

Mam malu otazku: ako doslo k situacii ze druzinka (kolko v nej vlastne bolo jedincov?) bojovala s 10 vlkmi?

Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 10:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen » 6. 12. 2004, 13:57

crowen píše:Mam malu otazku: ako doslo k situacii ze druzinka (kolko v nej vlastne bolo jedincov?) bojovala s 10 vlkmi?
Sejít večer z cesty, na okraji hor, uprostřed hustého lesa... navíc takhle na jaře, kdy jsou všechna zvířata hladová, to asi není nejlepší nápad.. ;)
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4829
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 12. 2004, 14:03

A navic to byly Vrrci a ti přeci dělají vrků vrků :)

Sosacek
Příspěvky: 20747
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2004, 14:12

nebyli to vlci, byli to DEMONI!

... ale potom co jsem misto utoku zahodil mec a potom se strelil sipem do prstu uz mne nic neprekvapi.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
wyrm
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 7. 2004, 08:51
Bydliště: Tolador - World of Dragons
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wyrm » 6. 12. 2004, 14:17

crowen píše:Mam malu otazku: ako doslo k situacii ze druzinka (kolko v nej vlastne bolo jedincov?) bojovala s 10 vlkmi?
No prostě při procházce v horách po cestě průsmykem kde jsou všude kolem lesy plné vlků...tedy spíše WORGů..to se tak prostě stane...:)
Dragons rulez !

Uživatelský avatar
wyrm
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 7. 2004, 08:51
Bydliště: Tolador - World of Dragons
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wyrm » 6. 12. 2004, 14:19

Sosacek píše:nebyli to vlci, byli to DEMONI!

... ale potom co jsem misto utoku zahodil mec a potom se strelil sipem do prstu uz mne nic neprekvapi.
Ale nebyli....určitě ne..to se Ti jen zdálo, ale jestli chceš démony tak příště klidně budou...viď Quasite ? :)
Dragons rulez !

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3272
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 6. 12. 2004, 14:20

A to su ti worgovia tak silny ze si trufli na skupinu ozbrojenych jedincov? Bolo to cez den alebo v noci (ak v noci, nebali sa ohna, ktorym si druzina svietila)? Nedali sa na utek, ked zistili, ze si na druzine vylamu zuby?

Ja nerypem, len ma zaujima, ako rozni ludia hraju stretnutie druzina vs. zver...

Sosacek
Příspěvky: 20747
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 12. 2004, 14:23

crowen: on to potom Sylvous celkem vyresil, kdyz carodejce na knowledge check rekl mimo jine ,,urcite to neni z tohoto sveta``.

EDIT: pokud jde o ,ostatni`, tak v nasich hrach se tohle jako moc neresi, pac mame ve skupince vladce zvirat, kterej umi ovladat prakticky ajkykoliv zvire a smecka vlku mu v nejmensim nedela problem. Parazvirata jsou neco malicko jinyho, nedavno jsme potkali housenku ktera se navrtava do vajec pterodaktyla a vznikne z toho housekopterodaktyl s magickejma schopnostma dlouhej asi 30 metru, tak s TAKOVYM zviretem bych se hadat nechtel. blby elfsky genetickomagicky pokusy :>;o)
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 10:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen » 6. 12. 2004, 14:35

crowen píše:A to su ti worgovia tak silny ze si trufli na skupinu ozbrojenych jedincov? Bolo to cez den alebo v noci (ak v noci, nebali sa ohna, ktorym si druzina svietila)? Nedali sa na utek, ked zistili, ze si na druzine vylamu zuby?

Ja nerypem, len ma zaujima, ako rozni ludia hraju stretnutie druzina vs. zver...
Worg(D&D verze) neboli Warg(JRRT verze) (česky Vrrk): Ilustrac z příruček D&D
Warg z LOTR2
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4829
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 12. 2004, 14:39

crowen píše:A to su ti worgovia tak silny ze si trufli na skupinu ozbrojenych jedincov? Bolo to cez den alebo v noci (ak v noci, nebali sa ohna, ktorym si druzina svietila)? Nedali sa na utek, ked zistili, ze si na druzine vylamu zuby?

Ja nerypem, len ma zaujima, ako rozni ludia hraju stretnutie druzina vs. zver...
1. neviš co je k tomu dohnalo a o tom opravdu nebudu mluvi veřejně na stránkách že
2. Malavolent evil inteligence
3. kdo nesteka :) kouse a kdo je v koute kouse dvakrat

Vrků, Mňau

Socacek: take se ti libi nase poposy Kritických neúspěchů?

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3272
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 6. 12. 2004, 15:10

Sylvaen píše:
crowen píše:A to su ti worgovia tak silny ze si trufli na skupinu ozbrojenych jedincov? Bolo to cez den alebo v noci (ak v noci, nebali sa ohna, ktorym si druzina svietila)? Nedali sa na utek, ked zistili, ze si na druzine vylamu zuby?

Ja nerypem, len ma zaujima, ako rozni ludia hraju stretnutie druzina vs. zver...
Worg(D&D verze) neboli Warg(JRRT verze) (česky Vrrk): Ilustrac z příruček D&D
Warg z LOTR2
no tak v tomto pripade chapem, uprimnu sustrast vsetkym pozostalym :-)

Uživatelský avatar
Jiron
Rytíř
Příspěvky: 1748
Registrován: 16. 10. 2004, 15:34
Bydliště: Praga Mater Urbium

Příspěvek od Jiron » 6. 12. 2004, 15:14

No bylo to v noci a měli jsme docela problémy neboť jsme ještě neměli zapálený louče (ale svítil nám meč) protože se teprvě čerstvé setmělo. Naštěstí jsme všichni přežili (ale já to měl těsný).


Long live to the Sebranka
"Když už to čůro vyndáš, musíš bejt připravenej ho použít"
obecná poučka o zbraních

Uživatelský avatar
Drizzt
Series Freak
Příspěvky: 1347
Registrován: 8. 7. 2002, 07:44
Bydliště: Somewhere around...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drizzt » 6. 12. 2004, 16:24

crowen píše:no tak v tomto pripade chapem, uprimnu sustrast vsetkym pozostalym :-)
Mno, ymslím, že jsme to zvládli v celku v pohodě. Hlavně díky Gray Wolfovi a jeho spomalovacímu kouzlu všichni přežili (i ti, co neuměj lozit po stromech :>;o) $D ).
Obrázek

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 6. 12. 2004, 16:46

Takže také moje slovo do pranice. :wink:
Hned na začátku chci říct, že jsem velice spokojen se sobotním hraním. Moc se mi to líbilo, bavil jsem se, odjížděl jsem spokojen, s úsměvem na rtech, a příště hodlám přijet zas.
Díky moc, pánové DM, bylo to fajn ;)

Je vidět, že rozdělení na dvě skupiny hře dost prospělo, kdy v každé skupině jsou lidi, kterým vyhovuje podobný henrí styl. Pokud můžu zhodnotit akci Ukecaných flákačů, tak je to nesrovnatelné s minulem, dost se role-playovalo, vynikly osobnosti jednotlivých postav, a myslím - doufám - že si zahrál každý.

Na tomhle místě bych se rád omluvil ostatním hráčům. Při zpětném pohledu mi došlo, že v konečné fázi hry (tj. zhurba poté, co jsme odvrátili přepadení), jsem byl až moc ukacanej. Ze začátku jsem se snažil spíš se zaměřovat na ostatní hráče a vyvolávat rozhovory, ke konci jsem asi hrál až moc na sebe.
Ke konci jsem měl až moc často slovo a přišlo mi, že jsem rozhodoval za družinu, za což se omlouvám. Je to asi jednak tím, že jsem chtěl dobře zahrát Leryla, který je dost impulsivní a do všeho kecá. Hlavní důvod ale vidím v tom, že družina v tu chvíli neměla žádnou vůdčí osobnost (očekával jsem, že se toho ujme jeden z paladinů, ale to se nestalo), a já jsem toho využil a nacpal do toho Leryla - protože já sám jsem vůdčí typ, ne proto, že by to byl Leryl. Prostě jsem se neudržel a přehnal jsem to.
Ještě jednou se omlouvám, do přístě slibuji, že se budu víc krotit. Neříkám, že Leryl zaleze někam do ústraní, to ne, to by nebyl on 8) Jenom se budu snažit nechat rozhodovat i ostatní.

Tak, toliko ke mě... Teď ke hře samotné.

Chválím DM za to, jak si rozdělili práci. Moc se mi to líbilo a myslím, že to dost pomohlo hře.
Na začátku Vlasák a Drizzt řešili paladinské záležitosti s Dalcorem, zatímco my posedávali v hospodě. V jinou chvíli jsem já, Kryptika a Jerson nakupovali u Wyrma, Alnag cosi řešil s Dalcorem, a zbylí si povídali u stolu, pak se to promíchalo, já šel nakupovat za Dalcorem, Drizzt byl u Wyrma, Vlasák se bavil s Yennem a Jerson balil Cryptiku :wink:
Skvělé taky bylo, že se našel prostor pro "prohlubování charakterů a vzájemných vztahů". Například ve chvíli, kdy mě a Jersona zavřeli, odešli jsme do koutku - do žáláře - a tam jsme si jenom tak povídali, zatímco ostatní něco řešili (sám nevím co, neví to ani Leryl, a je to fajn :wink:), později k nám přivedli čerstvě zatčeného Billyho... Super!
Vím, že tohle je hodně o tom, jak si to udělají hráči, ale líbí se mi, že i Sylvaen na to upozornil: "Jestli chcete, můžete jít někam stranou a role-playovat váš pobyt v žaláři."

Ještě jednou opakuji - potenciál tří DM byl tentokrát využit na jedničku.

Příběhově nemám výhrady, líbí se mi míra volnosti, která je tak akorát. Na jednu stranu mám pocit, že je prakticky jen na nás, co budeme dělat a jak kterou situaci vyřešíme, na druhou stranu se nestane, že bysme nevěděli, jak dál. Paráda.
Příběh je navíc celkem zajímavej, a jak řekl Sylvaen, není od začátku jasnej. Teď se nám to pěkně zamotává, já sám jsem zvědavej, jak se to vyvrbí.
A to navíc utnou hru v tom nejlepším. Dokonalej cliffhanger ve stylu amerických filmů. "Pokračování příště." Grrr... Já to asi nevydržím. :wink:
:clap:

Hu... Tak doufám, že jsem splnil požadovanou osnovu. Přichází zlomový okamžik...

ALE!!!

$D

No, vlastně bych měl říct: "Ale"
nebo spíš jenom:
ale


Výhrad nemám moc, a jsou to jenom drobnůstky, které nijak nekazí můj dojem ze hry.

Souboje jsou stále slabší část hry (i když tentokrát byly dynamičtější a lepší než minule), hra se zpomaluje, a hlavně mi přišlo, že po každém boji jsem strašně vypadnul z role - protože boje probíhají prakticky jako nějaká desková hra - a pak se do toho pracně zase dostával. Ale tohle neberu jako chybu DM, takže to není výtka. Až odezní diskuze o chybách, mohli bysme si popovídat o tom, jak zoptimalizovat boje a udělat je záživnější. Zatím to neřešte.

Realita a lpění na pravidlech je trošku kámen úrazu, ne jenom při bojích. Našlo se několik okamžiků, kdy se mě Jerson (o kterém ví, že hraje hodně realisticky) s pochybovačným pohledem ptal, proč se tohle děje, a já jsem jenom pokrčoval rameny.
Bohužel si díky své špatné paměti nevzpomenu na moc konkrétních situací. Chtěl bych, ale nejde to 8)

Napadá mě...

Hloupé brždění koní hodem kostkou. To mě fakt rozesmálo.Co je těžkého na zabrzdění koně?
Odůvodnění "zabrzdit běžícího koně před provazem není sranda" je s prominutím hloupost - koně v tu chvíli museli jenom jít, nevěřím tomu, že jsme hnali koně do běhu. Celodenní cestu by tím tempem sotva vydrželi.

Asi si na nic jiného nevzpomenu. Ale celkově se najde dost situací, kdy by stačilo zapojit selský rozum a ne kostky.

Kritická minutí jsou kapitola sama o sobě. Mám dojem, že je berete až moc kriticky. Uvědomte si, že z hlediska pravděpodobnosti je celých 5% útoků kritický neúspěch. To je každý dvacátý útok. Nikdo mi nenamluví, že dobrodruh na druhé, resp. třetí úrovni si každým dvacátým útokem propíchne nohu, zlomí tětivu, atakdále...
Jistě, šance na podobnou fatalitu tu je, ale nemůže to být úplně každý kritický neúspěch. To bysme potom byli banda cirkusáků.
Existují i jiné, nefatální alternativy - zbraň proklouzne v ruce, tudíž postava musí v příštím kole znova pořádně uchopit a má třeba postih na útok, nešťastným útokem si odkryje obranu a má postih na AC, atd...
V GURPSech je tabulka kritických neúspěchů, můžete ji brát jako inspiraci.

Toť vše...

Celkový dojem výborný. Hra byla parádní. Děkuji, tleskám, těším se na příště :wink:

Zamčeno

Zpět na „Open Gaming“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host