OG Brno 7.7.- trpaslíci

Zálohovaná témata projektu Open Gaming, který ve svých počátcích sídlil na tomto Fóru.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

OG Brno 7.7.- trpaslíci

Příspěvek od Invictus »

Na 7.7. je nahlášen termín pro OG.

Dobrodružství by měla být taková netradiční survivor záležitost v podzemí.
Všechny postavy budou trpaslíci, ale to doufám nebude pro ostřílené hráče problém . Bude to v oblasti předhůří Verberu ve středním Illerimeru. Dal bych odkaz na svůj projekt, ale tam se o Verberu a trpaslících dozvíte jen maličko. Jen toto:
Trpasličí území- pohoří Verber
Trpaslíci se za léta neustálých o přežití velice zocelili. Život ve Verberu je nebezpečný a obtížný. Kdo projeví jakoukoliv slabost, dříve či později na ni doplatí smrtí. Trpasličí rod v této oblasti není jednotný, centralizovaná vláda totiž není dostatečně flexibilní a trpaslíci se z toho již poučili. Nyní dávají přednost menším královstvím a kmenovým či městským uskupením. Těch je ostatně v samotném podzemí Verberu kolem sto třiceti a dalších šedesát v oblasti Aššámu, Fanvoru a na zemském povrchu Verberského pohoří. Nejmocnějším a ‚nejstabilnějším‘ je království Gonraden-bür, vedené králem a radou dvanácti starších. Hlavní město Baragun leží severovýchodně od Aššámu, asi deset kilometrů v hloubi Verberu pod horou Krincauk, i když všeobecně známo to není. Trpaslíci z Baragunu využívají k obchodnímu styku s okolím předsunutou pozici Rakin, ležící směrem k poušti na úpatí hor. Nachází se zde skladiště surovin, stáje, místnosti pro odpočinek, přijímací sál pro hosty, královské komnaty a samozřejmě ubytování služebných a vojáků. Pro trpaslíky je čest velice důležitá a řídí se proto různými morálními zákony, které obyčejní lidé nechápou a na druhu stranu nemají mnohé zábrany obyčejných lidí, zřejmě i proto jsou vztahy lidí a trpaslíků odměřené a omezené převážně na obchod. Trpaslíci obchodují se zlatem, stříbrem, mědí, železem, kamenem prvotřídní kvality a jinými nerosty či vzácnými drahokamy. Ostatní trpaslíci nebývají tak netýkaví, jako baragunští, ale i tak vstup do svých měst střeží a povolí vstup jen těm komu důvěřují, nebo je příliš důležitý a mocný , aby jej mohli zastavit. Nutno podotknout, že takových „důležitých“ je v oblasti poměrně málo a čím menší je město trpaslíků, tím menší respekt k takovým lidem mají a spíše dají svou důvěru dlouholetým obchodním partnerům, nebo skupinám dobrodruhů. Co se týče kmenů, ty se nesnaží bránit v průchodu nikomu, narušitele většinou rovnou zabijí. A většina jich nikdy neopustí svůj kousek domova, což platí i o městských trpaslících, kteří svá města opouští málokdy a pokud už se tak stane, buď odchází za prací , či lepší budoucností na jihozápad, nebo odchází zemřít*, a ani v jednom případě se nevrací. Přesto se nedá říci , že by byli trpaslíci nějak zaostalí. Sice mají méně kvalitní pomůcky, než například jejich příbuzní v Canthoru, ale i tak se jejich zbraně, zbroje a nástroje počítají k nejkvalitnějším výrobkům svého druhu, z čehož také vychází obchodování s okolím a projíždějícími karavanami.



Projev velitele důlní čety:
Uvědomte si, že patříte ke království Druban-vhadar! (Pekelné vršky), a že to je sakra dobrý království! A když žijete v našem nádherným podzemním městě Hatuk, tak se musíte umět vohánět. Jasný? Jsme tu na hranicích s Temným Verberem, na perifírii samotný trpošský země! Takže jsem povinní to tu udržet a dobře se u toho pobavit. A naštěstí nás poslední dobou otravujou skřetíci a dalšími mamrdi. Takže chlapi bych bejt váma, vezmu do pracek sekyru a jdu si ňákýho mamrda ulovit!
Na co čekáte?! Rozchod!

Vaše město je již pět dní obléháno. Bojuje se především o podzemní chodby, ačkoliv pevnost vyčuhuje i ze samotné hory ve které je město postaveno. I zde se střetávají obě armády. Vy sami jste na povrchu nebyli, ale slyšeli jste že prý skřetů je mnohem více než při minulých útocích a vypadá to, jako by stále přicházeli. Mají sebou ogry, chlupáče (bugbear) a měli sebou nějaké monstrum které mělo rozbít hradby, ale naštěstí se veliteli Gruzdanovi a jeho hochům podařilo zabít ho. Vy žijete úplně na nejnižším patře města a pracujete v šachtách o něco dále na severovýchod. Je tu v podstatě neustále tma, neútulno, ale je to váš domov, a vaše město.

Další den ráno:
Nějaké rány a volání tě probudily uprostřed spánku. Zdá se, že kolem chodbou probíhají nějaké postavy, nejspíš další spáči zburcovaní povykem. Nejspíš poplach. Skřeti zase útočí?! Vyskakuješ na nohy a snažíš se posbírat své věci, aniž by ses zapletl do svých po ránu neupravených vousů. Vyběhl jsi z pokoje chodbou směrem k síni shromáždění v chumlu svých kolegů a přátel. Najednou se silně otřásla země a podlaha pod tebou se prolomila, padáš.

Tolik k dobrodružství.
Naposledy upravil(a) Invictus dne 29. 6. 2006, 18:36, celkem upraveno 2 x.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Postavy pro volný výběr, můžete si samozřejmě upachtit i své vlastní, ale měli by to být trpoši.

Mabur: Vedoucí zdrumu Kovců, desetičlenné pracovní skupiny horníků. Trpaslík ve středním věku, energický, rozvážný. Přemýšlí nad vším co se děje kolem něj a pokud jej napadne lepší řešení situace, vrhne se na něj. Má přirozenou autoritu ostatních horníků (což by měli ostatní hráči "horníci" vzít do úvahy a chovat se podle toho), problémy a konflikty řeší s klidem, diplomaticky, s přiměřeným nátlakem. Je trochu jednodušší v uvažování, což ostatně všichni v jeho zdrumu, ale co čekáte od horníka? Není to lehká role, budete se muset kontrolovat, ale myslím že se určitě najde někdo kdo to zvládne zahrát.

Varbrt: Pravá ruka Mabura. Jeho dlouholetý přítel a přes pár kolen dokonce příbuzný. Silný, dobře rostlý trpaslík, který byl pro práci v dolech přímo zrozen. Nevadí mu nepohodlí, úplná tma po několik dní, stačí mu jíst jednou denně. Je rozvážný a celkem inteligentní, přestože svůj sintelekt moc neprojevuje, není příliš vzdělaný, ale pokud dojde k něčemu neočekávanému, dokáže chytře a rychle reagovat. Také proto jej mají jeho kolegové rádi a spoléhají na něj skor tak jako na Mabura. Na druhou stranu nemá žádné vůdcovské sklony.

Zotlen: Další člen zdrumu Kovců. Přišel do Hatuku z jednoho divokého trpasličího kmene na východě, s vidinou výdělku, rodiny a uznání. Skutečné příčiny jeho odchodu od kmene jsou trošku jiné (to prozradím až na OG). Silný trpoš zvyklý na drsné podmínky. Prostředí města mu přijde vyloženě luxusní a líbí se mu tady. Má jen trošku potíže s autoritami, přeci jen u něj doma bylo ve zvyku určit pravdu pomocí pěstí, tady se děje konverzací či co, prostě divné. Ale je tu teplo, plno jídla a i holky tu mají vousy jak se patří.

Štrum: (Nepatří mezi Kovce) Ne každý trpaslík může mít hrdinské jméno a velké kladivo. Štrum je téměř na dně společenského žebříčku ve společnosti. Jídlo si vydělává převážně žebráním, občas sebere něco co mu nepatří, ale jen když má skutečně hlad. Trpaslíci žebráky neradi vidí, ale obvykle jim alespoň něco dají. Je zanedbaný, špinavý a vyzáblý. Není vyloženě hloupý, ale nepatří k těm co by dokázali myslet nějak komplikovaně. Pokud je ohrožen, buď uteče nebo se schová.

Ferden Omgard: Strážný. Mladý trpaslík s vojenským výcvikem. Je vcelku disciplinovaný a oficiální autority poslouchá, ale rozhodně si nebude chtít moc nechat poroučet od civilistů, natož takových tupců jako jsou horníci. Bývá občas dost popudlivý, pokud se opije skončí to bitkou (což u trpaslíků ení nic zvláštního) Nenávidí skřety, sice proto nemá žádný reálný důvod, jen jsou to prostě skřeti, a to jsou hajzli které je nutné zabíjet. V boji se vyzná, a sekerou i kladivem se umí ohánět jedna radost.

Hasun Dolomben: Bolgarův* kněží. Starší trpaslík ošlehaný větry . Bílá fousiska i vlasiska. Takové humpolácké, ale poctivé. Pokud se dostanete do trablí budete rádi, že ho máte. Spoléhá se na sebe a na sílu kamene, a své možnosti dané od Bolgara, toho jedinýho správnýho boha, teda pokud se zrovna nehodí ostatní bohové. Má štěstí a ví o tom, pokud něco vypadá jako jasná sebevražda, jde do toho a dokonce to ten parchant přežije. Stáří si nepřipouští, ale občas už mu dochází síly.

Hampala: Stará trpaslice, taková místní babička. Většina místních trpaslíků se jejího věku nedožívá. Zažila toho mnoho a zná spousty příběhů, o velkých bojích, hrdinských výpravách a strašlivých monstrech, které vypráví vždy když je vhodná příležitost. Bývá často unavená a ostatní se o ní musí trochu postarat. Je smířlivé povahy, ale pokud prosazuje svůj názor, obvykle málokdo oponuje. Moudrá, dobrotivá, ale protřelá. Od života už toho moc nečeká, ale jak může tak pomůže.

Tyhle postavy jsou jen tak rámcové, menší úpravy, stejně jako určení vlastností, které nebyly zmíněny je čistě na vás.

Pokud mě ještě napadne něco zajímavého, dopíšu.

*Bolgar (nejedná se o herní postavu ) je bůh země, kamene, zemětřesení, tvrdých a těžkých věcí (bez legrace ), železa a hor. Uctívají jej kameníci, horníci, architekti, atd. Domény země a síla.
Iron Within
Iron Without
Zamčeno

Zpět na „Open Gaming“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host