Multikampaň s více vypravěči

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Súhlasím s Ecthelion s tým, že hranie cez 4um je možné.

Síce ešte nerobím súboj družín, ale už asi 3 roky hrám v rovnakom svete s dvoma družinami, ktoré riešia rôzne questy. Dokonca sa mi pred pól rokom stalo, že jedna družina "zamrzla" v strašidelnom dome. Jeden z nich sa len tak tak dostal mimo a našiel druhú družinu. Tá sa potom vrátila a pomohla prvej družine dostať sa von a trochu pobúrať mesto. Po tom, ako tesne predtým podpálili univerzitu to už až tak viditelné nebolo 8).

Posledné myslím 3 mesiace som pribral pomocné GMko, ktoré vedie druhú družinu so mnou ako hráčom. O 2-3 mesiace končím toto svoje ťaženie a chystám ďalšie, tentoraz fantasy ťaženie, v ktorom si chcem vyskúšať ďalšie mechaniky hrania cez fórum. Takmer isto skúsim postaviť i dve družiny proti sebe. Možno armády. Úprimne povedané mi bude smutno za týmto, už starým ťažením. Odohrávalo sa takmer výlučne v meste Midmark a jeho blízkom okolý. Hrám sa s ním už tak dlho, že sa mi občas sníva, že sa v ňom prechádzam :D.

Ale keďže stále omieľam 4um-4um-4um, rád by som vysvetlil prečo. Keď som bol mladý a slobodný, mohol a chcel som hrávať i každý deň. Teraz je už času málo a mám čo robiť postaviť družinu na piatkové hranie. I to sa nestretávame osobne ale len cez google+. Preto vidím veľký potenciál v síce pomalšom hraní cez fóra, ktoré na druhej strane dávajú čas na kvalitnejšie príspevky.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ecthelion »

Skenderax píše:Súhlasím s Ecthelion s tým, že hranie cez 4um je možné.
Ne úplně to, co jsem napsal. $D Nemyslel jsem přímo hraní přes fórum, jako spíš jednorázové porovnání a promyšlení plánů, které by udělali Vypravěči (samozřejmě online, přes ICQ nebo podobně).
Skenderax píše:Ale keďže stále omieľam 4um-4um-4um, rád by som vysvetlil prečo. Keď som bol mladý a slobodný, mohol a chcel som hrávať i každý deň. Teraz je už času málo a mám čo robiť postaviť družinu na piatkové hranie. I to sa nestretávame osobne ale len cez google+. Preto vidím veľký potenciál v síce pomalšom hraní cez fóra, ktoré na druhej strane dávajú čas na kvalitnejšie príspevky.
My jsme hraní play-by-post zkoušeli několikrát, dost dopodrobna jsme to probírali třeba s Conlaiem... ale bojím se, že jsme společně došli k tomu, že play-by-post je lost fight. Existuje spousta lidí, kteří play-by-post zvládají a žijí tím (výjimky z pravidla,chvíli jsem se účastnil questu, který jede tak sedm let), ale statisticky vzato prostě musí dojít k bodu, že zamrzne. Příkladem jsou dva play-by-posty, které se hrály na Fóru... ty vydržely každý myslím měsíc. Ale to už odbíháme.

Máte někdo nápad, jak takovou situaci elegantně (nebo i neelegantně) řešit :?:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Zob
Příspěvky: 170
Registrován: 16. 9. 2010, 20:25
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Zob »

Ecthelion píše:
Skenderax píše:Súhlasím s Ecthelion s tým, že hranie cez 4um je možné.
Ne úplně to, co jsem napsal. $D Nemyslel jsem přímo hraní přes fórum, jako spíš jednorázové porovnání a promyšlení plánů, které by udělali Vypravěči (samozřejmě online, přes ICQ nebo podobně).
Skenderax píše:Ale keďže stále omieľam 4um-4um-4um, rád by som vysvetlil prečo. Keď som bol mladý a slobodný, mohol a chcel som hrávať i každý deň. Teraz je už času málo a mám čo robiť postaviť družinu na piatkové hranie. I to sa nestretávame osobne ale len cez google+. Preto vidím veľký potenciál v síce pomalšom hraní cez fóra, ktoré na druhej strane dávajú čas na kvalitnejšie príspevky.
My jsme hraní play-by-post zkoušeli několikrát, dost dopodrobna jsme to probírali třeba s Conlaiem... ale bojím se, že jsme společně došli k tomu, že play-by-post je lost fight. Existuje spousta lidí, kteří play-by-post zvládají a žijí tím (výjimky z pravidla,chvíli jsem se účastnil questu, který jede tak sedm let), ale statisticky vzato prostě musí dojít k bodu, že zamrzne. Příkladem jsou dva play-by-posty, které se hrály na Fóru... ty vydržely každý myslím měsíc. Ale to už odbíháme.

Máte někdo nápad, jak takovou situaci elegantně (nebo i neelegantně) řešit :?:
Play-by-post časem umírá, to je bohužel tak (a nikdy to nebude tak dobré jako hra na živo). Mně se například ale osvědčilo odehrát kousek příběhu od checkpointu po checkpoint po chatu (google+, ajaxové chaty, kdovíco) a záznam stručně shrnout na fórum společně s návrhy termínů příštího hraní. Člověk má realtimovější hraní a zároveň se může vracet k tomu co odehrál.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Hrávam cez 4um už niekoľko rokov a verím, že to nie je mŕtvy smer... Respektíve, stále sa nájdu ludia ako ja, ktorých hranie bude baviť i touto formou :-D.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

Nabízí se otázka - kolik příběhů už jste takhle dohráli a kolik hráčů odpadlo? A jak dlouho to trvalo?
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Goran »

Taky je otázka co s hráči, kterým play-by-post nesedne.

Osobně mi přijde pro časově flexibilnější hráče nejlepší Jersonovo řešení, a pokud se hráči neslezou do stejného času, tak jde i to co psal Ecthelion - dva GMové se vždy mezi koly domluví, co a jak. Vlastně v tom není až takový rozdíl - akorát pokud je k dispozici skype/jiný komunikátor a stejný čas, tak kola mohou být kratší a všechno je to rychlejší a míň hrozí nekonzistence resp. přílišné znásilňování svobody hráčů ("Sem nemůžete - tam je druhá družina a s přímým soubojem se nepočítá." Nebo: "Vyhlašuju rewind - když jste procházeli tou alejí v půlce předchozího sezení, tak proti vám šli takoví a takoví týpci a chtěli se rvát. Sorry, dozvěděl jsem se to od jejich GMa až včera.")

Co se týče systému velitelů - tak to je sice použitelné, akorát je v takovém případě třeba si nejdřív s hráči dopředu hodně dobře probrat, jak hákliví jsou na deprotagonizaci. Kdyby měla nějaká postava umřít nebo jenom být vážně zraněná když u toho hráč nebyl (nota bene když kvůli tomu nebude hrát další tah, kdy by hráč klidně hrát mohl), tak to asi naštve kdekoho, ale leckomu stačí, když jeho postava má jednat jinak, než by ji vedl její hráč. Pokud někteří hráči patří do druhé skupiny, doporučuju se tomu vyhnout.

Jenže když si to vztáhnu na svou družinu, tak je použitelné (byť složitě) jenom to Jersonovo řešení.
K hraní se scházíme v nepravidelných intervalech jednou za týden až dva měsíce, a někteří hráči hrají třeba jednou za půl roku. Systém velitelů by použít šel, ale u nás už jsme si zvykli na systém "kdo nehraje, nemá postavu na scéně, nebo postava nebude moc aktivní". Ne že by většina hráčů nesnesla, když jejich postavy odcépéčkuju, a dokonce máme v partě aspoň jednoho rozumného hráče-velitele, který ostatní ani nepošle na sebevražednou misi (prostě protože to neodhadne), ani jim neprovede nějakou kanadu. Jenže i tak bych do bitvy pustil jenom postavy tří nejpravidelněji hrajících hráčů a doufal, že se nestane něco jako s Battlecruiserem (ani jednu hru nevynechal, a pak přešel na jinou školu a od té doby ani na jedné hře nebyl); poměr jeden týden v reálu (i to je u nás moc nejen na nejaktivnější hráče, ale hlavně na GMa) - jedna hodina ve hře je zabijácký.
Tím chci říct, že to sice může fungovat pro jiné skupiny, ale ne pro nás. Já osobně bych vymyslel nějakou možnost jak zajistit část družiny a internet v inkriminované době a hrál Jersonovým způsobem s těmi, které bych sehnal, i kdyby měl na místo určení dorazit jen jediný hrdina s NPC doprovodem. Pochopitelně, při napadení sídla družiny tak snadno rozdělit postavy nejde, ale aspoň někdy je to rozumné řešení nejen pro nás.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

K domluvě mezi dvě ma GM mám jednu výhradu - ve chvíli kdy vím co mí hráči udělají s nimi nemusím hrát.
Nejlepší efekt naší ultikampaně byl v tom, že hráči mohli reagovat na jiné hráče. Záměrně to zdůrazňuju, protože přidáním dalších druhžin do herního světa se tento stával pro hráče zajímavější a živější právě proto, že se v něm vyskytovali jiní "živí" lidé s nezávislým myšlením. A tihle lidé ve skupině vyprodukovali situace a zápletky, na které by jiný GM nepřišel, a co víc, tyhle situace byly dokonale uvěřitelné, i když občas neuvěřitelně pitomé (z pohledu jiné skupiny).

Ve chvíli kdy skupinu různých hráčů nahadím jedním GM je situace stejná jako když si do hry přizvu cizího GM, aby mi hrál bandu CP. Nic extra. Navíc efekt bude ještě horší, protože bude hrát za postavy hráčů.

K plánování dopředu mám výhrady - jednak žádný plán nevydrží první setkání s nepřítelem, a druhak by plány obou skupin musely být dost široké a přitom podrobné, aby se z nich vůbec dalo něco odvodit. Ve chvíli kdy si jedna skupina relativně podrobně naplánuje jeden způsob útoku a durhá věnuje čas a energii na to, aby byla včas varována před takovým nájezdem a mohla se připravit je plán první skupiny buď předem k ničemu, nebo bude prakticky k ničemu příprava durhé skupiny.

Pokud jde o časovou náročnost - samozřejěm že soubojáky řešící pět sekund reálného času detet minut nebo půl hodiny jsou úplně mimo mísu, ale ve chvíli kdy se pět minut boje dá vyřešit za deset minut hry, protože se neřeší každý vystřelený náboj, je to mnohem lepší.

Ale hlavně - multikampaň funguje dost blbě, když jdou skupiny přímo proti sobě. Hráčské postavy často zabíjí nepřátele - proč by dělaly výjimku u jiného, pravděpodobně velmi inteligentního a zkušeného nepřítele? V horším případě by ho chtěly vyslechnout. Jednodušším řešení je vysvětlit hráčům, že se v současné chvíli jejich skupiny nemůžou sejít a pobít se (navíc v doprovodu nějakých CPček, to je hodně hloupý nápad na kočírování). Prostě pokud stojí proti sobě, tak svými akcemi se můžou poškozovat jen nepřímo. A když má dojít k přímému střetu, tak jedno je jednodušší když se všichni hráči na jedno sobotoní odpoledne domluví a sejdou. Když se dokáže sejít dvanáct lidí na jednu skupinu RPG, nevidím důvod proč by se nesešlo dvanáct lidí ve dvou skupinách.

Hraní přes fórum jsem provozoval dlouho - z osmi her se dohrály jen dvě (z toho jsem jednu vedl), zbytek vyšuměl do ztracena, v žádné z nich nevydrželi všichni půsovní hráči, ale jen ti, kteří už byli předem profiltrováni z předchozích her. Přitom jedno dobrodružství trvalo skoro rok odehrát - místo nějakých osmi, maximálně deseti hodin. Přitom je třeba čekat na reakce pomalejších hráčů, zatímco ti s častým přístupem na net dokážou vyprodukovat mnohem delší a častější příspěvky, což ostatní demotivuje. Navíc si postavy nepamatují, co se událo včera, protože pro hráče to bylo před několika měsíci. Boje v play by post jsou neuvěřitelně zdlouhavé a pomalé, zejména když se řeší kolo po kolu po deseti sekundách.

Jsem pro zprostředkované on-line setkání hráčů, když už nejde setkání osobní. Zbytek mi přijde jako mrhání potenciálem hry.
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ebon Hand »

Mě přijde idea multikampaně s více vypravěči jako velmi komplikovaná a těžko uchopitelná. Pokud má mít kampaň ústřední motiv a zápletku, tak by si prakticky neustále museli GM slaďovat pohled na vývoj děje, aby jej hráčům předkládali co nejpodobněji a stejné NPC se chovali v obou podáních konzistentně a nebyli to schyzofrenně rozpolcené osobnosti. Také znalost a podání prostředí by měli mít oba GM perfektně sladěné. Imaginace hráčů by v podání každého GM mohla fungovat odlišně, takže by každá družinu tu stejnou věc mohla vidět trochu odlišně.
A přichází tu zásadní problém, že by družiny prakticky nemohli interagovat, pokud by se rovnou nesešli. Takže by se většinu času ovlivňovali jen nepřímo. JInak by postavy musel jednotlivý GM představovat jako NPC, ale tady naráží na problém, že tu druhou skupinku vlastně nezná, protože s ní nehraje. Pokud by mělo docházet jen k hernímu interagovaní bylo by potřeba prostřídat všechny PC se všemi GM, aby se vůbec poznali a GM o nich byl schopen nějak reálně hovořit.
Přišla mi docela zajímavá myšlenka pravidelného scházení všech hráčů na pivu, kde by si předali potřebné informace, názory a sladili si postup. Řešit toto pouze herní formou a dodatečnými hlášeními mi přijde jako zcela nedostatečné. Nevytváří to žádnou interakci. A taky je problém, že vždy bude část hráčů, kteří prostě hlášení nepíšou a ani nereaguji na ty napsané. Takže skupinky budou fungovat autonomně a pouze budou akceptovat důsledky činů opačné skupinky. Nedojde k požadované kooperaci a sladěném "tahu na bránu".
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Mne sa možno na rozdiel od vás myšlienka MM(O)RPG formou 4um veľmi páči. Uznávam, že jej realizácia i myšlinka je výrazne zložitejšia ako video MMORPG, ale tiež by bola zameraná i na inú cieľovú skupinu.

Nie hrdinov, čo chcú len zabíjať všetko čo sa pohne a pri tom mať pocit spoločenskej a možno i kooperatívnej hry.

Skôr tu vidím cieľovú skupinu hráčov z časovým obmedzením. Hráčov s časom na kvalitný alebo aspoň presudokvalitný príspevok. Hráčov, ktorý radi príbehy žijú a tvoria.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Goran »

Je pravda, že zatím nejtěsnější kontakt soupeřících postav mimo stejnou družinu (vrah někoho zabil a další sezení to vojenský kaplan vyšetřoval) by s různými GMy nešel zdaleka tak hezky, jak to bylo s jedním GMem (dva GMové si mezi sebou neřeknou všechny detaily, které se mohou ukázat jako důležité).
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ecthelion »

Ebon Hand píše:Mě přijde idea multikampaně s více vypravěči jako velmi komplikovaná a těžko uchopitelná.
Ebone, mě taky. Ale láká mě. Proto zneužívám toto téma, abych si utřídil myšlenky a zjistil, jak to vidí ostatní (a zpracoval jejich vstupy).

Ebon Hand píše:Pokud má mít kampaň ústřední motiv a zápletku, tak by si prakticky neustále museli GM slaďovat pohled na vývoj děje, aby jej hráčům předkládali co nejpodobněji a stejné NPC se chovali v obou podáních konzistentně a nebyli to schyzofrenně rozpolcené osobnosti. Také znalost a podání prostředí by měli mít oba GM perfektně sladěné. Imaginace hráčů by v podání každého GM mohla fungovat odlišně, takže by každá družinu tu stejnou věc mohla vidět trochu odlišně.
Bude vadit, když budou vidět svět trochu odlišně? Já jsem nad tím přemýšlel hodně a zjistil jsem, že ne. Pod každým Vypravěčem bude svět vypadat trošku jinak... stejně NPC se možná budou chovat trošku jinak... ale... ono to nevadí, protože nikdo nehraje v obou skupinách zároveň, takže to nikdo ani nezjistí. Tyhle dvě hry se budou mírně korigovat ke společnému obrazu kontaktem Vypravěčů a tím, co napíšou jako zápisy hráči... ale i tak se budou hrát trochu jiné hry. Jenže ve "stejném" světě, kde se všechny družiny mohou ovlivňovat.
Ebon Hand píše:A přichází tu zásadní problém, že by družiny prakticky nemohli interagovat, pokud by se rovnou nesešli. Takže by se většinu času ovlivňovali jen nepřímo.
Interakci družin jsme řešili vtomhle tématu dřív a zatím jsem pro sebe dospěl k tomu, že jejich setkání je výjimečná událost, která je vždy záměrná. Jinak existují vedle sebe a ovlivňují se nepřímo (ale i to je perfektní... protože nezvítězit u mostu, protože zálohy šly Brňákům... je něco jiného než kdyby se neobjevily z důvodu anonymního obléhání nějaké hlásky).

V současné době řeším, jak přesně by ta interakce měla vypadat, když už je záměrná. Přemýšlel jsem nad tím, že by se to rychle vyřešilo v rámci debaty obou Vypravěčů a hráči dostali výsledky (což podle mě pořád je možnost pro okrajové šarvátky a věci, které nejsou důležité), ale Jerson a Goran mají pravdu v tom, že to přichází o dost atmosféry. Určitě je možné společné sezení družin, ale je dost nepraktické (umím si představit, že pro dost družin i časově nemožné)... a snažím se vymyslet nějaké elegantní řešení, které by bylo použitelné a uspokojilo jak hráče, tak bylo rozumné.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Ecthelion píše:
Ebon Hand píše:Mě přijde idea multikampaně s více vypravěči jako velmi komplikovaná a těžko uchopitelná.
Ebone, mě taky. Ale láká mě. Proto zneužívám toto téma, abych si utřídil myšlenky a zjistil, jak to vidí ostatní (a zpracoval jejich vstupy).
Som skutočne veľmi zvedavý, kam sa bude ďalej táto debata uberať a kedy vznikne prvá Multikampaň :D.

Ja za svoje pôsobenie na poli hrania s viacerými družinami v rovnakom svete (stále hovorím o hraní cez písanú formu - písmenkové MMORPG) mám najväčší problém ani nie tak z riešením sporov a kontaktov medzi družinami, ale s plynutím času. Čím viac družín GM spravuje, čím viac GMom v rovnakom svete je, tým väčší problém je s udržaním "rovnakého" času.

V poslednom ťažení, ktoré o zopár mesiacov končím, sa družina dostávala stále hlbšie a hlbšie do kontaktu s "mŕtvymi" bohmi a tak nebol problém zrýchliť alebo spomaliť čas tak, aby sa dve skupiny stále stretli keď to bolo vhodné a naopak nestretli, keď si to GM neprial. O chvíľu začnem hrať nové ťaženie s dvoma, možno troma družinami a dvoma GM. Keďže tam už nebude božský element, trápi ma, ako budem narábať z časom. Sami to poznáte, družina sa niekde pobije a potrebuje doliečiť. Zaparkuje v krčme a "pustí" čas. Na druhej strane druhá družina práve rieši niečo veľmi podstatné a bude jej trvať 3-4 dni zahranie 3-4 hodín. Na základe týchto info potom napríklad kontaktujú druhú alebo tretiu časť družiny a požiadajú o pomoc.

Teraz hráme tak, že hráč vidí len to, čo MÁ vidieť (sú v oddelených fórach s riadeným prístupom). Napadlo ma, že by sa informácie zdielali a tak by sa mohli baviť i hráči, ktorý práve nehrajú... Sám však nemám v tomto zmysle jasno...

Bol by som celkom rád, ak by ste mali nejaké návrhy a nápady :).
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ebon Hand »

Zdar Ecthelione, přiznám se, že jsem reagoval hlavně na Jersonovu představu Omegy. Věřím, že tvé spojení s bratrem je na tak vysoké úrovni, že jste asi jediná dvojice, o které si myslím, že by byla schopná hrát s konzistentní představou kampaně a jejího podání. Proto jsem uvádět to, že Jerson počítá s tím, že by se agenti u GM prostřídávali. Pokud prostřídání není plánované, jsou odlišnosti nepodstatné, nedojde totiž k jejich konfrontaci.

Skenderax: Já jsem ve své multikampani řešil čas jako relevantní a různě jsem události switchoval po časové ose, aby je mohli začít obě skupiny. Hráči s tím neměli problém. Protože interakce skupin pro mě byla přednější. Jedná skupina byla "kladná" ostatní byli záporáci. Hráči být konfrontováni s výsledky záporných skupin, protože to pro ně bylo vždy překvapivé. Dodnes si pamatuji jejich komentáře, když začali rozkrývat Aljenův plán ovládnutí města a království. Komentáře ve stylu: "Ježíš to jsou zmrdi, ty to maj vymyšlený!" byly ty jemnější. :-) Bylo to fakt dobré.
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Ebon Hand píše: Dodnes si pamatuji jejich komentáře, když začali rozkrývat Aljenův plán ovládnutí města a království. Komentáře ve stylu: "Ježíš to jsou zmrdi, ty to maj vymyšlený!" byly ty jemnější. :-) Bylo to fakt dobré.
:-D xaxaxaxa :-D

si viem živo predstaviť
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Aljen »

To bola podl mna dost specificky predurcena hra. Ecthelion chce nieco ine.

S Ebonom sme hrali slezinovy one-shot ktory mal vygenerovat atmosferu, color a uveritelne situacie kultu s ktorymi sa PC jeho main kampane stretnu ako realnimi minulymi Udalostami . Uz pred hrou sme sa s Ebonom ale dohodli:
1. Postavy kultu a MainPC sa nikdy nestretnu (cize netreba riesit deprotagonizaciu nepritomneho hraca)
2. Hlavne postavy su MainPC, kultisti budu tahat za kratsi koniec ak by doslo k nejakej desynchronizacii
3. Nebolo treba ladit vsetky detaily. Kult proste vyvijal kadejaku podvratnu cinnost (ako leader Vogor Ike som main rysy navrhol) Ebon mal ale hlavne slovo v tom co konkretne Kult urobil ak by na to prislo aj bez toho ze by sme ako Hraci kultistov o tom vedeli.

Main PC realne nijak nemohli zabranit tomu co sme my naplanovali a odohrali to.
Nemohli zabranit "otraveniu" ciganskeho minibossa v pristave
Nemohli zabranit vyvrazdeniu neplaticovej rodiny
Nemohli zabranit zasiatiu paranoje do radov Leadrov okrajovych kultov
Nemohli zabranit pokecu ohladom financii s miestnym obchodnikom

Proste ked zacali svoju sesnu toto sa dozvedeli ze sa stalo (alebo sa dozvedeli to co Ebon uznal za vhodne a s takou mierou pravdivosti aku sprostredkuju Urban Legends - kedze kult posobi skryte)

Je otazne co by sa stalo ak by MainPC rozhodli ze nas musia fyzicky najst a vysmazit. Vogora by samozrejme zabit nemohli (kedze je to sneaky bastard s tuctom zadnych vratok) ale vyradit z pribehu urcite. Ja ako hrac by som to akceptoval prave preto ze to bola vedlajsia postava. Viem ze my ako vedlajsie postavy by sme to proste neurobili, lebo tak som aspon ja chapal nasu hracsku ulohu :)
---
Podla mna sa da hrat multikampan sa da akurat takymto "Kolovym- Tahovym" sposobom kedy jedna skupina reaguje na druhu pricom ich aktivoty sa nikdy nepretnu v realnom case. Vzdy sa len dozvedia ze druha skupina medzitym co ste robili hento spravila toto a toto- pricom to nemusia byt kompletne info. A naviac existuje socialny kontrakt ze skupiny nepojdu priamo proti sebe (takze nebude nikdy nutne riesit fyzicky konflikt medzi postavami).
Tiez je asi celkom doleziteaby sa obe skupiny stretavali aspon priblizne pravidelne, alebo aby sa ich aktivity nemohli navzajom zabit bez moznosti reagovania. Ak jedna skupina hra 2x tyzdenne a druha 2x rocne tak ta druha by mohla byt kus prekvapena ze sa ich "ich" Fiktivny svet" rapidne zmenil kym "oddychovali v krcme".
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů