Multikampaň s více vypravěči

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Quentin »

ecthelion píše:Musím se přiznat, že mě multikampaň docela láká. Článek je moc pěkně napsaný, shrnuje body, kde by mohlo dojít k problému a navrhuje řešení. Při čtení textu mě ale napadla jiná myšlenka - multikampaň ne v tom smyslu, že ji vede jeden Vypravěč, ale že se vzájemně ovlivňuje několik herních skupin (skupina v Bratislavě vyhodí do vzduchu most a drží předmostí, zatímco košická obsazuje vesnici... a jejich vzájemné výsledky se promítnou do celkového obrazu). Asi by to bylo náročné na koordinaci... ale docela se nad tím zamýšlím. Takže moc díky za inspiraci.
Jsem si skoro jistej, že nevýhody nevyváží výhody, ale tak čistě akademicky, jak by jste na to šli?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

taková multikampaň je můj cíl pro Omegu. abych všechny skupiny nevedl já, ale bylo víc vypravěčů - koordinátorů skupin,každý hrál se sumu skupinou, každá skupina psala vlastní hlášení, které by měly k dispozici všechny ostatní skupiny a mohly je využívat jako zápletku pro své hry. moje představa je taková, že některé skupiny se zaměřují spíše na diplomacii a jednání, jiné na bojové a obecně násilné akce a jiné na získávání informací bez přímé konfrontace. takže jedna skupina může zjistit, o co jde nějaké tajné organizaci, druhá skupina na základě tohoto zjištění dostane za úkol ukrást prototyp a třetí bude předtím nebo v podobném čase zpracovávat nějakého maníka z té organizace. Nebo napřed akční skupina udělá potíže, diplomatická je bude řešit a výzvědná bude zjišťovat, jakou škodu první skupina udělala.
Na southconu bylo dobrodružství asi pro pět skupin, které hrály paralelně, měly za úkol zabránit válce a každá skupina řešila jednu věc,pomoc sousedů, zjištění cílů, atd. V půlce se sešli, měli si vyměnit informace, prostřídat lidi a pokračovat. jen hlavní PJ to měl dost nalinkované včetně toho, kolik postav by kde mělo zemřít, některé skupiny hrály déle než byl stanovený čas a vůbec organizace vázla - ale já se toho neúčastnil.
Každopádně podmínky pro styl který bych rád hrál jsou pravidelná sezení, psaní hlášení a dalších cílů, a taky schopnost hráčů nechtít vyřešit všechno hned a jen sami.
Nějaké současné akce jsou vyšší level, na druhou stranu díky technice by nebylo až tak těžké zajistit navázání vzdáleného kontaktu (telefon/telepatie) mezi dvěmi skupinami hrající fyzicky v jiných městech. jen by bylo třeba dobře hlídat herní čas a sfázovat ho.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Aljen »

Ako by si riesil vytvorenie hlavneho pribehu?
Existenciu hrozby X, jej najblizsie a mozno aj finalny plan, spolu s vizualnymi detailami. Samozrejme nehovorim o railroade, ale o zakladnej kostre, settingu a mozno konkretnych uzlovych bodoch z pohladu antagonistov.

To vsetko by si pripravil vopred spolu s ostatnymi rozpravacmi?
Lebo bez pociatocneho nastavenia je sice fajn ze kazda skupina riesi svojim sposobom, ale mala by aspon okrajovo riesit ... rovnaky pribeh. Inak tomu mozes hovorit Omega ale davat aspon akutaku hlavu patu rozlicnym hlaseniam ked ich bude chciet iny rozpravac vyuzit pre svoju skupinu bude strasny chaos.

Alebo cisty sandbox, random tabulky a spolahnutie sa ze ved sa to nejak vyvinie?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od OnGe »

Aljen píše:Ako by si riesil vytvorenie hlavneho pribehu?
Existenciu hrozby X, jej najblizsie a mozno aj finalny plan, spolu s vizualnymi detailami. Samozrejme nehovorim o railroade, ale o zakladnej kostre, settingu a mozno konkretnych uzlovych bodoch z pohladu antagonistov.
Je skutecne potreba?

Prirovnal bych to ke sborniku povidek, ktere jsou sice zasazeny do stejneho prostredi, treba v nich i figuruji stejne postavy a obcas se jedna odkazuje na druhou, ale v podstate na sobe moc nezaviseji a kazda je o necem jinem. Nemusi svuj svet nekam posouvat, nebo mit nejake klicove stycne body.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Vallun »

Něco podobného mi včera popisovala kamarádka, že dělají jako larp...na sraz přijede více družinek, s každou jde jeden vypravěč a řeší se úkoly, které se vzájemně ovlivňují...mohou si pomáhat atd. ale některé skupinky jsou oponenti, někdy se oponentnis tanou sze zabitých nebo změněnch členl vlastní družinky

Možná by stálo za to něco v rpg takového zkusit připravit na sraz?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

hlavní příběh mi vypadl z několika prvních misí (asi tak z deseti až patnácti). nebo spíše vypadlo několik hlavních linií, které spolu zatím nesouvisí, ale to neznamená, že se souvislost nedá najít později. některé souvislosti dokonce navrhli hráči, když si všimli podobného chování lidí v jinak nesouvisejících případech. a klidně přiznám, že předtím jsem na žádnou souvislost nepomyslel, ale teď jí tam vidím - minimálně v tom, že hlavní týpek cizí organizace v obou případech používá podobné metody na své ovečky. I když cíle, metody i uspořádáni mají obě skupiny jiné.
Některé mise nemají žádnou souvislost s ničím jiným - snad kromě toho, že v hlášení jedné z nich byla zmíněna německá archeologická skupina, se kterou se ale agenti nepotkali, fakt o nich zazněla jen jedna zmínka, zatí
mco v jiné misi byla jiná skupina německých archeologů cílem. V první misi šlo o zombii, ve druhé o egyptské mýty, ale v obou šlo o oživení mrtvých. a v úplně jiné misi šlo o němce, který zkouší přenést vědomí z mrtvoly do živého člověka.
Ty mise vůbec nesouvisely, když jsem je vymýšlel, a ani teď nevím, jak přesně souvisí. ale pokud by někdo začal zkoumat, kdo stojí za výpravou v Egyptě, pak se vrátil do místa se zombií a zkusil zjistit, kdo poslal tu druhou výpravu a pak zjišťoval, kdo platí toho doktora, třeba by našel společného jmenovatele. ale třeba by ho taky mohl vytvořit - když se nějaký německý okultista začne o tyhle věci zajímat a s pověřením od SS začne takové lidi shromažďovat.

Takže nevidím velký problém v tom, když několik skupin začne hrát v tom samém světě, každá pojede po vlastní linii s několika větvemi a jejich příběhy se propletou až dodatečně a ani ne moc řízeně. Jen jednotliví vypravěči musí vzít v úvahu, že to co odehráli může jiná skupina posunout nečekaným směrem.

Quentine, jaké nevýhody multikampaně jsi měl namysli?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Quentin »

Jerson: Nemluvím o běžné multikampani. Že hraje jeden vypravěč s více skupinami v jednom světě mi nepřijde jako vůbec nic nového. Spíš si nedovedu představit synchronizaci mezi třeba třemi vypravěči na jednom světě, zejména jedná-li se o generic fantasy sandbox (což je to, co mě hlavně zajímá).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

no hraju to deset let a jen o něco kratší dobu to píšu sem na fórum, tak doufám že to nic nového není. ale zajímaly mě právě ty komplikace když by hru vedlo víc vypravěčů v jednom světě a jejich skupiny spolu nepřímo interagovaly.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od vzteklina »

pak se dvě skupinky sejdou v hospodě a jedna povidá druhé "takže to ste vy, ti žabaři co to tenkrát podělali a my to za vás museli žehlit" :-) děje se něco takového?
Quentin: hele co to je generic fantasy? nepovedlo se mi to vygooglit nejak jednoduše :-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

Spíše se sejdou na misi a řeknou si to. 8)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše:no hraju to deset let a jen o něco kratší dobu to píšu sem na fórum, tak doufám že to nic nového není. ale zajímaly mě právě ty komplikace když by hru vedlo víc vypravěčů v jednom světě a jejich skupiny spolu nepřímo interagovaly.
Nedovedu si představit, že by na jedné fantasy mapě hrálo víc vypravěčů. Museli si fakt rozumět a hodně komunikovat (jako ecthelioni třeba), aby se nepohádali. Už jsem si moc zvykl na to, že v settingu i pravidlech mám doma poslední slovo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jarilo »

Tzn. že Quentin by byl Master of GMs a ti ostatní by mu byli podřízeni a je to ne? = )

Mě se líbí multikampaně s jedním vypravěčem, v podstatě jsme to částečně okusily během sleziny s Ebonovo Dračím kultem, zejména teda jeho družina. A bylo to cool, svět jakoby mnohem více ožil.

U více vypravěčů bych měl asi podobný problém jako Quentin, respektive ti další vypravěči by museli jet na stejné vlně, hodně.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Vallun »

Two level game... Království tvořené knížecími a vévodstvími, v několika z nich hrají družiny své příběhy vedené PJ, kteří mají dvojí roli - jednak PJ a zároveň druhak kníže té které končiny, přičemž sami hrají svou hru před Generálním PJ:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Bolo by famózne, keď by sa nejaká skupina ľudí podujala spraviť server na štýl World Of Warcraft ale vo forme textových RPG. Myslím, že by to mohlo mať veeeeeľky potenciál. Kecanie v krčmách, tvorenie nových družín, jaskyňe, dobrodružstvá. Alebo i súboje armád, kráľovstiev, sieti alebo organizácií. Fuuuu, tu by sa skupina PJov mohla vyšantiť jednabáseň.

Ja by som sa na také PJovanie dal ukecať :D .
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od OnGe »

Skenderax píše:Bolo by famózne, keď by sa nejaká skupina ľudí podujala spraviť server na štýl World Of Warcraft ale vo forme textových RPG. Myslím, že by to mohlo mať veeeeeľky potenciál. Kecanie v krčmách, tvorenie nových družín, jaskyňe, dobrodružstvá. Alebo i súboje armád, kráľovstiev, sieti alebo organizácií. Fuuuu, tu by sa skupina PJov mohla vyšantiť jednabáseň.
Takovych pocinu uz par je (no, nebo alespon bylo - a kdyz o tom premyslim, vlastne se jednalo vzdy o jakysi shluk vzajemne nesouvisejicich dobrodruzstvi, takze asi ne uplne to o co myslis). Jeden cas jsem, shodou okolnosti, neco takoveho planoval, ale ohlasy byly spis vlazne az negativni. Je tedy pravda, ze to bylo v dobe pred WoW, ale i tak :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 7 hostů