Multikampaň s více vypravěči

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ecthelion »

onge: Pokud by se prováděly takovéhle podrobné zápisy, tak by těžko došlo k situaci, kdy by Vypravěč nevěděl, že se družiny můžou potkat (hrají téměř jistě v jiný čas). Ale pokud by se to stalo, tak bych to nijak tragicky neřešil - první družina šla prostě dřív spát a do deníčku může přidat dodatek: "Když jsme šli spát, dole v hospodě se nějací idioti porvali. Udělali ze síně kůlničku na dříví, takže jsme si ráno neměli na co sednout (všechny lavice si rozbili o hlavy)."
Prostě se minou, není žádný záměr, aby se potkali - neřešil bych to.

Osobně myslím, že nějaké záznamy o hraní musí existovat, aby to "společné hraní" mělo smysl... ale po dnech bych to vážně za sebe nezvládal. Shrnutí toho, co se stalo, kde postavy byly a zajímavých věcí by asi úplně dostačovalo...
Quentin píše:3-4 skupiny mi prijdou rozumne maximum. Pak uz bys to musle vzit vazne, udelat tomu web a nejak vic to organizovat.
Já to vidím podobně. Víc než pět skupin by se tak nějak "kamarádským" způsobem už asi nedalo uhrát a bylo by potřeba to shora nějak organizovat a dirigovat... což už není až taková zábava.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Quentin »

Mimochodem já bych do toho s někým šel, ale muselo by se hrát v našich pravidlech (playtest jako přidaná hodnota) a mapu by jsme museli dělat pěkně společně na skype. Jednou týdně pokecat půl hodiny o tom, co se událo a připravit kousek settingu nezní tak tragicky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

V předchozí multikampani si jeden z hráčů psal dost podrobný deník, a Ebon si taky vedl poznámky. Nicméně protože si je předávali zprávy, tak nebylo těžké sladit výskyt více skupin na jednom místě.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Quentin píše:3-4 skupiny mi prijdou rozumne maximum. Pak uz bys to musle vzit vazne, udelat tomu web a nejak vic to organizovat.
Ja to vidím tak, že okolo 5+ skupiniek na jedného GM ak by mal čas sa tomu venovať. Záleží ale na GM-ku, aký je zbehlý a koľko času na vedenie hry v skutočnosti má a koľko je ho ochotný minúť.

A vlastná stránka by bola veeľkým bonusom...
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 17:03
Bydliště: Marzipan

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Trevenorboven »

Quentin píše:Nedovedu si představit, že by na jedné fantasy mapě hrálo víc vypravěčů. Museli si fakt rozumět a hodně komunikovat (jako ecthelioni třeba), aby se nepohádali. Už jsem si moc zvykl na to, že v settingu i pravidlech mám doma poslední slovo.
A ejhle, here we go :D
Válka neni cukr.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Vďaka Morechovi, Quentinovi a Alistarovi som začal po dlhých rokoch hrania len cez forumy hrať i naživo cez net. Pomaly sa do GMovania i skutočne dostávam :-D.

Tak alebo tak som čím ďalej tým viac presvedčený, že ak by sa našla skupina zapálených ľudí, vedela by vytvoriť niečo ako svet World Of Warcraft ale v hraní cez forum alebo dokonca naživo (cez net). Dokonca som presvedčený, že by sa z takého servera dal spraviť zdroj príjmov.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

To by mě zajímalo, z čeho bys chtěl mít příjem. Myslíš že Abarin nebo Andor své tvůrce nějak živí?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ecthelion »

Dělám si sem jen mentální poznámku zase k vzájemné interakci postav. Pokud jde o mocnější postavy, které mají nějaké území a vazaly... a dostanou se spolu do křížku, jak to řešit? :think:

Vezměmě to konkrétně (četl jsem teď zápis ze Shadowrunu, tak příklad s dovolením naladím do něj $D). Pokud Faskal ovládá s přáteli Nusle, zatímco v Brně hraje družina (fiktivní) za motorkářský gang... co když Faskalova postava nasere místní pobočku gangu, která požádá mateřskou pobočku v Brně o posily proti Nuslím. Do Prahy přijíždí třicet nasraných a po zuby ozbrojených motorkářů, které vedou brněnské postavy (a ještě je posílí další motokráři z pražské pobočky)... zatímco Faskalův Šerif chystá obranu Nuslí a rozmisťuje orky do pozic a vztyčuje barikády... co teď?

:arrow? Odehrát to společně je utopie... zatím mi vychází jako nejjednodušší rozumné řešení to, že Brňáci připraví nad mapou plán útoku, zatímco Pražáci plán obrany... obě skupiny předají plány Vypravěčům, kteří se přes net zkontaktují, porovnají je a rozumně vymyslí (nebo odhážou) výsledek. Muselo by se samozřejmě stanovit pravidlo, že v takovém střetu by nemohla žádná z postav zemřít (pouze být zraněna) a obě strany by si stanovily cíle a za jakých okolností se zdekují ("Pokud budou ztráty narůstat a přijdeme o 25% lidí, odvoláme útok." "Pokud nasadí tanky, pak navrhuji rychlý ústup." "Zkusíme způsobit co nejvíc škody, ale jak budeme mít první mrtvé, tak se stáhneme." "Pokud se nedostaneme za barikády do hodiny, stáhneme se.")... a mohlo by to fungovat. Vypravěči se oběma skupinám snaží připravit co nejzajímavější příběh, takže tuhle událost by vyhodnotili společně a pak to předali jednotlivým skupinám. Není to extra elegantní (samozřejmě to připraví obě strany o hromady možností... ale zase jim dá společný zážitek), ale mohlo by to být funkční.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Súboj "armád" by som odohral kolovo, kde kolo môže byť napríklad hodina.

V prvom kroku by som nechal všetky armády zvoliť si svojich veliteľov. Jedna armáda môže mať len jedného velitela, ktorý rozhoduje čo sa kde bude diať. Ak by sa armáda nevedela dohodnúť na jednom velitelovi, može sa skladať z dvoch menších armád.

Úlohou velitela je pohybovať svojimi hráčmi - figurkami po bojisku. Hráči robia kritické hody, používajú špeciálne schopnosti, umierajú a sabotujú líniu velenia 8).

Súboj by podľa mňa mal vyzerať takto:

1. Velitelia jednotlivých armád tajne povedia svoje úmysli a ciele pre toto "kolo" bola. Vedia o tom len ich armády.
2. Hráči upresnia svoje počínanie, resp. ak majú špeciálen ciele (Raz som hral s hráčom kúzelníka, ktorý bol nekrofilom. Ani nebudem písať čo robil ihneď, ako v boji prvý protivník umrel.)

3. GM, alebo viac GM sa stretne a vyhodnotí akcie. Postavy nemusia nutne umierať, ale môžu byť ťažko ranené upratané z bojiska. Tak isto sa nemusia vrhať do prehraných bojov a GM/GMovia môžu vyhodnotiť, že sa do boja ani nepustia a podobne.

Vyhodnotenie akcií znamená, že velitelia dostali informácie z bojiska a môže zmeniť, resp. upraviť stratégiu.

Keď by sa hralo na 1 kolo boja za deň, tak iniciatívnejší hráči by mali čas na zahratie diverzných činností, skautingu a podobne.

Keď si to teraz tak premietam v hlave, tak sa mi chce plakať ako sa mi chce niečo také zahrať :-D.

PS: Mometnálne testujem súboják postavený na Fudge kockách, ktorý by jedným hodom mal vyhodnotiť celú bitku. Princíp je v tom, že pri súboji dvoch a viac postáv sa hráči pozorujú a lepšie spoznávajú svoju silu. V prvom seku vyhrý šťastlivejší hráč, v dlhodobom boji skúsenejší. V zmysle hodov si hráč si raz hodí a v ďalšom kole sa berie hod o jedna bližší k nule.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Antharon »

jedno kolo boja za den je pekna myslienka, potom si ale clovek musi uvedomit co tak moze byt jedno kolo boja?

ja by som povedal ze den moze byt pekna miera.

V pripade ze sa postavy priamo ucastnia bojov, vacsinu casu zaberie priprava na boj, koniec boja a v hlavnej miere samotna bojova akcia. Toto moze byt na GMko skutocne narocne. zabrat celu session popisom boja je morda. Priamy stret s inou skupinou moze byt problemom a preto pokial to nebude vyslovene prianie postav (ktore by sa malo povedat uz v dennom plane ked budu GMka komunikovat), postavy z roznych skupin by nemali interagovat.

V pripade, ze postavy robia zaskodnicku cinnost je hra taka ako vzdy a samotna interakcia s postavami inej strany sa da naplanovat dopredu (GMka sa dohodnu ze zaskodnika zaskoci bojovnik nepriatelskej grupy, hrac sa rozhodne vplizit do nepriatelskeho tabora a podrezat vodcu skupiny)

Samotne postavy by pri takychto bojoch nemali moc zomierat, tazke zranenia ich vsak mozu vyradit na niekolko dni/kol alebo aj do konca konfliktu
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Aljen »

Taktiez to predpoklada ze kazdy hrac oboch skupin ma zaujem travit niekolko (nech ma boj aspon 5 kol) sessien jednou bitkou, lebo inak sa zacne nudit.
Dost nerealne.

Nenapada mi ale pouzitelny sposob vedenia takejto bitky tak aby postavy oboch skupin mali dopad na vysledok bitky, aby ich cinnosti boli reflektovane zmenou situacie pre druhu skupinu a aby to netrvalo mesiac realneho casu.

Dohodnutie rovnakeho casu kedy obe skupiny hraju a GMovia komunikuju trebars cez roll20 okamzity stav ich skupiny mi tiez pride dost neprakticke
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Hrávam niekoľko questov formou fórumov a musím povedať, že mám s tým dobré skúsenosti.
Aljen píše:Taktiez to predpoklada ze kazdy hrac oboch skupin ma zaujem travit niekolko (nech ma boj aspon 5 kol) sessien jednou bitkou, lebo inak sa zacne nudit.
Dost nerealne.
Ako prvé musím poznamenať, že rýchlosť deja je pri hraní cez 4um približne príspevok za deň a menej. Sú lepšie dni a sú horšie dni. Tý, ktorý to skúsili sa takýmto hraním nudiť nebudú. A hlavne ak to hráčov bude baviť, tak bude výrazne viac príspevkov ako jeden na deň. Tak alebo tak je podstatné, aby sa hlásili hlavne vodcia armád. Pri hráčoch, ktorý si nehodia alebo sa neprihlásia, sa bude predpokladať hod 0 na Fudge kockách. Stále si potom prečítajú, ako o ich "životoch" rozhodli velitelia.
Antharon píše:jedno kolo boja za den je pekna myslienka, potom si ale clovek musi uvedomit co tak moze byt jedno kolo boja?

ja by som povedal ze den moze byt pekna miera.

V pripade ze sa postavy priamo ucastnia bojov, vacsinu casu zaberie priprava na boj, koniec boja a v hlavnej miere samotna bojova akcia. Toto moze byt na GMko skutocne narocne. zabrat celu session popisom boja je morda. Priamy stret s inou skupinou moze byt problemom a preto pokial to nebude vyslovene prianie postav (ktore by sa malo povedat uz v dennom plane ked budu GMka komunikovat), postavy z roznych skupin by nemali interagovat.
Jedno kolo by som dal jednu hodinu, ale záležalo by od konkrétnej zápletky. Mohlo by to byť desať minút i jeden deň.

Popisy by tiež nemuseli byť až takú brutál (tiež sa predpokladá viac GMiek, ktorý by si jednotlivé súboje rozdelili). Osobne by som v boji armád skor preferoval cinamatic prístup. Čím väčší konflikt tým viac cinematic. Hra by tým spočívala hlavne v tom, ako velitelia (a hráči, s ktorými môžu postup konzultovať) svojim jednaním a plánovaním, jednotnosťou a možnými rozkolmi v cieloch ovplyvnia príbeh.

Takýto súboj by ale nemusel byť bežnou záležitosťou. Skôr by išlo o eskalovanie deja, hrania viacerých družín. Predstavte si napríklad svet 13-14 storočia. Časť hráčov by hrala svoje questy ako Saracéni, časť ako Križiaci. Jedného krásneho dňa sa jedna zo silných postáv Saracénov "rozhodne" zničiť križiacky zámok a získať tak prestíž, bohatstvo... Začne zháňať Saracénskych hrdinov, ktorý by sa k nemu pridali. To isté sa dá zahrať s vlkodlakmi a upírmi, nemcami a spojencami (WWII), angličanmi a francúzmi (100 ročná vojna), Pražákmi a Brňákmi a v hocijakom inak postavenom serveri :-).
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Jerson »

reálně by se to dalo hrát na dvou místech v jeden čas a GMmové by byli v kontaktu přes net, ideálně hlasovém a obrazovém. Problém vidím v tom že ve většině pravidel nastavuje náročnost GM pro svou skupinu a hýbe kulisami podle svého, zatímco teď by obě skupiny musely hrát podle pevnějších pravidel a navíc sfázovaně. Pořád mi to ale přijde lepší než aby hráči dávali dohromady nějaké plány a dva GMmové je museli upravovat podle svého.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Skenderax »

Podľa mňa na živo je to veeeľmi ťažké odohrať. Jedine formou písmen si to viem predstaviť...
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Multikampaň s více vypravěči

Příspěvek od Ecthelion »

Jerson píše:reálně by se to dalo hrát na dvou místech v jeden čas a GMmové by byli v kontaktu přes net, ideálně hlasovém a obrazovém. Problém vidím v tom že ve většině pravidel nastavuje náročnost GM pro svou skupinu a hýbe kulisami podle svého, zatímco teď by obě skupiny musely hrát podle pevnějších pravidel a navíc sfázovaně.
Podle mě je simultánní hraní obou skupin spojením přes net dost nerealizovatelné. :roll:

Problém první je domluvit se na stejný čas (často brutálně neřešitelné), druhý je časová náročnost na takové střetnutí, kdy budeš mít dvojnásobný počet hráčů než obvykle (dost hodin) a třetí problém je to, že v rámci soutěživosti podle mě hráči pojedou do posledního náboje (takže pár postav ti může zařvat, což u dlouhodobého hraní trochu zamrzí... nota bene, má-li jít jen o nedůležitou epizodku). Sečteno a podtrženo mi připadá, že by to byla brutální časová investice ode všech... a i kdyby se to odehrálo, výsledek by nemusel být takový, jakáý by si hráči představovali (klidně půlhodinu nebo hodinu na kolo vidím kldině reálně).
Pro nějakou epickou bitvu o osudu království si to asi představit umím, pro odvetný nájezd motorkářů, kteří se jen staví na návštěvu, aby dali protivníkovi vědět, že se nenechají ochcávat... moc ne.
Jerson píše:Pořád mi to ale přijde lepší než aby hráči dávali dohromady nějaké plány a dva GMmové je museli upravovat podle svého.
Já ti nevím, mě to, co jsem nahodil nahoře připadá jako použitelné řešení.

Sejdou se online některý večer jen Vypravěči, inevstují do toho řádově mnohem méně času (takže za večer může být hotovo i se zápisem), své hráče znají, takže tuší, co od nich čekat... a zároveň by měli sloužit jako nezávislí arbitři pro svoji skupinu (a zároveň svině, co jim hází klacky pod nohy). Takže domluva mezi oběma by mohla být mnohem jednodušší (víc než tři lidé se nedohodnou, ani kde budou večeřet) a společně by dali dohromady výsledek - udělali nějaký zápis, který by dostaly obě skupiny. Hráči by tím neztráceli čas (událo by se to mezi sezeními) a mohli hrát rovnou dál.

A vyvtvořit bojový plán ve stylu... "Franta si vezme Držku a Helmuta a vyrazí nahoru Oldřichovou ulicí - budou střílet o sto šest, aby vytvořili zdání hlavního útoku a když narazí na odpor, tak budou chvíli vázat nepřítele, tak se stáhnou.Wilhelm se členy z pražské pobočky zkusí prorazit Jaromírovou... a zbytek hochů se pokusí zaútočit z druhé strany o pět minut později. Pokud bychom měli moc velké ztráty a nedařilo se prorazit, stáhneme se. Pokusíme se nadělat co největší škody, ale nezabíjet civilisty ani protivníky, pokud to nebude nutné." ... podle mě není na tak dlouho. Ten se dá dohromady na konci sezení za půl hodiny.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Sosacek a 8 hostů