[+] Kartografie (mapy v RPG)
[+] Kartografie (mapy v RPG)
(EDIT Po sloučení vláken byl můj post antidatován o parádních cca 10 let zpátky a s většinou obsahu vlákna souvisí jenom okrajově... Nechávám z něj jenom přehled novějších odkazů a semtam ho budu aktualizovat, ať je to na jednom místě.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 6. 2. 2024, 13:45, celkem upraveno 7 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Děkuji, děkuji...mimochodem, pokud vím, tak tu neproběhl tenhle odkaz http://silva-nortica.blog.cz/ Sice jsou ty stránky krapet ošklivé, ale informací o cca 12.-14. století u nás je tam dost. I jeden pěkný článek o městech, o vývoji zbrojí...a tak.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
nenasiel som lepsie miesto tak to hodim sem: krasny generator fantasy map a cesta akou ho autor vyrobi
http://mewo2.com/notes/terrain/
http://mewo2.com/notes/terrain/
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3747
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Je to možná trochu nepraktické, ale rozhodně je to originální způsob vytváření map: https://www.instagram.com/p/BQWWNvMDnHe ... ambi&hl=cs
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Pokud mají reální vlci teritorium 130km2, jak velké území by měla okupovat třeba dračí letka?
Poslední dobou mi přijde, že na to, jak šílené encounter tabulky používám, je ta mapa podezřele malá.
Poslední dobou mi přijde, že na to, jak šílené encounter tabulky používám, je ta mapa podezřele malá.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Nj, ale to teritorium neznamená, že jim tam necourá jiná smečka, nedej bože jiná šelma.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12356
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Já bych si dovolil polemizovat s tou informací 130 km2 jakožto vlčí teritorium. Vysoce to záleží na tom, kde vlci žijí a kolik tam mají potravy (na Aljašce byla zaznamenána smečka deseti vlků, jejíž teritorium bylo 6272 km2), ale v prostředí listnatých lesů (Evropa) mají v zpravidla svoji jádrovou oblast okolo 35 km2, ve kterých tráví 50% svého času. K tomu se přidávají další okrajové oblasti, kam zamíří, když ve své jádrové nemají dost zvěře... ale tam se většinou vyhýbají hranicím svého území, aby se vyhnuli bojům s dalšími smečkami, které si ta území mohou také nárokovat (14-65% všech vlčích úmrtí jsou kvůli bojům s ostatními smečkami).
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
včera som v kníhkupectve našiel takýto titul o_O
https://www.zonerpress.cz/naucte-se-kre ... a-rpg-mapy
https://www.zonerpress.cz/naucte-se-kre ... a-rpg-mapy
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Jenom jsi tu knihu viděl, nebo i otevřel? Tak jako tak, z o_O se těžko pozná, jestli je to dobrý nebo špatný.
Ono to bude kniha od knihy, ale pár kousků o kreslení z tohohle vydavatelství mám a jsou docela dobrý.
Ono to bude kniha od knihy, ale pár kousků o kreslení z tohohle vydavatelství mám a jsou docela dobrý.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
To zní jako by ses v tom vyznal. Jaký je tedy tvůj odhad na fantasy mapy? Řekněme, že chci používat ty denní (20km) hexy. Jak daleko od sebe bych měl mít města, pokud chci být po cestě přepaden trollem nebo wyvernou?Ecthelion píše: ↑7. 4. 2017, 10:29Já bych si dovolil polemizovat s tou informací 130 km2 jakožto vlčí teritorium. Vysoce to záleží na tom, kde vlci žijí a kolik tam mají potravy (na Aljašce byla zaznamenána smečka deseti vlků, jejíž teritorium bylo 6272 km2), ale v prostředí listnatých lesů (Evropa) mají v zpravidla svoji jádrovou oblast okolo 35 km2, ve kterých tráví 50% svého času. K tomu se přidávají další okrajové oblasti, kam zamíří, když ve své jádrové nemají dost zvěře... ale tam se většinou vyhýbají hranicím svého území, aby se vyhnuli bojům s dalšími smečkami, které si ta území mohou také nárokovat (14-65% všech vlčích úmrtí jsou kvůli bojům s ostatními smečkami).
A bonusová otázka: často člověk vidí středověké mapy, kde je na pár kilometrech i deset vesnic; znamená to, že ten hex s městem může být i hustě posázen osadami, vesnicemi, farmáří etc., které je taky potřeba před tou divočinou (trollové, wyverny) chránit? (hraničáři, strážní věže, přirozené hranice etc.)
ps: pokaždé když napíšu etc., tak mi v hlavě zní šišlající Mcavoy
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Špatná otázka. Tam, kde se cestuje mezi městy, žádní trollové a wyverny nebudou. Protože kde není bezpečné cestování, není obchod, a kde není obchod, nejsou města.Jak daleko od sebe bych měl mít města, pokud chci být po cestě přepaden trollem nebo wyvernou?
A abych jen netrollil, tak pár konstruktivních nápadů, jak skloubit města a trolly:
- země je v rozkladu po válce, hladomoru, epidemii, whatever. Trollové se dostali i tam, kde předtím nemohli být.
- nově vznikající obchodní cesta mezi dvěma městy (například jako alternativa k námořní spojnici, která přestala být z nějakého důvodu použitelná)
- cesta do nově vzniklého města (typicky u naleziště vzácných rud), která vede divočinou. Je to ale jen dočasný stav, než se to od trollů vyčistí.
- mezikontinentální cesta, která je využívána pouze nejbohatšími kupci, jejichž doprovod je početný a silně vyzbrojený
- PánJeskyně
- Příspěvky: 280
- Registrován: 14. 3. 2017, 10:11
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Případně ta smysluplnost může být zajištěna jinak
= trollové ve dne neopouští hlubiny blízkého hvozdu, aby nezkameněli. Přes den je tedy na stezce rušno a bezpečno. V noci naopak obchod stojí a poutníci přespávají ve vesnicích. A hvozd není možné vyčistit, pže je zasvěcen Bohyni ...
= místní šamani ví, jak odehnat wyverny a nechávají si platit drobný bakšiš za to, že pendují mezi vesnicemi s obchodníky
a pod...
= trollové ve dne neopouští hlubiny blízkého hvozdu, aby nezkameněli. Přes den je tedy na stezce rušno a bezpečno. V noci naopak obchod stojí a poutníci přespávají ve vesnicích. A hvozd není možné vyčistit, pže je zasvěcen Bohyni ...
= místní šamani ví, jak odehnat wyverny a nechávají si platit drobný bakšiš za to, že pendují mezi vesnicemi s obchodníky
a pod...
Šedý hrad je tajemný, plný příšer, pokladů a tajemství.
Mapa a Rolz.org místnost
Mapa a Rolz.org místnost
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Nice. Dobré úvahy.Marky píše:= trollové ve dne neopouští hlubiny blízkého hvozdu, aby nezkameněli. Přes den je tedy na stezce rušno a bezpečno. V noci naopak obchod stojí a poutníci přespávají ve vesnicích. A hvozd není možné vyčistit, pže je zasvěcen Bohyni ...
= místní šamani ví, jak odehnat wyverny a nechávají si platit drobný bakšiš za to, že pendují mezi vesnicemi s obchodníky
Nice, dík. Jen to jsou všechno více či méně dočasné věci. Skoro víc adventure hooks než něco k zanášení do mapy.Ilgir píše:- země je v rozkladu po válce, hladomoru, epidemii, whatever. Trollové se dostali i tam, kde předtím nemohli být.
- nově vznikající obchodní cesta mezi dvěma městy (například jako alternativa k námořní spojnici, která přestala být z nějakého důvodu použitelná)
- cesta do nově vzniklého města (typicky u naleziště vzácných rud), která vede divočinou. Je to ale jen dočasný stav, než se to od trollů vyčistí.
Jo, tohle asi odpovídá mojí původní otázce. Jak minimálně daleko od sebe musí města (městské státy?) být, aby mezi nimi byl prostor pro "dndčkové" random encounter tabulky plné skřetů, trollů, ogrů, vrrků, wyvern etc.?- mezikontinentální cesta, která je využívána pouze nejbohatšími kupci, jejichž doprovod je početný a silně vyzbrojený
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
videl, vyzerala celkom dobre. skôr ma hlavne prekvapilo, aký my tu máme pocit, že RPGčka sú minoritná vec a niekto iný si nájde business case vo veci prilepenej na jeden konrétny žáner rpgčka úplne vpohode
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
V podstatě se ptáš na to, jak rozlehlý pás divočiny je realistickým domovem pro výše zmíněnou havěť.Jo, tohle asi odpovídá mojí původní otázce. Jak minimálně daleko od sebe musí města (městské státy?) být, aby mezi nimi byl prostor pro "dndčkové" random encounter tabulky plné skřetů, trollů, ogrů, vrrků, wyvern etc.?
Střelil bych od boku, že:
stepi - 1000 km
hvozdy - 300 km
močály - 100 km
velehory - 50 km
PánJeskyně: Dobré nápady.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti