[+] Kartografie (mapy v RPG)

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 515
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od Lorwyn » 25. 6. 2016, 23:18

Děkuji, děkuji...mimochodem, pokud vím, tak tu neproběhl tenhle odkaz http://silva-nortica.blog.cz/ Sice jsou ty stránky krapet ošklivé, ale informací o cca 12.-14. století u nás je tam dost. I jeden pěkný článek o městech, o vývoji zbrojí...a tak.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od Antharon » 11. 8. 2016, 07:37

nenasiel som lepsie miesto tak to hodim sem: krasny generator fantasy map a cesta akou ho autor vyrobi

http://mewo2.com/notes/terrain/
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3257
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od crowen » 31. 8. 2016, 10:31

ilgir - ja ti dam Anglii, vo Walese toje! :-)=

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8269
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od OnGe » 22. 3. 2017, 17:13

Je to možná trochu nepraktické, ale rozhodně je to originální způsob vytváření map: https://www.instagram.com/p/BQWWNvMDnHe ... ambi&hl=cs
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6865
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od Quentin » 5. 4. 2017, 19:52

Pokud mají reální vlci teritorium 130km2, jak velké území by měla okupovat třeba dračí letka?

Poslední dobou mi přijde, že na to, jak šílené encounter tabulky používám, je ta mapa podezřele malá.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8269
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od OnGe » 7. 4. 2017, 08:43

Nj, ale to teritorium neznamená, že jim tam necourá jiná smečka, nedej bože jiná šelma.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10214
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od Ecthelion » 7. 4. 2017, 09:29

Quentin píše:
5. 4. 2017, 19:52
Pokud mají reální vlci teritorium 130km2, jak velké území by měla okupovat třeba dračí letka?
Já bych si dovolil polemizovat s tou informací 130 km2 jakožto vlčí teritorium. Vysoce to záleží na tom, kde vlci žijí a kolik tam mají potravy (na Aljašce byla zaznamenána smečka deseti vlků, jejíž teritorium bylo 6272 km2), ale v prostředí listnatých lesů (Evropa) mají v zpravidla svoji jádrovou oblast okolo 35 km2, ve kterých tráví 50% svého času. K tomu se přidávají další okrajové oblasti, kam zamíří, když ve své jádrové nemají dost zvěře... ale tam se většinou vyhýbají hranicím svého území, aby se vyhnuli bojům s dalšími smečkami, které si ta území mohou také nárokovat (14-65% všech vlčích úmrtí jsou kvůli bojům s ostatními smečkami).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od morech11 » 7. 4. 2017, 09:29

včera som v kníhkupectve našiel takýto titul o_O
https://www.zonerpress.cz/naucte-se-kre ... a-rpg-mapy

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8269
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od OnGe » 7. 4. 2017, 09:47

Jenom jsi tu knihu viděl, nebo i otevřel? Tak jako tak, z o_O se těžko pozná, jestli je to dobrý nebo špatný.

Ono to bude kniha od knihy, ale pár kousků o kreslení z tohohle vydavatelství mám a jsou docela dobrý.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6865
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od Quentin » 7. 4. 2017, 10:35

Ecthelion píše:
7. 4. 2017, 09:29
Quentin píše:
5. 4. 2017, 19:52
Pokud mají reální vlci teritorium 130km2, jak velké území by měla okupovat třeba dračí letka?
Já bych si dovolil polemizovat s tou informací 130 km2 jakožto vlčí teritorium. Vysoce to záleží na tom, kde vlci žijí a kolik tam mají potravy (na Aljašce byla zaznamenána smečka deseti vlků, jejíž teritorium bylo 6272 km2), ale v prostředí listnatých lesů (Evropa) mají v zpravidla svoji jádrovou oblast okolo 35 km2, ve kterých tráví 50% svého času. K tomu se přidávají další okrajové oblasti, kam zamíří, když ve své jádrové nemají dost zvěře... ale tam se většinou vyhýbají hranicím svého území, aby se vyhnuli bojům s dalšími smečkami, které si ta území mohou také nárokovat (14-65% všech vlčích úmrtí jsou kvůli bojům s ostatními smečkami).
To zní jako by ses v tom vyznal. Jaký je tedy tvůj odhad na fantasy mapy? Řekněme, že chci používat ty denní (20km) hexy. Jak daleko od sebe bych měl mít města, pokud chci být po cestě přepaden trollem nebo wyvernou?

A bonusová otázka: často člověk vidí středověké mapy, kde je na pár kilometrech i deset vesnic; znamená to, že ten hex s městem může být i hustě posázen osadami, vesnicemi, farmáří etc., které je taky potřeba před tou divočinou (trollové, wyverny) chránit? (hraničáři, strážní věže, přirozené hranice etc.)

ps: pokaždé když napíšu etc., tak mi v hlavě zní šišlající Mcavoy :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8063
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od ilgir » 7. 4. 2017, 12:07

Jak daleko od sebe bych měl mít města, pokud chci být po cestě přepaden trollem nebo wyvernou?
Špatná otázka. Tam, kde se cestuje mezi městy, žádní trollové a wyverny nebudou. Protože kde není bezpečné cestování, není obchod, a kde není obchod, nejsou města.
A abych jen netrollil, tak pár konstruktivních nápadů, jak skloubit města a trolly:
- země je v rozkladu po válce, hladomoru, epidemii, whatever. Trollové se dostali i tam, kde předtím nemohli být.
- nově vznikající obchodní cesta mezi dvěma městy (například jako alternativa k námořní spojnici, která přestala být z nějakého důvodu použitelná)
- cesta do nově vzniklého města (typicky u naleziště vzácných rud), která vede divočinou. Je to ale jen dočasný stav, než se to od trollů vyčistí.
- mezikontinentální cesta, která je využívána pouze nejbohatšími kupci, jejichž doprovod je početný a silně vyzbrojený
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
PánJeskyně
Příspěvky: 280
Registrován: 14. 3. 2017, 10:11

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od PánJeskyně » 7. 4. 2017, 12:33

Případně ta smysluplnost může být zajištěna jinak

= trollové ve dne neopouští hlubiny blízkého hvozdu, aby nezkameněli. Přes den je tedy na stezce rušno a bezpečno. V noci naopak obchod stojí a poutníci přespávají ve vesnicích. A hvozd není možné vyčistit, pže je zasvěcen Bohyni ...
= místní šamani ví, jak odehnat wyverny a nechávají si platit drobný bakšiš za to, že pendují mezi vesnicemi s obchodníky

a pod...
Šedý hrad je tajemný, plný příšer, pokladů a tajemství.
Mapa a Rolz.org místnost

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6865
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od Quentin » 7. 4. 2017, 13:11

Marky píše:= trollové ve dne neopouští hlubiny blízkého hvozdu, aby nezkameněli. Přes den je tedy na stezce rušno a bezpečno. V noci naopak obchod stojí a poutníci přespávají ve vesnicích. A hvozd není možné vyčistit, pže je zasvěcen Bohyni ...
= místní šamani ví, jak odehnat wyverny a nechávají si platit drobný bakšiš za to, že pendují mezi vesnicemi s obchodníky
Nice. Dobré úvahy.
Ilgir píše:- země je v rozkladu po válce, hladomoru, epidemii, whatever. Trollové se dostali i tam, kde předtím nemohli být.
- nově vznikající obchodní cesta mezi dvěma městy (například jako alternativa k námořní spojnici, která přestala být z nějakého důvodu použitelná)
- cesta do nově vzniklého města (typicky u naleziště vzácných rud), která vede divočinou. Je to ale jen dočasný stav, než se to od trollů vyčistí.
Nice, dík. Jen to jsou všechno více či méně dočasné věci. Skoro víc adventure hooks než něco k zanášení do mapy.
- mezikontinentální cesta, která je využívána pouze nejbohatšími kupci, jejichž doprovod je početný a silně vyzbrojený
Jo, tohle asi odpovídá mojí původní otázce. Jak minimálně daleko od sebe musí města (městské státy?) být, aby mezi nimi byl prostor pro "dndčkové" random encounter tabulky plné skřetů, trollů, ogrů, vrrků, wyvern etc.?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od morech11 » 7. 4. 2017, 13:42

OnGe píše:
7. 4. 2017, 09:47
Jenom jsi tu knihu viděl, nebo i otevřel? Tak jako tak, z o_O se těžko pozná, jestli je to dobrý nebo špatný.

Ono to bude kniha od knihy, ale pár kousků o kreslení z tohohle vydavatelství mám a jsou docela dobrý.
videl, vyzerala celkom dobre. skôr ma hlavne prekvapilo, aký my tu máme pocit, že RPGčka sú minoritná vec a niekto iný si nájde business case vo veci prilepenej na jeden konrétny žáner rpgčka úplne vpohode :)

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8063
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)

Příspěvek od ilgir » 7. 4. 2017, 14:10

Jo, tohle asi odpovídá mojí původní otázce. Jak minimálně daleko od sebe musí města (městské státy?) být, aby mezi nimi byl prostor pro "dndčkové" random encounter tabulky plné skřetů, trollů, ogrů, vrrků, wyvern etc.?
V podstatě se ptáš na to, jak rozlehlý pás divočiny je realistickým domovem pro výše zmíněnou havěť.

Střelil bych od boku, že:
stepi - 1000 km
hvozdy - 300 km
močály - 100 km
velehory - 50 km

PánJeskyně: Dobré nápady. :clap:
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host