[+] Kartografie (mapy v RPG)
[+] Kartografie (mapy v RPG)
(EDIT Po sloučení vláken byl můj post antidatován o parádních cca 10 let zpátky a s většinou obsahu vlákna souvisí jenom okrajově... Nechávám z něj jenom přehled novějších odkazů a semtam ho budu aktualizovat, ať je to na jednom místě.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 6. 2. 2024, 13:45, celkem upraveno 7 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
No, s pochodní ulice mapovat nebudeme, to ne.
Ale zaráží mě, že třeba Blades mají relativně detailní mapu.
John Harper má přeci vždycky pravdu
Ale zaráží mě, že třeba Blades mají relativně detailní mapu.
John Harper má přeci vždycky pravdu
Naposledy upravil(a) Quentin dne 4. 3. 2021, 20:38, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Pozri Vornheim
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
No, detailní je ten obrázek, ale detailně rozmístěné a popsané lokace tam nemá, ne?
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Reálně si nepamatuju hraní, během kterého bych využil detailnější mapu města a to jsem ji párkrát měl.
Nenapadá mě ani reálně využití takové mapy vyjma nějakých hodně okrajových případů.
Kdybych potřeboval zděkat mapu města a uměl kreslit, tak dneska udělám ěnco ve stylu dětských atlasů - nakreslím obrys města s řekama, hradbama a pod a do toho vložím nejzajímavější "monumenty", které dělají město unikátním.
Asi takhle:
Nenapadá mě ani reálně využití takové mapy vyjma nějakých hodně okrajových případů.
Kdybych potřeboval zděkat mapu města a uměl kreslit, tak dneska udělám ěnco ve stylu dětských atlasů - nakreslím obrys města s řekama, hradbama a pod a do toho vložím nejzajímavější "monumenty", které dělají město unikátním.
Asi takhle:
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Pokud neplánuješ boj u ulicích města dům od domu, nebo prodej pozemků a nemovitostí, tak mapu města nepotřebuješ.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Okay, to zní jako konsensus proti městské mapě. Teď mi ještě řeknete, že nepotřebuju regionální mapu
Uvažuju o pointcrawlu.
- Nemusel bych dělat content (např. random encountery) pro všechno, ale jen pro cesty mezi jednotlivými body.
- Všechen ušetřený čas pujde do dungeonů
- Nevznikne generic mapa (předem nakreslená, respektive holá, viz níže), ale mapa plná divností (protože budu body doplňovat postupně s dobrodružstvými)
Jen nevím ideální formát. Udržovat PSD soubor s posunovatelnými ikonami? Rozlišovat regionální (celé panství) a lokální mapy (např. močály kolem Slangy)? Asi je to zbytečné; kolik lokací se během třiceti sezení odhalí? 15? 70?
Nebo jsou hexy o tolik lepší?
Uvažuju o pointcrawlu.
- Nemusel bych dělat content (např. random encountery) pro všechno, ale jen pro cesty mezi jednotlivými body.
- Všechen ušetřený čas pujde do dungeonů
- Nevznikne generic mapa (předem nakreslená, respektive holá, viz níže), ale mapa plná divností (protože budu body doplňovat postupně s dobrodružstvými)
Jen nevím ideální formát. Udržovat PSD soubor s posunovatelnými ikonami? Rozlišovat regionální (celé panství) a lokální mapy (např. močály kolem Slangy)? Asi je to zbytečné; kolik lokací se během třiceti sezení odhalí? 15? 70?
Nebo jsou hexy o tolik lepší?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Teda vy mi dáváte, dneska jsem skoro nic neudělal...
Anyways, nejdřív k mapě města: Máš pravdu v tom, že z herního hlediska není nejdůležitější. Říkal jsem to už v debatě o bažině - pokud si mám vybrat mezi mapou města/vesnice a mapou lokace, kterou hráči budou prozkoumávat, tak chci určitě to druhý. To ale neznamená, že by byla mapa města zbytečná. Je to asset, kus artu, zvyšuje to production value. Modul s mapou města je lepší než modul bez ní.
Anyways, nejdřív k mapě města: Máš pravdu v tom, že z herního hlediska není nejdůležitější. Říkal jsem to už v debatě o bažině - pokud si mám vybrat mezi mapou města/vesnice a mapou lokace, kterou hráči budou prozkoumávat, tak chci určitě to druhý. To ale neznamená, že by byla mapa města zbytečná. Je to asset, kus artu, zvyšuje to production value. Modul s mapou města je lepší než modul bez ní.
Viz mapa města, ale s tím, že na mapě Trossu mám při hře fog of war a hráči ji postupně odkrývají - a hře to hodně přidalo. Řekl bych, že u exploračního sandboxu je to poměrně zásadní věc.
Tross technicky vzato JE pointcrawl. Mapa je jen vizualizace, ale mechanicky tak funguje. Podle mě je to otázka preferencí. Já mám radši pointcrawl (s mapou), protože klasická mapa je hezčí než hexová, a protože mě tolik nebije do očí ta mechanická hexová struktura. Ale chápu, že někdo má radši hexy. Dělej to, co se ti víc líbí, přinejhorším si to lidi zkonvertujou.
Nad tímhle poslední dobou taky dost dumám. Mrkni v Photoshopu na linknutý psdčka, je to hodně užitečný. Můžeš pak třeba dát každou lokaci do samostatnýho psdčka a liknout je pak do main mapy. Když máš ty soubory otevřený současně, změny v linknutejch souborech se ti automaticky promítnou.
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Regionální mapu nepotřebuješ. Nic ke hraní nepotřebuješ, jen hráče. A ani ty občas ne.
Ale vážně, v regionální mapě na rozdíl od té městské už spousta užitku být může, co se týče formátu mapy, záleží jak si představuješ hraní:
Hráči sedí v hospodě ve městě, dokud jim někdo neřekně, že v lese je věž - dává smysl pointcrawl s mapou, do které dokresluješ postupně body
Hráči prozkoumávají neznámé území: dává větší smysl hexcrawl se svobodou pohybu.
A pak se to dá kombit (Za mě hodně zajímavé) - pointcrawlem necháš hráče dojít k močálům kolem Slangy, které pak budou prokoumávat hexcrawlem.
Ale vážně, v regionální mapě na rozdíl od té městské už spousta užitku být může, co se týče formátu mapy, záleží jak si představuješ hraní:
Hráči sedí v hospodě ve městě, dokud jim někdo neřekně, že v lese je věž - dává smysl pointcrawl s mapou, do které dokresluješ postupně body
Hráči prozkoumávají neznámé území: dává větší smysl hexcrawl se svobodou pohybu.
A pak se to dá kombit (Za mě hodně zajímavé) - pointcrawlem necháš hráče dojít k močálům kolem Slangy, které pak budou prokoumávat hexcrawlem.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Reálně si nemyslím, že by klasická mapa musela být hezčí než ta hexová. Nesmíš ale jít stylem "kreslím do hexů" ale spíš přehodit mřížku přes klasickou mapu (a jen si hlídat, ať nikde nic divně netrčí do pětiny hexu, to ale zase není tak težké)York píše: ↑4. 3. 2021, 22:13 Tross technicky vzato JE pointcrawl. Mapa je jen vizualizace, ale mechanicky tak funguje. Podle mě je to otázka preferencí. Já mám radši pointcrawl (s mapou), protože klasická mapa je hezčí než hexová, a protože mě tolik nebije do očí ta mechanická hexová struktura. Ale chápu, že někdo má radši hexy. Dělej to, co se ti víc líbí, přinejhorším si to lidi zkonvertujou.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Já jsem nechytil tu část, kdy ses rozhodoval o mapě města, tak k tomu jen dodám, že v závislosti na stylu hry může být mapa města i kontraproduktivní. Resp. vůbec prokreslování města může být kontraproduktivní, pokud chceš, aby postavy prozkoumávaly divočinu, protože čím víc obsahu ve městě, tím míň času v divočině.
S mapou moc poradit neumím, ale pokud ti jde nějak víc o dungeony, tak bych se pointcrawlu nebál. Regionální mapa je fajn, zvlášť když umíš udělat tak pěknou, jako je tahle. S lokálními bych se nedrbal, pokud pro to fakt nebude důvod, a radši bych dával úsilí do map vlastních lokací, kde je to postavené na průzkumu (dungeony a ekvivalenty, výjevy z dobrodružných míst, případně místní mapa u nějaké detektivky, kde se z mapy dají vyčíst informace důležité pro hru). Ale možná melu kraviny, nemám s tím nějak moc zkušeností, já vždycky tyhle věci jen načrtnul na papír a bylo.
S mapou moc poradit neumím, ale pokud ti jde nějak víc o dungeony, tak bych se pointcrawlu nebál. Regionální mapa je fajn, zvlášť když umíš udělat tak pěknou, jako je tahle. S lokálními bych se nedrbal, pokud pro to fakt nebude důvod, a radši bych dával úsilí do map vlastních lokací, kde je to postavené na průzkumu (dungeony a ekvivalenty, výjevy z dobrodružných míst, případně místní mapa u nějaké detektivky, kde se z mapy dají vyčíst informace důležité pro hru). Ale možná melu kraviny, nemám s tím nějak moc zkušeností, já vždycky tyhle věci jen načrtnul na papír a bylo.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Tak blades to potřebují vzhledem k žánru kdy plánuješ plánovat přístupové a únikové cesty. V jiné hře jsem nikdy tak podrobnou mapu nepotřeboval.
A pokud jako detailní mapu bereš tu v příručkách nebo tu vektorovou podrobnou mapu co dal dohromady s jedním fanouškem? na které odvedly úžasný kus práce.
FATE SRD - http://fatesrd.d20.cz/
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Quentine, já bych od tebe strašně rád někdy viděl nějaký crawl. Ať už hex, nebo point, to je jedno. Ale kdybys místo klasického dungeonu udělal „dungeon v krajině“ - tj. vlastně bys to celé nadesignoval jako místnosti, akorát rozmístěné do krajiny (místo do tabulky náhodných setkání ). Z tohohle hlediska je pointcrawl vlastně lepší struktura než hexcrawl, protože ti na rozdíl od šestisměrně prostupných hexů umožní pečlivěji naplánovat „chodby“ (cesty) mezi „místnostmi“ (lokacemi).
Hexcrawl je oproti tomu volnější a umožňuje úplně nepředvídatelnou exploraci, což má taky něco do sebe.
Hexcrawl je oproti tomu volnější a umožňuje úplně nepředvídatelnou exploraci, což má taky něco do sebe.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Dukolm: Znám jen tuhle. Detailnější bych se ani nesnažil.
Každopádně jdu do toho, město bude popsané v hexech jako ten londým, okolí města jen zbežně textem (na severu hory, na jihu bažina, okolo města farmland...) a do toho budu point-crawl stylem doplňovat lokace, jak budou potřeba pro hru.
Na přípravu exploration-type hexcrawlu nemám nervy
Každopádně jdu do toho, město bude popsané v hexech jako ten londým, okolí města jen zbežně textem (na severu hory, na jihu bažina, okolo města farmland...) a do toho budu point-crawl stylem doplňovat lokace, jak budou potřeba pro hru.
Na přípravu exploration-type hexcrawlu nemám nervy
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Ulala, cool
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bifi, Bing [Bot], Mag, Majestic-12 [Bot] a 8 hostů