[+] Kartografie (mapy v RPG)
[+] Kartografie (mapy v RPG)
(EDIT Po sloučení vláken byl můj post antidatován o parádních cca 10 let zpátky a s většinou obsahu vlákna souvisí jenom okrajově... Nechávám z něj jenom přehled novějších odkazů a semtam ho budu aktualizovat, ať je to na jednom místě.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 6. 2. 2024, 13:45, celkem upraveno 7 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Snesl by jsi ještě jeden request? Ty dvě slepé mapy by byly awesome i s tou mřížkou.BTW na blogu jsou dostupné dvě "slepé mapy" bez názvů, které můžete využít pro vlastní účely.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Aha, chápu. V tom případě bych plochy vyhodil, úplně dostatečné jsou erby u měst a bude to estetičtější a srozumitelnější.
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Quentin: Se sítí? Ok, tady jsou.
Také jsem dospěl k tomu samému názoru, odkaz už teď vede na plnou velikost bez barevných ploch. .
ilgir píše:Aha, chápu. V tom případě bych plochy vyhodil, úplně dostatečné jsou erby u měst a bude to estetičtější a srozumitelnější.
Také jsem dospěl k tomu samému názoru, odkaz už teď vede na plnou velikost bez barevných ploch. .
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Zajímavé. Buď je Novigrad fakt monstrózní město, nebo jsou Northern Realms celkem malé území... Graficky pěkné, i když na můj vkus dost PC-like.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Jak píše Cor, je to jen oblast Valenu, tedy oblasti, které jsou dostupné v rámci hraní Zaklínač trojky. Sever jako takový je mnohem větší.
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Které mapy, soubory map a články byste mi doporučili k prostudování, když chci tvořit město následujících parametrů a chci, aby dávalo aspoň trochu smysl?
- Město knížecí, knížectví je to fakt velké (dny cesty na přecestování týdny ne).
- Samozřejmě u řeky, ta odpovídá tak Temži v oblasti Londýna (možná trochu širší, uvidím).
- Pokrok tak na úrovni vlády Karla IV, společnost podobná.
- Ideálně z velké části na jednom břehu (divné, já vím).
- Doba je dobrá, pole rodí, kraj je v klidu...a poooomalu se do začíná hnojit (ne politicky, spíš mizí víc lidí a v době začátku hraní začnou mizet i vsi).
- Mladé! Nejstarší osídlení může být prastaré, ale spíš vě formě malého městečka, většina důležitých věcí, přístaveb a funkce jako taková trvá jen asi sto let.
Pokud máte nějaké přímé rady taky si je ráda poslechnu. Díky moc
- Město knížecí, knížectví je to fakt velké (dny cesty na přecestování týdny ne).
- Samozřejmě u řeky, ta odpovídá tak Temži v oblasti Londýna (možná trochu širší, uvidím).
- Pokrok tak na úrovni vlády Karla IV, společnost podobná.
- Ideálně z velké části na jednom břehu (divné, já vím).
- Doba je dobrá, pole rodí, kraj je v klidu...a poooomalu se do začíná hnojit (ne politicky, spíš mizí víc lidí a v době začátku hraní začnou mizet i vsi).
- Mladé! Nejstarší osídlení může být prastaré, ale spíš vě formě malého městečka, většina důležitých věcí, přístaveb a funkce jako taková trvá jen asi sto let.
Pokud máte nějaké přímé rady taky si je ráda poslechnu. Díky moc
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Jestli to má být fakt hustý město, tak mi to zní jako Tábor. Jediné, co nesplňuje, je ta klidná doba.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 20. 6. 2016, 19:40
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Zajímavé, už dva příspěvky s odpovědí a nikdo zatím nerýpal. To se musí napravit
Pochopil jsem to tak, že to má být sídelní knížecí město, tedy něco jako hlavní město knížectví? Pak mi tam moc nesedí, že má být nové. Hlavní města měla většinou dlouhou historii.
Pokud budeš mít řeku širokou jako Temže, pak nebude nic divného, že město je jen na jednom břehu (tom morfologicky vhodnějším). Na druhém břehu bude nejspíš jenom nějaká pevnost s posádkou, co chrání kupce čekající na přívoz před nenechavci.
Mapa Královce je hezká, ale min. o dvě století později, než bylo zadání.
Pochopil jsem to tak, že to má být sídelní knížecí město, tedy něco jako hlavní město knížectví? Pak mi tam moc nesedí, že má být nové. Hlavní města měla většinou dlouhou historii.
Pokud budeš mít řeku širokou jako Temže, pak nebude nic divného, že město je jen na jednom břehu (tom morfologicky vhodnějším). Na druhém břehu bude nejspíš jenom nějaká pevnost s posádkou, co chrání kupce čekající na přívoz před nenechavci.
Mapa Královce je hezká, ale min. o dvě století později, než bylo zadání.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 20. 6. 2016, 19:40
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
To jo, ale na wiki je časová osa, upřesňující, kdy bylo co postaveno, takže by neměl být úplně problém si některé věci domyslet. Královec se navíc díky výborné poloze během necelých sta let stal hanzovním městem a jedním z nejdůležitějších obchodních přístavů na severu.ilgir píše:Mapa Královce je hezká, ale min. o dvě století později, než bylo zadání.
Ad hlavní město - důvod může být jednoduchý: kníže se prostě rozhodl. Vždyť stejně vznikla Konstantinopol. Král Artuš zase takhle postavil Camelot. Fakt ale je, že by to město mělo mít nějakou historii (Konstantinopol - kupecká osada; Camelot - římská pevnost).
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Děkuji za tipy
Ad krátká historie města, je to jeden ze základních kamenů příběhu, nebojte. Jinak by mělo historii řádně dlouhou. Btw pokud máte zajímavé tipy tak nějak k městům té doby celkově, také se budou hodit. Mapou se chci inspirovat co do všeobecného rozvržení, ale vysloveně převzít ji nechci...
Ad krátká historie města, je to jeden ze základních kamenů příběhu, nebojte. Jinak by mělo historii řádně dlouhou. Btw pokud máte zajímavé tipy tak nějak k městům té doby celkově, také se budou hodit. Mapou se chci inspirovat co do všeobecného rozvržení, ale vysloveně převzít ji nechci...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
No, měst založených na zelené louce bylo v historii dost, nesloužila ovšem jako sídelní města králům/knížatům, ale jako města poddanská, věnná atd. Takže byla obecně o dost menší a hůře vybavena. V Anglii se do dneška hezky dochoval středověký ráz takového města - Conwy.
U nás byl největší boom takových měst za Přemysla Otakara II.
Písek
Louny
České Budějovice
a hromada dalších.
Pro vyjasnění - nezpochybňuju možnost mít v RPG hlavní město založené na zelené louce, jen poukazuju na to, že příklady z historie se k tomu blbě hledají. Konstantinopol je zrovna dobrý příklad, jedná se o "přenesení města" v megaměřítku - z Říma (taky se to mělo jmenovat Nový Řím). U nás jsou takovými příklady Mladá Boleslav a Plzeň.
U nás byl největší boom takových měst za Přemysla Otakara II.
Písek
Louny
České Budějovice
a hromada dalších.
Pro vyjasnění - nezpochybňuju možnost mít v RPG hlavní město založené na zelené louce, jen poukazuju na to, že příklady z historie se k tomu blbě hledají. Konstantinopol je zrovna dobrý příklad, jedná se o "přenesení města" v megaměřítku - z Říma (taky se to mělo jmenovat Nový Řím). U nás jsou takovými příklady Mladá Boleslav a Plzeň.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti