Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Už dlhšie sa zamýšľam hrať nejakú A Game of Thronesoidnú hru a neviem prísť na to, aký systém zvoliť.
* oficiálna hra č. 1 - Game of Thrones, labutia pieseň od Guardians of Order. Mám z nej dojem hry, ktorá chcela byť dobrá pre každého, ale nakoniec nie je dobrá pre nikoho.
Duálny systém d20 / TriStat dX mi prídu ako jeden za osemnásť a druhý bez dvoch za dvadať. Je tu repertoár, classy, skilly, featy, levely, ale na čo? Veď na rozdiel od D&Doidných hrdinov v AGOTe sa neleveluje, príšery neexistujú (ledaže by niekto išiel za Stenu a kynožil Wildlingov) a súboje sú väčšinou ,,vyhraj na fleku / zadeľ permanentné zranenie / umri na fleku" a d20ka nie je na to stavaná. Hra ponúka pár (teda dosť) mechaník na povesť a vplyv a zotavenie sa z rany obojručákom medzi oči, ale zase je otázka, či sa tie bonusové mechaniky naozaj oplatia a prejavia.
Hra tiež podporuje tri štýly hrania:
1) potulná banda, alias D&D štýl, lenže paradoxne sama kniha poukazuje na to, že zranenia sú drsné, liečenie neexistuje.. ale žiaľ Game of Thrones vôbec nie je o bande náhodných hrdinov (bočné knihy o Dunk a Eggovi som nečítal) a nie o družinkoidnom štýle a už vôbec nie o taktickom súboji.
2) hra o tróny: reálne hráte vysokých predstaviteľov rodov, to je ako keby ste hrali Cersei a Neda (alebo iné hlavy rodov, najlepšie spred deja oficiálnej knihy, ako radí príručka), lenže potom môžete rovno celé d20kové pravidlá i s levelmi, hitpointami a podobne zahodiť, lebo pomazané hlavy bojujú extrémne zriedkavo a keď už, tak s komplet armádou.
3) hybridný štýl: hráte nejakého nižšieho vazala, ktorý trochu intriguje, trochu bojuje, čo je buď spôsob, ktorý sklbi výhody oba, alebo dá dohromady nevýhody ostatných dvoch, neviem. Hrali ste toto niekto?
* oficiálna hra č. 2 - A Song of Fire and Ice (Green Ronin). Knihu som nevidel, recenzie nadávajú na Lego DUPLO(r) štýl obálky, ale podľa všetkého je to zamerané na družinkovo orientované hranie. Predpokladá sa, že všetky postavy sú z jedného rodu, pobehujú spolu, riešia spolu questy a vôbec, sú sťa radostná rodina Starkovcov, ktorá netuší, čo sa na nich dovalí. Mechaniky sú skillovo orientované, sú tam archetypy a la DrD II, teda povolanie je sada preddefinovaných skillov, ktoré sa zvyšujú. Hádže sa poolovo, prebíja GMom stanovená náročnosť s odstupňovanými mierami úspechu. Hra len veľmi zľahka na posledných dvoch stranách naznačuje nehromadné hranie, ale v texte znie podtón, že ,,preboha nerobte to / mechaniky na to nie sú stavané."
* Primetime Adventures - toto je hra stavaná na seriál, asi sa na to hodí ako šerbeľ na zadok, ale otázka je, čo so súbojmi. Moja grupa chce vidieť aspoň trochu súbojov, ktoré nie sú stavané na jedinom hode kockou / ťahu kartou. Inak by to bol dokonalý systém.
* hack Pendragonu - zhováral som sa s Peekayom, či sa nedá hacknúť Pendragon a posunúť to do inej roly. Hra je drsná, rody by sa vedeli zaviesť, tie bloodlines sú famózne, pomer misií vs ,,kujeme pikle na dvore" je rovnomerný, len chcelo by to názor niekoho kvalifikovaného.
Má niekto nejaký lepší nápad?
* oficiálna hra č. 1 - Game of Thrones, labutia pieseň od Guardians of Order. Mám z nej dojem hry, ktorá chcela byť dobrá pre každého, ale nakoniec nie je dobrá pre nikoho.
Duálny systém d20 / TriStat dX mi prídu ako jeden za osemnásť a druhý bez dvoch za dvadať. Je tu repertoár, classy, skilly, featy, levely, ale na čo? Veď na rozdiel od D&Doidných hrdinov v AGOTe sa neleveluje, príšery neexistujú (ledaže by niekto išiel za Stenu a kynožil Wildlingov) a súboje sú väčšinou ,,vyhraj na fleku / zadeľ permanentné zranenie / umri na fleku" a d20ka nie je na to stavaná. Hra ponúka pár (teda dosť) mechaník na povesť a vplyv a zotavenie sa z rany obojručákom medzi oči, ale zase je otázka, či sa tie bonusové mechaniky naozaj oplatia a prejavia.
Hra tiež podporuje tri štýly hrania:
1) potulná banda, alias D&D štýl, lenže paradoxne sama kniha poukazuje na to, že zranenia sú drsné, liečenie neexistuje.. ale žiaľ Game of Thrones vôbec nie je o bande náhodných hrdinov (bočné knihy o Dunk a Eggovi som nečítal) a nie o družinkoidnom štýle a už vôbec nie o taktickom súboji.
2) hra o tróny: reálne hráte vysokých predstaviteľov rodov, to je ako keby ste hrali Cersei a Neda (alebo iné hlavy rodov, najlepšie spred deja oficiálnej knihy, ako radí príručka), lenže potom môžete rovno celé d20kové pravidlá i s levelmi, hitpointami a podobne zahodiť, lebo pomazané hlavy bojujú extrémne zriedkavo a keď už, tak s komplet armádou.
3) hybridný štýl: hráte nejakého nižšieho vazala, ktorý trochu intriguje, trochu bojuje, čo je buď spôsob, ktorý sklbi výhody oba, alebo dá dohromady nevýhody ostatných dvoch, neviem. Hrali ste toto niekto?
* oficiálna hra č. 2 - A Song of Fire and Ice (Green Ronin). Knihu som nevidel, recenzie nadávajú na Lego DUPLO(r) štýl obálky, ale podľa všetkého je to zamerané na družinkovo orientované hranie. Predpokladá sa, že všetky postavy sú z jedného rodu, pobehujú spolu, riešia spolu questy a vôbec, sú sťa radostná rodina Starkovcov, ktorá netuší, čo sa na nich dovalí. Mechaniky sú skillovo orientované, sú tam archetypy a la DrD II, teda povolanie je sada preddefinovaných skillov, ktoré sa zvyšujú. Hádže sa poolovo, prebíja GMom stanovená náročnosť s odstupňovanými mierami úspechu. Hra len veľmi zľahka na posledných dvoch stranách naznačuje nehromadné hranie, ale v texte znie podtón, že ,,preboha nerobte to / mechaniky na to nie sú stavané."
* Primetime Adventures - toto je hra stavaná na seriál, asi sa na to hodí ako šerbeľ na zadok, ale otázka je, čo so súbojmi. Moja grupa chce vidieť aspoň trochu súbojov, ktoré nie sú stavané na jedinom hode kockou / ťahu kartou. Inak by to bol dokonalý systém.
* hack Pendragonu - zhováral som sa s Peekayom, či sa nedá hacknúť Pendragon a posunúť to do inej roly. Hra je drsná, rody by sa vedeli zaviesť, tie bloodlines sú famózne, pomer misií vs ,,kujeme pikle na dvore" je rovnomerný, len chcelo by to názor niekoho kvalifikovaného.
Má niekto nejaký lepší nápad?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
určite zaujímavým experimentom by mohla byť IaWA, kde by hráči hrali za jednotlivé rody.
Neuvažoval si o hrách ako burning empires alebo houses of blooded?
Neuvažoval si o hrách ako burning empires alebo houses of blooded?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
no tak mozno skus vyextrahovat nejaky subojak z ineho systemu a strcit do PA miesto tahania kariet vzdy ked sa ma scena vyriesit bojom.
napada ma primarne mouse guard, kde sa daju pekne pouzit aj karty ako manevre a CR je do neho priamo zakomponovane.
alebo co ja viem riddle of steel quick start ak maju hraci chut na nieco 'realistickejsie' (citaj komplikovanejsie)
napada ma primarne mouse guard, kde sa daju pekne pouzit aj karty ako manevre a CR je do neho priamo zakomponovane.
alebo co ja viem riddle of steel quick start ak maju hraci chut na nieco 'realistickejsie' (citaj komplikovanejsie)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Fingalen
- Příspěvky: 1198
- Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Nikdy som nehral, len som niečo čítal a a počul. Ale čo tak Houses of Blooded?
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..
I've joined the resistance.
I've joined the resistance.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Vzhladom na ensemble cast sialeneho rozsahu a nie uplne jasnu protagonizaciu mi este ako vhodny napada Universalis (priam velmi, velmi vhodny). Akurat to teda nie je zrovna klasicka hra a ked sme sa bavili osobne, tak ju diskvalifikoval tvoj popis perspektivnych hracov a ich preferencii
Ak by si inak chcel hrat tak, ze kazdy hrac je z vlastneho rodu, chcelo by to nieco, kde su kvantifikovane a mechanicky podstatne take veci ako hrady, zamky, followeri a podobne. Tym padom by som zvazil este Reign - ma aj takticky combat (ktory je pomerne dost crunchy), aj podporu tohto strategickeho levelu.
A este kacirska myslienka na zaver... nebol by na AGoT vhodny hack Vendetty?
Ak by si inak chcel hrat tak, ze kazdy hrac je z vlastneho rodu, chcelo by to nieco, kde su kvantifikovane a mechanicky podstatne take veci ako hrady, zamky, followeri a podobne. Tym padom by som zvazil este Reign - ma aj takticky combat (ktory je pomerne dost crunchy), aj podporu tohto strategickeho levelu.
A este kacirska myslienka na zaver... nebol by na AGoT vhodny hack Vendetty?
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
In a Wicked Age som hral a tam to nejde dohromady s filozofiou poviedkového hrania. I keď tie trojkolové súboje sú fascinujúce
Burning Empires som nečítal, Houses of the Blooded nie sú až taký zlý nápad, ja som to kedysi preletel, ale viem, že ma odradila od hrania nutnosť aby všetci hráči ovládali ten divnokrásny Wickov setting, ale so známym settingom si to zaslúži pozornosť.
Reigny a Universalisy (ten sa v osobnej debate nespomínal ) a Vendetty nahliadnem.
Burning Empires som nečítal, Houses of the Blooded nie sú až taký zlý nápad, ja som to kedysi preletel, ale viem, že ma odradila od hrania nutnosť aby všetci hráči ovládali ten divnokrásny Wickov setting, ale so známym settingom si to zaslúži pozornosť.
Reigny a Universalisy (ten sa v osobnej debate nespomínal ) a Vendetty nahliadnem.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
BE je moc na miru tomu scifi. BW by melo fungovat -- jako jedna z mala her ma stejne silny dvorni diskuse jako soubojak, stejne silny skilly jako ucetnictvi a doktrina jako boj s mecem, stejne silny postavy ktere jsou lord jako postavy ktere jsou fighter, a aji ta diskuse je dost crunchy pokud chces, krom jednoho soubojaku o chlapcich co se nenapadne nahaneji po lese pomoci skillu jako je nenapadnost az jeden druhyho obmanevruje a streli kusi do zad, a "mecovej" soubojak pracuje se vzdalenostma, takze chlapek s (otravenym ) kopim v nem muze mit mechanicky zajimavy souboj s chlapkem s mecem. A je stavenej prevazne na husty duely, ne na boj s dvaceti mookama. Odmenovaci system (artha) dava gritty svet kde jednou za cas dojde ke crowning moment of awesome, kdy si reknes ALE JAKO NEJVIC HUSTYYY.
To co popisuju jsou ale zaroven dve nejvetsi veci kvuli kterym se BW lidem typicky nelibi -- je dost komplexni, to jednak, a druhak na spoustu veci potrebujes genuine player skill, postava s uzasnejma statama je k nicemu pokud ji neumis "ovladat" a optimalizace se dela tady a ted, primo v boji, misto pocitanim statistiky pri tvorbe postavy (i kdyz to taky muze pomoct). Tohle nektere hrace zvykle na klasiku ala dnd nebo gurps stve, pac najednou jim nekolik hodin optimalizace postavy nezaruci ze budou husti, a ten system dik tomu neni nejpristupnejsi.
Celkove mi ten system ale prijde, ze podporuje quick and dirty awesomness, a pripada mi idealni na hrani typku jako je Tyrion nebo Jon Snow
EDIT: jo a moh bys udelat Remember King's Landing ale nevim jestli by to bylo nejuchopitelnejsi.
EDIT2: a mohl bys vykuchat diasporu.
To co popisuju jsou ale zaroven dve nejvetsi veci kvuli kterym se BW lidem typicky nelibi -- je dost komplexni, to jednak, a druhak na spoustu veci potrebujes genuine player skill, postava s uzasnejma statama je k nicemu pokud ji neumis "ovladat" a optimalizace se dela tady a ted, primo v boji, misto pocitanim statistiky pri tvorbe postavy (i kdyz to taky muze pomoct). Tohle nektere hrace zvykle na klasiku ala dnd nebo gurps stve, pac najednou jim nekolik hodin optimalizace postavy nezaruci ze budou husti, a ten system dik tomu neni nejpristupnejsi.
Celkove mi ten system ale prijde, ze podporuje quick and dirty awesomness, a pripada mi idealni na hrani typku jako je Tyrion nebo Jon Snow
EDIT: jo a moh bys udelat Remember King's Landing ale nevim jestli by to bylo nejuchopitelnejsi.
EDIT2: a mohl bys vykuchat diasporu.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 14. 6. 2011, 12:06, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Co je Remember King's Landing?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Upraveny Remember Tomorrow.Alef0 píše:Co je Remember King's Landing?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Houses of the Blooded nezní jako špatná volba, pokud se ti nechce číst ten setting, můžeš sáhnout po Blood and Honor, což je v podstatě ten samý systém v bleděsamurajské barvě. A míň "setting heavy".
Zajímavé by mohlo být i Legends of Anglerre, což je modifikace Starblazers, což je modifikace Fate (ufff). Aspekty, pravidla pro organizace a armády, fatepointy a celkově více strukturovaná pravidla než "zakladní Fate" s potenciálem pro husté souboje. (mmj. je zranění řešené přes consequences, aspekty, které si bereš, abys mohl pokračovat v boji - say hello to maiming, dismembering and terror).
Zajímavé by mohlo být i Legends of Anglerre, což je modifikace Starblazers, což je modifikace Fate (ufff). Aspekty, pravidla pro organizace a armády, fatepointy a celkově více strukturovaná pravidla než "zakladní Fate" s potenciálem pro husté souboje. (mmj. je zranění řešené přes consequences, aspekty, které si bereš, abys mohl pokračovat v boji - say hello to maiming, dismembering and terror).
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
LoA je z tech vic system heavy variant na Fate (odhadem tak na urovni SotC, ne tak sileny jako dresden, ale Diaspora to taky neni), takze by mohla bejt dobra.
EDIT: jinak ty consequences v boji maji vsechny Fate3 varianty snad, ne?
EDIT: jinak ty consequences v boji maji vsechny Fate3 varianty snad, ne?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
mne ešte napadol ako zaujímavý systém hack Agonu (také to grécke o hrdinoch), kde božstvá by sa zmenili na rody, hralo by sa distribuovane a schopnosti by sa trochu upravili pre správnu dobu. Challenge by sa riešili ako questy medzi rodmi, ale asi by to tiež bol hodne experiment
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Sosáček: Jasně, je možné, že to mají všechny varianty, uvádím to jen jako vlastnost systému, která mi přijde dobrá pro AGOT se vším tím sekáním rukou, mrzačením, znetvořováním a vůbec.
Jinak, ano, LoA je poměrně crunchy záležitost, hlavně co se množství stuntů pod jednotlivými skilly týče.
Jinak, ano, LoA je poměrně crunchy záležitost, hlavně co se množství stuntů pod jednotlivými skilly týče.
Re: Aký systém pre Hru o tróny / Game of Thrones?
Hmmm... Co třeba jenom Fate?
House of Blooded nebo Blood and Honour jsou dobré na řešení těch rodových záležitostí v dlouhodobém hledisku.
Pokud chceš hrát jen družinově, tak můžeš použít i lehce modifikovaný dračák. (Pokud vím, tak v tomhle settingu nejsou mágové.)
Přemýšlím, jestli znám nějaký skill-based systém.
House of Blooded nebo Blood and Honour jsou dobré na řešení těch rodových záležitostí v dlouhodobém hledisku.
Pokud chceš hrát jen družinově, tak můžeš použít i lehce modifikovaný dračák. (Pokud vím, tak v tomhle settingu nejsou mágové.)
Přemýšlím, jestli znám nějaký skill-based systém.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů