Ingredience sci-fi/space opery

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3251
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od crowen » 3. 1. 2014, 11:44

onge píše:Droni - návod k použití :D

http://dronesurvivalguide.org/
To nie je navod na pouzitie, ale survival guide - prirucka prezitia

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7946
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od OnGe » 3. 1. 2014, 12:00

Však - přeci si nemyslíš, že by tě k takový hračce někdy pustili ;)

Krom toho, dobře půlka těch rad je naprosto k ničemu
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Antharon » 6. 1. 2014, 11:57

crowen píše:
onge píše:Droni - návod k použití :D

http://dronesurvivalguide.org/
To nie je navod na pouzitie, ale survival guide - prirucka prezitia
v tom prípade skôr "návod k požití", nie?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 13433
Registrován: 18. 6. 2003, 20:31
Bydliště: Praha

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Eleshar_Vermillion » 2. 4. 2014, 12:16

Nějaké roztomilé koncepty Prahy za 100 let:

http://www.metro.cz/galerie-bude-z-prah ... -extra_jbs
\\[T]// PRAISE THE SUN! \\[T]//

Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 14:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Ebon Hand » 2. 12. 2014, 15:35

OnGe píše:Co myslíte - je termín "dron" ve smyslu bezpilotních hejblátek v naší řeči už natolik zaběhnutý? Dá se běžně používat, nebo je to akorát dalsí obvously cool anglismus?
Jak by si to po roce hodnotil? 8)
A je kocour v troubě!

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7946
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od OnGe » 2. 12. 2014, 16:05

Ebon Hand píše:
OnGe píše:Co myslíte - je termín "dron" ve smyslu bezpilotních hejblátek v naší řeči už natolik zaběhnutý? Dá se běžně používat, nebo je to akorát dalsí obvously cool anglismus?
Jak by si to po roce hodnotil? 8)
Je :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10172
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Ecthelion » 10. 4. 2015, 18:27

Sice to sem patří spíš jen okrajově (a v rámci scifi mnohem více než space opery), ale přesto docela zajímavý pohled na budoucí podobu stíhaček (v dohledné době). :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Jerson » 26. 6. 2015, 22:43

Přijde mi zbytečné pro můj článek o planetární invazi otvírat novou diskusi, pokračoval bych raději zde.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7946
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od OnGe » 27. 6. 2015, 13:27

Předchozí článek o planetární invazi byl především o velkých explozích a bambilionech všeho, aby z toho vznikla hrozitánská mela podle Arnolda Rimmera. Tento článek je o vyjmenovávání problémů s operací Overlord ve vesmíru, bez jakékoliv snahy hledat řešení těchto problémů. Hlavně, když už máme tu fyziku v zádech, bylo by hrozně fajn dodat třeba nějaká čísla, nebo třeba popsat pricnipy, na jejichž základě se dospělo k závěrům, k jakým se dospělo. U spousty tvrzení takhle nezbývá, než se zamýšlet, z kterého prstu jsou asi vycucané. U maximální přesnosti orbitálního bombardování fakt netuším, proč by tam nemohla být úplně jiná čísla. Nebo i jiné jednotky.

Třeba tvrzení o hraničních možnostech materiálů použitých na vesmírné lodě, nebo nemožnosti se vyhnout kilovým kusům železa jsou dost na vodě - protože podud ty lodě zrovna neprolétají atmosférou, nebo nějak radikálně nezrychlují, tak velkému namáhání vystaveny nejsou a pokud jde o technické limity toho přetížení při zrychlení, problém je spíš udržet posádku v provozuschopném stavu, než že by se to mělo rozpadnout a vzhledem k opravdu vzdálenému horizontu je možné zpozorovat kilový kus železa, letící naším směrem 30km/s třeba i minutu předem. I když s nimi pokryjeme čtvereční kilometr. Třeba ISS se takhle nějakému šrotu vyhýbá každou chvíli a to je prosím stanice. Ono je tam nahoře prostě fakt hrozně moc místa.

Oceňuju, že to někdo řeší i z jiného pohledu, než jak udělat co největší melu, ale daleko víc, než pouhý seznam problémů (nemůžu se ubránit dojmu, že často vycházejících jen z toho, že tam máme nějaký ničím nepodložený předpoklad), bych ocenil zamyšlení nad tím, jak těm problémům čelit. Ta poslední půlstránka je na to trochu málo. Tohle je možná dobré k tomu vysvětlit lidem, že militarizace kosmu je fakt naprd. Ale pro hru nebo příběh? Co s tím?
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23781
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun » 1. 7. 2015, 20:38

Tak torchu souhlasím s OnGem, ale víc mne mrzí jediná věc - že článek radějí víc napřímo nereagoval na svého předchůdce, třeba i kriticky...a hlavně polemicky:)

Já Eružel nemám čas to číst znovu teď, ještě pořád louskám nějaké mateirály do práce...hlavní námitky jsem uplatnil v PR a co jsem prolétl, tak Jerson na některé z nich reagoval...:)

Ale článek rozhodně stojí za pdorobnější rozbor, je tma bambilion věíc k diskusi...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10172
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Ecthelion » 2. 7. 2015, 13:33

Vallun píše:...víc mne mrzí jediná věc - že článek radějí víc napřímo nereagoval na svého předchůdce, třeba i kriticky...a hlavně polemicky:)...
Člověče, vidíš - a já jsem rád, že to tak neudělal. $D Ne proto, že by se mnou snad nesouhlasil - to je naprosto v pořádku - ale hlavně proto, že si nejsem jistý, jestli by to byl pořád ještě článek. Kdyby třeba vzal kusy mého článku a rozebral ho... pak by vznikl článek, na kterých bych třeba chtěl reagovat zase já... a napsal reakci na reakci... a Jerson by pak mohl chtít pokračovat a měli bychom reakci na reakci na reakci... a tak dále... to pak není článek, ale debata na Fóru. :>;o)

Jsem moc rád, že to Jerson pojal jako samostatný článek, ke kterému nemusíš znát souvislosti a něco předchozího... jakkoli mě taky trochu zklamalo, že to je v zásadě výčet toho, proč to nejde. Rada na konci (tedy použít menší měřítko) je mi, když už větší měřítko mám, platná jako mrtvému zimník... ale chápu, že ten článek prostě není určen pro mě.

Spíš si ale nejsem jistý, proč to ve větším měřítku nefunguje (respektivě jsou platné všechny problémy, které Jerson nastolil) a v menším měřítku funguje (ty problémy už nejsou platné?)... ale to je dost možná jen můj problém. :think:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Jerson » 2. 7. 2015, 16:05

Řeknu to obecně - některé věci nejsou vojensky řešitelné. Třeba Invaze SSSR do USA nebo naopak není vojensky řešitelný problém - za současného stavu techniky se nedá provést tak, aby útočník (jedno z jaké strany) mohl očekávat úspěch. A dost možná nepůjde provést nikdy.

Můj článek neměl být o tom, jak takovou obrovskou planetární invazi provést, protože to prostě nejde. Šlo by to při změně vstupních podmínek, třeba to, že napadená planeta nemá dostatečnou obranu, nemá dost zdrojů, technologii, vůbec nečeká útok, má příliš rozsáhlé nebo naopak příliš malé území, na kterém lze vést boje, nebo by byl útok proveden nestandardními způsoby, třeba pomocí bakteriologických nebo virových zbraní, jiným druhem (nikoliv lidmi), čistě robotickými jednotkami, celou silou planety, která zůstane kompletně opuštěná, atd ...

Možností jak udělat planetární invazi jinak je docela dost, ale prostě tímto - relativně konvenčním - způsobem to nejde.
To že jsem jako příměr použil zrovna Overlord má svůj důvod - space operové invaze se tváří, jako by šlo o námořní výsadek, jako by šlo lodě zaparkovat u pobřeží, vyslat stíhačky a výsadkové čluny, vytvořit linii dotyku s nepřítelem, atd.

Taky jsem nerozváděl do detailů různé podrobnosti, protože každá z nich vydala na jeden až čtyři dlouhé články o daném problému a těch článků bylo asi dvacet. Samozřejmě že hodně moc závisí na technologické úrovni a podmínkách, ale za daného stavu je vesmírná výprava ohromně riskantní podnik, který se nemusí povést, i když se všichni snaží, aby vyšel - za stavu, kdy se jedna strana aktivně snaží, aby nevyšel je úspěch prakticky nemožný. A než začnete operovat tím, že to technologie vyřeší - lidstvu trvalo čtyři tisíce let, než se naučilo plavit po moři tak, aby nepřízeň počasí nebyla tím nejhorším nebezpečím. Až někdy v 30. až 50. letech se jakž takž podařilo zajistit, že se velké lodě nemusely bát opravdu drsných bouří víc než nepřítele, a dneska se ty nejlepší vojenské lodi dokážou tomuto nebezpečí vyhnout zcela (nebo alespoň jsem nenašel zprávu, že by se nějaká letadlová či bitevní loď od 2. světové války potopila z jiného důvodu než činnosti nepřítele.) Ale než se na takovou úroveň dostane kosmická technika pro meziplanetární cesty, tak to minimálně pár století potrvá a bude potřeba vyvinout materiály na technologicky odlišné úrovni (třeba řízená a vratná změna jejich parametrů).

A poslední věc - osobně si nemyslím, že v RPg nebo jakémkoliv jiném příběhu je měřítko planetární invaze vůbec nutné. V příběhu je totiž úplně jedno, zda se jedná o malou invazi typu deset tisíc lidí, nebo o invazi jedné galaxie do druhé (včetně potřebných technoblábolů). Reálně se v jednom filmu, knížce nebo hře nedá pokrýt více než jen maličkatý výsek každé takové invaze, a ani vliv na diváky/ hráče nebude o nic větší, protože si to stejně nedovedou představit v absolutních měřítkách a vztáhnou to k něčemu, co znají. Takže jestli spolu bojuje deset lodí a lidé umírají po tisících, nebo spolu bojuje deset planet a lidé umírají po milióněch, nebo spolu bojují galaxie a umírají trilióny je úplně jedno, jen pro větší měřítka je potřeba o příslušný řád více technoblábolů. Já uvažoval o invazi, která by se bez nich obešla a přitom šlo o výslednou podobu, kterou hráči chtějí - tedy vysazování jednotek, boje s nepřítelem, postup kupředu nebo uvíznutí na místě, diverzní akce - a jako řešení mi vyšlo, že je třeba zmenšit měřítko.

Takže pokud někdo chce zároveň hrát na platné fyzikání zákony a technické výkony a zároveň mít velkou invazi, může použít invazi menšího rozsahu, která bude v poměru k planetární invazi asi jako byla bitva o ostrov Wake k Overlordu. Bude menší, ale o nic méně smrtící (nebo zajímavá).

Ještě pár dodatků k Ongemu.
ISS nemá moc dobré detektory. Kosmické smetí okolo Země je sledováno poměrně složitě řadou zařízení, ale nejdůležitější je, že u každého takového objektu je třeba znát výchozí trajektorii, ze které se pak vychází. Proto taky ISS občas dostává od americké armády přesnou sadu příkazů pro změnu polohy. Nikdy se nedozví proč, ale samozřejmě je to kvůli tomu, aby se vyhnuli kolizi s nějakým tajným vojenským satelitem (nefunkčním), který může vážit i pár tun a NASA o něm neví, ani ho nedokáže najít. ISS by se mu bez varování vlastními senzory a vlastní silou nedokázala vyhnout ani omylem, pokud by na ní mířil, a nejspíše by ho ani nestihla zaznamenat před nárazem.

Pokud jde o tchnické řešení, tak hliníková kulička o průměru 1 cm dokáže při rychlosti 5 - 9 km/s prorazit a roztrhnout 10 - 20 cm silný plát hliníku. Jako technické opatření se dají použít dvě mnohem tenčí destičky 10 cm od sebe - v první bude čistý otvor, druhá přežije náraz stejné kuličky víceméně bez poškození. Funguje to podobně jako představný pancíř.

Problém je, že u pro odolnost proti těžším objektům by bylo třeba obě desky zesílit, ale hlavním problémem je jejich vzájemné uchycení, kterým se při takovém nárazu přenáší síla z "představného pancíře" na samotný plášť lodi, a pak síly a rázové vlny, které se při nárazu šíří samotnou konstrukcí a mohou způsobovat poškození až o desítky metrů daleko. Toto uchycení de dá udělat dost pevné pro tenké pancíře, ale pro silnější by samo o sobě způsobovalo vlastní sadu potíží, které by bylo třeba vyřešit. Obrana proti kilovým a větším kusům vesmírného smetí zatím neexistuje ani teoreticky - lasery na to nestačí.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23781
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun » 2. 7. 2015, 16:38

Až někdy v 30. až 50. letech se jakž takž podařilo zajistit, že se velké lodě nemusely bát opravdu drsných bouří víc než nepřítele,
Kterého století myslíš? I dnešní letadlovku bouře potopit může, jen se letadlovky umí bouřím vyhnout...a hlavně je jich méně, o hodně méně než dříve, takže se s bouřkou nepotkávají tak často...to je taky faktor, který opomíjíš...jak se rozvíjí kvality techniky, tak klesá její četnost...
Můj článek neměl být o tom, jak takovou obrovskou planetární invazi provést, protože to prostě nejde. Šlo by to při změně vstupních podmínek,
Pak je Tvůj článek ale od počátku klamavý...vstupní podmínky by měly být takové, aby umožňovaly téma alespoň zvažovat...
A poslední věc - osobně si nemyslím, že v RPg nebo jakémkoliv jiném příběhu je měřítko planetární invaze vůbec nutné.
je ve skutečnosti hromsky nutné, zabránit invazi o rozměru roty mariňáků sice může být heroický výkon, ale, ale zabránit invazi na planetu Zemi, to zná v kosmobaru sakra jinak;)

Ecthelion - to je otázka, zda má být Drakkar jako Science nebo jako Bravíčko...:) ve vědě to bez konfrontací (slušných, věcných, samozřejmě) nejde...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7946
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od OnGe » 2. 7. 2015, 17:12

Jersone, pokud se chceš držet současného stavu techniky a neměnit vstupní parametry, nechápu, proč se vůbec pouštíš do žánru, jako je sci-fi, která je z definice pravý opak.
Jerson píše:ISS nemá moc dobré detektory. Kosmické smetí okolo Země je sledováno poměrně složitě řadou zařízení, ale nejdůležitější je, že u každého takového objektu je třeba znát výchozí trajektorii, ze které se pak vychází.
Ne. Pár starých satelitů už se srazilo a rozbilo a už tu taky proběhlo pár testů protisatelitních zbraní, naposledy to dělali číňani nějakých 5 let zpátky. Fragmenty vzniklé při těhle událostech nemůžeš předpokládat z předchozí dráhy, musíš je detekovat. V současnosti je možné detekovat objekty o rozměrech kolem 10 cm na geostacionární dráze (cca 35 000 km).
Jerson píše:samozřejmě je to kvůli tomu, aby se vyhnuli kolizi s nějakým tajným vojenským satelitem (nefunkčním), který může vážit i pár tun a NASA o něm neví, ani ho nedokáže najít.
Mikrosatelit by se asi schovat dal. Ale několik tun? Nesmysl. Moc velký - to už vidíš i dalekohledem.
Jerson píše:ISS by se mu bez varování vlastními senzory a vlastní silou nedokázala vyhnout ani omylem, pokud by na ní mířil, a nejspíše by ho ani nestihla zaznamenat před nárazem.
Troufnu si tvrdit, že se vlastní silou vyhnout dokáže, protože žádná jiná síla do hry nevstupuje. Především ale můžeš těžko předpokládat, že vesmírná válečná loď bude mít senzorové a manévrovací kapacity jako ISS.
Jerson píše:Obrana proti kilovým a větším kusům vesmírného smetí zatím neexistuje ani teoreticky
Existuje - vyhnout se. Víš, z jaké strany to musí přiletět (proti směru tvé rotace), zbývá to jen detekovat. Na reakci máš desítky vteřin až několik minut.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od vzteklina » 2. 7. 2015, 18:18

Vallun píše: jen se letadlovky umí bouřím vyhnout...a hlavně je jich méně, o hodně méně než dříve,
čéče tohle bude blbej případ, ty letadlovky. Kolik se jich kdy potopilo vlivem bouře? Letadlové lodě jsou příliš pozdní vynález, na to aby měly takovéhle mouchy, ne? A taky je otázka co myslíš tím "dříve". Za WW2 měla každá strana hrst letadlovek a ztráta 4 kusů znamenala prohrát námořní válku (midway). Na konci WW2 USA předvedly masovou produkci veškerých typů válečných lodí a pak samože počty mohly už jen klesat, jak šly do výslužby, ale jiné země jich řekl bych mají furt stejně nebo o pár více (jakože teď mají dvě, zatímco dřív neměly žádnou atp.)
Vallun píše:..vstupní podmínky by měly být takové, aby umožňovaly téma alespoň zvažovat...
Tak "restriction breeds creativity". Řekl bych že přístup stylem "takhle to nejde, protože..." je pro hráče přínosnější, protože můžou přijít s vlastním originálním stylem. Kdyby Jerson napsal "planetární invaze se dle zákonů fyziky a ekonomiky dělá tak a tak" vedlo by to jen k tomu, že to všichni budou dělat stejně. Pro jednotný mindset hráčů je samozřejmě lepší, když existuje jen jeden způsob jak to může probíhat, ale ono to takhle nakonec stejně asi nikdy nefunguje, takže co už. Originalita vpřed :-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti