Ingredience sci-fi/space opery
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Ingredience sci-fi/space opery
Kdybyste hráli space operu nebo jiné sci-fi – jaké ingredience byste ve hře chtěli vidět?
Bez jakých prvků by se taková hra prostě nesměla obejít? Co je pro vás zásadní věc, který dělá sci-fi tím, co byste chtěli hrát? Jaké vás napadají zajímavé střípky, které by se daly ve hrách uplatnit? Nějaké scény, místa, záplatky, postavy nebo bangy… nebo třeba jen nálada nebo nějaké zbraně? Stačí opravdu jen střípky, ale docela by mě zajímalo, co je pro vás na takové hře to důležité a co byste v ní chtěli vidět v případě, že byste ji hráli.
ilustrace vytvořil Mandryk.
Chtěli byste vůbec hrát sci-fi/space operu? Co vás na ní láká, případně odpuzuje?
Bez jakých prvků by se taková hra prostě nesměla obejít? Co je pro vás zásadní věc, který dělá sci-fi tím, co byste chtěli hrát? Jaké vás napadají zajímavé střípky, které by se daly ve hrách uplatnit? Nějaké scény, místa, záplatky, postavy nebo bangy… nebo třeba jen nálada nebo nějaké zbraně? Stačí opravdu jen střípky, ale docela by mě zajímalo, co je pro vás na takové hře to důležité a co byste v ní chtěli vidět v případě, že byste ji hráli.
ilustrace vytvořil Mandryk.
Chtěli byste vůbec hrát sci-fi/space operu? Co vás na ní láká, případně odpuzuje?
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Pre mna su dva odlisne hry.
Sci-fi (hard alebo hardcore sci-fi): fyzikalne koncepty (a to ich je dnes nacrtnutych hooodne vela takych proti ktorym tu uz kadekto brojil.) a vlastnosti vesmiru su silne pritomne a vplyvnujuce celu hru (let medzi hviezdami trvajuci roky a s tym suvisiace, zrychlenie, palivo, obrovitanskost priestoru, neludskost neludi (jasne impossible zahrat kedze sme ludia, ale da sa vyvolat taky pocit. Knihy to dokazu)). To ako tieto veci menia ludi a spolocnost vratane tabu tem (kanibalizmus, princip "Nic nie je zadarmo" (ani vzduch a ak neplatis pojdes do recyklatora), mnohozenstvo ci mnohomuzstvo, banditizmus ako sposob obzivy, terorizmus ako sposob udrzania spolocenskeho poriadku vladou)
Musi obsahovat let medzi planetami/stanicami na orbite a s tym suvisiace problemy a zaujimavosti. Prostredia ktore nie su tak priaznive pre zivot ako je Zem ale kde ludia predsa len za pomoci technologie ziju-zivoria.
Drsnost, krutost, neludskost, spina, strach, zufale a odvazne kusky (konciace casto fatalne)
Space opera: Fyzika nie je az tak podstatna. Vesmir vratane vsetkych moznych fenomenov (supernova, cierna ci cervia diera) je kulisou pre ludske pribehy. Neurcuje ale dava color ktory je iny ako vo fantasy hre. Koncepty su jednoduchsie a priamejsie. Mnohokilometrove lode v atmosfere, Mega orbitalne stanice na nemoznych miestach, Zvlastne tvory a spolocenstva zalozene na jednej myslienke ktora je vsak lahko uchopitelna vdaka filmom a kniham ktore ju predstavili uz xkrat (agresivna rasa barbarov ci strojov, hive mentalita chrobakoidnej xeno rasy, mestska planeta s politikou urovne slovenskeho parlamentu) a aj vesmirne monstra su sucastou a poskytuju impulzy pre pribeh. Zrady, pomsty, nadeje a lasky ... alias rozpravky kde je vsetko v podstate SAFE.
Farebnost, hrdinstvo, monumentalnost, zufale a odvazne kusky (konciace casto uspesne)
Sci-fi (hard alebo hardcore sci-fi): fyzikalne koncepty (a to ich je dnes nacrtnutych hooodne vela takych proti ktorym tu uz kadekto brojil.) a vlastnosti vesmiru su silne pritomne a vplyvnujuce celu hru (let medzi hviezdami trvajuci roky a s tym suvisiace, zrychlenie, palivo, obrovitanskost priestoru, neludskost neludi (jasne impossible zahrat kedze sme ludia, ale da sa vyvolat taky pocit. Knihy to dokazu)). To ako tieto veci menia ludi a spolocnost vratane tabu tem (kanibalizmus, princip "Nic nie je zadarmo" (ani vzduch a ak neplatis pojdes do recyklatora), mnohozenstvo ci mnohomuzstvo, banditizmus ako sposob obzivy, terorizmus ako sposob udrzania spolocenskeho poriadku vladou)
Musi obsahovat let medzi planetami/stanicami na orbite a s tym suvisiace problemy a zaujimavosti. Prostredia ktore nie su tak priaznive pre zivot ako je Zem ale kde ludia predsa len za pomoci technologie ziju-zivoria.
Drsnost, krutost, neludskost, spina, strach, zufale a odvazne kusky (konciace casto fatalne)
Space opera: Fyzika nie je az tak podstatna. Vesmir vratane vsetkych moznych fenomenov (supernova, cierna ci cervia diera) je kulisou pre ludske pribehy. Neurcuje ale dava color ktory je iny ako vo fantasy hre. Koncepty su jednoduchsie a priamejsie. Mnohokilometrove lode v atmosfere, Mega orbitalne stanice na nemoznych miestach, Zvlastne tvory a spolocenstva zalozene na jednej myslienke ktora je vsak lahko uchopitelna vdaka filmom a kniham ktore ju predstavili uz xkrat (agresivna rasa barbarov ci strojov, hive mentalita chrobakoidnej xeno rasy, mestska planeta s politikou urovne slovenskeho parlamentu) a aj vesmirne monstra su sucastou a poskytuju impulzy pre pribeh. Zrady, pomsty, nadeje a lasky ... alias rozpravky kde je vsetko v podstate SAFE.
Farebnost, hrdinstvo, monumentalnost, zufale a odvazne kusky (konciace casto uspesne)
Naposledy upravil(a) Aljen dne 20. 1. 2011, 12:10, celkem upraveno 1 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Nuz ako milovnik sci - fi by som sa tiez vyjadril. V poslednej dobe hrajeme solar system na styl mass effectu. Jednoducha space opera s dramatickymi a heroickymi prvkami. A taketo sci fi mam asi najradsej, medzirasove vztahy, heroicke dobrodruzstva plne dejovych zvratov a osobnej straty. Dolezite ingrediencie su strach zo samoty ( a to nie len posobenim prazdnoty vesmiru ale aj rasovej samoty, kedze ludi nemame ako prioritnu rasu, prave naopak su roztruseny vsade po vesmire). Laska s krasnou mimozemstankov a pouzil som aj prvky z komiksu votrelcov ( kde sa objavuje prvok nocnych mur, ktore vyvolava kralovnina telepatia, s ktorou komunikuje ako s úľom tak i s ludmi). Je toho vela napriklad sa daju krasne pouyivat klasicke czberpunkove nano vylepsenia a podobne hracky. Paci sa mi velmi ta retro vizualizacia mass efektu, nieco taketo navrhujem aj pre nase hry, kedze pred sedenim si robim koncept art aby hraci mali lepsiu predstavu o settingu. Nastastie mam hracov co radsej hraju vykecavacky a dramu a tak su nase sedenia sice suchsie co sa tyka akcie no bohatsie o ine konflikty.
Na druhu stranu som premyslal o poriadnom horore, v DRYH nieco na styl dead space ale fyzicky konflikt bude nahradeny pokusom nepriatela o zotrocenie mysle. Paranoja, stavy podobne paranojam z marihuany atd. Pocity uzkosti pri oprave vonkajsieho trupu, halucinacie atd.
Na druhu stranu som premyslal o poriadnom horore, v DRYH nieco na styl dead space ale fyzicky konflikt bude nahradeny pokusom nepriatela o zotrocenie mysle. Paranoja, stavy podobne paranojam z marihuany atd. Pocity uzkosti pri oprave vonkajsieho trupu, halucinacie atd.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Atmosféra Mos Eisley z Hvězdných Válek. http://www.youtube.com/watch?v=nSRwzP23ifI
Vesmírná špína, pašeráci, občasné razie, a potvory různých tvarů a velikostí, které hrají v big bandové kapele dixielandovou hudbu. Šestioký barban a jeho dryjáky. Po některých se vám zatočí hlava, ale jiný mimozemšťan by po nich umřel. A občas naopak.
Vesmírná špína, pašeráci, občasné razie, a potvory různých tvarů a velikostí, které hrají v big bandové kapele dixielandovou hudbu. Šestioký barban a jeho dryjáky. Po některých se vám zatočí hlava, ale jiný mimozemšťan by po nich umřel. A občas naopak.
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Sci-fi je též můj milovaný šuplíček.
Mám rád mezihvězdné lety obrovský pustým prostorem. Předsudky a xenofobii mezi jednotlivými rasami. Brutální emzáky, u který se neví, proč tak zběsile zabíjejí lidi, chybí jim jakákoliv lidskost a soucit. Opuštěné stanice ve vesmíru (co a proč přinutilo jejich obyvatele je opstit?). Bizarní společenství a sekty, které se ukryly do zapadlých koutů, aby se mohli věnovat svému vyznání (kanibalizmus, sexuální deviace, pochybné víry, sekty falešných proroků a samozvaných mesiášů). Technika spíš taková ne úplně futuristická, závislá na technické stavu, různí mechové, jako ve vašem druhém obrázku, vůbec Mandrykovo ztvárnění mi velmi vyhovuje. Hrdinské činy i akty čirého zoufalství.
Mám rád mezihvězdné lety obrovský pustým prostorem. Předsudky a xenofobii mezi jednotlivými rasami. Brutální emzáky, u který se neví, proč tak zběsile zabíjejí lidi, chybí jim jakákoliv lidskost a soucit. Opuštěné stanice ve vesmíru (co a proč přinutilo jejich obyvatele je opstit?). Bizarní společenství a sekty, které se ukryly do zapadlých koutů, aby se mohli věnovat svému vyznání (kanibalizmus, sexuální deviace, pochybné víry, sekty falešných proroků a samozvaných mesiášů). Technika spíš taková ne úplně futuristická, závislá na technické stavu, různí mechové, jako ve vašem druhém obrázku, vůbec Mandrykovo ztvárnění mi velmi vyhovuje. Hrdinské činy i akty čirého zoufalství.
A je kocour v troubě!
Re: Ingredience sci-fi/space opery
čo mám rád na space opere a býva to hlavný rozdiel medzi ňou a sci-fi je existencia určitej mágie, nazvime to psionika, sila, evolúcia, je to jedno. To čo mám rád je existencia hrdinov a antagonistov a nepodstatných canonfoodrov, pluralita, kde proti sebe stoja dve strany, ktoré sa dajú považovať za dobro a zlo, fatalizmus, vyvolení, intrigy, milióny obývaných svetov plných špiny a podvodníkov a uprostred tohto všetkého svieti jeden malý romantický príbeh o hrdinovi, ktorý prichádza aby zachránil spanilú devu a celý vesmír...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Debata o tvorivých postupoch bola oddelená.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Aljen píše:Drsnost, krutost, neludskost, spina, strach, zufale a odvazne kusky (konciace casto fatalne)
Keith Thompson na svých stránkách k obrázku píše:APOLLONIAN WIGHT
When experiments testing the viability of tapping into the quantum vacuum for energy were performed on the Apollo 21 Lab Station, reports devolved into strange ramblings about how their conclusions were inconceivable to human minds. Before all communication ceased, garbled messages were sent to earth from the astronauts about their experiments revealing to them the "howling face of the sun." A rescue crew was violently repulsed from the station by corpses in the astronaut's space suits. Footage of the incident show ghostly images of tormented figures hanging just behind these corpses, struggling, but seemingly unable to pull themselves apart from their decaying bodies.
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Ano nieco take.
U ten dojem dokonale vyvolava poviedka
V prazdnote nepocut tvoj krik z antologie
http://www.legie.info/kniha/2940-hilda- ... cnej-ceste
Desivy je pre mna aj Solaris (hlavne zaver Tarkovskeho filmu, nepamatam ako sa koncila kniha a US verziu som nevidel)
Vyborny nastrel mal Sunburn ale koniec bohuzial dojem mrazivej cudzoty uplne odpalil.
Podobne elementy vidiet v Dead Space (filme, hru nepoznam) alebo v HALO (The Flood, kniha 1 a 2 myslim, v hre je to jednoduchsie)
Idea sily mimo ludsku krutost a chapanie pre co je clovek len stavebnym materialom, znasilnujuce jeho vedomie tym ze ho odhadzuje alebo pretvara ako nieco zbytocne a nepodstatne.
U ten dojem dokonale vyvolava poviedka
V prazdnote nepocut tvoj krik z antologie
http://www.legie.info/kniha/2940-hilda- ... cnej-ceste
Desivy je pre mna aj Solaris (hlavne zaver Tarkovskeho filmu, nepamatam ako sa koncila kniha a US verziu som nevidel)
Vyborny nastrel mal Sunburn ale koniec bohuzial dojem mrazivej cudzoty uplne odpalil.
Podobne elementy vidiet v Dead Space (filme, hru nepoznam) alebo v HALO (The Flood, kniha 1 a 2 myslim, v hre je to jednoduchsie)
Idea sily mimo ludsku krutost a chapanie pre co je clovek len stavebnym materialom, znasilnujuce jeho vedomie tym ze ho odhadzuje alebo pretvara ako nieco zbytocne a nepodstatne.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Tohle na me pusobi spis jako horror - za to by se dal dosadit i hellraiserAljen píše:Idea sily mimo ludsku krutost a chapanie pre co je clovek len stavebnym materialom, znasilnujuce jeho vedomie tym ze ho odhadzuje alebo pretvara ako nieco zbytocne a nepodstatne.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Potvory, mutanti, vetřelci, zergové a další! Jak do heroické space opery, tak do survival hororu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Pravdazeonge píše:Tohle na me pusobi spis jako horror - za to by se dal dosadit i hellraiser
pokojne a mierumilovne hard scifi je pre mna oxymoronAljen píše:Drsnost, krutost, neludskost, spina, strach, zufale a odvazne kusky (konciace casto fatalne)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Ingredience sci-fi/space opery
Myslíš jako Hard scifi - pokojný masakr tisíců alienů?
A je kocour v troubě!
Re: Ingredience sci-fi/space opery
to je space opera
hard scifi je pokojny masaker tisicov kolonistov alienmi
a postavy su kolonisti
hard scifi je pokojny masaker tisicov kolonistov alienmi
a postavy su kolonisti
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Ingredience sci-fi/space opery
kurňa mám tam překlep.... Mělo to být:
Myslíš jako Hard scifi - pokojný masakr tisíců aljenů!
Myslíš jako Hard scifi - pokojný masakr tisíců aljenů!
A je kocour v troubě!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], tochalius a 8 hostů