Ingredience sci-fi/space opery

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun »

čéče tohle bude blbej případ
Myslel jsem, že Ti dám za pravdu s tím,že je to celkově blbé přirovnání, ale...
Letadlové lodě jsou příliš pozdní vynález, na to aby měly takovéhle mouchy, ne?
pokud tvrdíš tohle, tak vlastně ani ne. Pokrok, vývoj techniky samozřejmě snižuje pravděpodobnost fatálních následků, ale ta možnost rozhodně není vyloučena...pořád je to moře či oceán...nikdy nemáš jistotu:) Na druhou stranu bouře horší nepřítele platily do roku 1588:)
Za WW2 měla každá strana hrst letadlovek a ztráta 4 kusů znamenala prohrát námořní válku
Američané jich měli na konci války snad 40...dnes je na světě snad 13 plnohodnotných letadlovek celkem!

Pokud jde o Jersonovy premisy, tak on si je určil sám, tak aby byla invaze nemožná, a pak překvapivě objevil, že je nemožná...:)to není obecně konstruktivní přístup...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Wild West

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Wild West »

Tak v Drakkaru je moje reakce, kde jsem chápal článek úplně špatně; jako útok mimozemšťanů.

Pokud jde o útok lidí, i potom je to k diskuzi celá řada východisek. Například, platí i zde moje základní výhrada, že aby bylo možno mluvit o podobné akci, potom musí být k dispozici zásadně jiná technika, než máme dnes.
S tou dnešní není možné dosáhnout jinou planetu pilotovaným letem vůbec (viz debata jinde), takže invaze nedává smysl.
Tím je řada argumentů zpochybněna; například předpoklad, že se nelze vrátit zpět; pokud někdo umí létat mezi planetami, je to smělý předpoklad.

Trvá také moje výhrada, že u takové techniky nemáme moc velkou představu o použitelných zbraních. Mnou navržený gama emitor, nebo nějaká podobně šílená zbraň, nevyžaduje nutně přistání na povrch.

Jiná základní vada je v analogii Overlordu; je to v něčem podobné, ale v lecčems zásadně jiné, například v tom bodovém zacílení. Ježto neznáme strategický cíl planetární invaze, těžko říci, kolik je potřeba sil. Komando, které ovládne střed Washingtonu například nemusí mít milion lidí. Jiný cíl dává úplně jiný scénář.
Možná je v této souvislosti zajímavější parašutistická invaze na Krétu, která reálně proběhla a povedla se.
Povedly se i jiné fantastické podniky v minulosti. Třeba obsazení Konstantinopole 1203, největšího města světa, a to z lodí přímo přes hradby.

Špatně je také číslo 10% populace. Podobnou četnost mají vojska dočasně a ve výjimečné situaci, za stabilní se považuje 1%, pokud se jde přes, už jsou s tím potíže (Německo za války nebo ČSSR za studené války jsou vzorné příklady).
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun »

Overlord byl obrovský podnik,ale porád jen 2D...planetární invaze je ze své podstaty 3D,proti tomu neumíme udělat tak koncentrovanou obranu...

Navíc invaze Země-Země je ze své podstaty divná...nemožná...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Jerson »

Vallun píše:Tvůj článek je od počátku klamavý...vstupní podmínky by měly být takové, aby umožňovaly téma alespoň zvažovat...
Takže ještě jednou. Výchozím bodem byla úvaha, jak by to vypadalo, kdybych měl v RPG hrát planetární invazi popsanou Ectheliony v Drakkaru č. 45. V úvodním odstavci se píše toto:
Ecthelioní článek píše:Tento článek se soustředí na případy vylodění, kdy je potřeba se vyloďovat pod palbou na bráněných územích. Často dojde k situaci, kdy se na planetě nachází spojenec, u nějž je možné pozemní jednotky vylodit bez boje, případně se tam nacházejí plochy, kde je možné vylodit vojska bez obav… Ale pro tento článek vycházím z toho, že občas dojde k tomu, že se obránci musí vyloďovat pod palbou… a upřímně řečeno, je to ten nejzajímavější případ. Pokud se vojska vylodí pokojně, je to záležitost logistiky a je to zajímavé jen málo. Vylodění pod palbou je to pravé spaceoperové dobrodružství, takže vycházím z toho, že ve valné většině případů ve vašich hrách bude z nějakých důvodů potřeba vyloďovat se v bráněných oblastech.
Dál tam operují třeba s "turisty" s fotoaparáty fotící obranná zařízení a podobnými věci, které celkem jasně naznačují, že nejde o nějakou invazi emzáků na nepřipravenou Zemi, ale prostě vesmírnou obdobu Overlordu. Můj článek není a ani neměl být fungujícím řešením planetární invaze, ale rozebráním jednotlivých bodů této Spaceoperové invaze a návrhem řešení, ve kterém by byla v zásadě použitelná pro RPG bez toho, že by jeden či více hráčů vyznající se v kosmické technice a mechanice (kteří své znalosti chtějí uplatnit a nikoliv je urputně ignorovat) neustále vyskakovalo a říkalo "ale tohle by nemohlo fungovat z těchto a oněch důvodů".
Kdybych doopravdy měl hrát rádobyrealistickou planetární invazi bez jakéhokoliv vztahu k tomuto článku, pak bych nejspíše začal slovy "můžete hrát palubní bitevní superpočítač nebo jednoúčelového bitevního drona - živí tvorové se útoku nebudou účastnit". A zřejmě by došlo na takové věci jako vyjednávání s tím, že na planetu je už naveden meteor s pohonem, nebo na použití Wildwestem navrhovaných plošných energetických zbraní, nebo na použití biologických zbraní, které by z invaze a ze hry odstranily onu původně požadovanou zajímavost vyloďování pod palbou (a související věci).

Takže pokud jsi čekal vědecký rozbor planetární invaze, je mi líto, že tě zavedl název, ale první odstavec ti už měl říct, o čem to bude.
A toto
Pokud jde o Jersonovy premisy, tak on si je určil sám, tak aby byla invaze nemožná, a pak překvapivě objevil, že je nemožná...:)
rozhodně nebyl můj záměr.
Kromě toho jsi sám napsal
invaze Země-Země je ze své podstaty divná...nemožná...
, takže bych to nazval spíše Vallunovo premisou 8)
osobně si nemyslím, že v RPg nebo jakémkoliv jiném příběhu je měřítko planetární invaze vůbec nutné.
je ve skutečnosti hromsky nutné, zabránit invazi o rozměru roty mariňáků sice může být heroický výkon, ale, ale zabránit invazi na planetu Zemi, to zná v kosmobaru sakra jinak;)[/quote]
Pokud se v daném příběhu běžně bojuje o města, tak zabránit (nebo ubránit se) invazi na malý asteroid je stejné hrdinství, jako v příběhu, kde se bojuje o kontinenty zabránit invazi na planetu.
Onge píše:pokud se chceš držet současného stavu techniky a neměnit vstupní parametry, nechápu, proč se vůbec pouštíš do žánru, jako je sci-fi, která je z definice pravý opak.
Viz to co jsem psal Vallunovi, a pak existuje deset základních definic sci-fi, ze kterých si vybírám tu, ve které jde o aplikaci vědy do příběhu. "Vstupními parametry" jsem samozřejmě myslet ty, které nastavili Ecthelioni, nikoliv stav současné techniky.
Pár starých satelitů už se srazilo a rozbilo a už tu taky proběhlo pár testů protisatelitních zbraní, naposledy to dělali číňani nějakých 5 let zpátky. Fragmenty vzniklé při těhle událostech nemůžeš předpokládat z předchozí dráhy, musíš je detekovat. V současnosti je možné detekovat objekty o rozměrech kolem 10 cm na geostacionární dráze (cca 35 000 km).
Ano, a dráhy těch satelitů před srážkou byly obvykle známé, případně šlo o pozorované srážky. Kromě toho můžeš některé malé fragmenty najít, ale nikdy nemůžeš vědět, kolik malých fragmentů jsi nenašel. To že je možné detekovat mnoho neříká - lidský hovor je možné slyšet (neozbrojeným uchem) na 120 metrů, ale troufám si tvrdit, že drtivá většina rozhovorů na takto velkou vzdálenost slyšitelná není. To co jsi napsal jen říká, že se podařilo takhle vzdálený objekt zachytit - vůbec nic to neříká o tom, jak dlouho to trvalo, kolik takových objektů bylo zachyceno a hlavně kolik jich zachyceno nebylo.
Mikrosatelit by se asi schovat dal. Ale několik tun? Nesmysl. Moc velký - to už vidíš i dalekohledem.
Problém vesmíru je v tom, že na jednu stranu se v něm nedá prakticky schovat, ale na druhou stranu je velmi těžké něco (malého) najít. Pokud takový projektil nebude odrážet dostatek světla nebo rádiových vln, dalekohled ti nepomůže.
Troufnu si tvrdit, že se vlastní silou vyhnout dokáže, protože žádná jiná síla do hry nevstupuje.
Musí se pohnout vlastním pohonem za stanovený čas, což úplně samozřejmé není. ISS se samozřejmě začíná vyhýbat mnohem dříve, než se kolizní objekty objeví na jejím horizontu. A další věc - samozřejmě nepočítám s jedním projektilem, ale v řádech tisíců až desetitisíců tvořících plochu.
Tím je řada argumentů zpochybněna; například předpoklad, že se nelze vrátit zpět;
Toto se týkalo vyloďovacích člunů. Samozřejmě že technika na návrat bude existovat, ale nebude to ani zdaleka tak jednoduché, jako když vyloďovací člun najeden na pláž, vyskáčou z něj mariňáci a člun zase odpluje. Ani tak jednoduché, jak když vyskáčou z vrtulníku, který zase odletí. I kdybychom měli hypoteticky desetkrát účinnější motory pro start, stále bude hmotnost potřebného paliva o řád převyšovat přepravní kapacitu, což je v případě vojenského výsadku neúnosné plýtvání místem.
Mnou navržený gama emitor, nebo nějaká podobně šílená zbraň, nevyžaduje nutně přistání na povrch.
Viz výše - nesplňuje zadání "vylodění pod palbou" a související zajímavost pro odehrávání.
Možná je v této souvislosti zajímavější parašutistická invaze na Krétu, která reálně proběhla a povedla se.
Povedly se i jiné fantastické podniky v minulosti. Třeba obsazení Konstantinopole 1203, největšího města světa, a to z lodí přímo přes hradby.
Nebo můžeme mluvit o něčem alespoň řádově srovnatelnějším, jako pokus Japonska obsadit Čínu nebo pokus Německa obsadit SSSR. Obsadit jedno velké město stačí na obsazení evropského státu, ale už na úrovni států velikosti středního východu tato strategie nefunguje. Pro obsazení kontinentu nefunguje vůbec, a obsazení planety (obdobné Zemi) by vyžadovali simultální útok na mnoho měst najednou.
Špatně je také číslo 10% populace. Podobnou četnost mají vojska dočasně a ve výjimečné situaci, za stabilní se považuje 1%, pokud se jde přes, už jsou s tím potíže (Německo za války nebo ČSSR za studené války jsou vzorné příklady).
Jaká situace by mohla být výjimečnější než hrozba obsazení celé planety? A ano, 10% je špatně - v srpnu 1945 bylo ozbrojeno a připraveno na boj 50% všech Japonců na ostrovech včetně žen a dětí. I kdyby byli ozbrojeni jen špičatým klackem a na jedno útočícího vojáka jich bylo potřeba deset až sto.
To že si nelze vydržovat velkou armádu neznamená, že každý včetně desetiletých dětí nemůže mít doma (automatickou) zbraň a umět s ní alespoň trochu zacházet.
Wild West

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Wild West »

v
srpnu 1945 bylo ozbrojeno a připraveno na boj 50% všech Japonců na ostrovech včetně žen a dětí. I kdyby byli ozbrojeni jen špičatým klackem a na jedno útočícího vojáka jich bylo potřeba deset až sto.
Ano, krátkodobě se může špičatým klackem ozbrojit skoro každý.
Jenže právě druhá světová demonstrovala, jak je to v době vyspělejší techniky velmi matoucí údaj. Japonsko bylo navzdory špičatým klackům poraženo, a to překvapivě málo početnými vojsky, neb letectvo je možná ještě úspornější, než námořnictvo. A vylodění k tomu vlastně nakonec nebylo ani třeba; stačilo demonstrativní vylodění na několik vedlejších ostrovů (Iwo Jima, Okinawa a podobně).

Už dědeček Themistokles objevil ten strategický trik, že podobné věci, jako vylodění a obrana proti němu, vězí zejména v počtu lodí, ne lidí. Tedy ještě abstraktněji - v technice.

Všechny tvé úvahy by se tedy měly odvíjet spíš o množství tun materiálu, které tvoje útočící civilizace umí dostat do vesmíru a přes meziplanetární prostor. Především nějaké útočící křižníky s nějakými těmi futuristickými ZHN. A následně, po převálcování hlavních sil, teprve může přijít nějaká vyloďovací fáze s transportéry. Tak se to ostatně dělalo i v tom Overlordu; bez předchozího masivního bombardování z moře a ze vzduchu ti do toho Ike s Montym určitě nejdou. Jsme všichni v dojemné shodě, že dnešní civilizace by naprosto neuměla ani jednu z těch dvou fází.

A je zajímavá otázka, nakolik by byla naše dnešní civilizace schopna obrany proti podobnému útoku někoho, kdo by tohle uměl. Sestřelovat útoční vesmírný křižník je sice zdánlivě jednodušší, než ho sestrojit a dopravit meziplanetárním prostorem, ale řekl bych, že i tohle by pro nás byla dost netriviální záležitost. Střílet na něco do vesmíru je trochu složitější, než ve filmu Elysium.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Jerson »

Ve Vietnamu nebo Afghanistánu se zase ukázalo, jak často je vyspělejší technika k ničemu a jen s její pomocí se vyhrát nedá.
Japonsko nekapitulovalo díky tomu, že by Američané obsadili ostrovy okolo (za které museli tvrdě zaplatit). Ani proto, že Američané shodili atomovky, i když to k rozhodnutí možná přispělo, ale až když mu válku vyhlásil i Sovětský svaz. Nebýt toho, měli bychom zřejmě velmi dobré údaje, jak moc jsou špičaté bambusové klacky v rukou žen a dětí dobré proti samopalům a kulometům.

Pokud jde o bombardování a ostřelování z lodí, tak bez něj by vylodění bylo ještě těžší, ale jeho rozsah při planetární invazi by musel být mnohem větší, že si ho ani neumím představit. Ani s atomovkama.
Wild West

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Wild West »

Jerson píše:Ve Vietnamu nebo Afghanistánu se zase ukázalo, jak často je vyspělejší technika k ničemu a jen s její pomocí se vyhrát nedá.
Nutnost vyspělé techniky to nepopírá. Naopak, v tomto případě vyspělá technika nebyla zas až tak vyspělá a chtělo se od ní víc, než bylo v jejích silách. Například honit jednotlivé maníky, zapadlé mezi balvany, vybavené také docela jedovatě vyspělou technikou (střely Milan a podobně). Efekt může být samozřejmě při planetární invazi velmi důležitý.
První masové ničení ZHN vyvraždí celkem v pohodě lidi ve městech a pozabíjí mnoho miliard lidí. Vydlabat tu poslední miliardu, rozptýlenou někde po terénu, vyzbrojenou stále ještě docela zajímavými zbraněmi proti výsadku, může být velký problém. Námět na pěkný příběh.
Japonsko nekapitulovalo díky tomu, že by Američané obsadili ostrovy okolo (za které museli tvrdě zaplatit). Ani proto, že Američané shodili atomovky, i když to k rozhodnutí možná přispělo, ale až když mu válku vyhlásil i Sovětský svaz.
nevím, jak chceš rozhodnout, který z těchto tří faktorů byl rozhodující. Ale pro účely této debaty je to úplně jedno; mířím tam, že ten závěrečný výsadek není úplně nutnou součástí planetární invaze. Bez těch ZHN zbraní si to naopak moc neumím představit. Aby supermoderní technika vyloďovala maníky, co by se honily po lese s flintami jako za druhé světové, to je trochu divné.
Pokud jde o bombardování a ostřelování z lodí, tak bez něj by vylodění bylo ještě těžší, ale jeho rozsah při planetární invazi by musel být mnohem větší, že si ho ani neumím představit. Ani s atomovkama.
Tak. Zřejmě nějaké futuristické tentononc, paprskomety, jedovaté plyny, bionákaza a tak podobně. V tuto chvíli to neumíme. Bez toho ale nedává invaze smysl. Už pan Wells si toho byl velmi přesně vědom kolem roku 1900.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun »

Za tu komunistickou propagandu s významem SSSR na porážce Japonska bych už vážně nechával po škole... Sověti měli impozantní pozemní síly,ale Japonské moře hlubokým broděním nedáš...ani Ochotské...

Což mi připomíná otázku brodění přes Rýn,která ale patří jinam...

Základní otázkou je moment překvapení a otázka toho,zda bychom se vůbec bránit snažili...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od York »

Wild West píše:Japonsko bylo navzdory špičatým klackům poraženo, a to překvapivě málo početnými vojsky, neb letectvo je možná ještě úspornější, než námořnictvo. A vylodění k tomu vlastně nakonec nebylo ani třeba; stačilo demonstrativní vylodění na několik vedlejších ostrovů (Iwo Jima, Okinawa a podobně).
Tohle fakt není dobrý příklad. Japonsko bylo, co se týče té vojenské techniky, zejména bojových lodí a letadel, nezpochybnitelně na jedné z předních příček na světě. Jejich technika měla skvělé parametry, obsluha měla prvotřídní výcvik, atd.

Spojenci (zejména USA) nevyhráli válku v Tichomoří díky technické převaze, ale díky brutální lidské*, surovinové a průmyslové převaze - Japonci prostě nedokázali utrpěné ztráty nahrazovat, zejména proto, že neměli z čeho.

* Ta je zčásti daná tím, že byla strašná spousta Japonských vojáků zapikolovaná v Číně.

Jediné místo, kde tohle neplatí, je taktika pozemních vojsk. Co se výzbroje týče opět přinejmenším srovnatelných (ovšem japonská opevnění zbudovaná na mnohých Tichomořských ostrovech byla velmi kvalitní a dávala jim znatelnou výhodu), nicméně Japoncům často chyběla schopnost svých pozemních zdrojů efektivně využít. Přílišná víra ve svou nadřazenost a neporazitelnost, sebevražedné útoky a podobné věci vedly k velkému nepoměru pozemních ztrát na začátku války v Tichomoří. Ke konci války se to trochu změnilo (a přibyla ta velmi kvalitní opevnění), nicméně v té době už zase měli spojenci tak výraznou materiální převahu v těžké technice, že to stále dokázali vítězit s výrazně nižšími ztrátami. Se špičatými klacky to ale fakt nemělo vůbec nic společného.

Ad kapitulace Japonska: Osobně si myslím, že tam šlo hlavně o vnitřní politickou situaci. Válkychtivá vláda prostě v očích Japonců selhala, a to nejen tak, jak bychom politické selhání vnímali my, ale především "zklamala" císaře a dopustila, aby se dostal do opravdu prekérní situace. Kdyby to takhle Japonci nevnímali, věřím tomu, že by na ty špičaté klacky došlo.
Wild West

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Wild West »

Yorku, Jerson vytáhl Japonsko jako příklad výhradně v té poslední fázi; strategicky už poražené, a přesto visel propblém té invaze na Japonské ostrovy, což je ďábelsky daleko a představuje to technický problém i dnes (viz debata o třetí světové, co se nekonala).
A Jerson tvrdí, že bylo vyzbrojeno snad 50% obyvatel, nebo kolik, v každém případě miliony maníků, byť třeba špičatými klacky.
A já na to argumentum a contrario, že přes toto úžasné nasazení Japonsko kapitulovalo a nebylo mu to nic platné.
Proč přesně kapitulovalo je mi srdečně jedno; IMHO to byl souběh několika různých neřešitelných potíží najednou. Jisto je, že jim miliony maníků s klacky nebyly nic platné.

A celou dobu jde o polemiku s Jersonem, který se starými druhoválečnými metodami dobral k milionům maníků v invazi (nebo ještě daleko víc). Já předpokládám, že podstatou úspěchu meziplanetární invaze je tak vyspělá technika, že to poběží bez milionů maníků, jinak to fakt moc reálné není. Overlord byla nejmonumentálnější invaze v historii, odehrálo se plno jiných, mnoho z nich také s osudnými následky, a plno z nich bylo drasticky menších. Vlastně všechny, když tahle byla největší. Třeba Cortéz. A tam zrovna byla k vidění docela zásadně lepší technika útočníků.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od York »

Wild West píše:Yorku, Jerson vytáhl Japonsko jako příklad výhradně v té poslední fázi; strategicky už poražené, a přesto visel propblém té invaze na Japonské ostrovy, což je ďábelsky daleko a představuje to technický problém i dnes (viz debata o třetí světové, co se nekonala).
A Jerson tvrdí, že bylo vyzbrojeno snad 50% obyvatel, nebo kolik, v každém případě miliony maníků, byť třeba špičatými klacky.
A já na to argumentum a contrario, že přes toto úžasné nasazení Japonsko kapitulovalo a nebylo mu to nic platné.
Tak to pak jo :-)

Otázka je, co je smyslem a cílem té invaze. V případě Japonska šlo v prvé řadě o to zamezit dalšímu ohrožení spojenců a v tom případě několik miliónů fanatiků se špičatými klacky soustředěných na ostrovech moc nehraje roli. Kompletní námořní blokáda a likvidace všech zárodků o stavbu čehokoliv plavby nebo letu schopného by asi postačila. Bylo by tam nepochybně stále nějaké nebezpečí pro vojáky udržující Japonsko v totální stagnaci, ale zřejmě výrazně menší, než pokus ty milióny fanatiků vyhladit.

To je ale specifikum ostrovní země, milióny mongolů se stejnými špičatými klacky takhle jednoduše pořešit nejde (tedy ne z hlediska zemí kontinentální Evropy). Obdobně bez Overlordu nebylo technicky možné tohle provést s Německem. Každopádně pokud se bavíme o planetární invazi, tak je otázka, proč ji dělat. Orbitální bombardování s velkou pravděpodobností bude bohatě postačovat na to, aby zabránilo vzniku techniky schopné blokádu prorazit - gravitace je hodně mocná síla.

A pak je tu druhá věc, a to, že je zjevně výhodnější udělat z poražené země spojence a odbytiště pro své výrobky, než ji dlouhodobě okupovat...
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun »

Zajilmavější,zejmwna technicky by byl přístup,kdyby Jerson srovnal Overlord a techniku jej umožnující s technikou,která to neumožňovala (Galipoli) z toho vypočetl koeficient,jehiž aplikací na současnou techniku by zjistil,jaké síly by planetární invazy provést mohly;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Wild West

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Wild West »

milióny mongolů se stejnými špičatými klacky takhle jednoduše pořešit nejde
Být tady Poor Hero, vynadá ti, že Mongolové měli daleko lepší techniku, než Evropané.
A že jich bylo překvapivě málo (někde v historii o tom je debata)

Což je asi podle všeho smutná pravda, zejména výrazně po stránce logistiky a organizace.
Takže nijak nevybočují z obrazu, že bez vyspělé techniky to nechodí.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od York »

To mám z té snahy o korektnost, chtěl jsem původně jmenovat jiný národ ;-)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ingredience sci-fi/space opery

Příspěvek od Vallun »

Mongolové - jak v čem...v bojových záležitostech v podstatě ano...le málo jich rozhodně nebylo...nicméně Mongolské hordy jsou daleko od problematiky planetární invaze,vyjma toho, že jsou jedním z mnoha dokladů významu mobility...

Jen pro zaznam-to,co si budeme myslet,že náletníci chtějí je skoro stejně důležité jako to,co budou opravdu chtít...minimálně z počátku bude težká informační disbalance...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: MaMaHaJ, Sparkle a 7 hostů