Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 20374
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek » 22. 9. 2014, 11:08

Quentin píše:Takže hlasování je zatím
1 - pepa
2 - nikdo
3 - skew, quentin
4 - nikdo
5 (odstavec) - pieta, york
IMHO maji AE threat/front/whatever moves lepsi pomer kecy/informace:
MC Moves for warlords:
• Outflank someone, corner someone, encircle someone.
• Attack someone suddenly, directly, and very hard.
• Attack someone cautiously, holding reserves.
• Seize someone or something, for leverage or information.
• Make a show of force.
• Make a show of discipline.
• Offer to negotiate. Demand concession or obedience.
• Claim territory: move into it, blockade it, assault it.
• Buy out someone’s allies.
• Make a careful study of someone and attack where they’re weak.
^^^^^^ tohle ti rekne jak hrat tvrdeho warlorda lip nez nejaky "na 1 na 1d6 udelaji falesnej utok" nebo tak.

EDIT: ono je to dozoomovane. Ale treba pavucina by se dala udelat vic prizoomovana.
One day the flames will fade, and only darkness will remain

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8663
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York » 22. 9. 2014, 11:14

BTW Quentine každopádně díky za to, že jsi tu otázku nadhodil. Tohle se určitě bude ještě hodit.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Kelton » 22. 9. 2014, 11:18

Sos: Ona nějaká implementace questů je rozšířená, ale obvykle v dost primitivní podobě - napiš si quest, když po něm jdeš, dej si +1 / když máš úspěch, dej si exp / když ho splníš, dostaneš cukrátko. Třeba motivace v Exaltech je pěkný příklad, se všemi problémy daného přístupu.

Spousta her která má příběhové mechaniky nějak kodifikuje story arc, ale obvykle jeden nebo dva (a je to o výběru, který z nich máš). Jako Mountain Witch - máš tam arc o rozpadající se důvěře a vytrvání navzdory zradě, a arc o rozpadající se důvěře a zradě. Nebo My life with Master.

Chuubovské questy jsou něco dost specifického, protože definují cestu, ne cíl. Podobně fungují např. klíče ze Solar system (Shadows of yesterday). Ten ale nemá nad nimi story arcy. Předpokládá je, protože jsou tam mechaniky jak klíče vyhazovat a měnit (a čeká se že to budeš dělat pravidelně), ale co za co měníš je nechané na tobě.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6657
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin » 22. 9. 2014, 11:33

Chuubovské questy jsou něco dost specifického, protože definují cestu, ne cíl. Podobně fungují např. klíče ze Solar system (Shadows of yesterday). Ten ale nemá nad nimi story arcy. Předpokládá je, protože jsou tam mechaniky jak klíče vyhazovat a měnit (a čeká se že to budeš dělat pravidelně), ale co za co měníš je nechané na tobě.
Rozepiste se o tom pls :-) Nebo nechcete si to zkusit zahrát v Mephitu?
IMHO maji AE threat/front/whatever moves lepsi pomer kecy/informace:
tohle ti rekne jak hrat tvrdeho warlorda lip nez nejaky "na 1 na 1d6 udelaji falesnej utok" nebo tak.
EDIT: ono je to dozoomovane. Ale treba pavucina by se dala udelat vic prizoomovana.
V tom editu sis odpovedel. Ptám se spíš na hodne prizoomovane veci v dungeonech nebo random encounterech. A mám tam konrétní věci jako "přiběhnou za 1k3 kol, když někdo maká na pavučinu" místo "pavučina je alarm systém", protože to tak je víc nestranná výzva (tzn. já nic nerozhoduju). DW to samozřejmě nepotřebuje - tam přiběhnou na 6- :D

Fronty používám k tomuhle normálně navíc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8663
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York » 22. 9. 2014, 11:41

Quentin píše:A mám tam konrétní věci jako "přiběhnou za 1k3 kol, když někdo maká na pavučinu" místo "pavučina je alarm systém", protože to tak je víc nestranná výzva (tzn. já nic nerozhoduju). DW to samozřejmě nepotřebuje - tam přiběhnou na 6- :D
Což mimochodem krásně vystihuje rozdíl v paradigmatu. DnD0 to má: Hráč se rozhodne něco konkrétního udělat -> problém. AW to má: Padne 6- při něčem souvisejícím, co se hráč rozhodl udělat -> problém.

A proč to píšu: Protože se pro tahle různá paradigmata logicky hodí různý text v popisu dungeonu (respektive různý přístup k tomu, jak to napsat).

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew » 22. 9. 2014, 11:47

Fronty používám k tomuhle normálně navíc.
Co to je ten front?
(předopkládám že to je z angl. 'front', ne z č. 'fronta')
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6657
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin » 22. 9. 2014, 11:50

http://book.dwgazetteer.com/fronts.html

v AW je to jeste asi trochu jinak
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Kelton » 22. 9. 2014, 11:58

Front je ze slova fronta, jako ta válečná. Je to problém, který se zhoršuje. Máš ho napsaný, spolu s tím co se bude kazit pokud ho hráči nechají být.

Oni ho nechají být, protože jich budeš mít napsaných několik, a oni nezvládnou řešit všechny.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew » 22. 9. 2014, 13:44

Quentin, Kelton: ah, děkuji.
To působí jako docela zajímavej nástroj proti pocitu že hráči byli natlačeni do současné situace railroadingem (v tom smyslu, že pokud hráči vědí, že to DM používá, tak tuší, že jejich současná situace je důsledkem jejich voleb, úspěchů a neúspěchů).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Sosacek
Příspěvky: 20374
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek » 22. 9. 2014, 17:02

Kelton píše:Sos: Ona nějaká implementace questů je rozšířená, ale obvykle v dost primitivní podobě - napiš si quest, když po něm jdeš, dej si +1 / když máš úspěch, dej si exp / když ho splníš, dostaneš cukrátko. Třeba motivace v Exaltech je pěkný příklad, se všemi problémy daného přístupu.
Burning Wheel ma pokrocilejsi verzi - ta hra se snazi, aby to bylo v popredi, abys kazdou session neco posunul a hlavne tam hodne pracuje s tim, ze tvuj "quest" je asi neco, na cem ti zalezi, takze navod pro GMa o cem ta hra ma byt.
York píše:Třeba Fate 4e.
Pockej, coze?
Quentin píše:Rozepiste se o tom pls :-) Nebo nechcete si to zkusit zahrát v Mephitu?
Ona by se ti ta hra zoufale nelibila. A ja treba jeste poradne nevim, jak ma fungovat.
One day the flames will fade, and only darkness will remain

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8663
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York » 22. 9. 2014, 22:35

Sosacek píše:
York píše:Třeba Fate 4e.
Pockej, coze?
Čekám :)

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Pepa » 23. 9. 2014, 19:51

Tak osobní cíl postavy (družiny) a jeho plnění je něco jiného, než říct, že quest skončil, udělali jsme tedy významný milník, každý si smaže vážný následek a vylepší si dovednost o +1.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2988
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sparkle » 23. 9. 2014, 20:19

No, faktem je, že od doby co hraju kromě Fate i Dungeon World, mi ve Fate poněkud chybí nějaký reward za to, když se moje aspekty na postavě mění a vyvíjejí. Zvažuju to jako nějaký houserule.

btw jestli bude někdo v Praze vést Chuubo, chci si to taky vyzkoušet.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8663
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York » 23. 9. 2014, 21:06

Pepa píše:Tak osobní cíl postavy (družiny) a jeho plnění je něco jiného, než říct, že quest skončil, udělali jsme tedy významný milník, každý si smaže vážný následek a vylepší si dovednost o +1.
Dotaz byl na RPGčko, které explicitně trackuje story arcy postav nebo skupiny. To Fate 4e dělá (teda chce po hráčích, aby to dělali) a co s tím pak dělá jsem tam taky napsal.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Kelton » 23. 9. 2014, 21:19

Já bych Chuuba klidně zkusil vést, akorát až někdy v říjnu.
Budu muset rozmyslet jak, ona to není tak úplně hra na oneshoty.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host