Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4135
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sparkle »

York píše: Dotaz byl na RPGčko, které explicitně trackuje story arcy postav nebo skupiny. To Fate 4e dělá
Právě že imho nedělá. Milníky se udějí vždy po nějaký době kdy běží zápletka, ale je jedno, co konkrétně se v tý zápletce stalo. A udějí se pro všechny postavy naráz. Že se má milník přihodit po vyřešení větší zápletky je tam spíš jen jako pomůcka, reálně jde hlavně o to, aby se milník udál po cca X sezeních, jakmile uplyne děj odpovídající ději určitého úseku seriálu nebo knihy.
Kelton píše:Já bych Chuuba klidně zkusil vést, akorát až někdy v říjnu.
Budu muset rozmyslet jak, ona to není tak úplně hra na oneshoty.
Neděle 19. 10. ? :)

(kdyžtak to můžem domluvit vedle, ať tu neplevelíme)
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Aljen »

Je jedno co sa stalo az na to ze to zrejme dost ovplyvni zmenu aspektov a stuntov (see examples)
A milnik nenastane presne po X sedeniach ale po ... skonceni ucelenej casti pribehu. Co je u niekoho 2 a u niekoho 8 sedeni. Hmm cize presne naopak. Nie arbitrarne expy na level (od dnd,drd po dark heresy) - nie X ktore davaju autori ako pomocku ale pribeh a jeho dynamika je podstatna
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od morech11 »

ilgir píše:Na dobré indie RPG stačí nápad. S mechanismy a procesy netřeba si přehnaně lámat hlavu.
IMHO dobré indie RPG musí nutne byť aj dobré RPG. môže sa natruc postaviť zažitým pravdám a niečo postaviť na hlavu, ale nemalo by to robiť bez rozmyslu, náhodne a prvoplánovo...
(?)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

https://www.youtube.com/watch?v=7jxGcsP8Qs8

Já jsem vždycky pro informované volby a hádání se před hodem. Dohoda, jestli otočenej stůl dává cover +2 nebo +4 je mnohem civilizovanější před hodem (kde je to 10% rozdíl) než po hodu (kde je to život/smrt). Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

viewtopic.php?p=491133#p491133

Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York »

Quentin píše:Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
Souhlas.
Naposledy upravil(a) York dne 25. 10. 2016, 15:12, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York »

Quentin píše:https://www.youtube.com/watch?v=7jxGcsP8Qs8

... Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu :)

Já ne. Občas se přistihnu, že tohle dělám, ale myslím si, že to je chyba. Pokud odhaduju výsledek čistě podle toho, co padlo na kostce, aniž bych se zamyslel nad tím, jak to vlastně je obtížné, tak jsem v prvé řadě neměl vůbec házet, nebo jsem si neměl vybrat hru, kde jsou nějaké staty postav a obtížnosti a hraje se s tím, že to všechno opravdu má nějaký význam.

A to říkám i přes to, že mám ve hře mechaniku, která mě v určitých situacích ospravedlňuje říct hráči ano, aniž bych určil přesnou hodnotu obtížnosti (to "ano" pak znamená, že obtížnost určitě nebude větší, než jakou postava překoná automaticky bez hodu).
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek »

Quentin píše:https://www.youtube.com/watch?v=7jxGcsP8Qs8

Já jsem vždycky pro informované volby a hádání se před hodem. Dohoda, jestli otočenej stůl dává cover +2 nebo +4 je mnohem civilizovanější před hodem (kde je to 10% rozdíl) než po hodu (kde je to život/smrt). Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu :)
Uncharted World to pise lip:
Act with conviction: When a character wants to do something, simply make the attempt.
Asking the GM, “Can I do X?” is not a fair question. The GM doesn’t know what your
character can do. At best, the GM will flat out say no because it’s not physically possible,
but that’s just logic. Otherwise, it is up to the player to determine what their character
attempts within the current situation. By deciding to act, the player implicitly accepts the
costs and consequences
Ale vsichni tady vysvetlovali, jak hrozne je to spatne.

EDIT: ale typek ma pravdu z hlediska atmosfery.

Hadani se o cislicka je proste jenom zpusob jakym lidi kradou spotlight a uzivaji si ten pocit toho jak je cela pozornost na nich a jak vsichni kvuli nim stoji a cekaji.
But nobody came.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Pepa »

Sosáček píše:Hadani se o cislicka je proste jenom zpusob jakym lidi kradou spotlight a uzivaji si ten pocit toho jak je cela pozornost na nich a jak vsichni kvuli nim stoji a cekaji.
Huh. Vážně? :8oO
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Uncharted World to pise lip:
Act with conviction: When a character wants to do something, simply make the attempt.
Asking the GM, “Can I do X?” is not a fair question. The GM doesn’t know what your
character can do. At best, the GM will flat out say no because it’s not physically possible,
but that’s just logic. Otherwise, it is up to the player to determine what their character
attempts within the current situation. By deciding to act, the player implicitly accepts the
costs and consequences.
Ale vsichni tady vysvetlovali, jak hrozne je to spatne.
Hmm. Já bych měl asi problém s tím: "By deciding to act, the player implicitly accepts the costs and consequences." Hráč těžko může dopředu vědět, co vlastně akceptuje, protože to záleží na tom, jak si to GM vyloží.

Osobně preferuju, když hráč rovnou popisuje a předpokládá se, že nikdo nebude mít žádný námitky (což obvykle nikdo nemá) a prostě to tak bude, ale když náhodou někdo nějaké námitky má (ať už proto, že nesedí logika, nebo třeba že to dotyčný špatně pochopil), tak se "dělám to" automaticky považuje za "uvažuju o tom, že to udělám" a je možnost se o tom dál bavit před tím, než to postava fakt udělá.

A platí to i v opačném směru, tzn. i Vypravěč říká věci s tím, že pravděpodobně to je rovnou to, jak se věci dějí, ale pokud k tomu někdo bude mít nějaké připomínky, tak se to považuje pouze za návrh.

Sosacek píše:Hadani se o cislicka je proste jenom zpusob jakym lidi kradou spotlight a uzivaji si ten pocit toho jak je cela pozornost na nich a jak vsichni kvuli nim stoji a cekaji.
Imho používáš číselné mechaniky v situacích, kde by to bylo lepší bez nich.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York »

Quentin píše:Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
Ještě přece jen doplním jeden komentář:

Ovšem když tohle udělá Vypravěč, tak to přece jen vyzní trochu jinak, než když to řekne jiný hráč. Aspoň teda v tradičních hrách, kde hráči implicitně berou Vypravěče jako autoritu.

Nehledě na to, že z pohledu Vypravěče je to alternativa k jiným řešením situace - mohl by třeba hráče nechat, ať si na to hodí. Podle mě je ale lepší hráče do ničeho nenutit, pouze mu nasadit brouka do hlavy. Hráč si obvykle sám řekne o hod, když má pocit, že by výsledek měl být náhodný.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

UW píše:Act with conviction: When a character wants to do something, simply make the attempt.
Asking the GM, “Can I do X?” is not a fair question. The GM doesn’t know what your
character can do. At best, the GM will flat out say no because it’s not physically possible,
but that’s just logic. Otherwise, it is up to the player to determine what their character
attempts within the current situation. By deciding to act, the player implicitly accepts the
costs and consequences
sos píše:Ale vsichni tady vysvetlovali, jak hrozne je to spatne.
Chtěl jsem říct, že to, co píše UW, dává smysl, jen pokud hráč nezapomíná uvádět se svou akcí i zamýšlený záměr/cíl, ale pak jsem nevymyslel situaci, kdy by to neplatilo. Pak jsem se do toho zamotal. Třikrát svůj příspěvek přepsal. A nakonec nedošel k žádnému závěru krom toho, že napsat jen "ano, máš pravdu" je takové nudné :)

Mám dojem, že uvedením svého záměru totiž nepřímo upřesníš ostatním, jak si situaci představuješ ty, a DM nebo ostatní mají šanci tě vyvést z omylu. Není v tom přímo ta otázka "Can I do X?", ale je v tom dost informací, aby jsme ti stihli říct "Ne, protože..." nebo "Ne, ale...", ani když se nezeptáš.

Dávám smysl?

edit: Nedávám. Ty věci spolu nesouvisí. V klidu mě dál ignorujte.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek »

Quentin píše:edit: Nedávám. Ty věci spolu nesouvisí. V klidu mě dál ignorujte.
Jak jako "dal ignorujte"? Nezacal tohle tvuj prispevek?

Ja myslim, ze ty veci jsou to same, jenom na jinych mistech. Typek mluvi o tom, ze nekdo chce ciselne detaily. UW mluvi o tom, ze nekdo chce <nejake> detaily (ale asi hlavne fikcni, protoze to neni moc ultraciselna hra). Ty mluvis o tom, ze nekdo chce fikcni detaily. Nebo nevim o cem 8)

Obojim vedou dve ty same linky:
1) pozadovani pocitu sucha a bezpeci, aby se nemohlo nic nepekneho stat, a
2) zdrzovani a strhavani pozornosti na sebe.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Sos píše:Obojim vedou dve ty same linky:
1) pozadovani pocitu sucha a bezpeci, aby se nemohlo nic nepekneho stat, a
2) zdrzovani a strhavani pozornosti na sebe.
1) Nejde mi o bezpečí postavy, ale o player agency. Nerad bych jako hráč dělal něco, o čem by i moje postava věděla, že nedává smysl.

2) Právě to uvedení záměru mi přijde jako nejjednodušší pojištění player agency, aniž bys musel zdržovat konverzaci dodatečnými otázkami (edit: Jako je třeba "Can I do X?")
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Show don't tell

Tohle je pro RPGčka dobrá rada teoreticky, ale prakticky se to moc nestíhá. Namísto perfektního roleplaye, který hráčům všechno předá v náznacích, je snazší říct "X je nervózní," "X ti očividně lže," "X se chvilku rozhoduje, jestli je připravenej zradit otce," "X s tebou nejspíš chce souhlasit, přihoď argument," etc.

Je to jen můj dojem nebo ostatní stíhají v pohodě předat všechny informace skrz popisy?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti