Váš názor na {insert problem here}
Váš názor na {insert problem here}
Manuál k použití:
- Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
- Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
- Reagujte na otázky ostatních.
- Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
- Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Právě že imho nedělá. Milníky se udějí vždy po nějaký době kdy běží zápletka, ale je jedno, co konkrétně se v tý zápletce stalo. A udějí se pro všechny postavy naráz. Že se má milník přihodit po vyřešení větší zápletky je tam spíš jen jako pomůcka, reálně jde hlavně o to, aby se milník udál po cca X sezeních, jakmile uplyne děj odpovídající ději určitého úseku seriálu nebo knihy.York píše: Dotaz byl na RPGčko, které explicitně trackuje story arcy postav nebo skupiny. To Fate 4e dělá
Neděle 19. 10. ?Kelton píše:Já bych Chuuba klidně zkusil vést, akorát až někdy v říjnu.
Budu muset rozmyslet jak, ona to není tak úplně hra na oneshoty.
(kdyžtak to můžem domluvit vedle, ať tu neplevelíme)
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Váš názor na {insert problem here}
Je jedno co sa stalo az na to ze to zrejme dost ovplyvni zmenu aspektov a stuntov (see examples)
A milnik nenastane presne po X sedeniach ale po ... skonceni ucelenej casti pribehu. Co je u niekoho 2 a u niekoho 8 sedeni. Hmm cize presne naopak. Nie arbitrarne expy na level (od dnd,drd po dark heresy) - nie X ktore davaju autori ako pomocku ale pribeh a jeho dynamika je podstatna
A milnik nenastane presne po X sedeniach ale po ... skonceni ucelenej casti pribehu. Co je u niekoho 2 a u niekoho 8 sedeni. Hmm cize presne naopak. Nie arbitrarne expy na level (od dnd,drd po dark heresy) - nie X ktore davaju autori ako pomocku ale pribeh a jeho dynamika je podstatna
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Váš názor na {insert problem here}
IMHO dobré indie RPG musí nutne byť aj dobré RPG. môže sa natruc postaviť zažitým pravdám a niečo postaviť na hlavu, ale nemalo by to robiť bez rozmyslu, náhodne a prvoplánovo...ilgir píše:Na dobré indie RPG stačí nápad. S mechanismy a procesy netřeba si přehnaně lámat hlavu.
(?)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
https://www.youtube.com/watch?v=7jxGcsP8Qs8
Já jsem vždycky pro informované volby a hádání se před hodem. Dohoda, jestli otočenej stůl dává cover +2 nebo +4 je mnohem civilizovanější před hodem (kde je to 10% rozdíl) než po hodu (kde je to život/smrt). Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu
Já jsem vždycky pro informované volby a hádání se před hodem. Dohoda, jestli otočenej stůl dává cover +2 nebo +4 je mnohem civilizovanější před hodem (kde je to 10% rozdíl) než po hodu (kde je to život/smrt). Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
viewtopic.php?p=491133#p491133
Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Váš názor na {insert problem here}
Souhlas.Quentin píše:Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
Naposledy upravil(a) York dne 25. 10. 2016, 15:12, celkem upraveno 2 x.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Quentin píše:https://www.youtube.com/watch?v=7jxGcsP8Qs8
... Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu
Já ne. Občas se přistihnu, že tohle dělám, ale myslím si, že to je chyba. Pokud odhaduju výsledek čistě podle toho, co padlo na kostce, aniž bych se zamyslel nad tím, jak to vlastně je obtížné, tak jsem v prvé řadě neměl vůbec házet, nebo jsem si neměl vybrat hru, kde jsou nějaké staty postav a obtížnosti a hraje se s tím, že to všechno opravdu má nějaký význam.
A to říkám i přes to, že mám ve hře mechaniku, která mě v určitých situacích ospravedlňuje říct hráči ano, aniž bych určil přesnou hodnotu obtížnosti (to "ano" pak znamená, že obtížnost určitě nebude větší, než jakou postava překoná automaticky bez hodu).
Re: Váš názor na {insert problem here}
Uncharted World to pise lip:Quentin píše:https://www.youtube.com/watch?v=7jxGcsP8Qs8
Já jsem vždycky pro informované volby a hádání se před hodem. Dohoda, jestli otočenej stůl dává cover +2 nebo +4 je mnohem civilizovanější před hodem (kde je to 10% rozdíl) než po hodu (kde je to život/smrt). Ale stejně mám nutkání mu dát za pravdu
Ale vsichni tady vysvetlovali, jak hrozne je to spatne.Act with conviction: When a character wants to do something, simply make the attempt.
Asking the GM, “Can I do X?” is not a fair question. The GM doesn’t know what your
character can do. At best, the GM will flat out say no because it’s not physically possible,
but that’s just logic. Otherwise, it is up to the player to determine what their character
attempts within the current situation. By deciding to act, the player implicitly accepts the
costs and consequences
EDIT: ale typek ma pravdu z hlediska atmosfery.
Hadani se o cislicka je proste jenom zpusob jakym lidi kradou spotlight a uzivaji si ten pocit toho jak je cela pozornost na nich a jak vsichni kvuli nim stoji a cekaji.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Váš názor na {insert problem here}
Huh. Vážně?Sosáček píše:Hadani se o cislicka je proste jenom zpusob jakym lidi kradou spotlight a uzivaji si ten pocit toho jak je cela pozornost na nich a jak vsichni kvuli nim stoji a cekaji.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Hmm. Já bych měl asi problém s tím: "By deciding to act, the player implicitly accepts the costs and consequences." Hráč těžko může dopředu vědět, co vlastně akceptuje, protože to záleží na tom, jak si to GM vyloží.Sosacek píše:Uncharted World to pise lip:
Ale vsichni tady vysvetlovali, jak hrozne je to spatne.Act with conviction: When a character wants to do something, simply make the attempt.
Asking the GM, “Can I do X?” is not a fair question. The GM doesn’t know what your
character can do. At best, the GM will flat out say no because it’s not physically possible,
but that’s just logic. Otherwise, it is up to the player to determine what their character
attempts within the current situation. By deciding to act, the player implicitly accepts the
costs and consequences.
Osobně preferuju, když hráč rovnou popisuje a předpokládá se, že nikdo nebude mít žádný námitky (což obvykle nikdo nemá) a prostě to tak bude, ale když náhodou někdo nějaké námitky má (ať už proto, že nesedí logika, nebo třeba že to dotyčný špatně pochopil), tak se "dělám to" automaticky považuje za "uvažuju o tom, že to udělám" a je možnost se o tom dál bavit před tím, než to postava fakt udělá.
A platí to i v opačném směru, tzn. i Vypravěč říká věci s tím, že pravděpodobně to je rovnou to, jak se věci dějí, ale pokud k tomu někdo bude mít nějaké připomínky, tak se to považuje pouze za návrh.
Imho používáš číselné mechaniky v situacích, kde by to bylo lepší bez nich.Sosacek píše:Hadani se o cislicka je proste jenom zpusob jakym lidi kradou spotlight a uzivaji si ten pocit toho jak je cela pozornost na nich a jak vsichni kvuli nim stoji a cekaji.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Ještě přece jen doplním jeden komentář:Quentin píše:Jen bych chtěl připomenout, že tohle by měla být součást konverzace na všechny strany. Neměl by to dělat pouze DM. Všichni by měli mít možnost zpochybnit nebo obohatit cokoli se ve hře děje.
Ovšem když tohle udělá Vypravěč, tak to přece jen vyzní trochu jinak, než když to řekne jiný hráč. Aspoň teda v tradičních hrách, kde hráči implicitně berou Vypravěče jako autoritu.
Nehledě na to, že z pohledu Vypravěče je to alternativa k jiným řešením situace - mohl by třeba hráče nechat, ať si na to hodí. Podle mě je ale lepší hráče do ničeho nenutit, pouze mu nasadit brouka do hlavy. Hráč si obvykle sám řekne o hod, když má pocit, že by výsledek měl být náhodný.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
UW píše:Act with conviction: When a character wants to do something, simply make the attempt.
Asking the GM, “Can I do X?” is not a fair question. The GM doesn’t know what your
character can do. At best, the GM will flat out say no because it’s not physically possible,
but that’s just logic. Otherwise, it is up to the player to determine what their character
attempts within the current situation. By deciding to act, the player implicitly accepts the
costs and consequences
Chtěl jsem říct, že to, co píše UW, dává smysl, jen pokud hráč nezapomíná uvádět se svou akcí i zamýšlený záměr/cíl, ale pak jsem nevymyslel situaci, kdy by to neplatilo. Pak jsem se do toho zamotal. Třikrát svůj příspěvek přepsal. A nakonec nedošel k žádnému závěru krom toho, že napsat jen "ano, máš pravdu" je takové nudnésos píše:Ale vsichni tady vysvetlovali, jak hrozne je to spatne.
Mám dojem, že uvedením svého záměru totiž nepřímo upřesníš ostatním, jak si situaci představuješ ty, a DM nebo ostatní mají šanci tě vyvést z omylu. Není v tom přímo ta otázka "Can I do X?", ale je v tom dost informací, aby jsme ti stihli říct "Ne, protože..." nebo "Ne, ale...", ani když se nezeptáš.
Dávám smysl?
edit: Nedávám. Ty věci spolu nesouvisí. V klidu mě dál ignorujte.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Váš názor na {insert problem here}
Jak jako "dal ignorujte"? Nezacal tohle tvuj prispevek?Quentin píše:edit: Nedávám. Ty věci spolu nesouvisí. V klidu mě dál ignorujte.
Ja myslim, ze ty veci jsou to same, jenom na jinych mistech. Typek mluvi o tom, ze nekdo chce ciselne detaily. UW mluvi o tom, ze nekdo chce <nejake> detaily (ale asi hlavne fikcni, protoze to neni moc ultraciselna hra). Ty mluvis o tom, ze nekdo chce fikcni detaily. Nebo nevim o cem
Obojim vedou dve ty same linky:
1) pozadovani pocitu sucha a bezpeci, aby se nemohlo nic nepekneho stat, a
2) zdrzovani a strhavani pozornosti na sebe.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
1) Nejde mi o bezpečí postavy, ale o player agency. Nerad bych jako hráč dělal něco, o čem by i moje postava věděla, že nedává smysl.Sos píše:Obojim vedou dve ty same linky:
1) pozadovani pocitu sucha a bezpeci, aby se nemohlo nic nepekneho stat, a
2) zdrzovani a strhavani pozornosti na sebe.
2) Právě to uvedení záměru mi přijde jako nejjednodušší pojištění player agency, aniž bys musel zdržovat konverzaci dodatečnými otázkami (edit: Jako je třeba "Can I do X?")
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Show don't tell
Tohle je pro RPGčka dobrá rada teoreticky, ale prakticky se to moc nestíhá. Namísto perfektního roleplaye, který hráčům všechno předá v náznacích, je snazší říct "X je nervózní," "X ti očividně lže," "X se chvilku rozhoduje, jestli je připravenej zradit otce," "X s tebou nejspíš chce souhlasit, přihoď argument," etc.
Je to jen můj dojem nebo ostatní stíhají v pohodě předat všechny informace skrz popisy?
Tohle je pro RPGčka dobrá rada teoreticky, ale prakticky se to moc nestíhá. Namísto perfektního roleplaye, který hráčům všechno předá v náznacích, je snazší říct "X je nervózní," "X ti očividně lže," "X se chvilku rozhoduje, jestli je připravenej zradit otce," "X s tebou nejspíš chce souhlasit, přihoď argument," etc.
Je to jen můj dojem nebo ostatní stíhají v pohodě předat všechny informace skrz popisy?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů