Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vallun »

Log 1=0 píše: 24. 8. 2020, 20:40 Sorry, žádné. Ani mi to nepřipadá jako slovo.
důsledněji počeštěné by to mělo být asi s k na konci, to je pravda:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Nordoslav »

Svářeč na ropné plošině, promiň fakt jinak nic
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Taky nic.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vallun »

Díky za reakce.

Letorik je řecká varianta slova agent (operatér, inspirováno theurgem...), tedy další v řadě pokusů upravit název povolání zloděje tak, aby vystihoval obsah a při tom neevokoval protiprávní činnost.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od boubaque »

Mi to slovo (s -g) prijde akorat jak "er ist ein Bisschen letorig"
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Má smysl dělit dungeony na Lair/Minidungeon, Dungeon a Megadungeon? (třeba v rámci propagace nebo zadávání do zdejší databáze) A pokud ano, jaká by byla kritéria, a jak by to bylo v češtině?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus »

Quentin píše: 26. 8. 2020, 11:53 Má smysl dělit dungeony na Lair/Minidungeon, Dungeon a Megadungeon? (třeba v rámci propagace nebo zadávání do zdejší databáze) A pokud ano, jaká by byla kritéria, a jak by to bylo v češtině?
Bajo už na tohle téma zakládat diskuzi, ale nedořešilo se to.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Napsal jsem jednu otázku na způsob hraní do "svého" tématu, tak sem dám jen odkaz, pokud by se někdo chtěl vyjádřit.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vitus »

Nevím kam to přesně zařadit, tak to dávám sem - parta kolem Monte Cooka, co napsala knížku Your Best Game Ever, napsala i free knížku ke stažení Consent in Gaming o tom, že je vhodné si předem dohodnout věci jako PG-rating, tabu-témata a podobně. Zatím se mi nikdy nestalo, že bych musel něco podobného řešit nějak hlouběji či strukturovaněji, řešili jste někdy něco před herními sezeními ?
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nordoslav »

Chci mít ve svém světě kulturu, která v rámci svého života minimálně jednou (coming of ager rituál) navštíví a ponoří se do jezera proměny, kdy se jejich tělo přizpůsobí jejich mysli.
Bude to fungovat v rámci od dětství vštipovaných archetypálních rolí a oni na sebe přijmou fyzické znaky dané role.
Krom toho se jim ale bude měnit i pohalví podle toho, jak sami sebe vnitřně vnímají.
Jsem si docela vědom toho, že jde potenciálně o minové pole - napadá vás něco, na co si dávat pozor?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Angri
Příspěvky: 104
Registrován: 6. 2. 2021, 01:40

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Angri »

Vitus píše: 19. 10. 2020, 21:46 Nevím kam to přesně zařadit, tak to dávám sem - parta kolem Monte Cooka, co napsala knížku Your Best Game Ever, napsala i free knížku ke stažení Consent in Gaming o tom, že je vhodné si předem dohodnout věci jako PG-rating, tabu-témata a podobně. Zatím se mi nikdy nestalo, že bych musel něco podobného řešit nějak hlouběji či strukturovaněji, řešili jste někdy něco před herními sezeními ?
Neřešil, ale jelikož se např. lidé v rámci syrotčince neznají, tak se může stát, že někdo přijde s něčím, co se ostatním úplně líbit nemusí, nebo se jim to vysloveně hnusí.
Asi se většinou nijaký úzus nedělá, ale je otázka jestli by právě v případě lidí co se neznají vzniknout neměl? Na konci příspěvku dojdu k závěru , že za mě ano.
Dá se to samozřejmě řešit i ve více rovinách, např. rovina "ve hře toto mít nechci vůbec" nebo rovina " ve hře to může být, ale nebude se to dopodrobna popisovat."

Např. v naší hře Its Your funeral - představ si že by se pohřbu účastnila místní starší dáma, která si za mlada hojně užívala , všichni ve městě o ní ví že docházela k zesnulému doktorovi se syfilisem a např. Svena by oslovila, že pokud si sním užije tady na hřbitově , tak mu dá měšec zlaťáků. a teď by rozjetý Smrk tam začal scénu do nejmenších podrobností popisovat.
Sám nevím jak bych jako hráč na toto reagoval , zda bych se udržel ve fikci nebo by jsem se zhnuseně od toho distancoval.

A to jsme u lehkého tématu co podrobné popisy znásilnění , násilí na dětech , mučení a uvědomme si že RPG-čka nehrají pouze muži , ale i ženy.

GM to nemusí předpokládat, ale taková situace může nastat s ohledem na konání postavy.

Takže za mě, když se na začátku GM zeptá jestli jsou nějaká tabu (a klidně bude jmenovat viz příklady výše), tak určitě to může hře jen pomoci a vyloučit případné komplikace a znechucení hráčů a zkažení celého zážitku ze hry.
A co se týká před herní přípravy, tak si myslím že to zabere 2-3 minuty.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Lorwyn »

Nordoslav: Hlavní problém vidím v tom, že to může posílit dojem, že se jako dospělí nevyvíjíme, nebo že se jen tak jako "dolaďujem". Asi bych to nechala tu kulturu dělat opakovaně (pokud tohle není cílové téma a společenský mýtus na který tím chceš ukázat, žejo).

Další mina je to, že děcka jsou tvárný a pokud jim někdo od útlýho věku cpe toxickou roli, kterou oni v době toho rituálu ještě berou za vlastní, tak je to...potenciálně hodně zlý téma (což je možná cíl).
To, že je to mění podle toho jak se vnímají sami by k tomu mohlo být dost protichůdné (to není špatně a asi to tak i myslíš).

Mohl bys víc rozepsat co s tímhle tématem chceš ve hře pak dál dělat?

Ještě pár bodů, co mě napadlo:
- S tím pohlavím bych hodně ocenila kdyby to byla škála a ne a/b volba.
- Dej si majzla na vyobrazení psychických nemocí. V tomhle kontextu hodně dává smysl, že by se na vzhledu postavy projevily, ale...no, víšjak. Mohlo by to být dost náročný.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Lorwyn »

Vitus píše: 19. 10. 2020, 21:46 Nevím kam to přesně zařadit, tak to dávám sem - parta kolem Monte Cooka, co napsala knížku Your Best Game Ever, napsala i free knížku ke stažení Consent in Gaming o tom, že je vhodné si předem dohodnout věci jako PG-rating, tabu-témata a podobně. Zatím se mi nikdy nestalo, že bych musel něco podobného řešit nějak hlouběji či strukturovaněji, řešili jste někdy něco před herními sezeními ?
Úplně běžně se před každou hrou (dělám hlavně oneshoty) ptám lidí jestli maj nějaké triggery nebo něco, co prostě nechtějí. Tak 2/3 lidí mají a jsem ráda, že to vím předem a můžu to ve hře zohlednit. Sama taky nějaký mám.
Hraju hlavně s larpaři, kteří jsou na tohle zvyklí, v současném larpu je to běžná praxe. Zabere to chvilku a předchází to potenciálně blbým situacím. Za mě není důvod to nedělat. Neřeším to zatím takhle strukturovaným dotazníkem, ale možná časem budu.

Na co bych si dávala v tomhle kontextu hodně pozor je soukromí hráče. Triggery řeším s hráči přes net, ne až veřejně na hře a (samozřejmě) nikde neroztrubuju kdo má jakej.


Ad Angri: Víceméně souhlas, ale nechápu to s těma ženama. Jakože, znásilnění nebo násilí na dítěti může zrovna tak bejt trigger pro muže.
Naposledy upravil(a) Lorwyn dne 9. 4. 2021, 22:17, celkem upraveno 1 x.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od KDolecek »

Já používám lines, veils a x card. Ničemu to nevadí, když se to nevyužije a může to naopak zabránit velmi nepříjemným zážitkům.
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Nordoslav »

Jup, určitě chci aby ta kultura to mohla dělat opakovaně.

Je to kultura, která žije v nehostinném prostředí a jsou závislí na úzké spolupráci a určité podřízení tradicím v zájmu zachování druhu.

Cílem je konfrontovat hráče s kulturou, která je postavena na jiných základech. Bude pro jejich moderní vnímání možná až nepříjemná a přitom má své opodstatnění.

Jeden z archetypů je stařešina - ve chvíli kdy je někdo příliš slabý a neužitečný pro kmen, podstoupí zkoušku prachu. Musí dojít sám až k jezeru přeměn a pokud to zvládne, získá právo stát se stařešinou, žít u jezera a vést další u přeměn

V podstatě si jako díte musí vybrat jednu z x rolí, do které budou zamklí x let a jo, je to potenciálně toxické, zároveň ale svoboda v našem moderním pojetí by pro ně potenciálně mohla být ještě horší.

V rámci toho se ale mění podle svého sebevnímání, což jim naopak dává větší svobodu než nám a díky tomu se mohou i zbavovat fyzických deformací.

Dobrá připomínka s psychickými nemocmi, asi je úplně vyiignoruju a nebudu je do toho tahat, mohlo by to nadělat víc škody než užitku.

Pohlaví na škále...hmm, zajímavé, můžeš to trochu rozvést (vysloveně v projevení primárních až terciálních pohlavních znaků)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů