Váš názor na {insert problem here}
Váš názor na {insert problem here}
Manuál k použití:
- Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
- Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
- Reagujte na otázky ostatních.
- Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
- Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Očekávatelně, na něco se chci konkrétně zeptat:
Přečetl jsem si Lawful Stupid na tvtrope a okamžitě mi to připomnělo moji první session D&D3.5 za paladina.
Hlídám takhle přes noc barák plnej žen a dětí, dojde na výměnu hlídek, tak jdu spát. V noci hlídku (mj. i klerika družiny) přepadnou assassini, jelikož jsem paladin a mám lehkej spánek and shit, probudí mě boj. Popadnu obouručák, vyběhnu beze zbroje před barák, doběhnu k assassinovi bojujícímu s klerikem a GMovi hlásím, že ho vezmu na plocho mečem - s tím, že on je ke mně otočenej zády. GM se na mě podívá, jestli to myslím vážně - paladini prej bojujou čestně a bojovat s někým zezadu je nečestné - ať ho na sebe upozorním nebo ho obejdu nebo tak. Spoluhráč GMovi přitakal, že tohle paladini nedělají, tak jsem se podřídil.
Je to Lawful Good chování nebo Lawful Stupid ?
Přečetl jsem si Lawful Stupid na tvtrope a okamžitě mi to připomnělo moji první session D&D3.5 za paladina.
Hlídám takhle přes noc barák plnej žen a dětí, dojde na výměnu hlídek, tak jdu spát. V noci hlídku (mj. i klerika družiny) přepadnou assassini, jelikož jsem paladin a mám lehkej spánek and shit, probudí mě boj. Popadnu obouručák, vyběhnu beze zbroje před barák, doběhnu k assassinovi bojujícímu s klerikem a GMovi hlásím, že ho vezmu na plocho mečem - s tím, že on je ke mně otočenej zády. GM se na mě podívá, jestli to myslím vážně - paladini prej bojujou čestně a bojovat s někým zezadu je nečestné - ať ho na sebe upozorním nebo ho obejdu nebo tak. Spoluhráč GMovi přitakal, že tohle paladini nedělají, tak jsem se podřídil.
Je to Lawful Good chování nebo Lawful Stupid ?
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Podle me to muze byt oboji. Zalezi na tom, jaky je zakon a jak paladin (nebo jeho rad chape dobro a tento zakon). Univerzalni odpoved je pomerne zapeklity filosoficky problem imho.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Váš názor na {insert problem here}
To je preto, že sa prejavilo
* rozprávačovo ,,ale to by X nikdy neurobila!", čo je prekliatie a je to len 20 centrimetrov od trestania zlého chovania.
Lebo
* Pretože rozprávač má svoj pohľad na to, čo je dobré/zlé, a snaží sa to pretlačiť do hry. Čo sa mu nepáči, je zlé.
Lebo
* presvedčenia sú hlúposť
A
* paladini sú typickým zdrojom rozporov.
Je čestnejšie sa hrdo postaviť zoči-voči a potom nepriateľa dosekať obojručákom na maděru?
Alebo ho zobrať mečom na plocho a ušetriť mu bolesť?
Paladin má zjavne bojovať čestne, ale zároveň šetriť životy, ochraňovať vieru, ale zabíjať zlo ohňom a mečom, ušetriť nevinný život, ale zase rozcupovať koboldské dietka, lebo sú zákonne zlé a navyše všetci tí, ktorí zaňho nehrajú, sa snažia ukázať, aké je to idiotské a debilné povolanie.
* rozprávačovo ,,ale to by X nikdy neurobila!", čo je prekliatie a je to len 20 centrimetrov od trestania zlého chovania.
Lebo
* Pretože rozprávač má svoj pohľad na to, čo je dobré/zlé, a snaží sa to pretlačiť do hry. Čo sa mu nepáči, je zlé.
Lebo
* presvedčenia sú hlúposť
A
* paladini sú typickým zdrojom rozporov.
Je čestnejšie sa hrdo postaviť zoči-voči a potom nepriateľa dosekať obojručákom na maděru?
Alebo ho zobrať mečom na plocho a ušetriť mu bolesť?
Paladin má zjavne bojovať čestne, ale zároveň šetriť životy, ochraňovať vieru, ale zabíjať zlo ohňom a mečom, ušetriť nevinný život, ale zase rozcupovať koboldské dietka, lebo sú zákonne zlé a navyše všetci tí, ktorí zaňho nehrajú, sa snažia ukázať, aké je to idiotské a debilné povolanie.
[Templar] had to be mystic, ascetic, no eating, drinking, or screwing, but at the same time he roamed the desert cutting off the heads of Christ's enemies; the more heads he cut off, the more points he earned for paradise. He stank, got hairier every day, and then Bernard insisted that after conquering a city he couldn't jump on top of some young girl-or old hag, for that matter. [..] How can you be a monk and a swordsman at the same time, disemboweling people one minute and reciting Ave Marias the next? They tell you not to look even your female cousin in the eye, but when you enter a city, after days of siege, the other Crusaders hump the caliph's wife before your very eyes, and marvelous Shulammite women undo their bodices and say, Take me, Take me, but spare my life...No, the Templar had to stay hard, reciting compline, hairy and stinking, as Saint Bernard wanted him to.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Nicmene, zrovna u paladina v DnD bych se asi zameril na to, v jakem radu je (pripadne jakeho ma patrona mezi bohy). Pokud by mel bliz k miru, obecne by boj mel byt krajni reseni, takze utok ze zadu je na povazenou (ze je na plocho trochu vyrovnava, ale i tak), pokd ma bliz k boji (boji se zlem), utok zezadu bych asi bral. Preci jen predstava paladinskeho radu, ktery bojuje se zlem a pri nejakem vetsim stretu (treba armad) se uzkostlive vyhybaji utoku ze zadu mi prijde smesna (lawful stupid. Samozrejme potom by jeste hralo roli, jestli assasin je opravdu zly, nebo slouzi zlu. Nicmene slo o obranu pritele a navic to bylo na plocho, takze asi pohoda.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Váš názor na {insert problem here}
Z mého pohledu: Když je někdo šmejd a porušuje práva druhých, automaticky tím dává souhlas k porušení svých práv. Paladin není dobrej, paladin je spravedlivej.
Ne nadarmo nám jedna naše paní učitelka říkala "Hodnej rovná se blbej".
Ne nadarmo nám jedna naše paní učitelka říkala "Hodnej rovná se blbej".
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Niekde bol nápad si urobiť kódex a dohodnúť sa s GMom na tom, čo je ešte povolené a čo už nie.
Ale zakazovať explicitne ,,toto by postava neurobila" je kravina. Aj keby mal paladin zakázané brať ľudí na plocho, tak ak to spraví, nech má výčitky svedomia. Nech si ho niekto pri tom všimne, nech ho za tom v ďalšej scéne kritizujú.
Ale zakazovať explicitne ,,toto by postava neurobila" je kravina. Aj keby mal paladin zakázané brať ľudí na plocho, tak ak to spraví, nech má výčitky svedomia. Nech si ho niekto pri tom všimne, nech ho za tom v ďalšej scéne kritizujú.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pokud ti GM rekne "tohle by x nikdy neudelal" tak se s nim zkus bavit o zanrovych kriteriich a toho co cekas od hry, nebo si usetri cas a rovnou bez jinam. Muzes zkusit vysvetlovat ("ten chlapek je starj mafian co nechal zavrazdit vic lidi nez s kolika ty sis podal ruku ... nebude se bat nekoho bez zastrasovaciho skillu") ale casto to je ztrata casu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Jo, to je dulezite, to co napsal alef. Jedna vec je hodnotit prekroceni nejake etiky a potom z toho vyvest ingame nasledky (toho se bude spis takyt to posuzovani, coby paladin normalne mel nebo nemel udelat). Dalsi vec je neco uplne zakazovat hraci, to samozrejme je hloupost, pokud dohoda mezi hraci nerika vylozene neco proti tomu (nebo nejde o nejaky specificky system, coz neni pripad DnD)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Váš názor na {insert problem here}
Jo, zákon se nějak moc neřešil, co se týče řádu... uf, už si vůbec nepamatuju. Je možný že to byl prostě jen chlápek ve vytuněné zbroji s hodně vyvinutým smyslem pro spravedlnost nebo tak.Bajo píše:Podle me to muze byt oboji. Zalezi na tom, jaky je zakon a jak paladin (nebo jeho rad chape dobro a tento zakon). Univerzalni odpoved je pomerne zapeklity filosoficky problem imho.
EDIT: Případně i byl členem nějakého řádu, jen se to taky moc neřešilo.
Nojo, ono se to pravděpodobně týkalo té klauzule v pravidlech "Paladin co se prohřeší proti paladinství ztrácí schopnosti paladina" - takže on GM nejspíš nic nezakazoval, jenom asi něco nazančoval...Bajo píše:Jo, to je dulezite, to co napsal alef. Jedna vec je hodnotit prekroceni nejake etiky a potom z toho vyvest ingame nasledky (toho se bude spis takyt to posuzovani, coby paladin normalne mel nebo nemel udelat).
Jo, to bylo v dobách, kdy PJ měl pravdu, o hře nebylo třeba mluvit protože existoval univerzální náhled na to jak má vypadat a všechno bylo jednoduchý.Sosacek píše:Pokud ti GM rekne "tohle by x nikdy neudelal" tak se s nim zkus bavit o zanrovych kriteriich a toho co cekas od hry
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22610
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
V "rytířském kodexu", jehož překroucením obvykle vzniká kodex paladina, byla zmínka o tom, že rytíř má bojovat čestně - ale jen s odpovídajícím protivníkem. Paladinové, kteří nevyužívají nevýhody protivníka v takovém světě asi moc dlouho přežívat nebudou, zejména pokud je nastavený tak, že lawful stupid postavy umírají. Existence nějakého kodexu je pak sama o sobě neudržitelná, protože kromě pár statistických výjimek by ho neměl kdo udržovat.
Jediná funguící varianta je, že bůh dá paladinovi schopnosti, které vyrovnají nevýhodu, kdy palatin nemůže použít svou výhodu proti nepříteli.
Jediná funguící varianta je, že bůh dá paladinovi schopnosti, které vyrovnají nevýhodu, kdy palatin nemůže použít svou výhodu proti nepříteli.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9336
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Kdyby vás pozvala nějaká skupina na fantasy hru, zastrašilo* by vás, kdyby vám naservírovaly takovejhle character sheet?
*příliš čísílek, příliš focus na combat, absence RP rysů a dalších ...
*příliš čísílek, příliš focus na combat, absence RP rysů a dalších ...
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7494
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Váš názor na {insert problem here}
Skew: Necromancy... ale predsa. Najzásadnejšia poznámka k Tvojmu problému - DnD 3.5 nemá facing. Neexistuje žiadne spredu, zboku či zozadu, protivníci sú stále všetci "aware" o tom, čo sa deje na bojisku a predpokladá sa, že sú otočení na tú stranu, ktorá je pre nich najvýhodnejšia. Akurát si pravidlovo dosiahol flanking a nech mi niekto ukáže, že paladin nemôže používať flanking.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20944
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
A jak potom funguje backstab?Bifi píše:Skew: Necromancy... ale predsa. Najzásadnejšia poznámka k Tvojmu problému - DnD 3.5 nemá facing. Neexistuje žiadne spredu, zboku či zozadu, protivníci sú stále všetci "aware" o tom, čo sa deje na bojisku a predpokladá sa, že sú otočení na tú stranu, ktorá je pre nich najvýhodnejšia. Akurát si pravidlovo dosiahol flanking a nech mi niekto ukáže, že paladin nemôže používať flanking.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Backstab, teda v terminológii D&D sneak attack, funguje nasledovne:
* obeť musí byť flat footed (musí mať ploché nohy ), teda musí byť v situácii, keď je jej odopretý Dexterity bonus k obrane
* to je v prípade, že je napr. surprise round (nulté kolo)
* alebo obeť nevie o útočníkovi (útočník je skrytý, neviditeľný atď)
* alebo je obeť v zápasení (grapple)
To rieši situácie, že facing nemáme, ale napriek tomu ho vieme využiť.
* obeť musí byť flat footed (musí mať ploché nohy ), teda musí byť v situácii, keď je jej odopretý Dexterity bonus k obrane
* to je v prípade, že je napr. surprise round (nulté kolo)
* alebo obeť nevie o útočníkovi (útočník je skrytý, neviditeľný atď)
* alebo je obeť v zápasení (grapple)
To rieši situácie, že facing nemáme, ale napriek tomu ho vieme využiť.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host