Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4928
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi » 5. 5. 2019, 05:36

York píše:
4. 5. 2019, 23:08
* V boji to neplatí, protože když potvoru netrefíš, nebo jí nemáš jak dát damage, tak můžeš vymýšlet skoro co chceš a nebude ti to moc platný. Výjimkou jsou řešení jako "shodím ho do propasti", který hráči nemají moc rádi, protože mají pocit, že obchází to, proč tu hru hrajou.
Práve na túto tému chystám krátky článok.
V old schoole je práve nemechanické riešenie aj bojových konfliktov možné a známkou dobrej hry. Boje nemajú byť náplňou hry, sú len nutné zlo a riziko, ktoré treba minimalizovať.
V neskorších prístupoch sa to posunulo a boj začal byť chápaný ako férové, sportové utkání (viď guidelines pre EL, CR...). Vtedy by taktika ako zápalné steny, pasce, poštvanie iných príšer, otrávenie zásob pitnej vody, zhodenie do priepasti, utopenie a pod. boli chápané ako "obchádzanie mechaník".
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 751
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Log 1=0 » 5. 5. 2019, 08:36

Pieta:
Se nezlob, ale vzít hlášku, co není moc pravda, říct, že její součástí jsou další dvě nesouvisející věci, a říkat tomu "nadsázka" fakt není něco, co dovedu pochopit bez použití telepatie.

Ale jo, s tím, co říkáš teď nemám problém.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13041
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Pieta » 5. 5. 2019, 15:32

Log 1=0 píše:
5. 5. 2019, 08:36
Pieta:
Se nezlob, ale vzít hlášku, co není moc pravda, říct, že její součástí jsou další dvě nesouvisející věci, a říkat tomu "nadsázka" fakt není něco, co dovedu pochopit bez použití telepatie.

Ale jo, s tím, co říkáš teď nemám problém.
Já zas nechápu, proč jsou to nesouvisející věci, protože mně to přijde vyloženě jako jádro problému. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 751
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Log 1=0 » 5. 5. 2019, 18:34

Protože ta věta neříká, ani když uvažuju tu největší nadsázku a největší šíři chápání pojmů, jaké jsem schopen, to, co říkáš, že říká.
Ale jestli je to jen o tom, co to vlastně má znamenat, nech to plavat, věcně nejsme ve sporu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

MarkyParky
Příspěvky: 7969
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od MarkyParky » 7. 5. 2019, 09:03

Já si tu dovolím odložit jednu myšlenku, která tedy není moje, ale je dobré jí mít na mysl a trochu adresuje onen výrok s dovednostmi válečníka a kouzelníka.


Charakteristikou dobrého class and level systémů (nebo obecně dobrého systém, který předpokládá rozdílné role hráčů ve hře) není rozprostření dovedností/schopností mezi jednotlivá povolání/classy/role.

Charakteristikou dobrého class and level systému je:
* jednotná mechanika, společná a srozumitelná všemi classami.
* feeling podporující výjimky z této jednotné mechaniky, unikátní pro každou classu.


To se týká tvůrců doplňků, stejně jako tvůrců systémů.

Ve scénáři: "Vymyslel jsem novou dovednost, je to na přidání stávající classe? Nebo na vytvoření classy nové?" je tohle docela dobré kritérium.

Přidává to nový mechanický prvek? Mění to vyznění standardní mechaniky? A hlavně - dá se tenhle přístup dál rozvíjet a liší se od ostatních? Pokud ano, je to na novou classu. Pokud tak napůl, je to třeba na sub-classu. Pokud to používá featurky, které už se s nějakou existující classou překrývají, mělo by jí to rozšiřovat.


Neříkám, že je to nutně svatá kráva a tvrdé pravidlo bez výjimek.
Ale je to celkem užitečná "good practice".

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 10738
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York » 31. 5. 2019, 11:37

Kropy na Kostce částečně z legrace napsal tohle:
Kropy píše:Už ne Combat as War, ani Combat as Sport, ale Combat as Film.
Přišlo mi to docela hezký a potenciálně užitečný.

MarkyParky
Příspěvky: 7969
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od MarkyParky » 31. 5. 2019, 11:44

Moc pěkné.

A jinak hezká korelace s Threefold theory.

Combat as Sport = G
Combat as Film = D
Combat as War = S

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host