Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew » 21. 2. 2010, 15:16

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew » 21. 2. 2010, 15:29

Očekávatelně, na něco se chci konkrétně zeptat:

Přečetl jsem si Lawful Stupid na tvtrope a okamžitě mi to připomnělo moji první session D&D3.5 za paladina.

Hlídám takhle přes noc barák plnej žen a dětí, dojde na výměnu hlídek, tak jdu spát. V noci hlídku (mj. i klerika družiny) přepadnou assassini, jelikož jsem paladin a mám lehkej spánek and shit, probudí mě boj. Popadnu obouručák, vyběhnu beze zbroje před barák, doběhnu k assassinovi bojujícímu s klerikem a GMovi hlásím, že ho vezmu na plocho mečem - s tím, že on je ke mně otočenej zády. GM se na mě podívá, jestli to myslím vážně - paladini prej bojujou čestně a bojovat s někým zezadu je nečestné - ať ho na sebe upozorním nebo ho obejdu nebo tak. Spoluhráč GMovi přitakal, že tohle paladini nedělají, tak jsem se podřídil.

Je to Lawful Good chování nebo Lawful Stupid ?
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6859
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bajo » 21. 2. 2010, 15:41

Podle me to muze byt oboji. Zalezi na tom, jaky je zakon a jak paladin (nebo jeho rad chape dobro a tento zakon). Univerzalni odpoved je pomerne zapeklity filosoficky problem imho.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5830
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Alef0 » 21. 2. 2010, 15:51

To je preto, že sa prejavilo
* rozprávačovo ,,ale to by X nikdy neurobila!", čo je prekliatie a je to len 20 centrimetrov od trestania zlého chovania.
Lebo
* Pretože rozprávač má svoj pohľad na to, čo je dobré/zlé, a snaží sa to pretlačiť do hry. Čo sa mu nepáči, je zlé.
Lebo
* presvedčenia sú hlúposť ;-)
A
* paladini sú typickým zdrojom rozporov.

Je čestnejšie sa hrdo postaviť zoči-voči a potom nepriateľa dosekať obojručákom na maděru?

Alebo ho zobrať mečom na plocho a ušetriť mu bolesť?

Paladin má zjavne bojovať čestne, ale zároveň šetriť životy, ochraňovať vieru, ale zabíjať zlo ohňom a mečom, ušetriť nevinný život, ale zase rozcupovať koboldské dietka, lebo sú zákonne zlé a navyše všetci tí, ktorí zaňho nehrajú, sa snažia ukázať, aké je to idiotské a debilné povolanie.
[Templar] had to be mystic, ascetic, no eating, drinking, or screwing, but at the same time he roamed the desert cutting off the heads of Christ's enemies; the more heads he cut off, the more points he earned for paradise. He stank, got hairier every day, and then Bernard insisted that after conquering a city he couldn't jump on top of some young girl-or old hag, for that matter. [..] How can you be a monk and a swordsman at the same time, disemboweling people one minute and reciting Ave Marias the next? They tell you not to look even your female cousin in the eye, but when you enter a city, after days of siege, the other Crusaders hump the caliph's wife before your very eyes, and marvelous Shulammite women undo their bodices and say, Take me, Take me, but spare my life...No, the Templar had to stay hard, reciting compline, hairy and stinking, as Saint Bernard wanted him to.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6859
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bajo » 21. 2. 2010, 15:54

Nicmene, zrovna u paladina v DnD bych se asi zameril na to, v jakem radu je (pripadne jakeho ma patrona mezi bohy). Pokud by mel bliz k miru, obecne by boj mel byt krajni reseni, takze utok ze zadu je na povazenou (ze je na plocho trochu vyrovnava, ale i tak), pokd ma bliz k boji (boji se zlem), utok zezadu bych asi bral. Preci jen predstava paladinskeho radu, ktery bojuje se zlem a pri nejakem vetsim stretu (treba armad) se uzkostlive vyhybaji utoku ze zadu mi prijde smesna (lawful stupid. Samozrejme potom by jeste hralo roli, jestli assasin je opravdu zly, nebo slouzi zlu. Nicmene slo o obranu pritele a navic to bylo na plocho, takze asi pohoda.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1034
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Hike » 21. 2. 2010, 15:57

Z mého pohledu: Když je někdo šmejd a porušuje práva druhých, automaticky tím dává souhlas k porušení svých práv. Paladin není dobrej, paladin je spravedlivej.

Ne nadarmo nám jedna naše paní učitelka říkala "Hodnej rovná se blbej".
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5830
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Alef0 » 21. 2. 2010, 15:58

Niekde bol nápad si urobiť kódex a dohodnúť sa s GMom na tom, čo je ešte povolené a čo už nie.

Ale zakazovať explicitne ,,toto by postava neurobila" je kravina. Aj keby mal paladin zakázané brať ľudí na plocho, tak ak to spraví, nech má výčitky svedomia. Nech si ho niekto pri tom všimne, nech ho za tom v ďalšej scéne kritizujú.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Sosacek
Příspěvky: 21249
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek » 21. 2. 2010, 16:01

Pokud ti GM rekne "tohle by x nikdy neudelal" tak se s nim zkus bavit o zanrovych kriteriich a toho co cekas od hry, nebo si usetri cas a rovnou bez jinam. Muzes zkusit vysvetlovat ("ten chlapek je starj mafian co nechal zavrazdit vic lidi nez s kolika ty sis podal ruku ... nebude se bat nekoho bez zastrasovaciho skillu") ale casto to je ztrata casu.
This place is a message... and part of a system of messages ...pay attention to it!
Sending this message was important to us. We considered ourselves to be a powerful culture.
This place is not a place of honor... no highly esteemed deed is commemorated here... nothing valued is here.
What is here was dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6859
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bajo » 21. 2. 2010, 16:06

Jo, to je dulezite, to co napsal alef. Jedna vec je hodnotit prekroceni nejake etiky a potom z toho vyvest ingame nasledky (toho se bude spis takyt to posuzovani, coby paladin normalne mel nebo nemel udelat). Dalsi vec je neco uplne zakazovat hraci, to samozrejme je hloupost, pokud dohoda mezi hraci nerika vylozene neco proti tomu (nebo nejde o nejaky specificky system, coz neni pripad DnD)
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew » 21. 2. 2010, 16:26

Bajo píše:Podle me to muze byt oboji. Zalezi na tom, jaky je zakon a jak paladin (nebo jeho rad chape dobro a tento zakon). Univerzalni odpoved je pomerne zapeklity filosoficky problem imho.
Jo, zákon se nějak moc neřešil, co se týče řádu... uf, už si vůbec nepamatuju. Je možný že to byl prostě jen chlápek ve vytuněné zbroji s hodně vyvinutým smyslem pro spravedlnost nebo tak.
EDIT: Případně i byl členem nějakého řádu, jen se to taky moc neřešilo.
Bajo píše:Jo, to je dulezite, to co napsal alef. Jedna vec je hodnotit prekroceni nejake etiky a potom z toho vyvest ingame nasledky (toho se bude spis takyt to posuzovani, coby paladin normalne mel nebo nemel udelat).
Nojo, ono se to pravděpodobně týkalo té klauzule v pravidlech "Paladin co se prohřeší proti paladinství ztrácí schopnosti paladina" - takže on GM nejspíš nic nezakazoval, jenom asi něco nazančoval...
Sosacek píše:Pokud ti GM rekne "tohle by x nikdy neudelal" tak se s nim zkus bavit o zanrovych kriteriich a toho co cekas od hry
Jo, to bylo v dobách, kdy PJ měl pravdu, o hře nebylo třeba mluvit protože existoval univerzální náhled na to jak má vypadat a všechno bylo jednoduchý.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16411
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson » 21. 2. 2010, 19:13

V "rytířském kodexu", jehož překroucením obvykle vzniká kodex paladina, byla zmínka o tom, že rytíř má bojovat čestně - ale jen s odpovídajícím protivníkem. Paladinové, kteří nevyužívají nevýhody protivníka v takovém světě asi moc dlouho přežívat nebudou, zejména pokud je nastavený tak, že lawful stupid postavy umírají. Existence nějakého kodexu je pak sama o sobě neudržitelná, protože kromě pár statistických výjimek by ho neměl kdo udržovat.
Jediná funguící varianta je, že bůh dá paladinovi schopnosti, které vyrovnají nevýhodu, kdy palatin nemůže použít svou výhodu proti nepříteli.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7171
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin » 16. 4. 2010, 08:31

Kdyby vás pozvala nějaká skupina na fantasy hru, zastrašilo* by vás, kdyby vám naservírovaly takovejhle character sheet?

*příliš čísílek, příliš focus na combat, absence RP rysů a dalších ...

Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi » 16. 4. 2010, 09:12

Skew: Necromancy... ale predsa. Najzásadnejšia poznámka k Tvojmu problému - DnD 3.5 nemá facing. Neexistuje žiadne spredu, zboku či zozadu, protivníci sú stále všetci "aware" o tom, čo sa deje na bojisku a predpokladá sa, že sú otočení na tú stranu, ktorá je pre nich najvýhodnejšia. Akurát si pravidlovo dosiahol flanking a nech mi niekto ukáže, že paladin nemôže používať flanking.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9907
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus » 16. 4. 2010, 10:50

Bifi píše:Skew: Necromancy... ale predsa. Najzásadnejšia poznámka k Tvojmu problému - DnD 3.5 nemá facing. Neexistuje žiadne spredu, zboku či zozadu, protivníci sú stále všetci "aware" o tom, čo sa deje na bojisku a predpokladá sa, že sú otočení na tú stranu, ktorá je pre nich najvýhodnejšia. Akurát si pravidlovo dosiahol flanking a nech mi niekto ukáže, že paladin nemôže používať flanking.
A jak potom funguje backstab?

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5830
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Alef0 » 16. 4. 2010, 10:56

Backstab, teda v terminológii D&D sneak attack, funguje nasledovne:
* obeť musí byť flat footed (musí mať ploché nohy ;-)), teda musí byť v situácii, keď je jej odopretý Dexterity bonus k obrane
* to je v prípade, že je napr. surprise round (nulté kolo)
* alebo obeť nevie o útočníkovi (útočník je skrytý, neviditeľný atď)
* alebo je obeť v zápasení (grapple)

To rieši situácie, že facing nemáme, ale napriek tomu ho vieme využiť.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host