Byl jsem nováček

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Byl jsem nováček

Příspěvek od Conlai »

Jako každý jsem kdysi byl RPG nováček. Dnes jsem už odehrál spoustu her, přečetl hodně pravidel a popisů světů, také hodně článků z na RPG zaměřených časopisů a stránek. Jsem grognard - stará garda. RPG je mým koníčkem tak dlouho, že bytí nováčkem jsem úplně zapomněl.

Když se na foru před nedávnem ozval Balrok a začal se zajímat o RPG, nechápal jsem, myslím, že podobně jako mnozí ostatní, jak mu vlastně odpovědět. Na co se vlastně ptá, když řekne "Co je to RPG"? Dokonce jsem si všiml, že můj vlastní "vysvětlující" příspěvek na toto téma je brutálně nedostatečný - Balrok se prostě ptal na jiné věci, než jsem předpokládal.

Až teď, při psaní tohoto příspěvku, si vybavuji, jak jsem se na základní škole ztrapnil, když jsem se spolužáka ptal, kolik stojí mapa Dračího doupěte, nechápajíc koncept vyprávěcí hry. A jak jsem byl bláhový, když jsem od toho samého spolužáka za tehdy velké peníze kupoval okopírované stránky se slepovacími figurkami v domnění, že se jedná o nepostradatelnou součást hry.

Když jsem potom doma objevil svá první pravidla DrD, která schovaná v prádelníku čekala na Vánoce, strávil jsem celou noc jejich pročítáním, představováním si fantastických světů a odehráváním cvičných imaginárních bojů s pomocí kusu papíru, tužky a kostek, které byly u pravidel přibalené. To jsem nevěděl, že DrD si ještě tak dva roky nezahraji, protože nenajdu spoluhráče. I tak se ale mé myšlenky k červeným sešitům pravidelně vracely.