[Obrázky] Tohle chci hrát!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Ty obrázky s mechy jsou z Różalského projektu "World of 1920+".Pepa píše:eerieBaatezu: To je deskovka Scythe. (Nebo to je i počítačová hra či RPGčko?)
Z tohohle světa, který autor vytvořil, zatím vznikla deskovka "Scythe" (2015), puzzle "Puzzle - World of 1920+" (2016) a vyvíjí se počítačová hra "Iron Harvest", RTS pro PC/PS4/XboxONE (má vyjít 2018).Jakub Różalski píše:World of 1920+ is an alternate version of the world and Europe, of the turn of the XIX and XX century. Period when tradition clashed with modernity, and the world was still full of mysteries and secrets. in the era of the industrial revolution, mankind fascinated by engines, iron and steel, began to experiment and try to build a huge walking machine. The geopolitical situation is slightly different, but generally there is an alternative view of history, not a fantasy world. There is no magic here, although rumors say that the Tatars from the south can talk to animals and control the wind... but this is probably only figments of the superstitious villagers. The main difference is the alternative vision of technical development at the turn of the century, and thus the presence of powerful walking machine, both in everyday life and on the battlefields. Like in early twentieth century Europe, the world of 1920+ is full of contrasts, diversity, secrets and unexplored places to discover, world where tradition and life in harmony with nature is slowly being replaced by modernity and technology. An important aspect of creating the climate of the 1920+ world is country life, away from progress and technology, where the view of the mighty walking machines, no longer scares, but also doesn't affect significantly how people live and what they do (this situation can be compared to the first airplanes appearance of the sky, people mostly don't understand how it works, and what it is, but it was already the reality in which they lived). Mech (automachines ) of the 1920+ world, are not very advance and futuristic, they are rather crude, massive and clumsy structures, reminiscent of the first tanks from the period of WWI. Visually, the most important points of the world 1920+ are: rural landscapes and atmosphere, cavalry, and mechs.
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Hlavně to je boží.OnGe píše:Hlavně je to Rozalski.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
The Dust má i stolní rpg pravidla: http://www.modiphius.com/dust-adventures.htmlJerson píše:Je to dost podobné The Dust, ale tyhle stroje jsou strašně obrovské a nedávají tak dobrý smysl.
Jak nedostaneš? Jakože ty mechové jsou už za hranou smysluplnosti, jo?Jerson píše:Každopádně podobný setting bych si rád zahrál také. V Omeze k němu sice směřuju, ale asi se k němu nedostanu.
Jo tak to je hustý! RTSek je dneska pomálu a ještě navíc jedna zrovna z tohohle settingu, super!Ecthelion píše:a vyvíjí se počítačová hra "Iron Harvest", RTS pro PC/PS4/XboxONE (má vyjít 2018).
- Vallun
- Příspěvky: 32332
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Zdroj DA, autor Sandara
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Tu holku nebo toho zerga? Btw linkneš zdroj?
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Zrejme typka, co ji zachrani. A bude u toho hlaskovat.
Tak to bejva.
Tak to bejva.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
The cover for the new compendium book by Georges Cl4rencko
To je fuk. Klidně i toho čaroděje, co ji tam připoutal, nebo toho zloděje, co zergovi leze po zádech, aby ji zachránil.Tu holku nebo toho zerga?
edit: A vůbec, co tady spekuluju. Já bych byl DM
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Na to už existuje vhodný systém:
Tenra Bansho Zero is a "Hyper Japanese Fantasy RPG" purposefully designed by terrible Japanese wizards 12 15 years ago to be as egregiously over the top as possible. One part D&D, two parts Japanese dramatic theater, and a generous portion of everything good about all those ultra-violent and slightly pornographic anime VHS tapes Blockbuster never could seem to keep in stock; even by Japanese standards TBZ is "anime as fuck."
Some weeb finally translated it into English so us baka gaijin could thrust our clammy, undeserving hands into this rich, feudal arcanepunk hellscape of big titty babes with carnivorous dick-pets, hulked-out samurai mercs coming to steal your lunch money, an entire chapter of shameless X-Men refs, Native Americans (Oni) mercilessly hunted and slayed for their valuable scalps (still-beating hearts), and various other painfully Japanese cliches dragged kicking and screaming to their most absurd and illogical conclusions.
Technically, the game is a hot mess. Players throw handfuls of d6 for checks, points are awarded based on how cool everyone thinks you are, and you can invest those points indirectly or directly into improving your character. Threatening to kill yourself is a power-up, and killing yourself is always under your control. You can dodge 1 arrow or an innumerable cloud in the same roll. You can defeat your demons and find true peace, or you can be overcome by your Karma and go insane in a violent rage, forcing the PCs to reckon with a powered-up NPC version of you. You can fight the final big bad or fuck it. (Okay that's a house rule.)
Re: [Obrázky] Tohle chci hrát!
Zrovna tohle je fanart k PC hre, co je
1) mind screw
2) jrpg verze spec ops: the line
takze to neni o "anime".
Jenom premyslim jak takovy mindfuck prenest do rpg. Hm.
1) mind screw
2) jrpg verze spec ops: the line
takze to neni o "anime".
Jenom premyslim jak takovy mindfuck prenest do rpg. Hm.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů