Lodě v RPG - historie, technikálie a využití ve hrách

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 17:51

Lodě v RPG - historie, technikálie a využití ve hrách

Příspěvek od Blaine »

Nevim, jestli jste to tady nekde nahodou neprobirali, ale bohuzel nemam cas/jsem liny (nehodici se skrtnete) a tak jsem si to nenasel.
Jaka priblizne je cestovni rychlost plachtami pohanenych lodi v dobe kolem prelomu 12. a 13. stoleti? Jde mi hlavne o stredomorske lode (tzn. jak italske, tak arabske plachetnice). A prosim zadne udaje v uzlech, v tech se VUBEC nevyznam. Stacilo by mi priblizne udaje, za jakou dobu bylo v te dobe mozne se dostat od Giblartaru do Neapole. Nezalezi mi na tom, jestli se bude pocitat s plavbou podel pobrezi ci primo.
Dekuji mockrat za kazdou odpoved!
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Vallun »

Blaine - to je otázka na dlouhou debatu, nebo spíš studii...

A varuji Tě předem, bez uzlů se neobejdeš:) Uzel je jedna námořní míle za hodinu, tedy cca 1852 metrů.

Z hlavy bych střelil, že by průměrná rychlost mohla být tak 3-4 uzle, ale záleží na druhu lodi, schopnostech kapitána...trase, toho, dza budou ochtoní plout v noci, což tehdá obvyklé nebylo...

Na konci Tebou vymezeného období se objevují rychlejší Karavelly (anglicky caravel), ale průměrná cestovní ryhclost se bude pohybovat kolem těch 5ti uzlů maximálně. Je to spíš španělská a protugalská záležitost, ale vychází mj. z arabských vzorů.

Vzdálenost Gibraltaru a Neapole je cca 1000 námořních mil přímou plavbou kolem Sardinie, cca 1300 mil podél břehů jižním směrem a o hodně víc severním.

Nejrychleji by tedy tuto vzdálenost upluly tehdejší loďě tak za 7 dní, oaptrní kapitáni za 3 týdny.

Loď psotavená víc na rychlost s dobrým oplachtěním a schopným kapitánem by mohl ai v té době snad usilovat o čas kolem 4 dní...

Vše při průměrně příznivém počasí...

EDIT:
Vedlejší téma: Co se může stát na lodi.

A další Válka na moři
Naposledy upravil(a) Vallun dne 19. 7. 2015, 16:14, celkem upraveno 2 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 17:51

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Blaine »

Dobra a ted tedy jeste dal. Predstavme si, ze lod zalozena na arabskem vzoru se bude plavit z Londyna do Neapole. Trasa bude podle francouzskych a spanelskych brehu, Giblartar a dal severnim smerem. Jedina vec je, ze bych se hrozne rad vyhnul Rimu VELKYM obloukem. Nevim jak to vysvetlit, ale okoli Rima, jak na mori, tak na zemi je vysoce nebezpecna, magicky toxicka oblast. Jaka bude vzdalenost takoveto potencialni plavby? Jaka bude reakce kapitana na zvysene nebezpeci bouri (opet magicke) v mori na zapad od Italie? Plavba kolem Sicilie je vyloucena, vody v tech oblastech jsou jeste nebezpecnejsi nez v okoli Rima, ona vlastne Sicilie jako takova uz par desitek let neexistuje. Rekneme, ze kapitan nikam extra nepospicha o svoji lod velmi pecuje a ma vysoce zkusenou posadku. Plavba v noci by za vynikajiciho pocasi nemel byt problem, pri hrozicich bourich se radsi kapitan zajisti. Jedno pristani ve Francii a nulova moznost zakotvit kdekoliv ve Spanelsku. A z Londyna pojedou "na kridlech boure", lod bude utikat o zavod a dokud mezi sebe a potencialni nepratele v Londyne nepolozi dost velkou vzdalenost, tak pojedou co nejrychleji.
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Vallun »

Blaine - tohle by asi chtělo přesunout do nějaké RPGčkového tématu:)

Řím je kus od moře, takže vyhnout se mu na moři není problém...

Pokud by to bylo za podmínek, jaké uvádíš, tak by pan kapitán určitě oplul z Gibu po moři přímo a nikoliv podél pobřeží... Pak je otázka, dza by se víc bál Říma a obeplul Sardinii jižním směrem nebo se více bál Sicílie a obeplul ji ze severu.

Taky je třeba zvážit poměr Portugalska k oné lodi...španělské břehy v té době jsou z větší části v arabských rukou....

Pokud by to byl schopnější kapitán měl loď arabského typu, ale individuálně vytůněnou, tak uvěřitelná doba cesty je někde mezi třemi až šesti týdny, pokud počítám plavbu většinu nocí, průměrné počasí, nadpůrměrný kapitán, nadprůměrná loď, celkově snaha o ryhclejší, ale nikoliv zběsilou plavbu.

Pokud mám křídla bouře chápat i meteorologicky, pak může cestu od dnešního Brgihtonu do Cádizu urazit taky za 4 dny, ale bude mít poníčenou loď a dost vyčerpanou posádku...a taková bouře není úplně pravděpodobná...ale možná je.

Pokud to chceš nějak podrobněji probrat, ale nechceš mluvit veřejně, tak se nerozpakuj PMkovat:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od boubaque »

Sice trošku mimo, ale kdyby tě to zajímalo...

Až do nějakého 17. století byly nejrychlejšími loděmi vikinské drakkary, i když nikdo jiný než Seveřani je nepoužíval (jejich stavbou se ale trochu inspirovaly kogy, které ale byly podstatně pomalejší). Když vezmu cestu z Grónska na Newfoundland se zastávkou na severním Labradoru, což je nejkratší trasa, kterou mohl plout Leif Erikson (objevitel Ameriky okolo roku 1000; delší, ale asi pravděpodobnější, varianta přes Baffinův ostrov je ještě o polovinu delší), tak tu prý zvládli uplout za šest dní a nocí plavby, přičemž se zdá, že to nebyla nijak neobvyklá rychlost. Zhruba se to rovná té cestě od Gibraltaru do Neapole. V téhle variantě (té kratší) to odpovídá nějakým 10-12 uzlům, které zmiňuje i wikipedie. Takže se zkušenou vikinskou posádkou by ta cesta nejspíš netrvala ani za nepříliš příznivého počasí déle než dva týdny.

Drakkary byly strašně rychlé a díky malé váze a nízkému ponoru dokázaly plout i po řekách (zachovalo se několik zpráv, kdy ve vnitrozemském městě začal krásný den bez jakýchkoliv známek nebezpečí, v poledne se najednou objevily lodě s dračími hlavami, z nich vyskákali rozzuření blonďáci, vydrancovali město a navečer už o nich nebylo ani vidu ani slechu) a proti větru, ale ze stejného důvodu toho moc neuvezly a všichni pasažéři byli celou dobu na palubě vystaveni nepřízni počasí.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Vallun »

Takže se zkušenou vikinskou posádkou by ta cesta nejspíš netrvala ani za nepříliš příznivého počasí déle než dva týdny.
4000 námořních mil / 10 uzlů = 400 hodin plavby / 24 = 16 dní a 8 hodin.

Navíc nutno podotknout, že těch 10-12 uzlů je údaj pro vhodné počasí, za nepříznicévo počasí to bylo o dost méně, navíc se vzhledem k okolnostem takhle endá plout delší dobu...

Jinak já počítal s lodí blížící se drakkaru, ale krytou a s větším oplachtěním;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 17:51

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Blaine »

Vallun: muzu mluvit verejne, hraci, kterym vypravim sem nechodi. Jsou to totiz hrozne line bytosti, tsk tsk 8)

Jinak bych rad diskuzy presunul, bohuzel nevim jak a kam. Takze pokud toto cte nejaky drahy moderator, pozadam vas o presun nekam, kam se vam bude zdat, ze se vic hodi.

Takze bych asi mel zacit popisem sveta. Protoze jsem stejne liny jako moji hraci, tak jsem pouzil mapu Evropy a rekl jsem si, ze to bude pro vsechny jednodussi, protoze nemam dobre zkusenosti s tvorbou map ve svetech, ktere pouzivam pro hru.
Ale mel bych hned na zacatku rict, ze svet je rozhodne VELMI nepodobny tomu nasemu, co se politiky atd. tyka. Anglie je roztristena na male feudalni statecky, jejichz sjednoceni je jednim z moznych vysledku prave probihajici "obcanske valky". Francie je to stejne, az na to, ze tam neexistuje zadna snaha o sjednoceni. V Nemecku uz byl ustanoven kral, ktery ziskal korunu po obrane Berlina, kdy dokazal sjednotit spoustu rozhadanych mocnych vladcu a postavit se invazi ze severu. Berlinske kralovstvi se pomalu, ale jiste rozrusta za pomoci diplomacie a obchodu. Italie jsou mestske staty, ktere ovladaji bohate obchodnicke klany, jih je v absolutnim anarchistickem rozkladu, vladne vzdy ten, ktery ma vic vojaku. Dal jsem se v planovani a predstavovani zatim nedostal, ono to zatim ani hrace nezajimalo a proto to nezajima ani me.

Zakladni geograficke zmeny na trase Londyn-Neapol je pouze Sicilie, ktera byla pred 150-ti lety odpalena explozi sopky, ktere bylo pomozeno magickymi prostredky. Ze Sicilie je jenom skupina mensich ostrovu. O realnost vybuchu nejde, tohle je vysledek:Obrázek

Z duvodu magicke podstaty vybuchu je v oblasti Sicilie velmi nepredvidatelne pocasi a morske proudy se meni kazdym dnem. Existuji samozrejme mista, kde zmeny nejsou tak rychle a toho vyuzivaji pirati a dalsi lide, jejichz obziva neni tak uplne koser.

Ohledne Portugalska, Spanelska atd. Ani jedna z veci zatim nebyla resena, proto na techto uzemich zatim nic neexistuje. Jedinou veci, ktera je jasna, ze posledni imperium, ktere vladlo Evrope (se sidlem v Rime) nedobylo jedine uzemi v okoli Stredozemniho more a to Pyrenejsky poloostrov. Je to z duvodu zrudnych obyvatel Spanelska, kteri se dokazali branit i proti mnoha legiim, ktere na ne byly poslany pred 500 lety, kdy probehl posledni pokus o podmaneni si tohoto uzemi. Zakladni napad je ten, ze nekde na Pyrenejskem poloostrove je stale funkcni a otevrena brana do demonicke sfery, ktera ovlivnuje sve okoli a mutuje kazdeho zivocicha, ktery tam zije. Efekt je prakticky ten jako ve Warhammeru v Pustinach Chaosu. Proto zde nejsou zadne bezpecne pristavy, jakekoliv osidleni je do pul roku eliminovano. Pyrenejske prusmyky stale jeste drzi pevnosti, ktere udrzuje 16. legie, proto jsou pro cokoliv ve Spanelsku nepruchodne. Francie je relativne klidne oblast, hlavne pokud budeme mluvit o pobrezi. Proto je plavba na zapadnim i jiznim pobrezi Francie bez problemu. Marseille je samozrejme jeden z vetsich pristavu a nas drahy kapitan by nebyl spravnym kapitanem, kdyby nezastavil a nedoplnil zasoby a nedovolil sve posadce par dni odpocinku po vypjate plavbe. Sardinie je relativne bezpecna, Rim je treba obeplouvat alespon ve vzdalenosti 350 kilometru na mori, protoze nikdo nikdy nevi, kdy se lod pokusi sezrat nejaka zrudicka, ktera se tam schovava, protoze jinde nez v oblasti s vysokou koncentraci magickych proudu neprezije.

Tak to by bylo vsechno ohledne geografie dosud znameho sveta.
Ohledne dalsich veci, ktere se stanou behem plavby:
Lod bude "prchat" z Londyna, protoze bude treba dostat se co nejrychleji co nejdal od budouciho krale Anglie (pokud to tak v pristim sezeni dopadne), ktery ma ve svych sluzbach pet bournych draku, kteri v prubehu Bitvy o Anglii rozpoutali svym radenim tu bouri, ktera zurit priblizne 14 dni v celem La Manche. Kapitan bude muset pouzit veskere zdroje, ktere bude mit k dispozici, aby dosahl co nejvyssi rychlosti a aby to lod prezila. To stejne plati pro posadku, protoze namornici, kteri slouzi na Modré Vážce jsou vsechno veterani plaveb po vsech sedmi morich a pokazde, kdyz prijde lod o namornika, tak je strasny problem sehnat noveho kompetentniho nahradnika. Takze kapitan by byl radsi, kdyby nebylo treba nikam pospichat a bourim se mohl vyhnout, bohuzel teto se vyhnout nepujde. Predpoklada se, ze lod bude muset na chvili zakotvit u francouzskych brehu, jenom zatim nemam nejake dobre misto, kde by to slo. Existovali v mnou zminovane dobe nejake vetsi pristavy, kde by bylo mozno na par dni zastavit a opravit lod?

A proc vlastne do Neapole? Kapitan tam prepravuje partu, protoze zna proroctvi, ze jenom pokud se sejde vsech sedm Pánů moří, tak bude mozno znovu zastavit hrozbu, ktera se na svet vraci jednou za tisic let. Predchozi nositele tohoto titulu jsou mrtvi, pripadne je uz svet nezajima, protoze se posunuli nekam dal a takove nezajimave veci, jako svet jdou mimo ne. A o jednom z artefaktu, ktery umoznuje, aby si jeho nositel rikal Pán jižního moře se kapitan dozvedel prave v Neapoli, kde o nem mluvil jeden opily stary namornik. Nebo spise o jeho ucincich, ktere zazil na vlastni kuzi a diky kterym byl jediny prezivsi obrovske flotily, ktera se plavila z Istanbulu do Marseille.

Fuj, to je ale textu...
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od boubaque »

Vallun píše:4000 námořních mil / 10 uzlů = 400 hodin plavby / 24 = 16 dní a 8 hodin.
Nevím, jaks naměřil 4000 námořních mil (i když budu hodně velkorysý, tak z Londýna do Neapole to není víc než 3000), ale já mluvil jen o té plavbě od Gibraltaru do Neapole, což je něco kolem 1000 námořních mil. Z toho ti pak výpočtem vyjde 100 hodin plavby, což je něco málo přes 4 dny ;)

Cesta mezi Norskem a Islandem trvala pravidelně jen týden, přičemž je to nejmíň 650 námořních mil, zhruba stejně pak z Islandu do Grónska. Za běžného počasí, což sice není nepříznivé, ale ani ideální. Drakkary byly opravdu velmi rychlé, jenže byly nepohodlné a moc toho neuvezly, takže se nehodily pro obchodní plavby a neujaly se jinde než na severu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od boubaque »

Blaine píše:Jinak bych rad diskuzy presunul, bohuzel nevim jak a kam. Takze pokud toto cte nejaky drahy moderator, pozadam vas o presun nekam, kam se vam bude zdat, ze se vic hodi.
Záleží na tom, jak tohle téma chceš pojmout :) pokud bychom řešili něco víc obecného jako mořeplavbu v RPG, pak asi do "O hraní obecně", kdyby to mělo být spíš organizační téma tvou hru, pak bych to přesunul asi do "Seznamky a družinových sekcí" (ale to předpokládám není ten případ), anebo pokud by to měl být spíš takový jakýsi brainstorming a podpora pro tvou hru, pak by asi ideální místo byla "RPG Akademie" (ovšem u té nevím, jestli nebude v dohledné době zrušená a témata pak popřesunovaná do jiných sekcí).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Vallun »

bobuaque - měřil jsme to pravítkem na displeji podle maps. google s ohledem na to, že Blaine trochu preferuje plavbu spíš podél pobřeží...což u Atlantiku i dává smysl...rozhodně netvrídm, že je to přesné;)

Osobně bych to hodil do o hraní obecně...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 17:51

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Blaine »

Kam to presunout je mi jedno. Ja bych byl rad, kdybych si z toho neodnesl neco ja, ale i nekdo jiny, pokud samozrejme podminky meho sveta nejsou tak limitujici, aby to bylo v "O hrani obecne", tak si myslim, ze by to tam klidne mohlo padnout.
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od boubaque »

Přesunuto do O hraní obecně, ale nechal jsem zatím ještě odkaz i v Historii.
Vallun píše:bobuaque - měřil jsme to pravítkem na displeji podle maps. google
Našel jsem pěkný odkaz, kde se to dají nastavit i jednotlivé body cesty a ono ti to spočítá celkovou délku ve vybraných jednotkách: tady
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Vallun »

boubaque - díky moc, užitečná věcička...:)

Blaine - podle toho toolu, je Napol vzdušnou čarou do Říma cca 190 km, takže koridor 350 km od Říma je pustí tak maximálně k té Sardinii. Navrhuji změnit poloměr koridoru na cca 70 námořních mil...

Jak je to s theurgickou magií ve Tvém světě? (Konrkétně mylsím olvádání živlů, že by si kapitán napískal vhodnější vítr?

Modrá vážka má být běžná loď, nebo loď hodná a schopná plavby po všech sedmi mořích? Pokud to má být fakt dobrá loď, nebál bych se říci,ž ekapitán trochu předběhne svou dobu a podíval se po lodích ze 16.-17. století, taková holandská flauta by se hodila...

A nebo si trochu přizpůsobit ten drakkar - je odolný a rychlý, i když nevhodný na delší cesty.

Čistě náhodou (z důvodu přípravy svého dobrodružství) mám po ruce historický atlas, takže vhodné přístavy v té době:
francouzské pobřeží západní: Normandie*, Brest, Nantes, La Rocelle, Bordeaux - doporučuji tu La Rochelle
fr. pobřeží jih: Narbonne, Montpellier, Boue, Marseille
___________
* - Městečko se jmenuje Saint Mallo, ale pozor, je relativně blízko (30 nm) od ostrůvku Jersey, který patří k Británii.


Jinak bych si dovolil upozornit na mimořádné místo jménem Santiage de Compostella - zdejší katedrálští by Tě hnali, kdybys mu nepřiřkl nějaké vyznamné postavení:) (Dobře, nehnali, ale je škoda toho nevyužít, pokud se jinak historií inspiruješ;) Je to v skoro úplně v severozápadním koutě Španělska, docela daleko do středu...takže by to mohlo být třeba nějaké chráněné místo, kde se dají zkoumat průvodní jevy oné brány a zuby nehty se tam drží posádka lidí...;) Sv. Jakub, jehož hrob se tma nalézá, má za symbol mušli (svatojakubskou), takže to by třeba mohl být další z předmětů...hezké dilema...získat pedmět ale nechat kvůli tomu zahubit statečnou posádku města, nebo ne?;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Blaine
Příspěvky: 1018
Registrován: 29. 7. 2009, 17:51

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Blaine »

Vallun: auvajs, tak s temi 350 km jsem to prehnal, 70 bude dostatecnych, jde prakticky jen o ten pocit, ze tam proste nikdo nepopluje, kdyz to skutecne nebude treba.

Kapitan si muze seslat priznivejsi vitr, ale jakakoliv manipulace s magii, hlavne nejakeho trvaleho charakteru, by mohla privolat nezadouci pozornost. Hlavne jde o osobni otisky jednotlivych kouzelniku. Neni problem si vycarovat vitr, ktery pomuze lodi napriklad v nejake obtizne situaci (klasicky priklad: prepad piraty, kapitan potrebuje vitr, diky kteremu lod zvladne ujet a kdyz se ztrati z dosahu, tak ho uz nepotrebuje), ale pred dlouhodobou pomoci je treba se mit napozoru. Protoze uzivani magie v prostoru, ktery je magie prosty (otevrene more) pritahne pohled bytosti, ktere by nemusely byt uplne kladne naklonene posadce na Modré Vážce.

Lod samotna jeste nema zadnou specifikaci, jak by mohla vypadat jeji konstrukce, zatim jsem predpokladal, ze je to vylepsena lod standartni konstrukce, podobna vsem ostatnim v oblasti, uz jenom protoze nikdo nechce vycnivat v davu s nejakou super lodi, ktera se lisi od vsech ostatnich, ktere jsou zrovna zakotvene kolem ni.
Jedine, co to byt nemuze, je prave ten drakkar, alespon ne primo to, jak drakkary vypadaly. Parta uz na Modré Vážce jednou jela (cesta do Londyna) a proto vi, ze ma dva stezne, podpalubi atd. Proste to drakkar byt nemuze.

Diky, La Rochelle vyuziji, kouknu na nejake mapy, jak to jenom tak muze vypadat, kdyby nahodou chteli vystoupit a neco podniknout (klasicke rvacka v pristavni hospode, treba :>;o) ).

Santiago de Compostella je hodne mozne, ze vyuziji, ale rozhodne to nebude krasna katedrala, jako je to ted, spis to bude neco pokriveneho a ciziho, nepochopitelneho pro mysl smrtelnika. Zadne plany s ni zatim nejsou, jak jsem rekl, Spanelsko je presne to co jsem zatim napsal. Nic jineho k nemu zatim nikdo nedal. On se svet vytvari s tim, jak ho hraci chteji prohledavat. Pred hodinou mi napriklad jeden z hracu napsal, ze v Albanii je obrovske uzemi, kam se stahuji nemrtvi ze sirokeho okoli. Nikdo nevi proc a jak to funguje, jenom, ze to tak je. Ja jsem to take nevedel a dneska jsem to uz zavedl do sceny, kterou chci mit v Neapoli, kdy bude jeden z poulicnich knezi vykrikovat neco o "krizacke vyprave" proti nemrtvim stvuram. A pak s tim budu hrat dal, jeste nevim jak.
Co uz rozhodne chci pouzit, sice jeste nevim jak, ale rozhodne ne ted, spis nekdy v budoucnu, je Le Mont-Saint-Michel. To misto mi pripada uzasne.

//EDIT:
Sv. Jakub, jehož hrob se tma nalézá, má za symbol mušli (svatojakubskou), takže to by třeba mohl být další z předmětů...hezké dilema...získat pedmět ale nechat kvůli tomu zahubit statečnou posádku města, nebo ne?;)
Ukradeno, zakomponovano, pripraveno jenom zmenit jmena. Dekuji! :-)=
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost plavby lodi

Příspěvek od Vallun »

Blaine -70 nm = 130 km;)

potom bych řekl, že Modrá vážka by mohla být koga (angl. cog) - ta odvozenina z drakkaru, o které mluvil boubaque - na rozdíl od ostatních lodí bude dost bytelná, aby vydržela plavbu po vzdálených vodách... Co se týče toho, jak bude vypadat - počítej s tím,že v té době byla každá loď trochu jiná, žádná pásová výroba:)

Právě, že u La Rochelle by mělo být dohledatelné nějaké historické obrazivo, tak jsem jí doporučil:)

Modrá vážka:
Obrázek
Obrázek
Něco mezi tím, mohla by být?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů