Fantasy rasy

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5201
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako » 17. 9. 2018, 13:24

Jerson píše:
17. 9. 2018, 12:59
U mě bude nechuť k typickým fantasy rasám asi v tom, že mi skoro všechny připadají jako jedna lidská kultura zkopírovaná na celou rasu. Četl jsem o různých lidských kulturách a zvycích, i o výkonech jednotlivců a tak mi připadá, že lidé právě ve své rozmanitosti dokážou předčít úplně každou rasu - nebo přesněji že pokud by měla nějaká nelidská rasa vypadat jako skutečně celá rasa a ne jen jedna malá kulturní skupina rozšířená na všechny jedince, musel by si s ní tvůrce dát mnohem víc práce a musel by myslet "za roh" lidského myšlení - nejen středoevropského/amerického, ale i za roh všech existujících lidských kultur.
Ale to je podstata RPG.
Realita, simplifkovaná natolik, aby byla nějak rozumně hratelná. Dá se s tím vyblbnout, když chceš - ale vlastně se nedivím, že oficiální moduly a settingy se s tím zas tolik nenamáhají, většině lidí vesměs stačí ten surový základ a lore magoři jako já si to sami dopíší tak, jak jim to vyhovuje.
Já z těch klasických (třeba FR) ras taky dost nemůžu, ale pokud něco takového hraju, hraju tam, kde si to můžu modifikovat po svém a dát tomu nějaké další rozměry.
Třeba ti elfové. Vesměs na ně používám sídhe/fae koncept, vytažený z keltské mytologie, což teda není nic moc originálního (zdravíme WoD), ale otáčím a ohýbám si ho tak, aby se mi to líbilo a dobře hrálo, pro mě jsou ty backgroundy velmi kruciální částí toho, co mě na hře baví.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!

Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 314
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Vito » 17. 9. 2018, 17:18

Jerson píše:
13. 9. 2018, 07:52
Obvyklý přístup byl asi takovýto: "Chci hrát elfího čaroděje, jaký dostanu bonus na inteligenci?" - "Žádný, v CPH se rasy liší rasovým maximem, nikoliv přímými bonusy." - "Tak to na to kašlu a hraju člověka."
Počkat, počkat počkat. Ty jsi opravdu měl různé maxima vlastností pro různé rasy, které ale jsou dosažitelné až při dlouhodobé hře, a do vzorku hráčů co to zkusili počítaš i one-shoty? Jsem sám kdo se diví?
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16745
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Jerson » 18. 9. 2018, 08:59

Sadako, já to chápu. Nicméně jak jsem přikloněný k realismu, tak si vždycky řeknu, proč hrát nějakou cizí rasu, která se chová jako Japonec nebo Indián (nebo tedy tak jak si představuju, že se Japonci a Indiáni chovají), když můžu hrát člověka, který se tak chová. Nebo můžu hrát přímo Japonce či indiána, a přečíst si, jak se chovají reálně, a používat reálné fotky, a tak.
Nicméně každému, co má rád, jsem dalek toho někomu zakazovat jeho oblíbenou rasu v jeho hře.
Vito píše:
17. 9. 2018, 17:18
Počkat, počkat počkat. Ty jsi opravdu měl různé maxima vlastností pro různé rasy, které ale jsou dosažitelné až při dlouhodobé hře, a do vzorku hráčů co to zkusili počítaš i one-shoty? Jsem sám kdo se diví?
Tak já to vysvětlím ještě jednou a pomalu. V CPH verze 1.0 měly postavy šest vlastností, průměr 10, maximum 18, u nelidských ras více nebo méně. Hráči dostali body na rozdělení mezi vlastnosti, dovednosti, a schopnosti. Nebyl takový problém zvýšit si jednu vlastnost na rasové maximum, šlo to i u dvou, ale pak hráč musel buď omezit jiné vlastnosti, nebo si vzít méně dovedností, nebo je mít slabší. Nicméně stav mohl být dost podobný jako v DrD, kde elf mohl mít maximální inteligenci a obratnost, nízkou sílu a odolnost, že ho sejmula první krysa.
Při dlouhodobé hře bylo dosažitelné až to, že postava měla všechny vlastnosti na rasovém maximu, a tedy by se v takovém případě naplno projevil rozdíl mezi lidmi a nelidskými rasami - rozdíl ve vlastnostech, který by nebylo možné ničím dohnat (to už v DrD nemá obdobu, leda maximální hody na všechny vlastnosti, ale ještě by postava musela mít rasová maxima pro všechna povolání.)

V základním nastavení to bylo dost podobné jako DrD, jen s možností vlastního volby výše vlastností postav. Přesto hráči, kteří požadovali maximum v nějaké vlastnosti téhle volby ne vždy využili, a nevybírali si postavy, které měly tohle maximum zaručené rasou.
Ono to bylo komplikovanější, protože někteří třeba argumentovali tím, že je blbost rozdělování bodů, když si reální lidé taky nevybírají, jaké budou mít vlastnosti, prostě se narodí s předpoklady, a chtěli si vlastnosti naházet. Nebo chtěli zabránit tomu, aby si někdo vytvořil postavu s vyšší vlastností, než měla "jeho" rasa - třeba chtěl mít silného trpaslíka, nechtěl mu dát maximum, ale taky nechtěl, aby člověk jiného hráče měl vyšší sílu než on, protože trpaslíci přeci mají vyšší rasové maximum.

Celkově jsem nabyl dojem, že trvalé bonusy do vlastností až moc produkují powergaming, případně munchkinismus (třeba snaha vytvořit půlelfa křížením s barbatem či dokonce s trpaslíkem) a hru to rovna moc neobohacuje, protože tato skupina hráčů stejně hraje jen jinak vypadající lidi, pokud vůbec hraje nějaký charakter. A naopak hráči, kteří chtějí hrát jiné rasy tyhle číselné obezličky vlastně nepotřebují.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti