Fantasy rasy

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16607
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Jerson » 11. 9. 2018, 09:07

Nikdo na ty výhody nedosáhne na začátku - V CPH se vlastnosti zvyšovaly. Kromě toho to "diktování" bylo v souladu s archetypálními představami, a navíc se postavy dobrodruhů mohli chovat jinak, než bylo pro jejich rasu běžné. A měli přístup k rasovým schopnostem jako vidění v šeru a v noci.
Co se ti nelíbí - že hráči své powergamerské volby často skrývají za preference při hraní ras a že na to poukazuju? Nebo že když je hra postavená na soupeření mezi překážkami GMma a schopnostmi hráčů, tak se většina hráčů snaží z herních mechanik pro své postavy vytřískat maximum, protože nechtějí "prohrát", tedy buď zemřít, nebo jinými způsoby přijít o požadovaný vliv na svou postavu?

Pro pravidla hry (ve smyslu game, tedy v RPG mechanická složka hry) platí, že hra nesmí obsahovat jednoznačně nejvýhodnější strategii, protože to omezuje herní možnosti - nedává smysl volit si jakoukoliv jinou strategii. DrD mělo tyhle (z herního hlediska špatné) volby zadrátované už do tvorby postavy a tak to byla velmi častá volba.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10223
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od OnGe » 11. 9. 2018, 09:22

Mě se nelíbí, že něco rozbiješ, lidi to nechtějí a tak z toho začneš usuzovat, že to lidi prostě nechtějí.

Obrázek
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Pracující logaritmus
Příspěvky: 553
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Pracující logaritmus » 11. 9. 2018, 10:13

OnGe píše:
11. 9. 2018, 09:22
Mě se nelíbí, že něco rozbiješ, lidi to nechtějí a tak z toho začneš usuzovat, že to lidi prostě nechtějí.
Rasa, která má specifickou kulturu a identitu, ale nemá jiná čísla je rozbitá?
Jako že jsem v mnoha věcech powerplayer, tohle je pro mne těžce WTF.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10223
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od OnGe » 11. 9. 2018, 10:15

Kontext, Logu, vnímej kontext.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Pracující logaritmus
Příspěvky: 553
Registrován: 10. 5. 2018, 06:17

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Pracující logaritmus » 11. 9. 2018, 10:27

Jerson popsal, že když vyměnil rasy definované číselnými bonusy za rasy definované identitou, hráči je nechtěli tak moc hrát.
Ty jsi napsal, že když ty rasy rozbil, tak není divu, že je nechtěli hráči hrát.
Asi mi něco fakt uniká, můžeš mne odkázat explicitněji?
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 25685
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Vallun » 11. 9. 2018, 10:32

Jerson uvedl, ze se to stalo u něj. Mne se stal přesný opak:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10223
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od OnGe » 11. 9. 2018, 10:32

Ok, vysvětlím podrobně, až bude čas. Dej mi pár hodin až dní.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16607
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Jerson » 11. 9. 2018, 11:45

Vallun píše:
11. 9. 2018, 10:32
Jerson uvedl, ze se to stalo u něj. Mne se stal přesný opak:)
Ale neuvedl jsi žádné podrobnosti.
OnGe píše:
11. 9. 2018, 09:22
Mě se nelíbí, že něco rozbiješ, lidi to nechtějí a tak z toho začneš usuzovat, že to lidi prostě nechtějí.
Můžeš si udělat vlastní průzkum důvodů, proč lidé hrajou v RPG jiné rasy. Já s tím skončil v roce 2006, kdy jsem přestal hrát fantasy, takže od té doby se třeba názor posunul, ostatně v nové generaci hráčů to může být úplně jinak. Ale zatím nemám důvod měnit svůj názor, že k hraní nelidských ras tíhne z jiných důvodů než jsou vyšší vlastnosti asi tak 20 - 30% hráčů fantasy RPG. Myslím tím klasické fantasy rasy, třeba pro upíry a vlkodlaky to neplatí, tam jsou primárním lákadlem nadlidské schopnosti, tedy ve výsledku stejné powergamerství / munchkinismus / Mary Sue efekt, který se projevuje i ve hře bez pravidel.

Nicméně místo nesouhlasu s mými argumenty můžeš uvést důvody, které tě vedou k tomu myslet si opak. Od příštího týdne se zřejmě dostane k vedení RPG pro děti ve věku 13 - 17 let, takže zase budu moct provádět své experimenty na lidech a tentokrát si budu výsledky zapisovat.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10223
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od OnGe » 11. 9. 2018, 12:51

Slíbený kontextuální rozbor:

Jerson prohlásil, že když odstranil mechanické výhody ras, tak si je přestali hráči brát. Z toho usuzuje, že si hráči berou rasy především proto, že dostanou nějaké výhody a protože to vyzkoušel to na spoustě lidí, tak to tak bude platit obecně.

Akorát teda ty rasy mají nějak definované, jak se mají chovat, ale nemusejí, potom ještě horní limit na vlastnosti, ke kterému se možná člověk dopracuje, když bude hrát dost dlouho a taky speciální rasové vlastnosti jako vidění ve tmě.

Takže Jerson vlastně neodstranil mechanické výhody ras, pouze jejich část. Změnil se výběr rasy na bezvýznamnou volbu (kterou tím pádem většina lidí neřeší), změnil se poměr tak, že je nejlepší hrát lidi (třeba protože mají nejlepší rasovou výhodu, nebo je s tím nejméně starostí), nebo skutečně hráči v nově nalezené svobodě konečně začali hrát lidi, tak, jak si vždycky přáli? Těžko říct. Na poslední možnost však rozhodně nesázím.

Nejspíš by se na to dalo během delší doby Jersona doptat - třeba teď jsme si už k původnímu tvrzení doplnili, že tam vlastně ty výhody jsou, jenom to nejsou počáteční vlastnosti, ale něco jiného. Úplně nejlepší by bylo mít text, kde by ta pravidla a výhody a vůbec byly popsané, jenže nic takového není.

To je totiž to jediné, co se v tomto směru v posledních 10 letech změnilo - dřív se dalo třeba kouknout na zápisy z her, nebo třeba na pravidla CPH. A když pak třeba někde Jerson vykládal, jak někdo něco dělá blbě, dalo se podívat a zjistit, že to v těch pravidlech má jenom mírně jinak, ne nutně lépe a v zásadě to dělá stejné problémy, jako kritizuje. Nebo že to třeba fakt řeší úplně jinak a třeba to i může fungovat lépe. Dneska najdeš jenom pradávnou verzi CPH, která je zastaralá (a nová to samozřejmě řeší jinak a lépe), nebo novou pracovní, která už taky stejně neplatí (a ta platná to samozřejmě řeší jinak a lépe, ale nemůžeš ji vidět).

Poslední střípek mozaiky je, že to takhle Jerson dělá nejmíň 10 let. Položí teorii, začne experimentálně hledat důkazy, které ji podpoří (zdůrazňuji - důkazy, které ji podpoří), načež se dopracuje k nějakým datům, ze kterých vyvodí, že to tak je. Ta jsou dokonale neotřesná, protože nikdo jiný to nezkoušel tak dlouho a na tolika lidech, jako Jerson, tím pádem Jersonovy závěry musejí být platnější. Vlastně ty závěry musí být obecně platné, dokud někdo neudělá experiment na víc lidech, který to vyvrátí. Především ale z těch dat vidíme jen Jersonovy interpretace, které tím pádem není moc jak falsifikovat.

Třeba mě už to po těch letech hrozně leze na nervy.
Jerson píše:
11. 9. 2018, 11:45
Nicméně místo nesouhlasu s mými argumenty můžeš uvést důvody, které tě vedou k tomu myslet si opak.
- viz. výše
- téměř každý fantasy worldbuilding se točí okolo ras a nejspíš to nebude z povinnosti
- v těch textových hrách, co se na ně nahánějí hráči na facebooku, co jsou fantasy a nejsou o upírech a vlkodlacích, školou povinných čarodějích či variací na satanská nekrofilní porna, se hrají různé alternativní rasy tak, že velmi. Často jediné, na co to má vliv, je přitom obsah kolonky "rasa".
- sám jsem se setkal s hráči, které vyslově zklamalo, že se hrajou jenom lidi
- Vallun říkal, že to u něj fungovalo přesně naopak
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3016
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od ShadoWWW » 11. 9. 2018, 13:20

Ve svém postu se zaměřím čistě na herně-mechanickou část, neřeším fluff.

Výběr rasy byl v DrD 1 validní volbou, protože různé rasy dávaly výhody k hraní určitých povolání.

Jerson osekal mechanické rozdíly, takže z hlediska herních mechanik v nich nebyl rozdíl a bylo to nevalidní volba. A jak píše OnGe, lidi nebaví dělat nedůležitá rozhodnutí.

DrD-like RPGčka (teď myslím hlavně DnD a Pathfinder) se ale pohla za těch skoro třicet let od prvního vydání DrD dál. Ukázalo se, že místo významných rozdílů do vlastností je lepší dávat rasám jejich vlastní, unikátní schopnosti (obvykle zvané rasové rysy). Ty zajímají hráče víc, víc odlišují a definují jednotlivé rasy a nedělá je nevalidní volbou pro různá povolání (typu kroll kouzelník nebo hobit bojovník v DrD). Zároveň je to pro mnohé zajímavější než bezrozdílové rasy. Pro PJ, respektive world-buildera je to taky zajímavější volba, protože může lépe navazovat rasy na fluff herního světa.

Dále se ukazuje, že lidé jsou stále nejhranější rasou ze všech, ale jiné rasy jsou celkově hranější než člověk, protože hráči milují odlišnost a rozhodnutí, která mají význam.
:think:

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3016
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od ShadoWWW » 11. 9. 2018, 13:21

Fluffově zaměření hráči řeší, jestli jejich oblíbené rasy jim v herním světě dávají stejné výsledky jako je jejich představa o dané rase v daném světě. Obvykle na základě nějaké oblíbené fantasy knihy nebo filmu.
:think:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16607
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od Jerson » 11. 9. 2018, 14:04

OnGe píše:
11. 9. 2018, 12:51
Takže Jerson vlastně neodstranil mechanické výhody ras, pouze jejich část. Změnil se výběr rasy na bezvýznamnou volbu (kterou tím pádem většina lidí neřeší), změnil se poměr tak, že je nejlepší hrát lidi (třeba protože mají nejlepší rasovou výhodu, nebo je s tím nejméně starostí), nebo skutečně hráči v nově nalezené svobodě konečně začali hrát lidi, tak, jak si vždycky přáli? Těžko říct. Na poslední možnost však rozhodně nesázím.

Poslední střípek mozaiky je, že to takhle Jerson dělá nejmíň 10 let. Položí teorii, začne experimentálně hledat důkazy, které ji podpoří (zdůrazňuji - důkazy, které ji podpoří), načež se dopracuje k nějakým datům, ze kterých vyvodí, že to tak je. Ta jsou dokonale neotřesná, protože nikdo jiný to nezkoušel tak dlouho a na tolika lidech, jako Jerson, tím pádem Jersonovy závěry musejí být platnější. Vlastně ty závěry musí být obecně platné, dokud někdo neudělá experiment na víc lidech, který to vyvrátí. Především ale z těch dat vidíme jen Jersonovy interpretace, které tím pádem není moc jak falsifikovat.
Ono to bylo přesně obráceně - měl jsem pravidla, ve kterých měly nelidské rasy jiná rasová maxima a měly bonusy k různým vlastnostem, takže si hráči brali vhodné rasy pro různá povolání. Měl jsem ve skupinách poměr lidí a nelidských ras okolo 1:5 Nedařilo se mi ale udělat pravidla jednoduchá z matematického hlediska, tak jsem bonusy zrušil s tím, že nejsou tak zásadní. Stále jsem hrál s novými a novými hráči, kteří ta pravidla chtěli zkusit, a kteří chtěli hrát oblíbené povolání a rasy z DrD. Nicméně když zjistili, že hraní těchto nelidských ras jim proti hraní lidí nepřinese žádné číselné bonusy, vyšší pravděpobnosti zásahu při boji nebo seslání kouzla, tak si čtyři z pěti hráčů místo původních rasy zvolili raději člověka - obvykle po diskusi, že elf by měl být chytřejší a hobit obratnější, na což jsem jim řekl, že si takovou postavu můžou vytvořit, tedy nastavit si vlastnosti jako pro člověka a pak je posunout podle své představy o rase. To jim nestačilo.

Teprve pak jsem začal tvrdit, že různé bonusy u ras mají vliv na volbu hráčů.
- téměř každý fantasy worldbuilding se točí okolo ras a nejspíš to nebude z povinnosti
A co třeba tradice?
- v těch textových hrách, co se na ně nahánějí hráči na facebooku, co jsou fantasy a nejsou o upírech a vlkodlacích, školou povinných čarodějích či variací na satanská nekrofilní porna, se hrají různé alternativní rasy tak, že velmi. Často jediné, na co to má vliv, je přitom obsah kolonky "rasa".
Nevím, co je to "velmi" - v nabídkách jsou hry, které lákají na hraní všeho možného, včetně démonů, a pak nabídky na hraní lidí, v různém poměru podle různých skupin. Podle mě je těch nabídek asi 1:8 ve prospěch hraní lidí, přičemž do druhé skupiny počítám i inzeráty typu "hraju cokoliv", nicméně v této skupině také jsou různé herní servery, na kterých hraje víc hráčů, takže celkové poměry neumím určit. U mých spoluhráček byl poměr lidí a nelidí asi 1:1, včetně těch, se kterými jsem žádnou hru nezačal hrát z důvodů jejich výběru postav, nicméně to je dost malý a selektivní vzorek, který nechci brát jako reprezentativní.
- sám jsem se setkal s hráči, které vyslově zklamalo, že se hrajou jenom lidi
Pokud sis všiml, tak uvádím, že cca 80% hráčů (DrD) nelidské rasy hrálo jen kvůli bonusům. Zbylých 20% je hrálo proto, že chtěli, bez ohledu na bonusy, ti svou volbu nezměnili. Naopak jsem měl i hráče, kteří když zjistili, že si můžou udělat i goblina, který nebude hloupý, a trpaslíka, který nebude obratný, tak místo člověka si zahráli takovou postavu. Tvá argumentace působí, jako bych tvrdil, že všichni hráči si berou nelidské rasy jen kvůli bonusům.
- Vallun říkal, že to u něj fungovalo přesně naopak
Taky čekám, až k tomu Vallun napíše víc podrobností.
ShadoWWW píše:
11. 9. 2018, 13:21
Fluffově zaměření hráči řeší, jestli jejich oblíbené rasy jim v herním světě dávají stejné výsledky jako je jejich představa o dané rase v daném světě. Obvykle na základě nějaké oblíbené fantasy knihy nebo filmu.
Pokud daná rasa dává bonus +1 do nějaké vlastnosti na stupnici 1 - 20 (což byl v CPH rozdíl mezi rasami před popisovanou úpravou), tak to reálně hráči ve hře nepoznají, 5% rozdíl v počtu úspěchů je zcela zanedbatelný (podhazoval jsem vlastnost pomocí d20). V tomto hráči nebyli nijak omezeni.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11384
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od York » 11. 9. 2018, 14:18

ShadoWWW píše:
11. 9. 2018, 13:20
Výběr rasy byl v DrD 1 validní volbou, protože různé rasy dávaly výhody k hraní určitých povolání.
Aby něco byla mechanicky smysluplná volba, tak jedna varianta nesmí být jednoznačně výhodnější než všechny ostatní. To v DrD u některých povolání splněno bylo, ale u některých ne.

ShadoWWW píše:
11. 9. 2018, 13:20
Jerson osekal mechanické rozdíly, takže z hlediska herních mechanik v nich nebyl rozdíl a bylo to nevalidní volba.
To, že něco není mechanická volba, ještě neznamená, že to není validní volba.

ShadoWWW píše:
11. 9. 2018, 13:20
Jak píše OnGe, lidi nebaví dělat nedůležitá rozhodnutí.
To sice možná nebaví, ale to neznamená, že volba rasy je nedůležité rozhodnutí, když se neprojeví mechanicky. Naopak ve chvíli, kdy odstraníš mechanické rozdíly, začnou být důležité ty ostatní - v tomhle má Jerson pravdu.

Nemá ale pravdu v tom, že odstranit mechanické rozdíly, a tedy zdůraznit ty nemechanické, je jediné správné řešení. Na rasových bonusech do vlastností není nic špatnýho.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3016
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od ShadoWWW » 11. 9. 2018, 15:44

York píše:Aby něco byla mechanicky smysluplná volba, tak jedna varianta nesmí být jednoznačně výhodnější než všechny ostatní. To v DrD u některých povolání splněno bylo, ale u některých ne.
Ano, nebylo to moc dobré řešení (ani na svou dobu), ale byla to určitá volba. U všech jsi mohl volit člověka, u bojovníka navíc krolla, trpaslíka, barbara; u hraničáře navíc barbara a elfa, u kouzelníka navíc elfa a hobita (pro mága), u alchymisty navíc hobita a kudůka, u zloděje hobita, kudůka a elfa.
To, že něco není mechanická volba, ještě neznamená, že to není validní volba.
Premisou mého příspěvku bylo, že řeším mechanické rozdíly. Ty totiž řeší většina hráčů.
Nemá ale pravdu v tom, že odstranit mechanické rozdíly, a tedy zdůraznit ty nemechanické, je jediné správné řešení. Na rasových bonusech do vlastností není nic špatnýho.
Snažil jsem se předat zprávu, že mechanickým rozdílem mohou být i odlišné rasové rysy (schopnosti), které jsou často lepší než rasové bonusy (a postihy). Když to založíš jen na rasových modifikátorech vlastností, tak když budou velké, tak tím docílíš toho, co DrD 1 (a uděláš určité možnosti nevalidní), když budou malé, tak to není zas až tak významná volba (a dojdeš k tomu, co Wizardi nebo Paizo, že to budeš řešit spíš jinak). U DnD i Pathfinderu se ukázalo, že rasové modifikátory nejsou dobrá volba (u DnD 6E je chtějí komplet zrušit). DnD dává důraz na rasové schopnosti, Pathfinder 2 šel ještě dál, že na rasu váže i featy a skilly.

Pokud si vlastnosti nahazuješ, tak hody kostkou často dělají výraznější rozdíly než rasové modifikátory; pak je otázka, jestli je ve hře vůbec mít.
:think:

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10223
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Fantasy rasy

Příspěvek od OnGe » 11. 9. 2018, 18:14

Jerson píše:
11. 9. 2018, 14:04
Nicméně když zjistili, že hraní těchto nelidských ras jim proti hraní lidí nepřinese žádné číselné bonusy, vyšší pravděpobnosti zásahu při boji nebo seslání kouzla, tak si čtyři z pěti hráčů místo původních rasy zvolili raději člověka - obvykle po diskusi, že elf by měl být chytřejší a hobit obratnější, na což jsem jim řekl, že si takovou postavu můžou vytvořit, tedy nastavit si vlastnosti jako pro člověka a pak je posunout podle své představy o rase. To jim nestačilo.
No, tohle na mě působí tak, že udělat si elfa vyjde jako udělat si člověka, akorát je to větší vopruz. Což může být dobrý důvod, proč se na elfa vykašlat.
Jerson píše:
11. 9. 2018, 14:04
Teprve pak jsem začal tvrdit, že různé bonusy u ras mají vliv na volbu hráčů.
Ok - pak jsem ti tedy v tomhle bodě křivdil.
Jerson píše:
11. 9. 2018, 14:04
- téměř každý fantasy worldbuilding se točí okolo ras a nejspíš to nebude z povinnosti
A co třeba tradice?
Je to možné, ale dost o tom pochybuji. Dávat do vlastního světa něco jenom proto, že se to tak přeci dělá, mi nepřipadá jako dost silný motiv. Když už se klonují třeba elfové nebo trpaslíci, tak je to spíš proto, že se autorovi líbí a chce je nějak zpracovat.
Jerson píše:
11. 9. 2018, 14:04
Nevím, co je to "velmi" - v nabídkách jsou hry, které lákají na hraní všeho možného, včetně démonů, a pak nabídky na hraní lidí, v různém poměru podle různých skupin. Podle mě je těch nabídek asi 1:8 ve prospěch hraní lidí, přičemž do druhé skupiny počítám i inzeráty typu "hraju cokoliv", nicméně v této skupině také jsou různé herní servery, na kterých hraje víc hráčů, takže celkové poměry neumím určit. U mých spoluhráček byl poměr lidí a nelidí asi 1:1, včetně těch, se kterými jsem žádnou hru nezačal hrát z důvodů jejich výběru postav, nicméně to je dost malý a selektivní vzorek, který nechci brát jako reprezentativní.
Velmi jako že hodně, potažmo často. Inzerátu typu "hraju cokoliv" většinou skončí u něčeho z kategorie "satanská nekrofilní porna" a to jsme, stejně jako upíry/vlkodlaky a školou povinné čaroděje, vylučovali už ze začátku. Nicméně statistiku nemám, zas tak ze široka jsem to nikdy nezkoumal.
Jerson píše:
11. 9. 2018, 14:04
Pokud sis všiml, tak uvádím, že cca 80% hráčů (DrD) nelidské rasy hrálo jen kvůli bonusům. Zbylých 20% je hrálo proto, že chtěli, bez ohledu na bonusy, ti svou volbu nezměnili. Naopak jsem měl i hráče, kteří když zjistili, že si můžou udělat i goblina, který nebude hloupý, a trpaslíka, který nebude obratný, tak místo člověka si zahráli takovou postavu. Tvá argumentace působí, jako bych tvrdil, že všichni hráči si berou nelidské rasy jen kvůli bonusům.
Ne, ty tvrdíš, že všichni z těch 80 % nechtěli hrát nic jiného než lidi, ale byli do toho tlačeni optimalizací a když jsi tohle odstranil, tak že hráli normálně lidi. Já si myslím, že důvodů může být víc, už jsem je vyjmenovával a připadají mi daleko pravděpodobnější. Jinými slovy, že 80 % přestane hrát nelidi ještě neznamená, že je to proto, že za to nedostanou bonus.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: boubaque a 4 hosti