Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od PetrH » 14. 7. 2015, 09:55

Jerson píše:Vůbec nechci popírat, že některým lidem se v DrD podařilo odehrát zajímavé a zábavné hry, případně že v tom pokračují ještě dnes (s upravenými pravidly a deseti až dvaceti lety zkušeností s tímto systémem.) Ale byl bych opravdu rád, kdyby tihle lidé nedoporučovali DrD nováčkům, kteří s ním nemají zkušenosti, protože u nich je šance na dobrý herní zážitek poměrně nízká, určitě nižší než u nějakých novějších pravidel.
Jerson od vedle (viewtopic.php?f=111&p=452216#p452216)
jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9654
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od York » 14. 7. 2015, 10:16

PetrH píše: jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
Pro každého jiné*. Aneb ke každé příručce Dračáku je třeba přibalit jednoho Jersona pro ty, kterým Dračák nebude vyhovovat ;-)

* Tohle nemyslím z legrace, je to prostě tak.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od PetrH » 14. 7. 2015, 10:21

asi budu stouravy, ale Jersone, proc se masove nehraje cph? co na nich lidem vadi?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9654
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od York » 14. 7. 2015, 10:39

PetrH píše:asi budu stouravy, ale Jersone, proc se masove nehraje cph? co na nich lidem vadi?
S dovolením odpovím já:

:arrow? Nevyšlo tiskem.
:arrow? Moc se o něm neví a kromě D20 a RPG fóra ani není kde se o něm dozvědět.

Ergo otázka, co lidem na CPH vadí, nemá smysl. Museli by si ho nejdřív vyzkoušet, aby jim na něm mohlo něco vadit, a to neudělají, když k tomu nemají žádný důvod a nevědí o něm. Hráčská základna CPH se AFAIK rekrutuje výhradně díky Jersonově osobní evangelizační činnosti. Což je fajn a nějaké hráče to přineslo, ale Jerson je pořád jen jeden a dělá i jiné věci, takže to nemá moc široký dopad.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8758
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od OnGe » 14. 7. 2015, 10:57

A taky CPH není až tak veleúžasná hra a forma je přístupná začátečníkům snad jen počtem stránek.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od Jerson » 14. 7. 2015, 11:11

PetrH píše:Jerson od vedle (viewtopic.php?f=111&p=452216#p452216)
jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
Doporučil bych mu Rozcestí, případně Příběhy impéria.
PetrH píše:asi budu stouravy, ale Jersone, proc se masove nehraje cph? co na nich lidem vadi?
York píše:Ergo otázka, co lidem na CPH vadí, nemá smysl. Museli by si ho nejdřív vyzkoušet, aby jim na něm mohlo něco vadit, a to neudělají, když k tomu nemají žádný důvod a nevědí o něm. Hráčská základna CPH se AFAIK rekrutuje výhradně díky Jersonově osobní evangelizační činnosti. Což je fajn a nějaké hráče to přineslo, ale Jerson je pořád jen jeden a dělá i jiné věci, takže to nemá moc široký dopad.
Na CPH nevadí lidem prakticky nic - tedy jo, občas mi napíšou "nebyla tam magie, tak jsme si ji museli dodělat", nebo mají otázky k počtu akcí (to když hrajou podle hodně staré verze).

A k tomu rozšíření - jednou za čas mě překvapí, kdo všechno CPH hraje. Posledních sedm let je jeho šíření na mně zcela nezávislé, hrajou ho lidé, kteří buď hráli se mnou, nebo hráli s lidmi, kteří se mnou hráli, nebo skupina ještě o okruh širší. Nicméně o většině z nich se zřejmě nedozvím, protože to jsou lidé, kteří nechodí na net diskutovat o RPG, ale prostě ho hrajou. Nějaká komunita hráčů má být na Moravě a další v Plzni, ale o obou vím jen zprostředkovaně od svých bývalých hráčů, takže opravdu nemám přehled.

Kromě toho jsem CPH před sedmi lety opustil a začal se věnovat Omeze, takže verze 3, jejíž mechaniky jsem loni sepsal byla vysloveně na zakázku pro jednu slečnu, která chtěla mít moje nové nápady zapsané, aby mohla vést vlastní skupinu.
A taky CPH není až tak veleúžasná hra a forma je přístupná začátečníkům snad jen počtem stránek.
Ve srovnání s moderními hrami skutečně není - pořád používá Task resolution, takže některé s tím spojené problémy jsou neodstranitelné a naopak implementace některých užitečných prvků by byla obtížná.
Také ho nabízím jen lidem, kteří chtějí univerzální systém, ale z různých důvodů jim nevyhovuje Fate.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od PetrH » 14. 7. 2015, 11:28

Jerson píše:
PetrH píše:Jerson od vedle (viewtopic.php?f=111&p=452216#p452216)
jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
Doporučil bych mu Rozcestí, případně Příběhy impéria.
hmm pokud nemusim fate ?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od Jerson » 14. 7. 2015, 11:38

Nevím co znamená "nemusím Fate". Co konkrétně ti na něm vadí? A hlavně co chceš vlastně hrát, máš představu, nebo ne?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9654
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od York » 14. 7. 2015, 11:41

Jerson píše:používá Task resolution, takže některé s tím spojené problémy jsou neodstranitelné a naopak implementace některých užitečných prvků by byla obtížná
Můžeš to rozvést konkrétně?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od Jerson » 14. 7. 2015, 12:50

Konkrétně neřeší to, že hráč v nějaké situaci uspěje a přesto nedosáhne zamýšleného úspěchu. Třeba když postava skvěle vrhne flašku s éterem na mimozemšťana, který nedýchá a tedy ani při nejlepším hodu na zásah nemůže být omámen, a přitom test na vrhnutí láhve neumožňuje jinou interpretaci výsledku, než že láhev dopadla přesně na místo, které hráč chtěl.

Nebo útěk před autem - hráčka s téměř maximální atletikou hodila nejlepší možný hod, a pak popsala situaci, že se snaží autu utéct pomocí sprintování, bez kličkování nebo jiných zdržovacích věcí - a samozřejmě člověk auto nemůže předběhnout. Opět hod na atletiku neumožňuje jinou interpretaci, než že postava skvěle utíká, ale přesto úspěšný test nevedl k úspěšnému výsledku akce.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9654
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od York » 14. 7. 2015, 13:06

Jerson: To nejsou problémy task resolution systému, ale toho, jak ho ty konkrétně používáš. Přeskakuješ několik kroků vyhodnocování.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od Jerson » 14. 7. 2015, 13:39

Rád si poslechnu, jak se třeba to omámení mimozemšťana dá řešit bez "přeskakování kroků".

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od eerieBaatezu » 14. 7. 2015, 13:47

Jerson píše:Konkrétně neřeší to, že hráč v nějaké situaci uspěje a přesto nedosáhne zamýšleného úspěchu. Třeba když postava skvěle vrhne flašku s éterem na mimozemšťana, který nedýchá a tedy ani při nejlepším hodu na zásah nemůže být omámen, a přitom test na vrhnutí láhve neumožňuje jinou interpretaci výsledku, než že láhev dopadla přesně na místo, které hráč chtěl.
Kde je problém? Pokud hráč neví, že mimozemšťan nedýchá, tak je přirozené, že se o něco takového jako hodit po něm flašku pokusí a že pak uvidí, že to nefunguje, ať už si z toho vyvodí jaký závěr chce, proč tomu tak je...
Jerson píše:Nebo útěk před autem - hráčka s téměř maximální atletikou hodila nejlepší možný hod, a pak popsala situaci, že se snaží autu utéct pomocí sprintování, bez kličkování nebo jiných zdržovacích věcí - a samozřejmě člověk auto nemůže předběhnout. Opět hod na atletiku neumožňuje jinou interpretaci, než že postava skvěle utíká, ale přesto úspěšný test nevedl k úspěšnému výsledku akce.
Tady jde o nepochopení situace, špatnou komunikaci mezi GM a hráčem, nebo něco podobného. Stačí se zeptat "a jak přesně chceš utéct autu?" a člověku dojde, že sprintovat před autem je blbost. Je to o popisu scény, třeba postavě stačí usprintovat 5 metrů do postranní uličky a tak se hodí, jestli to stihla, nebo jestli ji auto nabralo...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od Jerson » 14. 7. 2015, 13:56

eerieBaatezu píše:Kde je problém?
Problém je ve známém případu prázdného trezoru - hráč může uspět v sérii hodů a přitom selhat v zamýšlené akci (v daném případě se složitě a nebezpečně dostat do trezoru, který je ale prázdný.) Vím že to tak lidé hrajou, jen tak prostě hrát nechci.
eerieBaatezu píše: Stačí se zeptat "a jak přesně chceš utéct autu?
To jsem se samozřejmě zeptal, a dostal jsem přesně tuhle odpověď - chci mu utéct díky vyšší rychlosti. Samozřejmě jsem mohl nechat házet až potom, a tím pádem prohlásit obdobnou akci za nemožnou, ale tohle byl jen příklad, podobných situací bylo víc.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?

Příspěvek od eerieBaatezu » 14. 7. 2015, 14:05

Jerson píše:
eerieBaatezu píše:Kde je problém?
Problém je ve známém případu prázdného trezoru - hráč může uspět v sérii hodů a přitom selhat v zamýšlené akci (v daném případě se složitě a nebezpečně dostat do trezoru, který je ale prázdný.) Vím že to tak lidé hrajou, jen tak prostě hrát nechci.
No, to je o tom, že GM ví, co dělá. Pokud je ten trezor prázdný z dobrého důvodu, tak s tím nemám problém. Stejně tak nemám problém s tím, když postava neví, že ufouna neudusí a tak to zkusí. Co je na tom špatně? Z hlediska hraní samotného nebo příběhu mi to přijde úplně v pořádku.
Jerson píše:
eerieBaatezu píše: Stačí se zeptat "a jak přesně chceš utéct autu?
To jsem se samozřejmě zeptal, a dostal jsem přesně tuhle odpověď - chci mu utéct díky vyšší rychlosti. Samozřejmě jsem mohl nechat házet až potom, a tím pádem prohlásit obdobnou akci za nemožnou, ale tohle byl jen příklad, podobných situací bylo víc.
Zase, "díky vyšší rychlosti", to je jasné, ale o situaci to neříká nic, potřebuji kontext, běží postava podél baríku za ten roh, nebo je uprostřed prázdné dálnice nebo pouště, nebo co se děje? Podle toho až můžu s tím hráčem pracovat na tom, co dává smysl. Autu na poušti neutečeš ve slumu klidně...

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host