Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Jerson od vedle (viewtopic.php?f=111&p=452216#p452216)Jerson píše:Vůbec nechci popírat, že některým lidem se v DrD podařilo odehrát zajímavé a zábavné hry, případně že v tom pokračují ještě dnes (s upravenými pravidly a deseti až dvaceti lety zkušeností s tímto systémem.) Ale byl bych opravdu rád, kdyby tihle lidé nedoporučovali DrD nováčkům, kteří s ním nemají zkušenosti, protože u nich je šance na dobrý herní zážitek poměrně nízká, určitě nižší než u nějakých novějších pravidel.
jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Pro každého jiné*. Aneb ke každé příručce Dračáku je třeba přibalit jednoho Jersona pro ty, kterým Dračák nebude vyhovovatPetrH píše: jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
* Tohle nemyslím z legrace, je to prostě tak.
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
asi budu stouravy, ale Jersone, proc se masove nehraje cph? co na nich lidem vadi?
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
S dovolením odpovím já:PetrH píše:asi budu stouravy, ale Jersone, proc se masove nehraje cph? co na nich lidem vadi?
Nevyšlo tiskem.
Moc se o něm neví a kromě D20 a RPG fóra ani není kde se o něm dozvědět.
Ergo otázka, co lidem na CPH vadí, nemá smysl. Museli by si ho nejdřív vyzkoušet, aby jim na něm mohlo něco vadit, a to neudělají, když k tomu nemají žádný důvod a nevědí o něm. Hráčská základna CPH se AFAIK rekrutuje výhradně díky Jersonově osobní evangelizační činnosti. Což je fajn a nějaké hráče to přineslo, ale Jerson je pořád jen jeden a dělá i jiné věci, takže to nemá moc široký dopad.
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
A taky CPH není až tak veleúžasná hra a forma je přístupná začátečníkům snad jen počtem stránek.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Doporučil bych mu Rozcestí, případně Příběhy impéria.PetrH píše:Jerson od vedle (viewtopic.php?f=111&p=452216#p452216)
jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
PetrH píše:asi budu stouravy, ale Jersone, proc se masove nehraje cph? co na nich lidem vadi?
Na CPH nevadí lidem prakticky nic - tedy jo, občas mi napíšou "nebyla tam magie, tak jsme si ji museli dodělat", nebo mají otázky k počtu akcí (to když hrajou podle hodně staré verze).York píše:Ergo otázka, co lidem na CPH vadí, nemá smysl. Museli by si ho nejdřív vyzkoušet, aby jim na něm mohlo něco vadit, a to neudělají, když k tomu nemají žádný důvod a nevědí o něm. Hráčská základna CPH se AFAIK rekrutuje výhradně díky Jersonově osobní evangelizační činnosti. Což je fajn a nějaké hráče to přineslo, ale Jerson je pořád jen jeden a dělá i jiné věci, takže to nemá moc široký dopad.
A k tomu rozšíření - jednou za čas mě překvapí, kdo všechno CPH hraje. Posledních sedm let je jeho šíření na mně zcela nezávislé, hrajou ho lidé, kteří buď hráli se mnou, nebo hráli s lidmi, kteří se mnou hráli, nebo skupina ještě o okruh širší. Nicméně o většině z nich se zřejmě nedozvím, protože to jsou lidé, kteří nechodí na net diskutovat o RPG, ale prostě ho hrajou. Nějaká komunita hráčů má být na Moravě a další v Plzni, ale o obou vím jen zprostředkovaně od svých bývalých hráčů, takže opravdu nemám přehled.
Kromě toho jsem CPH před sedmi lety opustil a začal se věnovat Omeze, takže verze 3, jejíž mechaniky jsem loni sepsal byla vysloveně na zakázku pro jednu slečnu, která chtěla mít moje nové nápady zapsané, aby mohla vést vlastní skupinu.
Ve srovnání s moderními hrami skutečně není - pořád používá Task resolution, takže některé s tím spojené problémy jsou neodstranitelné a naopak implementace některých užitečných prvků by byla obtížná.A taky CPH není až tak veleúžasná hra a forma je přístupná začátečníkům snad jen počtem stránek.
Také ho nabízím jen lidem, kteří chtějí univerzální systém, ale z různých důvodů jim nevyhovuje Fate.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
hmm pokud nemusim fate ?Jerson píše:Doporučil bych mu Rozcestí, případně Příběhy impéria.PetrH píše:Jerson od vedle (viewtopic.php?f=111&p=452216#p452216)
jaké tedy by bylo pro českého nováčka vhodné?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Nevím co znamená "nemusím Fate". Co konkrétně ti na něm vadí? A hlavně co chceš vlastně hrát, máš představu, nebo ne?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Můžeš to rozvést konkrétně?Jerson píše:používá Task resolution, takže některé s tím spojené problémy jsou neodstranitelné a naopak implementace některých užitečných prvků by byla obtížná
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Konkrétně neřeší to, že hráč v nějaké situaci uspěje a přesto nedosáhne zamýšleného úspěchu. Třeba když postava skvěle vrhne flašku s éterem na mimozemšťana, který nedýchá a tedy ani při nejlepším hodu na zásah nemůže být omámen, a přitom test na vrhnutí láhve neumožňuje jinou interpretaci výsledku, než že láhev dopadla přesně na místo, které hráč chtěl.
Nebo útěk před autem - hráčka s téměř maximální atletikou hodila nejlepší možný hod, a pak popsala situaci, že se snaží autu utéct pomocí sprintování, bez kličkování nebo jiných zdržovacích věcí - a samozřejmě člověk auto nemůže předběhnout. Opět hod na atletiku neumožňuje jinou interpretaci, než že postava skvěle utíká, ale přesto úspěšný test nevedl k úspěšnému výsledku akce.
Nebo útěk před autem - hráčka s téměř maximální atletikou hodila nejlepší možný hod, a pak popsala situaci, že se snaží autu utéct pomocí sprintování, bez kličkování nebo jiných zdržovacích věcí - a samozřejmě člověk auto nemůže předběhnout. Opět hod na atletiku neumožňuje jinou interpretaci, než že postava skvěle utíká, ale přesto úspěšný test nevedl k úspěšnému výsledku akce.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Jerson: To nejsou problémy task resolution systému, ale toho, jak ho ty konkrétně používáš. Přeskakuješ několik kroků vyhodnocování.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Rád si poslechnu, jak se třeba to omámení mimozemšťana dá řešit bez "přeskakování kroků".
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Kde je problém? Pokud hráč neví, že mimozemšťan nedýchá, tak je přirozené, že se o něco takového jako hodit po něm flašku pokusí a že pak uvidí, že to nefunguje, ať už si z toho vyvodí jaký závěr chce, proč tomu tak je...Jerson píše:Konkrétně neřeší to, že hráč v nějaké situaci uspěje a přesto nedosáhne zamýšleného úspěchu. Třeba když postava skvěle vrhne flašku s éterem na mimozemšťana, který nedýchá a tedy ani při nejlepším hodu na zásah nemůže být omámen, a přitom test na vrhnutí láhve neumožňuje jinou interpretaci výsledku, než že láhev dopadla přesně na místo, které hráč chtěl.
Tady jde o nepochopení situace, špatnou komunikaci mezi GM a hráčem, nebo něco podobného. Stačí se zeptat "a jak přesně chceš utéct autu?" a člověku dojde, že sprintovat před autem je blbost. Je to o popisu scény, třeba postavě stačí usprintovat 5 metrů do postranní uličky a tak se hodí, jestli to stihla, nebo jestli ji auto nabralo...Jerson píše:Nebo útěk před autem - hráčka s téměř maximální atletikou hodila nejlepší možný hod, a pak popsala situaci, že se snaží autu utéct pomocí sprintování, bez kličkování nebo jiných zdržovacích věcí - a samozřejmě člověk auto nemůže předběhnout. Opět hod na atletiku neumožňuje jinou interpretaci, než že postava skvěle utíká, ale přesto úspěšný test nevedl k úspěšnému výsledku akce.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
Problém je ve známém případu prázdného trezoru - hráč může uspět v sérii hodů a přitom selhat v zamýšlené akci (v daném případě se složitě a nebezpečně dostat do trezoru, který je ale prázdný.) Vím že to tak lidé hrajou, jen tak prostě hrát nechci.eerieBaatezu píše:Kde je problém?
To jsem se samozřejmě zeptal, a dostal jsem přesně tuhle odpověď - chci mu utéct díky vyšší rychlosti. Samozřejmě jsem mohl nechat házet až potom, a tím pádem prohlásit obdobnou akci za nemožnou, ale tohle byl jen příklad, podobných situací bylo víc.eerieBaatezu píše: Stačí se zeptat "a jak přesně chceš utéct autu?
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Ako by ste si predstavovali RPG pre zaciatocnikov?
No, to je o tom, že GM ví, co dělá. Pokud je ten trezor prázdný z dobrého důvodu, tak s tím nemám problém. Stejně tak nemám problém s tím, když postava neví, že ufouna neudusí a tak to zkusí. Co je na tom špatně? Z hlediska hraní samotného nebo příběhu mi to přijde úplně v pořádku.Jerson píše:Problém je ve známém případu prázdného trezoru - hráč může uspět v sérii hodů a přitom selhat v zamýšlené akci (v daném případě se složitě a nebezpečně dostat do trezoru, který je ale prázdný.) Vím že to tak lidé hrajou, jen tak prostě hrát nechci.eerieBaatezu píše:Kde je problém?
Zase, "díky vyšší rychlosti", to je jasné, ale o situaci to neříká nic, potřebuji kontext, běží postava podél baríku za ten roh, nebo je uprostřed prázdné dálnice nebo pouště, nebo co se děje? Podle toho až můžu s tím hráčem pracovat na tom, co dává smysl. Autu na poušti neutečeš ve slumu klidně...Jerson píše:To jsem se samozřejmě zeptal, a dostal jsem přesně tuhle odpověď - chci mu utéct díky vyšší rychlosti. Samozřejmě jsem mohl nechat házet až potom, a tím pádem prohlásit obdobnou akci za nemožnou, ale tohle byl jen příklad, podobných situací bylo víc.eerieBaatezu píše: Stačí se zeptat "a jak přesně chceš utéct autu?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů