[+] [Steampunk] Pára a magie

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 2. 12. 2008, 12:26

A další dvě teoretické na zamyšlení... :think:

Co takový Warcraft.
Jde pouze o dobrý fantasy svět s steampunkovými prvky (goblini, gnómové a jejich rozličné vynálezy - konstrukti vzducholodě, bambitky).
Nebo se dá jasně také říct: Warcaft? Ano, to je steampunk (podle popisu by na to seděl).

A kde je vlastně ta pomyslná hranice mezi steampunkem a čistou fantasy. Dá se o fantasy, kde se objevuje konstrukt vytvořený temným čarodějem pro jeho obranu nazvat: klasickou, jedná se pouze o vynález / fantasy se steampunkovými prvky (tento konstrukt) / nebo jde již o steampunk (skutečnost jednoho konstrukta předznamenává, že pokud je ho možné vytvořit, může být takovýchto mašin víc a pokud je logicky možné toto, můžou existovat v tomto světě i jiné pokročilé technické prvky).

Schválně nechávám stranou Eberron... Ikdyž ne: A co takový Eberron? Je to ještě fantasy? Je to už steampunk? Je to prostě fantasy s mnoha vlivy steampunku? Či zcela něco jiného?
:>;o)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9883
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 2. 12. 2008, 12:29

Strašně se mi líbilo, jak to měli steampunkové fantasy vyřešené v počítačové hře Arcanum. (mimochodem, dobrá hra - na skvosty typu Fallout či Torment nemá, ale je dobrá, hlavně atmosféricky)

Tam vedle sebe existovaly jak magie, tak technologie. Magie klasika, ta je stará, ale nově přicházejí mechanizované hračky, lokomotivy, hodinky, revolery, parní stroje, granáty, hodinky a další vymoženosti...

Magie s technikou (a moderní vědou, tedy i chemií, apod.) se však navzájem vyrušují. Jeden člověk nemůže dělat obojí - buď jste mág, nebo technik. Používání pokročilejší magie či vědy/techniky ovlivňuje vaši tzv. "amplitudu" - vychiluje vás to buď k magickému pólu nebo k technickému pólu. V řečích pravidel čím blíže jste jednomu pólu, tím mocnější věci dokážete (silnější kouzla, vyrábění vlastních vynálezů), ale tím více se vám uzavírá druhá cesta. Zatímco běžný sedlák je nevyhraněný a může používat pistole i pít magické lektvary (obojí přízemní věci, které aplitudu skoro neovlivní), např. mocnému mágu nebude pistole fungovat v rukou.

Funguje to nejen uvnitř lidí, ale i plošně - takže mág třeba nemůže cestovat lokomotivou, protože ta by v jeho přítomnosti nefungovala (nejspíš tam je nějaký systém, že "silnější přebíjí slabšího", což se dá libovolně aplikovat na hru). V prostředí prosyceném magií selhává technika, v prostředí prosyceném technikou (trpasličí města...) selhává magie.

Magii reprezentují elfové, technologii a vědu trpaslíci. Ostatní rasy (lidi, skřeti, zlobři) jsou nevyhraněné a žijí ve společných městech, kde postupně vznikají magické i technické frakce. Ty se z pochopitelných důvodů vůbec nemají rády, zápasí o moc a vliv. Všichni vědí, že na světě nemohou přežít obě síly - dříve či později vytlačí jedna tu druhou. Podaří se vědě obhájit si své místo na světě a zadupat zpátečnickou magii? Udrží magie svou nadvládu a zažene další jiskřičku revoluce? Blíží se obrovský konflikt a nádherné na tom je, že nebude válečný.

---

Mimo magie a technologie mě na Arcanu strašně nadchly jeho "sociální" prvky. Skřeti dřou jako levná pracovní síla, možná dokonce otroci, v továrnách lidských měst. Ve špinavých chudinských čtvrtích spílají svým utlačovatelům a sní o rovnosti, volnosti a bratrství. Pod pokličkou se vaří socialistická revoluce...

----
Lemmy píše:A kde je vlastně ta pomyslná hranice mezi steampunkem a čistou fantasy.
Pro mě je ta hranice určená nikoliv vynálezy, ale společností. V okamžiku, kdy se začne objevovat kapitalismus, imperialismus, socialismus, přesun obyvatelstva do měst, dělnická třída... tehdy pro mě končí fantasy a začíná steampunk.

--

EDIT: Dokázal byste někdo shrnout prostředí z Thiefa?

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 2. 12. 2008, 12:41

O Arcanu jsem jenom slyšel, ale podle toho, co píšeš... :clap: perfect.

Jde pouze o počítačovou hru nebo někdo již aplikoval určitý RPG systém?

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10447
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Ecthelion » 13. 3. 2009, 23:28

Obrázek

Dovolím si sem dát odkaz na výsledky soutěže CG Society Steampunk, která může sloužit jako vizuální inspirace pro vaše steampunkové příběhy. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Sammael » 22. 3. 2009, 22:58


Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5230
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Fritzs » 24. 3. 2009, 11:30

Mě tak napadlo... existuje vůbec "nevikoriánský" steampunk...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Sammael » 24. 3. 2009, 13:45

Myslim ze by som tam hodil guild wars a magic tg. V rpg p&p netusim. OaP malo byt neviktoriansky sp ale z tohoto nakoniec vzislo.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Goran » 26. 3. 2009, 19:54

Guild Wars IMHO steampunk nejsou, jen fantasy se steampunk prvky (stroje u trpaslíků a nevím jak u Asurů, nějaké ty konstrukty). Konstrukty jsou pokud vím v GW převážně/jenom na základě magie, takže steamunkoví jsou jenom trpaslíci.
Ostatně steampunkové trpaslíky má víc settingů, napadá mě třeba Warhammer.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3325
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od crowen » 10. 10. 2009, 20:48

Steampunk hracicky - mechanicky hmyz

http://www.beautifullife.info/industria ... k-insects/

Uživatelský avatar
Kainasus
Příspěvky: 29
Registrován: 8. 5. 2009, 07:29
Bydliště: Terra
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Kainasus » 10. 10. 2009, 23:24

Světy jako WarHammer, WarCraft, Guild Wars, Forgotten Realms bych do steam-punku rozhodně nezařazoval. Je tam několik technologických prvků, ale v příbězích vesměs nehrají hlavní roli. Například zmiňované (mnou milované) Arcanum je věc jiná, technika už tam není jen jako doplněk k fantasy světu a jako rovnocenný protipól magie a její vzrůstající konkurence. Magické město Tulla vs. technický ráj Vendigrothu... Kdybych měl vypíchnout jeden prvek, tak právě Vendigroth, ve kterém by se určitě dalo vytvořit úžasné dobrodružství plné technologických zázraků...

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6968
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Invictus » 21. 10. 2009, 22:17

Narazil jsem na takovou malou, ale hezkou galerii. Nevím jestli zařadit mezi steampunk (je to trochu temnější a v detailech jinak pojaté), a mnohé obrázky jsou také jiného stylu (sci.fi), ale nenapadlo mě příhodnější místo, kam tuto skutečně zajímavou sbírku dát.
Takže,
Keith Thompson Art:
http://keiththompsonart.com/gallery.html

Obrázek
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Lemmy » 27. 10. 2009, 14:19

Sammael píše:Myslim ze by som tam hodil guild wars a magic tg. V rpg p&p netusim. OaP malo byt neviktoriansky sp ale z tohoto nakoniec vzislo.
Magic, the Gathering - toť otázka.
Možná jen některé edice a některé barvy.
A i tak, spíš než steampunk bych některé záležitosti nazval spíš jako technologic fantasy (s termínem techno-fantasy operuje Warzone, ale myslím, že to pro tuhle hru není moc vhodný termín).

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Sammael » 2. 11. 2009, 15:18

Jednoznacny steam punk a ultimate setting pren je IRON KINGDOMS:

Uživatelský avatar
Dorian
Příspěvky: 109
Registrován: 3. 10. 2009, 11:20

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Dorian » 2. 11. 2009, 21:21

Mě jednou napadl steampunk inspirovaný Byzancí. Vynálezci padající na kolena před císařem-bohem, vzducholodě vznášející se nad pozlacenými kopulemi chrámů, plebejové dřoucí v továrnách, intriky v rozsáhlých palácích a třeba magie inspirovaná gnostickým křesťanstvím. A bylo by to ostatně i dost neviktoriánské

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5230
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: [+] [Steampunk] Pára a magie

Příspěvek od Fritzs » 2. 11. 2009, 21:28

Sammael píše:Jednoznacny steam punk a ultimate setting pren je IRON KINGDOMS:
No mě Iron Kingdoms připadá jako Warcraft s větším množstvím parních strojů. Není to špatný setting, ale čekal jsem od něj víc.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: captain66, Sosacek a 2 hosti