[+] [Steampunk] Pára a magie
A další dvě teoretické na zamyšlení...
Co takový Warcraft.
Jde pouze o dobrý fantasy svět s steampunkovými prvky (goblini, gnómové a jejich rozličné vynálezy - konstrukti vzducholodě, bambitky).
Nebo se dá jasně také říct: Warcaft? Ano, to je steampunk (podle popisu by na to seděl).
A kde je vlastně ta pomyslná hranice mezi steampunkem a čistou fantasy. Dá se o fantasy, kde se objevuje konstrukt vytvořený temným čarodějem pro jeho obranu nazvat: klasickou, jedná se pouze o vynález / fantasy se steampunkovými prvky (tento konstrukt) / nebo jde již o steampunk (skutečnost jednoho konstrukta předznamenává, že pokud je ho možné vytvořit, může být takovýchto mašin víc a pokud je logicky možné toto, můžou existovat v tomto světě i jiné pokročilé technické prvky).
Schválně nechávám stranou Eberron... Ikdyž ne: A co takový Eberron? Je to ještě fantasy? Je to už steampunk? Je to prostě fantasy s mnoha vlivy steampunku? Či zcela něco jiného?
:>;o)
Co takový Warcraft.
Jde pouze o dobrý fantasy svět s steampunkovými prvky (goblini, gnómové a jejich rozličné vynálezy - konstrukti vzducholodě, bambitky).
Nebo se dá jasně také říct: Warcaft? Ano, to je steampunk (podle popisu by na to seděl).
A kde je vlastně ta pomyslná hranice mezi steampunkem a čistou fantasy. Dá se o fantasy, kde se objevuje konstrukt vytvořený temným čarodějem pro jeho obranu nazvat: klasickou, jedná se pouze o vynález / fantasy se steampunkovými prvky (tento konstrukt) / nebo jde již o steampunk (skutečnost jednoho konstrukta předznamenává, že pokud je ho možné vytvořit, může být takovýchto mašin víc a pokud je logicky možné toto, můžou existovat v tomto světě i jiné pokročilé technické prvky).
Schválně nechávám stranou Eberron... Ikdyž ne: A co takový Eberron? Je to ještě fantasy? Je to už steampunk? Je to prostě fantasy s mnoha vlivy steampunku? Či zcela něco jiného?
:>;o)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20838
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Strašně se mi líbilo, jak to měli steampunkové fantasy vyřešené v počítačové hře Arcanum. (mimochodem, dobrá hra - na skvosty typu Fallout či Torment nemá, ale je dobrá, hlavně atmosféricky)
Tam vedle sebe existovaly jak magie, tak technologie. Magie klasika, ta je stará, ale nově přicházejí mechanizované hračky, lokomotivy, hodinky, revolery, parní stroje, granáty, hodinky a další vymoženosti...
Magie s technikou (a moderní vědou, tedy i chemií, apod.) se však navzájem vyrušují. Jeden člověk nemůže dělat obojí - buď jste mág, nebo technik. Používání pokročilejší magie či vědy/techniky ovlivňuje vaši tzv. "amplitudu" - vychiluje vás to buď k magickému pólu nebo k technickému pólu. V řečích pravidel čím blíže jste jednomu pólu, tím mocnější věci dokážete (silnější kouzla, vyrábění vlastních vynálezů), ale tím více se vám uzavírá druhá cesta. Zatímco běžný sedlák je nevyhraněný a může používat pistole i pít magické lektvary (obojí přízemní věci, které aplitudu skoro neovlivní), např. mocnému mágu nebude pistole fungovat v rukou.
Funguje to nejen uvnitř lidí, ale i plošně - takže mág třeba nemůže cestovat lokomotivou, protože ta by v jeho přítomnosti nefungovala (nejspíš tam je nějaký systém, že "silnější přebíjí slabšího", což se dá libovolně aplikovat na hru). V prostředí prosyceném magií selhává technika, v prostředí prosyceném technikou (trpasličí města...) selhává magie.
Magii reprezentují elfové, technologii a vědu trpaslíci. Ostatní rasy (lidi, skřeti, zlobři) jsou nevyhraněné a žijí ve společných městech, kde postupně vznikají magické i technické frakce. Ty se z pochopitelných důvodů vůbec nemají rády, zápasí o moc a vliv. Všichni vědí, že na světě nemohou přežít obě síly - dříve či později vytlačí jedna tu druhou. Podaří se vědě obhájit si své místo na světě a zadupat zpátečnickou magii? Udrží magie svou nadvládu a zažene další jiskřičku revoluce? Blíží se obrovský konflikt a nádherné na tom je, že nebude válečný.
---
Mimo magie a technologie mě na Arcanu strašně nadchly jeho "sociální" prvky. Skřeti dřou jako levná pracovní síla, možná dokonce otroci, v továrnách lidských měst. Ve špinavých chudinských čtvrtích spílají svým utlačovatelům a sní o rovnosti, volnosti a bratrství. Pod pokličkou se vaří socialistická revoluce...
----
--
EDIT: Dokázal byste někdo shrnout prostředí z Thiefa?
Tam vedle sebe existovaly jak magie, tak technologie. Magie klasika, ta je stará, ale nově přicházejí mechanizované hračky, lokomotivy, hodinky, revolery, parní stroje, granáty, hodinky a další vymoženosti...
Magie s technikou (a moderní vědou, tedy i chemií, apod.) se však navzájem vyrušují. Jeden člověk nemůže dělat obojí - buď jste mág, nebo technik. Používání pokročilejší magie či vědy/techniky ovlivňuje vaši tzv. "amplitudu" - vychiluje vás to buď k magickému pólu nebo k technickému pólu. V řečích pravidel čím blíže jste jednomu pólu, tím mocnější věci dokážete (silnější kouzla, vyrábění vlastních vynálezů), ale tím více se vám uzavírá druhá cesta. Zatímco běžný sedlák je nevyhraněný a může používat pistole i pít magické lektvary (obojí přízemní věci, které aplitudu skoro neovlivní), např. mocnému mágu nebude pistole fungovat v rukou.
Funguje to nejen uvnitř lidí, ale i plošně - takže mág třeba nemůže cestovat lokomotivou, protože ta by v jeho přítomnosti nefungovala (nejspíš tam je nějaký systém, že "silnější přebíjí slabšího", což se dá libovolně aplikovat na hru). V prostředí prosyceném magií selhává technika, v prostředí prosyceném technikou (trpasličí města...) selhává magie.
Magii reprezentují elfové, technologii a vědu trpaslíci. Ostatní rasy (lidi, skřeti, zlobři) jsou nevyhraněné a žijí ve společných městech, kde postupně vznikají magické i technické frakce. Ty se z pochopitelných důvodů vůbec nemají rády, zápasí o moc a vliv. Všichni vědí, že na světě nemohou přežít obě síly - dříve či později vytlačí jedna tu druhou. Podaří se vědě obhájit si své místo na světě a zadupat zpátečnickou magii? Udrží magie svou nadvládu a zažene další jiskřičku revoluce? Blíží se obrovský konflikt a nádherné na tom je, že nebude válečný.
---
Mimo magie a technologie mě na Arcanu strašně nadchly jeho "sociální" prvky. Skřeti dřou jako levná pracovní síla, možná dokonce otroci, v továrnách lidských měst. Ve špinavých chudinských čtvrtích spílají svým utlačovatelům a sní o rovnosti, volnosti a bratrství. Pod pokličkou se vaří socialistická revoluce...
----
Pro mě je ta hranice určená nikoliv vynálezy, ale společností. V okamžiku, kdy se začne objevovat kapitalismus, imperialismus, socialismus, přesun obyvatelstva do měst, dělnická třída... tehdy pro mě končí fantasy a začíná steampunk.Lemmy píše:A kde je vlastně ta pomyslná hranice mezi steampunkem a čistou fantasy.
--
EDIT: Dokázal byste někdo shrnout prostředí z Thiefa?
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12356
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Dovolím si sem dát odkaz na výsledky soutěže CG Society Steampunk, která může sloužit jako vizuální inspirace pro vaše steampunkové příběhy.
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
nieco zaujimave
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Mě tak napadlo... existuje vůbec "nevikoriánský" steampunk...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Myslim ze by som tam hodil guild wars a magic tg. V rpg p&p netusim. OaP malo byt neviktoriansky sp ale z tohoto nakoniec vzislo.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Guild Wars IMHO steampunk nejsou, jen fantasy se steampunk prvky (stroje u trpaslíků a nevím jak u Asurů, nějaké ty konstrukty). Konstrukty jsou pokud vím v GW převážně/jenom na základě magie, takže steamunkoví jsou jenom trpaslíci.
Ostatně steampunkové trpaslíky má víc settingů, napadá mě třeba Warhammer.
Ostatně steampunkové trpaslíky má víc settingů, napadá mě třeba Warhammer.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Světy jako WarHammer, WarCraft, Guild Wars, Forgotten Realms bych do steam-punku rozhodně nezařazoval. Je tam několik technologických prvků, ale v příbězích vesměs nehrají hlavní roli. Například zmiňované (mnou milované) Arcanum je věc jiná, technika už tam není jen jako doplněk k fantasy světu a jako rovnocenný protipól magie a její vzrůstající konkurence. Magické město Tulla vs. technický ráj Vendigrothu... Kdybych měl vypíchnout jeden prvek, tak právě Vendigroth, ve kterém by se určitě dalo vytvořit úžasné dobrodružství plné technologických zázraků...
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Narazil jsem na takovou malou, ale hezkou galerii. Nevím jestli zařadit mezi steampunk (je to trochu temnější a v detailech jinak pojaté), a mnohé obrázky jsou také jiného stylu (sci.fi), ale nenapadlo mě příhodnější místo, kam tuto skutečně zajímavou sbírku dát.
Takže,
Keith Thompson Art:
http://keiththompsonart.com/gallery.html
Takže,
Keith Thompson Art:
http://keiththompsonart.com/gallery.html
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Magic, the Gathering - toť otázka.Sammael píše:Myslim ze by som tam hodil guild wars a magic tg. V rpg p&p netusim. OaP malo byt neviktoriansky sp ale z tohoto nakoniec vzislo.
Možná jen některé edice a některé barvy.
A i tak, spíš než steampunk bych některé záležitosti nazval spíš jako technologic fantasy (s termínem techno-fantasy operuje Warzone, ale myslím, že to pro tuhle hru není moc vhodný termín).
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Jednoznacny steam punk a ultimate setting pren je IRON KINGDOMS:
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
Mě jednou napadl steampunk inspirovaný Byzancí. Vynálezci padající na kolena před císařem-bohem, vzducholodě vznášející se nad pozlacenými kopulemi chrámů, plebejové dřoucí v továrnách, intriky v rozsáhlých palácích a třeba magie inspirovaná gnostickým křesťanstvím. A bylo by to ostatně i dost neviktoriánské
Re: [+] [Steampunk] Pára a magie
No mě Iron Kingdoms připadá jako Warcraft s větším množstvím parních strojů. Není to špatný setting, ale čekal jsem od něj víc.Sammael píše:Jednoznacny steam punk a ultimate setting pren je IRON KINGDOMS:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů