[+] [Steampunk] Pára a magie
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12357
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
[+] [Steampunk] Pára a magie
[Steampunk] Pára a magie
Jedna z možností, která nenastala, ale žije v našich myslích…
Do tohoto tématu patří všechno k tématu steampunku, co mohlo by pomoci ostatním hráčům při hře v tomto prostředí.
Patří sem vaše oblíbené zápletky, zdroje obrázků, hudby, vhodná prostředí, oblíbené nebo zajímavé postavy, střípky, drobnosti, atmosféra, druhy hry, které se tu dají hrát... celkové inspirační zdroje a všechno další, co vás napadne.
Hlavně jsou ale dobrou pomůckou návrhy zápletek, bangy, nahození děje a cizích postav…
Jedna z možností, která nenastala, ale žije v našich myslích…
Do tohoto tématu patří všechno k tématu steampunku, co mohlo by pomoci ostatním hráčům při hře v tomto prostředí.
Patří sem vaše oblíbené zápletky, zdroje obrázků, hudby, vhodná prostředí, oblíbené nebo zajímavé postavy, střípky, drobnosti, atmosféra, druhy hry, které se tu dají hrát... celkové inspirační zdroje a všechno další, co vás napadne.
Hlavně jsou ale dobrou pomůckou návrhy zápletek, bangy, nahození děje a cizích postav…
Hej, jednu hru teď chceme rozjíždět a trochu píchnout bych potřeboval, tak budu jen rád
Jak by jste to co nejvíc využili ve hře, aby jí to dodalo ten správnej nádech (průmyslová revoluce za dveřmi, lidi zakládají manufaktury, ti pošahaní gnómové už pronikají do tajů elektřiny a tak... Do toho ještě mágové, kteří tomuhle odporují, nebo třeba naopak se stávají nositeli těchle zázraků a regulují početlidí, kteří s nimi přijdou do styku nebo je využívají).
S kamarádama jsme přemýšleli, a došli jsme k steampunku při vzpomínce na PC hry Thief a anime Fullmetal Alchemist (třeba tady a tady). Což je sice cool, ale bez toho aby to člověk skoukl / hrál to moc inspirace nepřinese
EDIT:
Hmm, co ale po googlení se nemůžu nepodělit o tohle:
Jak by jste to co nejvíc využili ve hře, aby jí to dodalo ten správnej nádech (průmyslová revoluce za dveřmi, lidi zakládají manufaktury, ti pošahaní gnómové už pronikají do tajů elektřiny a tak... Do toho ještě mágové, kteří tomuhle odporují, nebo třeba naopak se stávají nositeli těchle zázraků a regulují početlidí, kteří s nimi přijdou do styku nebo je využívají).
S kamarádama jsme přemýšleli, a došli jsme k steampunku při vzpomínce na PC hry Thief a anime Fullmetal Alchemist (třeba tady a tady). Což je sice cool, ale bez toho aby to člověk skoukl / hrál to moc inspirace nepřinese
EDIT:
Hmm, co ale po googlení se nemůžu nepodělit o tohle:
Naposledy upravil(a) skew dne 1. 12. 2008, 22:52, celkem upraveno 1 x.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Parní vzducholodě a vlaky. Obojí funguje i ve fantasy, zejména když je třeba dávaat pozor na výbuch.
Jinak mohu doporučit hru Steamland - žádná magie, ale dojem z bojů vedených parními vlaky si odnesete zaručeně.
Jinak mohu doporučit hru Steamland - žádná magie, ale dojem z bojů vedených parními vlaky si odnesete zaručeně.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Steampunkových RPG je plno, je to populární žánr.
V Čerstvě dočteno se někde povalují moje dojmy ze Space 1889, hry se zastaralým systémem, ale naprosto geniální atmosférou a úplnou záplavou velmi ilustrativních ilustrací.
Steampunk vyšel pro GURPS (třetí edici), je to myslím velmi standardní příručka - velice informativní a strašlivě suchá.
Když přidáme i hry, které jsou steampunkfantasy, je jich strašlivé množství - Unhallowed Metropolis, For Faerie, Queen and Country, Castle Falkenstein, Eberron, Dragonmech, Steampunk Musha, Etherscope, a to nepochybuju, že jsem dost vynechal nebo o nich nikdy neslyšel. (:
V Čerstvě dočteno se někde povalují moje dojmy ze Space 1889, hry se zastaralým systémem, ale naprosto geniální atmosférou a úplnou záplavou velmi ilustrativních ilustrací.
Steampunk vyšel pro GURPS (třetí edici), je to myslím velmi standardní příručka - velice informativní a strašlivě suchá.
Když přidáme i hry, které jsou steampunkfantasy, je jich strašlivé množství - Unhallowed Metropolis, For Faerie, Queen and Country, Castle Falkenstein, Eberron, Dragonmech, Steampunk Musha, Etherscope, a to nepochybuju, že jsem dost vynechal nebo o nich nikdy neslyšel. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
A samozrejme Deadlands
weird science, ghost rock (steam prvok) a besnych indianov (punk prvok)
Thief tu uz spominany bol, tak napriklad ja spomeniem Arcanum kde su steam prvky.
Co sa tyka filmov tak mi napada akurat Wild Wild West
weird science, ghost rock (steam prvok) a besnych indianov (punk prvok)
Thief tu uz spominany bol, tak napriklad ja spomeniem Arcanum kde su steam prvky.
Co sa tyka filmov tak mi napada akurat Wild Wild West
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
presne tak Julo a specialne stare stareee ceske filmy ako je Vynalez skazy
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20841
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Tak mě napadlo, že by asi neuškodilo blíže rozvést, co to znamená steampunk. Ten první příspěvek mi přišel nějaký strohý, tak pro jistotu... Zkusím nějaký vlastní popis, uvítám i ty vaše.
---
Steampunk je žánr fantastiky, který přesouvá své světy do éry nových vynálezů, vědeckého pokroku, rozvoje techniky. Historicky připomíná naši průmyslovou revoluci, ale bývá dohnaný do větších krajností - objevují se např. myslící stroje, mechanická města, šlapací letadla, mechanické počítače, atakdále... často (ne však vždy) se objevuje i magie a nelidské rasy: steampunk tedy někdy působí jako posunutí fantasy světa o několik staletí vpřed.
Steam v názvu (angl. "pára") připomíná technickou stránku steampunku a odkazuje se na parní stroje. Přestože ikonickými vynálezy žánru jsou právě parní stroje a obří ozubená kola, steampunk je nemusí nutně obsahovat... někdy se zabývá např. fascinující elektřinou, obřími Teslovými cívkami, atakdále. Tak či onak v tomto žánru hrají obrovskou roli technologie a fascinující vynálezy, které v našem světě nikdy nevznikly.
Punk v názvu odkazuje na temnější stránku žánru. Podobně jako jeho bratříček cyberpunk i steampunk často bývá distopický - zabývá se úpadkem lidské společnosti v období ohromného technického pokroku. Nové továrny plodí kouř, který dusí lidi žijící ve stokách velkoměsta. Bohatí kapitalisté si létají ve svých vzducholodích, zatímco lůza se dře do krve, aby je uživila... Svět podléhá kolonialismu a obrovská impéria si podmaňují další a další národy, mnohdy s použitím otroctví. Je skutečně vědecký a technický pokrok prospěšný?
---
V Planescapu má ale steampunkový potenciál Sigil - konkrétně jeho továrny a výhně, které otravují obyvatele, nevyzpytatelné chudinské čtvrti, obrovský pokrok, který plyne z umístění města na křižovatce sfér, atakdále. Pak tam máš samozřejmě frakce, které slibují úžasnou válku ideologií. Planescape rozhodně může snadno být "technologicky pokročilý", ale abys z něj udělal steampunk, musel bys osekat strašnou spoustu obyčejného fantasy.
---
Steampunk je žánr fantastiky, který přesouvá své světy do éry nových vynálezů, vědeckého pokroku, rozvoje techniky. Historicky připomíná naši průmyslovou revoluci, ale bývá dohnaný do větších krajností - objevují se např. myslící stroje, mechanická města, šlapací letadla, mechanické počítače, atakdále... často (ne však vždy) se objevuje i magie a nelidské rasy: steampunk tedy někdy působí jako posunutí fantasy světa o několik staletí vpřed.
Steam v názvu (angl. "pára") připomíná technickou stránku steampunku a odkazuje se na parní stroje. Přestože ikonickými vynálezy žánru jsou právě parní stroje a obří ozubená kola, steampunk je nemusí nutně obsahovat... někdy se zabývá např. fascinující elektřinou, obřími Teslovými cívkami, atakdále. Tak či onak v tomto žánru hrají obrovskou roli technologie a fascinující vynálezy, které v našem světě nikdy nevznikly.
Punk v názvu odkazuje na temnější stránku žánru. Podobně jako jeho bratříček cyberpunk i steampunk často bývá distopický - zabývá se úpadkem lidské společnosti v období ohromného technického pokroku. Nové továrny plodí kouř, který dusí lidi žijící ve stokách velkoměsta. Bohatí kapitalisté si létají ve svých vzducholodích, zatímco lůza se dře do krve, aby je uživila... Svět podléhá kolonialismu a obrovská impéria si podmaňují další a další národy, mnohdy s použitím otroctví. Je skutečně vědecký a technický pokrok prospěšný?
---
Planescape na to má náběh, ale já jsem ho tak ještě nikdy neviděl hrát ani sám nehrál. Pro mě to zatím vždy bylo jen hodně pestré fantasy.Lemmy píše:A co takový Planescape?
Je to svět, který v sobě pouze může nést prvky Steamu, protože do něj spadají Steamově orientované světy nebo se dá uznat prvotně jako Steam punk?
V Planescapu má ale steampunkový potenciál Sigil - konkrétně jeho továrny a výhně, které otravují obyvatele, nevyzpytatelné chudinské čtvrti, obrovský pokrok, který plyne z umístění města na křižovatce sfér, atakdále. Pak tam máš samozřejmě frakce, které slibují úžasnou válku ideologií. Planescape rozhodně může snadno být "technologicky pokročilý", ale abys z něj udělal steampunk, musel bys osekat strašnou spoustu obyčejného fantasy.
Jasně, Sigil je kapitola sama o sobě, měl sem ho úplně vypíchnout při té otázce na PlanescapeMarkus píše:V Planescapu má ale steampunkový potenciál Sigil - konkrétně jeho továrny a výhně, které otravují obyvatele, nevyzpytatelné chudinské čtvrti, obrovský pokrok, který plyne z umístění města na křižovatce sfér, atakdále. Pak tam máš samozřejmě frakce, které slibují úžasnou válku ideologií. Planescape rozhodně může snadno být "technologicky pokročilý", ale abys z něj udělal steampunk, musel bys osekat strašnou spoustu obyčejného fantasy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů